Londonban leleplezték a tökéletes elektromos álomautót: villámgyors, nagy távolság megtételére alkalmas, gyorsan feltölthető, és nem bocsát ki káros anyagokat. Talán túl jó is, hogy igaz legyen.
A Lightning Car Company első autójáról, GT-ről jó ideje keringenek már pletykák, sőt néhány képet is mutattak a csodaszép járműről. A formája akár egy klasszikus, orrmotoros sportautóé, tényleg elképesztően jól néz ki, és a gyártó olyan műszaki paramétereket ígér, amilyenekhez eddig egyetlen valódi, működő jármű esetében sem volt még szerencsénk. Négy kerékagyba épített villanymotor repíti, amelyek összesen 700 lóerő mozgósítására képesek, és bár sebességváltó nincsen benne, akár 210 km/h-val is száguldhat.
A hihetetlen azonban nem ez, hanem az akkumulátor paraméterei: a NanoSafe fantázianevű akkukkal állítólag 400 km-t is megtehet egyetlen feltöltéssel, de ami még ennél is hihetetlenebb, az újratöltés akár 10 perc alatt is lehetséges. Eltekintve attól, hogy ez milyen elképesztő terhelhetőségű töltőrendszert feltételez, óhatatlanul is azon kezdtünk töprengeni, hogy ha az adatok tényleg fedik a valóságot, akkor a nagy autógyárak miért olyan rendszerekbe ölnek euró-, dollár- és jenmilliárdokat, amelyeket csak órák alatt lehet újratölteni, és 200-250 kilométernél tovább nemigen bírják. Ráadásul a csoda-akkumulátorra állítólag 15 ezer ciklusra garantálják a kapacitás 85%-os megtartását, ami kilométerek millióit jelenti. Egy ilyen autóért pedig a 150 ezer fontos ár sem tűnik csillagászatinak, már ha valóban hozza majd a beígért paramétereket.
A gyártás állítólag hónapokon belül elindulhat, de eddig menet közben még nemigen látta senki a GT-t, csak a statikus prototípust, és néhány szép képet mutatott a gyártó. Egy pillanatig sem csodálkoznánk rajta, ha kiderülne, hogy valami mégsem stimmel az autó körül, bár valahol titkon mindenki azt reméli, hogy a Lightning Car Company valóban kaput nyit a jövőbe, és olyan technológiát tesz elérhetővé, amellyel éveken belül tucattermék lehet a használható villanyautó.

Az oldalról ajánljuk
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
Elkészült az egymilliomodik Suzuki Vitara Esztergomban
A márványkék, GLX felszereltségű, napfénytetős példányt Németországban adják majd át a tulajdonosának.
- Hírek
Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől
A lopást valószínűleg nem kispályások követték el.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Olajdoktor
Kinyírta a szintetikus olaj az öreg Audi motorját?
Szintetikus helyett ásványi olajat javasolt a szerelő az Audiba.
- Hírek
Kösd be az övet vagy fizess! Újabb akciót hirdetett a rendőrség
A rendőrség friss akcióval szeretné rábírni a közlekedőket a biztonsági öv használatára.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Hírek
5,8 méter hosszú, 4 tonna és 4,7 másodperc alatt van százon. Mi az?
A Cadillac minden idők egyik leghosszabb sorozatgyártású autóját alkotta meg.
- Hírek
Már keresi a BYD a második Szeged helyét
A kínai gyártó exportrekordot ünnepel.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek
Továbbra is a Nettuno V6 az úr.
- Hírek
Elfuserálták a visszahívásokat, újra foltozgatni kell rengeteg Fordot
Az összesen 8 visszahívás többségére azért van szükség, mert korábban nem sikerült kijavítani a hibákat.
- Tesztek
Hatméteres furgon, mint hibátlan városi kisautóTeszt: Renault Master Blue dCi 150 L3H2 – 2025.
13 ezer literes csomagtartó, tágas utastér, rengeteg tárolórekesz és nagyszerű kilátás. Mi kell még?
- Közélet
A nagy 2025-ös Forma 1-es szezonelőzetes
Nagyon nehéz olvasni a sorok között, de azért megpróbáljuk!
- Hírek
Tolod a másikat az autópályán? Van egy rossz hírünk
Összehangolt ellenőrzést tartott a rendőrség az autópályákon, ahol többek között a követési távolságot figyelték.
