Már nem is emlékszünk a szerkesztőségben, hogy honnan indult a beszélgetés, melynek végén Winkler kinyögte: tényleg, milyen lenne, ha kipróbálnánk, bekötött szemmel meg tudjuk-e mondani, milyen autót vezetünk. Vagy legalább hogy prémium-e. Tényleg, milyen lenne? Megcsináltuk.

Nem volt bonyolult. Négy-öt autó kellett hozzá, meg egy reptér, hogy rizikó nélkül vezethessük vakon a kocsikat. A szervezés során két részre szakadt a szerkesztőség, volt az Akik Tudják, Mik Lesznek-csoport, és a vakoké. Mert ezt a pár autót el kellett hozni, méghozzá úgy, hogy a szerkesztőség közelében se mozogjanak, kivinni Kiskunlacházára, és hasonlók. Végig kódnyelven beszélgettünk Nyegleóval, a TC tesztautó-logisztikai menedzserével, például így: mikor megyünk a céghez, akik két autót is adnak?
A vakok csak részben voltak belsős emberek: Winkler, Vályi Pista, Csikós. Elhívtuk Becsületesnepperünket is, mert ő más szemüvegen keresztül látja a kocsikat, pláne, ha bekötjük a szemét; egy nem prémium márka, a Mazda sajtósát, Burovinc Esztert, valamint egy prémium-sajtóst, Jávor Dánielt, aki a BMW-k és Minik szemszögéből nézi, izé, tapizza majd a dolgokat. Állítólag a prémium csak külsőség, az olcsó autók ugyanazt nyújtják – hát majd kiderül.

Az autók kiválasztásában gonosznak kellett lenni. Így került ide a Seat Leon és az Audi A3, amelyek műszakilag közös alapokra épülnek – teljesen jogos a kérdés, hogy érezni-e az Audiban a prémiumot. A Kia Optimánál inkább az volt a szempont, hogy nem túl ismert a szerkesztőségben, gyakorlatilag ketten ültünk benne, viszont elismertségéhez képest nagyon jól megcsinált kocsi. Aztán ott a DS5, a Citroën prémium autója – vajon tényleg érezni rajta? És véletlenül kéznél volt egy előző napi sajtóbemutatóról egy Subaru Forester is, amely kellőképpen ismeretlen, hisz egyedül Vályi Pista vezette. Nála fenn is állt a rizikó, hogy könnyen felismeri. Na de a többiek?

Az autókat nem nagyon kellett preparálni, csupán a kormányközepet takartuk le, hogy ne lehessen kitapizni az emblémát, elhelyeztünk a szellőzőrácson egy Ambi Pur illatosítót, mert tudjuk: a vakondok szaglása kiváló, nehogy a rutinosabb kollégák ez alapján tájékozódjanak. Egyes legendák szerint Csikós még emberen is felismeri a bőr szagmaradványai alapján, ha az előtte például Volvóból szállt ki. Ja, és megtiltottuk az indexelést, mert sok márkánál elég jellegzetes a hangja.

A feladat egyszerű volt. Az autókat előhoztuk rejtekhelyükről, odavezettük a letakart szemű vakjainkat, akik kicsit kívül is megtapogathatták a kocsit, meg belül is. Mehettek is vele, a reptéren volt hely. Aztán meg kellett tippelni, hogy prémium-e, vagy sem, mennyi lehet kábé az áruk és milyen autóról van szó. Egyszerű, nem?
Seat León 1.6 TDI
Kezésnek egy nehéz: a León annyira új, hogy még senki sem ült benne, de a vérét nem tagadhatja meg.
Kia Optima 1.7 CRDi
Korea többeknél kinyomta a biztosítékot, és nem azért, mert rossz. De azért volt jó megfejtés is. Majdnem.
Subaru Forester 2.0D
Az első telitalálat, és mellete pár bődületes mellélövés, ugyanitt: vakon a fűben.
Citroën DS5
Az egyik ma kapható legdrágább Citroën szinte mindenkit átvert, bár itt kicsit megfogyatkozott a mezőny.
Audia A3
És a végére az ellenpróba, csak rend kedvéért: egy igazi prémiumautó. Időközben leszállt a nap, a reptér nyugovóra akart térni, így már csak gyorsan beültettük Vályi Pistát, aki egy kis csöcsörészés után viharos tempóban tett pontot a prémijm-nem prémium vita végére.
Köszönet a segítségért és a helyszínért a Drivexnek.
Kapcsolódó blogposztunkban hozzászólhat!

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Megmenekülnek a sportautók? Mégis maradhat a karbonszál az Európai Unióban
Úgy néz ki, hogy mégsem kell elengednie a gyártóknak a karbonszálat 2029-től.
- Tesztek
Vagány, molett macskaMenetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.
Az elektromos Puma papíron baromi ígéretes tárgy, de tényleg ott van benne a Ford legendás fűszerezése?
- Hírek
Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son
A baleset Törökbálint közelében történt.
- Hírek
Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton
Vagy a megengedett sebesség kétszeresét próbálta elérni.
- Technika
Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-atMűhelyPRN: Tesla Model 3 Long Range – 2019.
A Model 3 a használt villanyautók egyik legjobb ár/érték arányú választása, hibái viszont lehetnek, amikre lehet költeni a pénzt. Guru az adásban!
- Nepperűző
Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?
Ezúttal is hosszú távra tervezünk, 4-4,5 millió forint a keret.
- Hírek
A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért
Továbbra is hatalmas siker a Hypercar széria.
- Hírek
Kipróbálnák a távvezérelt közlekedési lámpákat és megemelnék a sebességhatárokat Floridában
Gyorsabban mehetnének az amerikai államban az autósok.
- Tesztek
Elém forró aszfaltot öntsetek!Teszt: Kia EV6 e228 RWD GT-Line - 2025.
Ha tetszik az EV6 új arca, és a megnövelt akkukapacitással is elégedett vagy, már csak egyvalamire fogsz vágyni: tükörsima utakra.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Tesztek
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.
- Közélet
Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra
Ezt az autót ti kértétek, úgyhogy visszamentünk és leteszteltük.
- Hírek
Ez már az új Hyundai Ioniq modell lehet
Lehet, hogy az Ioniq 4, de lehet, hogy nem.
- Hírek
Majdnem tömegszerencsétlenségbe torkollott egy idős ember rosszulléte
Csoda, hogy senki sem sérült meg.
- Gumidoktor
Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?
Négy új gumi közül egyet rosszul szereltek fel, de mentem már vele párezer kilométert. Sérülhetett a gumi?
- Belsőség
340 milliárd forint nyomában
A milliárdos kár is le van tojva, csak az ego ne sérüljön.
- Hírek
Egy férfi fűnyíróval, a másik pedig lovaskocsival ment az autópályára
A szomszédban is vannak furcsa sofőrök.
- Hírek
Menőbb külsővel és sok apró finomítással támad a 2025-ös Toyota GR Yaris
A mérnökök elsősorban az aerodinamikán és a vezethetőségen dolgoztak, de a váltót is finomhangolták.
- Hírek
A BYD lényegében megoldotta a villanyautózás utolsó problémáját
Öt perc alatt 400 kilométer elég lesz?
- Hírek
Fontos mérföldkövet ért el a Tesla akkumulátorgyártásban
Sikerült olcsóbbá tenniük az előállítást.
- Hírek
Kihajítják a négyhengerest a C 63 AMG-ből
Egészen más hajtáslánc várható, de nem biztos, hogy olyan, amire a vevők vágynak.
- Hírek
Három jármű ütközött az Üllői úton, az utat lezárták
A fővárosi hivatásos tűzoltók áramtalanítják a járműveket, aki teheti, kerüljön.
- Hírek
Öt új helyszínre telepítenek traffiboxokat Budapesten
Az önkormányzat célja, hogy 2030-rafelére csökkentse a halálos közlekedési balesetek számát
