A legújabb pletykák szerint a Fiat leállította a MiTo legerősebb változatának fejlesztését: másra kell a pénz.
Az Alfa egy tanulmányautó révén tavasszal már megmutatta , hogy milyen lehet az új, 1,75 literes turbómotor és a legkisebb Alfa házassága. Brutális égbeömlők elöl, hatalmas diffúzor hátul, hatalmas alufelnik és kerek 240 lóerő. Fenyegetően hangzik, és nyilván akadnak jópáran, akik be is fizettek volna egyre, hogy aztán borsot törjenek a Mini John Cooper Worksöt hajtó szomszédnak. Most azonban úgy néz ki, a MiTo GTA tanulmány marad, és legfeljebb képeken nézegethetjük.
Egy brit lap szerint az olasz cég lemondott a gyártásáról, mivel elsősorban imázsépítő modell lett volna, amelyet legfeljebb néhány ezer példányban lehetne eladni, ekkora mennyiségnél azonban még masszívan veszteséges a gyártás. A válság és a Chrysler átvételével járó költségek miatt azonban a Fiatnál is ott spórolnak ahol tudnak. Az Alfa szóvivője állítólag úgy fogalmazott, hogy egyelőre felfüggesztették a típus fejlesztését, míg jobbra nem fordul a helyzet, de ez nagy valószínűséggel azt jelenti, hogy a jelenlegi MiTo generációból már nem készül ilyen erőteljes változat, legfeljebb a következőből, valamikor a 2010-es évek közepén.
Sovány vigasz, hogy a MiTo egy kevésbé radikális, de azért elég gyors sportváltozatát, a Veloce névre hallgató, 1,4 literes 180 lóerős turbómotorral felszerelt kivitelt viszont biztosan gyártani fogják.