Az Ibiza második legerősebb, de még mindig sportos változatát májusban leplezi le a Seat, de már most kiderült a legtöbb lényeges részlet.
A spanyol gyártó, ahogy a korábban bemutatott Cuprában, az FR-ben is a Volkswagen 1,4 literes, turbós és mechanikus kompresszoros TSI motorját használja, igaz, valamivel visszafogottabb formában. A teljesítménye ezúttal 150 lóerő lesz, ami manapság ugyan egyre kevésbé tűnik soknak, de egy kiadós ökörködésre egy jó kanyargós országúton még mindig bőségesen elég lehet, és ugya muszáj volt jóval 180 ló alá menni, különben ki venné a jóval drágább Cuprát.
Az erős motor persze csak egy az élményautózás kellékei közül, de van itt más is: a kormány mögötti fülekkel kezelhető, hétsebességes DSG váltó, sportfutómű 17-es felnikkel, nagyméretű első féktárcsák, és az XDS jelzésű szerkentyű, az önzáró differenciálmű olcsó, de pazarló alternatívája. A Golf GTI-ből már ismert szerkentyű érzékeli, ha az egyik hajtott kerék kipörög, és megfékezi azt. Az eredmény ugyanaz, csak a gyáriak által kispórolt alkatrészek árát a vásárló fizeti, gyakran cserélt fékbetétek és féktárcsák formájában. Az FR-be viszont tökéletes, mivel a motorja nem veszélyesen erős, és amúgy is inkább hétköznapi autónak szánják némi ökörködési potenciállal, nem pedig versenypályák nyílt napjaira járó félprofiknak, így az XDS-re ritkán lesz szükség.
Rendeltetésének megfelelően az FR optikai tuningot is keveset kapott: a nagy felnik mellett csak a szokásosnál épp csak agresszívabb lökhárítók, a dupla kupufogóvég, egy apró tetőspoiler és néhány FR felirat jelzi az autó identitását a külvilág felé. Belül is hasonló a helyzet, a polgári környezetből csak a szokásosnál magasabb peremű ülések, a bőrbevonatú kormánykerék, és néhány zongorafekete betét lóg ki egy kissé, épp csak a hangulat kedvéért.
A hivatalos bemutatót a Barcelonai Autószalonon tartják, május elején, több más, sportos újdonság mellett: ott lesz például a megújított Leon Cupra, és az Opel Insignia OPC-ről is Spanyolországban rántják le a leplet.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Szélesített, emelt hasmagasságú VW Golf R-t tesztelnek a Nürburgringen
Ez mi lehet?
- Hírek
Elektromos A3-ban gondolkodik az Audi
Elismserték, hogy az A3 méretosztályában tervez piacra dobni egy új elektromos autót.
- Hírek
Vigyázat! Veszélyes szőnyegek keserítik meg a Lucid tulajok életét!
A gyártó szerint a probléma megoldhatatlan!
- Események
Durva a felhozatal: itt egy csomó klassz verda, amikért megéri kimenni az AMTS-reAMTS 2025 – Nulladik nap
Skyline GT-R-t, S1-es Audi Quattrót, 100 éves veteránt vagy egyedi Legót keresel? Az AMTS-en mindet megtalálod!
- Hírek
Félelmetesen megpúpozott, gigászi trélerekkel szállítják az autókat Kínában
Videó is készült az egyik ilyen, durván túlpakolt kamionról, ami egyszerre nagyjából 60 tonnányi autót szállít épp.
- Hírek
Árokba csúszott egy kamion az M4-esen, az érintett lehajtót lezárták
A főváros hivatásos tűzoltói áramtalanították a járművet.
- Hírek
Az Alfa Romeo legnépszerűbb modellje a Junior, érkezik a Q4 verzió
A marketingigazgató szerint ez csak növeli a népszerűségét.
- Hírek
Roncstelepre való autókból csinálna hatalmas üzletet a Toyota
Újfajta üzemet nyit a Toyota az Egyesült Királyságban.
- Hírek
Szolidaritásból vásárol Teslát az Egyesült Államok Olaj- és Gázipari Szövetségének elnöke
Még ő is poénkodik azzal, hogy ilyen őrült világot élünk, hogy neki kell Teslát vennie.
- Belsőség
Hullára tört moslék 30+ millióért
Oda kell menni, meg kell nézni. Roadmovie 38.
- Események
Az év első Parkoló Parádéján az európai büszkeségé a főszerep!
Május elején az európai büszkeségektől dagadó mellkasunk mellé új programokkal is készülünk!
- Technika
A szőlőtőke mellől szedtük kiMűhelyPRN: Renault 5 1,6D – 1988.
Van, aki 50 ezer forintos autóval akar elindulni a Budapest-Bamako futamon, most kiderítjük, mennyit kell még költeni rá ahhoz, hogy rajtkész legyen.
- Hírek
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.
- Hírek
Beindult a Nissan: jön az új e-Power, elektromos Juke és sok minden más
Majdnem minden kontinensen mással készülnek.
- Közélet
Egy újabb eredetvizsgás kalamajkaMotorcserés autót adnál el? Erre is készülj!
Motorszám-motorkód: A jogalkotó egyszerűsíteni próbál, de a jogalkalmazók ezt is túlbonyolítják néha. Az autósok így könnyen elvesznek a részletekben.
- Hírek
Rajzolt magának rendszámtáblát, mert így mégiscsak „szabályosabb”
Támadhatatlan logikát támadtak meg a rendőrök Tapolcán.
- Hírek
Utashoz sietett a kretén taxis, szerinte ilyenkor leszarhatja a KRESZ-t
A videóban láthatsz még sok más idiótát, akiket nem érdekelnek se a szabályok, se a többiek.
- Tesztek
Hű maradt terepes múltjához az első elektromos VitaraBemutató: Suzuki e Vitara – 2025.
Hamarosan kapható lesz a Suzuki első villanyautója, az Indiában készülő e Vitara, ami összkerékhajtással tűnik ki a kategóriából.
- Hírek
Árat emel a BKK, drágulnak a jegyek
A legtöbb jegytípus ára emelkedni fog, de van itt egy közepesen jó és egy nagyszerű hír is.
- Hírek
Hivatalos: kipenderítették a Red Bulltól Liam Lawsont
Az F1 újonca nem sokáig húzta a Red Bullnál. Mondjuk ez az eredményei alapján érthető is.
- Hírek
Frissítve: Kigyulladt egy kamion az M1-es autópályán
A lángoló kamion miatt a Budapest felé vezető oldalon egy sávon halad a forgalom.
- Hírek
Ha ma mennél tankolni, akkor van egy rossz hírünk
Drágult a benzin és a gázolaj is.
- Hírek
Valahogy nem a porcelánboltba betévedt elefánttal értenek egyet a porcelánok
Forintban milliós drágulás vár az autókra az USA-ban Trump vámjai miatt.
- Égéstér
Klasszikusok a TC flottában
Két klasszikus, szinte már közhelyes autóval bővült a Totalcar flottája, Pásztor Csabi egy korai, BMW-féle Minire cserélte a Honda Accordját, Sturcz Berci viszont nem egy retróautót, hanem egy igazi veteránt, egy 1974-es Volkswagen Bogarat fogott be napi használatra a Peugeot 1007-ese helyett. A két autóvásárlás okai és indokai mellett az új Renault Rafale előnyei és hátrányai is szóba kerülnek.
- Hírek
Nevet változtat és újdonságokat ígér a Magyar Autóklub
A szakembereiknek a Trabanttól a Tesláig mindenhez érteniük kell. Erről beszélt a MAK elnöke.
