Épp csak az új terepjáró sziluettje vehető ki a gyáriak által közreadott sötét beetető fotón, de így is látszik, hogy az új Sorento alig emlékeztet az elődjére.
Aligha tévedünk nagyot, ha azt állítjuk, a Sorento volt az egyik első Kia, amely egyértelműen kedvező nemzetközi visszhangra talált. Kellemes arányaival, erős dízelmotorjával és viszonylag kedvező árával nagyban hozzájárult a márka sikereihez, de így hét évvel a bemutató után már öregnek hat a frissebb konkurencia mellett. Az utód a fotó tanúsága szerint teljesen más stílust képvisel: a korábbi, szinte könnyed, elegáns, de konzervatív vonalvezetésű modell egy jóval testesebb, ugyanakkor merészebb részleteket felvonultató hobbiterepjárónak adja át a helyét.
Az új modell már a Hyundai csoport legkorszerűbb motorjaival érkezik: a 2,4, 3 és 3,8 literes benzinmotorok mellett két vadonatúj biturbó-dízel - egy kétliteres 184 lóerős és egy 2,2 literes 200 lóerős - illetve egy háromliteres V6-os CRDi motor alkotja majd a motorválasztékot.
A típus a március eleji Genfi Autószalonon, vagy áprilisban, a Szöuli Autószalonon mutatkozhat be, a gyártás beindítása azonban csak az év második felére várható.