Korábban arra biztattam olvasóinkat, lépjenek kapcsolatba országgyűlési képviselőjükkel, és kérdezzék meg tőle, mi a véleménye a 125 köbcentis robogók B kategóriás jogosítvánnyal történő vezethetőségéről. Akkori példámban Hende Csaba szerepelt, az én országgyűlési képviselőm viszont nem más, mint Dr. Tóth József.

Dr. Tóth József egyben Budapest XIII. kerület polgármestere is, de a Google a „Dr. Tóth József” és a „fogadóóra” kifejezések együttes begépelésére nem ad ki sok találatot. Az internetes keresés végeredménye, hogy Dr. Tóth József polgármesterként minden páros hét péntekjén online fogadóórát tart. Ez olyasmi lehet, mint a különböző internetes sztárchatek: a polgár beírja a kérdést, amit minden más olvasó is lát, majd a polgármester ugyancsak publikusan válaszol.
Ez micsoda böszmeség már! A jobb oldali hasáb láthatóan nem kommunikál a ballal, hiszen előbbiben a „Dr. Tóth József, a XIII. kerület polgármestere minden páros hét péntekjén 10:00 és 12:00 óra között tart itt online fogadóórát” szöveg olvasható, közvetlenül mellette „A következő fogadóóra időpontja még nem ismert”. A kérdezzen a XIII. kerület polgármesterétől természetesen nem kattintható, korábbi kérdéseket és válaszokat sem találtam. Dr. Tóth József polgármesteri működésével meg van elégedve a kerület, de ez az elismerés nyilván nem az online életműnek szól. Úgy látszott, nem fog összejönni a találkozás. A neten láthatóan nem maradt már az ügyben túrni való, úgyhogy csaltam: átcsoszogtam az Index belpolitika rovatához és kérdtem egy telefonszámot, majd felhívtam Nyakó István volt MSZP-szóvivőt, aki az Index szakértője szerint 2008-ban egészen biztosan menő volt.
Egy pártszővivő nem lehet elutasító, ha a választót és a képviselőt kell összehozni, de sajnos nem lehet minden egyéni képviselő mellé egy szóvivőt állítani. Jó, az MSZP esetében majdnem lehet, mert két egyéni képviselőjükre jut egy pártszóvivő.
Szokatlan lehetett a kérdésem, hogy vajon az MSZP egyéni parlamenti képviselőivel találkozhat-e élőben a választó. Nyakó István kapásból nem is tudta a választ, de visszahívást ígért, amit meg is tett. Kaptam egy számot valami titkársághoz, felhívtam, érdekes módon semmi parlamenti nem volt rajta, ellenben önkormányzatinak tűnt, de azt mondták, a polgármester úr csak a jövő héten elérhető. Dr. Tóth Józsefnek tehát nincs egyéni képviselői fogadóórája. Polgármesteri sincs, mert én ezt a csetes megoldást nem fogadom el, országgyűlési képviselői meg aztán végképp nincs. A legszomorúbb, ahogy a magyar politikus reflexei működnek: amikor bementem a királyi televízió reggeli műsorába és elmeséltem a történetet, a sztori hamarosan a klasszikus irányba fordult.
Tisztelt Winkler Róbert!
Dr. xxxxxxxx vagyok, dr. Tóth József polgármester/országgyűlési képviselő munkatársa. Polgármester úr megbízásából írok Önnek. Értesítettek, hogy múlt héten csütörtökön az m1 reggeli műsorában Önnel készült riportban elhangzott, hogy dr. Tóth Józseffel szeretett volna egy népi kezdeményezés ügyében beszélni, de nem sikerült őt elérnie. Polgármester úr múlt héten nem volt itthon, de a Önnel készült interjú leiratát elolvasta. A kezdeményezést támogatja. Úgy gondolom, egy személyes találkozó keretében – elsőként velem – meg tudjuk beszélni a részleteket, amennyiben Önnek is megfelel.
Üdvözlettel:
Dr. xxxxxxxxxxxx
képviselői munkatárs
Ha a polgármester úr olvasta a beszélgetés leiratát, észre kellett vennie, hogy itt nem arról van szó, hogy egy újságíró egy politikussal interjúzna, hanem azt teszteli, választópolgár kerülhet-e közvetlen kontaktusba az ő képviselőjével. Olvasta, de nem érti, és ez nem egyszeri eset. Hogy miért csinálnak egy polgármesternek/képviselőnek leiratot, miért nem nézi meg online azt, ami érdekli, megint nem értem. Az is szép és jellemző, hogy a két MSZP-s egyéni körzetből a Parlamentbe jutott képviselő másika, Szanyi Tibor egy államigazgatásban dolgozó haveromon keresztül üzent: nyugodtan hívjam fel, örömest beszélget erről az érdekes dologról. Szanyi kapitány javára mindenképpen felírjuk, hogy neki speciel van fogadóórája: minden páros hét péntekjén ott üldögél a körzetében, a XIII. kerületi Hegedüs Gyula utca 8. alatti MSZP-irodában. Ha van olyan olvasónk, akinek megfelel a hely és idő, ugorjon be hozzá egy kis eszmecserére. Én is szívesen mennék, higgyék el, de én egy szavazókörzettel északabbra élek (Bp. 20. sz. vk.).
Jó lett volna egyszerű választóként bejutni Dr. Tóth Józsefhez, és megtudni, mi a véleménye a B125-kezdeményezésről. Vagy, amennyiben nem tud róla, tájékoztatni. Így most megtudtuk, hogy támogatja kezdeményezésünket, amit ezúton is köszönünk. De azért reméljük, Dr. Tóth József nem gondolja komolyan, hogy a választópolgárokkal történő kapcsolattartás egyenlő a pártfejléces szórólapokkal, meg az önkormányzati újságnak adott mélyinterjúkkal.
Nincs ihlete? Parancsoljon!
Szpemmelje ön is Orbán Viktort! Vagy legalábbis a saját országgyűlési képviselőjét! Csatlakozzon a Totalcar munkatársaihoz, és ha nem tudja fejből, nyomozza ki a képviselője nevét. Ha nem tudja, a parlament.hu megfelelő menüpontjában (“Képviselők listája választókörzetenként”) kiderítheti! Ha megvan a név, meglesz az emailcím is, mégpedig itt! Ahol ráadásul a képviselő emailcímére kattintva rögtön írhatjuk is a levelet:
Tekintetes Képviselőm!
Alulírott választópolgárként szeretném megtudni, mi a véleménye a 125 köbcentiméteres hengerűrtartalmú, 11 kW teljesítményt meg nem haladó, tehát maximum 15 lóerős robogók B kategóriás jogosítvánnyal való vezethetőségét célzó állampolgári kezdeményezésről (715/2010). Ha még nem hallott volna róla, engedje meg, hogy a figyelmébe ajánljak néhány ugróhivatkozást, ahol egyfelől újságírók véleményét olvashatja, másfelől a komment-mezőben tanulmányozhatja a pezsgő társadalmi vitát.
http://totalbike.hu/magazin/2010/06/16/otvenessel_megdoglesz/
http://totalcar.hu/magazin/kozelet/2011/01/04/a_totalcar_elso_ nepi_kezdemenyezese/
http://totalbike.hu/hirek/2011/01/05/nepi_kezdemenyezes_ahol_alairhat/
http://belsoseg.blog.hu/2011/01/07/b125_beindult_a_gepezet
http://totalbike.hu/magazin/2011/01/12/tanuld_meg_szeretni_a_b125-ot/
Várom tehát megtisztelő válaszát, jó egészséget és sikeres képviselői munkát kívánva:
XY
Az ön választója
Adjunk mondjuk a képviselőnek egy hetet a válaszadásra, aztán kérjük az emailt ide a szerkesztőségbe, akár pozitív a válasz, akár negatív, akár nem is válaszolt. Mi mindennek tudunk örülni – az élet szép!
B125 – Miről szól a kezdeményezés?
Hiába modern és környezetbarát az 50 köbcentis robogó, ha a hivatalosan 45 km/h-ra korlátozott végsebességével inkább mozgó forgalmi akadály, mintsem valóságos ingázási és közlekedési alternatíva.
Európa számos jól motorizált országában – feltételekhez kötve – érvényes a szabályozás, ami megengedi, hogy B kategóriás jogosítvánnyal vezethetőek legyenek a 125-ös, legfeljebb 11 kW-os robogók és motorkerékpárok. Az ottani a döntéshozók felismerték, hogy a nagyvárosi dugók nemzetgazdasági léptékkel is mérhető károkat okoznak azon túl, hogy tönkreteszik milliók életét és egészségét.
Itt az idő, hogy Magyarországon is rendezzük a helyzetet. A várt hatások között szerepel a segédmotoros kerékpárok és a most rendszám nélküli motorok biztosítási hátterének rendezése, környezetvédelmi és közlekedésbiztonsági ellenőrzésük lehetővé tétele, és a modern, környezetkímélő motorkerékpárok üzembehelyezése.
B125 – népi kezdeményezés nagyobb térképen való megjelenítése
Amennyiben listánkon nem talál a lakóhelyéhez közel egy létesítményt sem, ide kattintva letöltheti a domumentumot. A kinyomtatott, majd kézzel kitöltött aláírási ívet elpostázhatja címünkre (Totalcar.hu Informatikai kft, 1033 Budapest, Flórián tér 1.). Kérjük, a borítékra írja rá, hogy 125.
Várjuk azon helyek – boltok, kereskedések, klubok, szórakozóhelyek, stb. – címét, ahol szintén szeretnének részt venni a gyűjtésben.
Egyetért? Vitatkozna vele? Véleményét elmondaná másoknak is?
Tegye meg a publikáció blogposztján!

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Elfuserálták a visszahívásokat, újra foltozgatni kell rengeteg Fordot
Az összesen 8 visszahívás többségére azért van szükség, mert korábban nem sikerült kijavítani a hibákat.
- Közélet
A nagy 2025-ös Forma 1-es szezonelőzetes
Nagyon nehéz olvasni a sorok között, de azért megpróbáljuk!
- Hírek
Elkészült az egymilliomodik Suzuki Vitara Esztergomban
A márványkék, GLX felszereltségű, napfénytetős példányt Németországban adják majd át a tulajdonosának.
- Hírek
Kösd be az övet vagy fizess! Újabb akciót hirdetett a rendőrség
A rendőrség friss akcióval szeretné rábírni a közlekedőket a biztonsági öv használatára.
- Technika
„Az első lökhárító egy részeg rolleres áldozata lett”MűhelyPRN: Mercedes-Benz W124 230E – 1991.
Lassan az összes W124 bontóban vagy épp garázskincsként végzi, az utcán egyre kevesebbet látni. Ez az autó viszont a való életet képviseli.
- Hírek
Tolod a másikat az autópályán? Van egy rossz hírünk
Összehangolt ellenőrzést tartott a rendőrség az autópályákon, ahol többek között a követési távolságot figyelték.
- Hírek
Visszatért a Toyota Urban Cruiser, és félig egy Suzuki2025 Kenshiki Fórum
A Suzuki és a Toyota közös munkájából született az új Urban Cruiser.
- Hírek
Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől
A lopást valószínűleg nem kispályások követték el.
- Hírek
Már keresi a BYD a második Szeged helyét
A kínai gyártó exportrekordot ünnepel.
- Olajdoktor
Kinyírta a szintetikus olaj az öreg Audi motorját?
Szintetikus helyett ásványi olajat javasolt a szerelő az Audiba.
- Tesztek
Hatméteres furgon, mint hibátlan városi kisautóTeszt: Renault Master Blue dCi 150 L3H2 – 2025.
13 ezer literes csomagtartó, tágas utastér, rengeteg tárolórekesz és nagyszerű kilátás. Mi kell még?
- Hírek
Becsületesnepper: átgondolt döntés helyett úgyis mindenki BMW-t vesz majd a munkáshitelből
Pedig 4 millió forinttért már bőven lenne olyan használt jármű, amivel pénzt lehet keresni.
- Közélet
Megjött a nyárigumiteszt: három gumit azonnal el kell felejteni
Az összesítésben a Continental, a Bridgestone, a Goodyear és a Michelin terméke szerepelt a legjobban. Az ára miatt a Nexen is jó választás.
- Hírek
5,8 méter hosszú, 4 tonna és 4,7 másodperc alatt van százon. Mi az?
A Cadillac minden idők egyik leghosszabb sorozatgyártású autóját alkotta meg.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek
Továbbra is a Nettuno V6 az úr.
- Hírek
Csészében növesztett emberi aggyal jönnek a robotok, avagy itt a legújabb TC Híradó!TC Híradó 2025/03/07 [144.]
Frissen bejelentett elektromos Kiákról, az Euróipai Unió autóipart érintő döntéseiről és az Aston Martin legfurcsább V8-asáról is szó lesz.
- Nepperűző
Autót anyámnak: a stíluson a Suzukik hasalnak el, a megbízhatóságon a Fiat?
Anyámnak vennénk új autót 5 millió forintig, a stílusosság sem elhanyagolható.
- Hírek
Ritka Mercedest akart venni, lehúzták 2 milliárd forintnyi dollárral
Kiderült, hogy az autóért kiperkált pénz egy elítélt csalónál kötött ki.
- Hírek
Kínai modell lett az év elektromos autója Japánban
A második helyet egy Honda, a harmadikat egy Hyundai húzta be.
- Hírek
Csak a csomagokat akarta kézbesíteni, végül hajóval kellett kimenteni a futárt
Kellemetlen helyzet.
- Hírek
Kisiklott és felborult egy kerozint szállító vonat a Liszt Ferenc Repülőtéren
A fővárosi hivatásos tűzoltók végzik a műszaki mentést.
- Hírek
A Tesla Model 3 lenyomta az Astrát és a Passatot Magyarországon
Már a harmadik helyen van a magyar importlistán. Egyetlen autóval maradt le a Focus mögött.
- Hírek
Beperel egy renitens márkakereskedést a Volkswagen
14 éven keresztül produkált borzalmas számokat a kereskedés, a Volkswagennek most lett elege.
- Hírek
Videón, ahogy két kisgyereket is eltalál a zebrán egy autós Fonyódon
Ijesztő videó érkezett a rendőrségtől.
- Hírek
Mégis mennyien mennek baromi gyorsan az Autobahnon? Meglepő felmérés született
A többség nem annyival közlekedik, amennyivel gondolnád.
- Égéstér
Az idei Bamako magasságai és mélységei
Két győztes érkezett stúdiónkba: Jeney Gyuri a motoros versenykategóriát, Balló Marci pedig az erkölcsi győzelmet és az év médiaribanca díjat vitte haza.
- Hírek
A farmerek miatt jött a trumpi fordulat
Trump egyelőre nem teszi tönkre egyetlen csapással az észak-amerikai autóipart.
