Életveszély egy budai kereszteződésben
Egy hete sárga villogóra állítottak néhány közlekedési lámpát Budán, az Árpád fejedelem útjának legforgalmasabb szakaszán. A kereszteződésen átkelni veszélyes, mert az autósok nem tartják be a szabályokat és nincs rendőr a helyszínen.

Sem az autósok, sem a gyalogosok nem járnak jól azzal, hogy körülbelül egy hete nem működnek a jelzőlámpák Budán, az Árpád fejedelem útján, a Komjádi uszodától a Zsigmond térig. Ezen a szakaszon nemcsak a kétszer három sávos főút, hanem betorkollásainak forgalma is egy csomópontba fut össze. Itt válik el egymástól a HÉV vonalával párhuzamosan folytatódó Árpád fejedelem útja és a Lajos utca. Amikor kimentünk a helyszínre, magunk is láttuk, hogy nappal nagyon nehézkes és veszélyes az átkelés. Percenként több száz autó, teherautó és rengeteg buszjárat zúg el az ember szeme előtt.
Az autósok zömének eszében sincs átengedni a gyalogosokat, de olyat is láttunk, hogy a szélső sávban lelassított valaki, a gyalogosok elindultak, majd amikor az út közepéhez értek, meg kellett állniuk, mert a belső sávban érkező autós nem lassított.

Nem mellékes körülmény, hogy az Árpád fejedelem útjának Margit híd és Zsigmond tér közti szakaszán mindenki lényegesen gyorsabban megy a megengedett ötven kilométeres sebességnél. Aki az aglomerációból jön még nem alkalmazkodott a városi tempóhoz, aki kifelé tart a városból, már kezdi felvenni a városon kívülit. Az út hosszan egyenes, ráadásul széles, így mindenki nyomja a gázt, ahogy tudja.
A jelzőlámpák legalább öt csomóponton sárgán villognak, ezért bár a kresztáblák alapján egyértelmű, hogy minden betorkolló útról érkező köteles elsőbbséget adni a kétszer háromsávos főút forgalmának, ezt sem mindenki teszi meg. Rendszerint tucatjával ragadnak be az autók a kereszteződésbe a két irány közé. Ennek egyszerű oka van, reggeltől estig szinte nincs olyan pillanat, amikor mindkét irányból szabad az út az átkeléshez. A gyalogosok számára nemcsak a fentebb említett, Zsigmond téri kanyarban jelenthet komoly kihívást az átkelés, hanem a Duna oldaláról a Lukács gyógyfürdőhöz is, ahol normális esetben gombos előjelző berendezéssel kérhetnek maguknak zöldjelzést a járókelők. Amikor vészüzemmódban vannak a közlekedési lámpák, ez a rendszer sem működik.
Nyilvánvaló, hogy ennyi időre nem lehet rendőrökre bízni a forgalom irányítását, bár az is, hogy a problémásabb napszakokban azért meg lehetne oldani az ilyesmit. Aki láttot errefelé rendőrt, kérjük írjon levelet. Szerkesztőségünk közel esik a helyhez, sokan ejtik útba naponta a környéket, de nem találkoztak forgalmat irányító rendőrökkel.
Megkerestük a két nagy, budapesti közlekedési lámpák üzemeltetésével foglalkozó cég egyikét, a Swarco Traffic Hungária Kft.-t, hogy megtudjuk, miért nem sikerült egy hét alatt helyreállítani a lámpák működését. Kiderült, hogy ezen a környéken nem ez a cég, hanem a Siemens felelős a lámpák műszaki karbantartásáért és javításáért. Ugyanakkor a Swarco munkatársa, Lakatos Kálmán elmondta, hogy a hiba nagyságától függően valóban eltarthat akár egy-két napig is a javítás. Például ha a lámparendszert működtető célszámítógéphez kell ritka alkatrészt szerezni, szerencsétlen esetben a szállításra várnak a technikusok. Az egyhetes leállásra azonban Lakatos szerint sincs kézenfekvő műszaki magyarázat.

Az útszakasz üzemeltetéséért felelős Budapesti Közlekedési Központ sajtóosztályán türelmünket kérték a válaszok megérkezéséig, bár jelezték, a központban tudnak már a problémáról. Várakozás közben megtudtuk azt is, hogy a lámpákat amúgy javító Siemens sajtófelelőse nem nyilatkozhat a megrendelő, BKK jóváhagyása nélkül. Péntek délután sehol nem születnek túl gyorsan a válaszok, na. Ez nem is olyan nagy baj akkor, ha amúgy minden erőfforrást a javításra fordít a BKK.
Az üggyel kapcsolatosan péntek délelőtt 11-kor elküldött kérdéseinkre este fél hétig nem érkeztek meg a válaszok. Amint megkaptuk ezeket, frissítjük a cikket. Jó volna tudni, meddig kell még várni a megoldásra. Addig javasoljuk, aki teheti, a saját biztonsága érdekében kerülje a környéket.
Update, megjöttek a BKK válaszai:
"Az Árpád fejedelem útján található jelzőlámpa egy villámcsapás következtében hibásodott meg. Szakembereink azonnal próbálták cserélni a meghibásodott alkatrészeket, azonban a javítási munkálatok során derült ki, hogy a kár nagyobb az előzetesen feltételezettnél. Az eredménytelen javítási kísérletek miatt a forgalomirányító berendezés cseréje szükséges. A cserét megrendeltük az üzemeltetést végző Jelzőlámpa Konzorciumtól. Mivel nagy értékű kárról van szó, így a jelzőlámpa javítása az átlagostól hosszabb időt vesz igénybe, előreláthatólag hétfő reggelre működni fog.
A Budapesti Közlekedési Központ célja, hogy a lehető leghamarabb újra rendeltetésszerűen működjön a lámpa. Ehhez kérjük az arra közlekedők türelmét és megértését."

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Budapestre jön Izrael miniszterelnöke, kismillió lezárásra kell számítani szerdától vasárnapig
Érdemes megnézni mikor, hol lesz korlátozás.
- Hírek
Nagyon pórul járhat a Stellantis
Ez a cég lehet a legnagyobb vesztese az amerikai vámbombázásnak.
- Hírek
Sebesség limitert építhetnek a gyorshajtók autóiba egy amerikai államban
Bár az ötlet érdekesnek hangzik, több probléma is akad vele. Ennek ellenére sokan támogatják.
- Hírek
Macskamentás üléssel rukkolt elő a Honda, hogy jól érezze magát házi kedvencünk
Ha sikeres lesz, jön a kaparófaként szolgáló váltókar.
- Hírek
Az év lúzere: kétszáz méter után a falban végezte a Mustang
Az egyik kezével a telefonját fogva videót vesz fel, a másikkal pedig úgy fogja a kormányt, hogy egy vezetéstechnikai oktató azonnal sírva fakadna.
- Hírek
A motorra állított pezsgőspoharak a múlté, a tetőn álló kung fu mester most a divat
Az autó vagy a Wing Tsun mester ügyesebb?
- Közélet
Drasztikus áresés a magyar villanyautóknál
Mennyi idősek a Használtautó.hu-n hirdetett autók? Mennyibe kerülnek? Hány forint egy benzines? És egy dízel? Vagy a hibrid? Netán az elekromos?
- Hírek
Musk terrorizmusnak nevezte a Rómában történt tűzesetet
Hétfőn nem csak Rómában, hanem Svédországban is megrongáltak két Tesla kereskedést.
- Közélet
Keressük Magyarország legrosszabb útszakaszát!
Tavaly a legrosszabb körforgalmat, idén pedig a legrosszabb útszakaszt keressük
- Tesztek
Egységnyi pénzért rengeteg autót ad a legek DaciájaBemutató: Dacia Bigster hybrid 155
700 literes csomagtartó, 1,8-as motor, ütős formaterv és 10 millió forintos ár. Hol itt az átverés?
- Hírek
Itt az Insteroid, a Hyundai „modern álomautója”
A tanulmány kívülről egy retró versenyautó és egy modern WRC raliautó szerelemgyerekének tűnik.
- Hírek
Az Isuzu elhozta a legízlésesebb pickup restomodot
A Délkelet-Ázsiára jellemző mindenes puttonyost gondolták újra.
- Hírek
Így néz ki a rendőrautó, amit felkapott a tornádó
A két tonnás Explorert játszi könnyedséggel hajította el a forgószél.
- Tesztek
A magyar realitás teteje: a szívóbenzinTeszt: Hyundai i30 1.5 DPI
A válasz természetesen a használt autó, de az újak között egy átlagos családnak ennél többre nincs szüksége – pénze pláne.
- Hírek
Baleset az M86-oson: nyerges vontató és személygépkocsi ütközött
A baleset a Szombathely felé vezető oldalon, a 133-134-es kilométer között történt.
- Hírek
Tűz ütött ki egy római Tesla kereskedésnél, 17 autó teljesen kiégett
A tűz okát még kutatják.
- Hírek
A legenyhébb jóslat, hogy eljött a világvége
Trump ráolvasással akadályozná meg az autók drágulását a vámemelések miatt.
- Hírek
Közel 700 forintos benzin? Ez lett belőle
Latin-Amerika fityiszt mutat elektromos autózásban Kelet-Közép-Európának.
- Tesztek
Unod már a kínai autókat? Erről ne maradj le!Bemutató: Jaecoo 7 PHEV - 2025.
A gánti bauxitos talajon, természetes terepen nyúztuk a kínai Range Rovert, a plug-in hibridként is kapható Jaecoo 7-et.
- Hírek
Űridővel döntött rekordot az Aston Martin Valkyrie a Top Gear pályáján
Az 1156 lóerős szörnyeteg 1 perc 9,6 másodperces időt futott.
