Hány gyerekülés fér egy autóba?

2015.12.16. 06:07 Módosítva: 2015.12.16. 08:40

Három-négy gyerekülés egy autóba: a probléma régi, de közel sem kivitelezhetetlen. Gyerekülésből sem mindegy, hogy melyik korcsoport, típus, rögzítési mód játszik, az is fontos, milyen autóba akarjuk berakni. Így most szereztünk három gyerekülést, valamint egy babahordozót, hogy megnézzük, mely típusokban hogyan férnek el.

Mivel az üléstípusok a korcsoportokkal együtt végtelen számú kombinációt adnak ki, biztosat mondani szinte lehetetlen. A mi üléseink a babahordozó kivételével több korosztályon átívelőek, vagyis állíthatóak: ahogy nő a gyerek, a párnák és támla igazgatásával követhetjük a fejlődését, így nem kell cserélnünk, ha például 2-es korcsoportból a 3-asba fejlődik. Emiatt az ülések már akkor is sok helyet foglalnak, ha kisebb testre szabjuk őket, hiszen a legnagyobb befogadható méretre gyártják a keretüket.

Tehát ha egy autóba nem fér be három gyerekülés, az azt jelenti, hogy ez a három konkrét darab nem fér be, más kialakítású, vagy más korcsoportnak szánt megfelelhet. Fontos megjegyezni, hogy amelyik autóban volt Isofix, ott mindenképp azt használtuk a próbánál, így nem lehetett kihasználni azt az 1-2 centit, amit esetleg a hagyományos módon rögzülő ülésnél enged az ülőlap kialakítása.

Az ülések

A Comf Child termékei közül a Carry babahordozó 0-tól 13 kilóig alkalmas a legkisebb családtag szállítására. Súlya kevés híján három kiló, és megfelel az európai biztonsági szabványoknak. Rögzíteni kizárólag menetiránynak háttal szabad, elöl csak abban az esetben, ha kikapcsolható az utasoldali légzsák. Hagyományos módon, hárompontos övvel rögzül, de számunkra legfontosabbak a méretei: 43 centi széles és 60 centi hosszú. Bónuszként a talpát megívelték, így, amikor nincs autóban, ringathatjuk vele a kicsit.

A Comfy Child Standard Group 1/2/3 utolsó három számjegye arra utal, hogy három korcsoport is utazhat benne, vagyis a 9 és 36 kiló közti gyerekek. Magát az ülést hárompontos övvel rögzítjük, viszont a benne ülőre már ötpontos öv vigyáz. A gyermek növekedését a belső szűkítés és a háttámla variálásával követhetjük.  Az ülőlapból 49x43 centit foglal. 

Harmadik versenyzőnk a Comfy Child Deluxe Group 1/2/3 szintén a 9 és 36 kiló közti gyermekeket szolgálja ki, és ugyanúgy ötpontos öv felel a biztonságért. A gyermek fejlődését itt is a fej- és háttámla állításával követhetjük. Méretes darab, alapterülete 58x47 centi.

A negyedik ülésünk a Britax Kidfix 2/3 a 15 és a 36 kiló közti gyerekek szállítására alkalmas. Alapterülete 38-szor 51 centi, ez az egyetlen, amely Isofix-szel rögzíthető, emiatt ezt is a legkönnyebb beszerelni. A Britax felhívja a figyelmünket, hogy ajtó mellé szerelve ideális az ülés helykihasználása, és amennyire kiszélesedik a háttámlája, ez nem is csoda. 

De mi az az Isofix?

Az Isofix egy nemzetközi szabvány a biztonsági gyerekülések rögzítésére. Azokat a standard rögzítő elemeket jelöli az autókban, amelyekre csatlakoztathatjuk a gyerekülés erre szánt kampóit. A rögzítőszem jellemzően a háttámla és az ülőlap párnái között van, bár egyes gyártók műanyag foglalattal könnyítik meg az elérhetőségét, és láttunk már példát kicipzározható változatokra is. Az Isofix kiváltja az övvel történő rögzítést, és a legtöbb gyártó az ülésen jelöli a rögzítőszem meglétét. Újabban terjed az Isofix Plus szabvány is, amely egy harmadik ponton rögzíti a gyerekülést: ez lehet kitámasztó láb, vagy a nem annyira elterjedt, háttámlába beakasztható - top tether - kábel is. Ez tulajdonképpen egy heveder, amely a gyerekülés fejtámlájától fut hátra a jellemzően üléstámla hátoldalán lévő akasztóhoz, így egy harmadik ponton is rögzíti a gyerekülést.

Az autók

Nagy csodákat nem tapasztaltunk, hiszen az ülések méretéből adódóan csak az egyterűek, vagy eredetileg furgonnak szánt modellek váltak be. Előfordult persze, hogy cipőkanállal beraktuk a három ülést és a babahordozót, és még az ajtót is becsuktuk, de biztonsági okokból ez nem célravezető. Minden gyerekülésgyártó felhívja a figyelmet, hogy az ülés csak akkor nyújt megfelelő védelmet, ha stabilan, teljes felületen felfektetve rögzítjük. Ha az ülőlap szélére, ferdén préselődik fel, ez garantáltan nem lesz így. A legtöbb autó itt hasalt el.

Az autók kiválasztásánál arra törekedtünk, hogy legyenek benne sokak által használt, népszerű típusok, és olyanok is, amelyekbe esélyesnek látjuk sikeresen berakni a három ülést. A Das Weltauto használtautó-kínálatából szemezgettünk a Duna Autó, a Porsche Pest, a Porsche Buda, és a Porsche M5 telephelyeken.

Ford Focus C-Max 2003-2010, ötszemélyes, és két gyerekülés fér bele

Nagy reményekkel téptük fel az ajtaját, hiszen ezt a C-Maxot eleve családosoknak szánják. A valóság ezzel szemben az, hogy a két gyerekülés mellé már nem fér be a hordozó. Ha a másik két ülés stabilan áll a helyén, akkor a hordozó egyik talpa kilóg, az ajtót sem lehet becsukni. Persze a hordozó kerülhetne az első ülésre is, de az utasoldali légzsák nem kikapcsolható. Ez probléma, hiszen a robbanó légzsák akár halált is okozhat. Isofix rögzítésből is csak egy pár van, de az legalább kapott egy praktikus műanyag foglalatot, így könnyebben hozzáférünk a rögzítő szemhez. És ha már Isofix: az autóban gyárilag benne van a szem, a párna mögé elrejtve. Csak a műanyag foglalatot kell megvenni, és a kivágott párnába beilleszteni, hogy hozzáférjünk.

Citroen Berlingo 1996-2007, ötszemélyes, és négy gyerekülés fér bele

Az első generációs Berlingóban eleinte nem bíztam, de aztán elnyelt két ülést, meg egy hordozót. Azt persze nem mondom, hogy levegősen, de bűvészkedés nélkül befértek, a tolóajtók a pakolást is megkönnyítették. További jó pont, hogy kikapcsolható a légzsák, így előre is kerülhet fordítva berakandó gyerekülés, viszont Isofix szem nincs az autóban.

Opel Vectra 2002-2008, ötszemélyes, és két gyerekülés fér bele

A borzalmas beltér mellett egy dolgot meg kell hagyni a C Vectrának: hatalmas odabent. Gyerekülés-fronton azonban ez sem elég, stabilan, szakszerűen berakva csak két ülés fér el. Érdekes, hogy a legtöbb gyártó jól láthatóan jelöli az Isofix-szemek meglétét, de az Opelben ilyen nincs. Mármint jelölés, mert ha széthúzzuk a támla és az ülőlap párnázását, akkor ott a fém, ráadásul kapásból két pár, vagyis a hátsó pad mindkét oldalára tehetünk ilyen rendszerű ülést. Itt is gond viszont, hogy nem lehet kikapcsolni az utasoldali légzsákot, így esélytelen három gyerekülést szabályosan berakni.

Seat Alhambra/Volkswagen Sharan 2015-, hétszemélyes, és hat gyerekülés is belefér

A Volkswagen Sharan spanyol változata minden hozzáfűzött reményt beváltott, csak úgy nyelte a gyereküléseket. Mindegy volt, a három nagy ülés, vagy a két nagy, és a babahordozó ment a hátsó ülésre, simán elfértek. A vezetőülés kivételével mindegyiknek jutott egy-egy pár Isofix - még a harmadik üléssorba is -, ráadásul a légzsákot is ki lehet kapcsolni, ha az utasülésre tennénk a hordozót. Az Alhambra üléseinek támlájában ráadásul top tether fül is van, amellyel egy harmadik ponton, hevederrel rögzíthetjük az erre alkalmas, Isofix Plusszos gyereküléseket. A tolóajtóknak köszönhető könnyed bepakolással együtt tényleg ez a tökéletes választás. 

Volkswagen Passat 2005-2011, ötszemélyes, három gyerekülés fér bele

Népszerűsége miatt nem maradhatott ki, és végül az átlagot hozta: két gyerekülés fér el hátul, mindkettőnek jut Isofix, és az első ülésen kikapcsolható a légzsák.

Volkswagen Golf VI 2008-2013, ötszemélyes, és három gyerekülés fér bele

A Golf sem tűnik ki a tömegből, hátul csak két gyerekülés fér el. A konszern autóira jellemző módon itt is kikapcsolható a légzsák, van két pár Isofix rögzítő is. A hátsó ülések támláján megtalálható a top tether heveder akasztója is. 

Skoda Octavia 2009-2013, ötszemélyes, és három gyerekülés fér bele

Hasonló a helyzet, mint a Passatnál, vagyis szabályosan már nem fért be három ülés. Hátul egy-egy pár Isofix szemet kapunk, amelyeket igényesen, cipzárral takarhatunk, ha nincs rá szükség, de hátsó ülés hátlapján a top tether akasztója is megtalálható. Az anyósülésen kikapcsolható légzsáknak köszönhetően gond nélkül szállíthatjuk ott is a babahordozót.

Nissan Qashqai 2007-2013, ötszemélyes, és három gyerekülés fér bele

A Nissan becsapós volt, hiszen ott volt az ülésen a kis fül, amely az Isofixet jelöli, ám akárhogy kerestük, a fém szem hiányzott. A többi modellel ellentétben itt nem az ülőlap és a háttámla között van a szem, hanem a lent, az ülőlap és az oldalpárna között, viszont minden autóban van top tether akasztó a támlákban. A hagyományos ülésekkel próbálkoztunk, amiből kettő fért el hátul, előre pedig mehetett a babahordozó harmadiknak, mert kikapcsolható a légzsák.

Volkswagen Polo 2009-, ötszemélyes, és két gyerekülés fér bele

Két gyerekülés fér el hátul, melyeket akár két pár Isofixszel is rögzíthetünk, sőt, top tether kampó is van a háttámlában. Ellentétben a konszerntől kipróbált többi autóval, a Polónak nem kikapcsolható a légzsákja, nem vihetünk elöl babahordozót.

Toyota Prius 2009-, ötszemélyes, és három gyerekülés fér bele

A Prius sem okozott komolyabb meglepetést, hátul két gyerekülést rögzíthetünk, igény szerint két pár Isofix-szemmel, és három top tether akasztóval. Amellett, hogy a légzsák kikapcsolható, a kesztyűtartó felett egy jól látható visszajelző is tájékoztat az állapotáról.

BMW 330d 2005-2013, ötszemélyes, és két gyerekülés fér bele

Szintén népszerű típus, ám csak két gyerekülést vihetünk benne. Két pár Isofix-szemet kapunk, igényesen, műanyagfedéllel elrejtve, valamint két - egyes modelleknél három - top tether foglalatot. A konkrét autóban nem kikapcsolható a légzsák, ám lehetett kapcsolót rendelni a típushoz, olyankor kerül a jobb első ülésre is Isofix-csatlakozó.

Volkswagen Cross Touran 2006-2010, hétszemélyes, négy gyerekülés fér bele

Nem maradhatott ki a Volkswagen kisebb, elérhetőbb egyterűje sem. Itt is kapunk három ülésre két pár Isofix-rögzítőt, és ebben oldották meg a legjobban a szemek hozzáférhetőségét: az ülőlapon tépőzárral rögzülő párna takarja el, amit ha kiveszünk, erőlködés nélkül csattinthatjuk a kampóra az ülést. Három ekkora gyerekülés persze sok a Tourannak, de úgy gondolom, ha csak az egyik is kisebb lenne, beférnének. A légzsák itt is kikapcsolható, a top tether rögzítőhevedernek is van akasztója. 

Az oldalról ajánljuk

Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
  • Hírek

Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos

Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.

április 18., 10:42
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
  • Gumidoktor

Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?

Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?

tegnap, 17:31
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
  • Olajdoktor

Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)

Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?

április 18., 12:06
Az F1-es Szaúd-Arábiai Nagydíj legnagyobb kérdései
  • Hírek

Az F1-es Szaúd-Arábiai Nagydíj legnagyobb kérdései

Minden okunk megvan azt remélni, hogy a 2025-ös futam is emlékezetesen alakul Dzsiddában.

április 17., 17:22
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
  • Hírek

A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen

Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.

április 18., 06:36
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
  • Hírek

Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond

Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.

április 18., 08:57
Nem úszod meg a bíróságot!
  • Közélet

Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít

Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.

április 18., 06:33
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
  • Hírek

Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?

Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.

április 18., 06:35
A lázadóknak semmi esélyük
  • Tesztek

A lázadóknak semmi esélyükBemutató: Mercedes-Benz CLA 2025

Ott voltunk a stuttgarti Csillagok háborúja budapesti premierjén.

április 18., 06:32
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
  • Hírek

Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett

A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.

április 18., 13:44
Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését
  • Hírek

Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését

Egy középmotoros, belső égésű motorral szerelt sportautó nem szerepel a terveik között.

április 17., 16:08
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
  • Hírek

Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)

A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.

április 18., 14:52
Kész van a csarnok
  • Belsőség

Kész van a csarnok

Lehetett volna sokkal olcsóbb is.

április 18., 17:03
A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot
  • Hírek

A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot

A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.

április 17., 06:19
Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése
  • Hírek

Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése

Ugyanúgy vad és sportos modelleket jelölnek majd.

április 17., 06:13
Mesterségem címere: 992.2 - PORSCHE Carrera S - USA VLOG
  • Szerelem

Mesterségem címere: 992.2 - PORSCHE Carrera S - USA VLOG

San Diego, óceánpart, Porsche. Borsodi fenekem végre révbe ért és kipróbálhattam a világ egyik legjobb sportautóját.

április 17., 17:15
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
  • Technika

Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek

Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.

április 18., 16:05
Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát
  • Hírek

Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát

A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.

április 17., 07:42
Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen
  • Hírek

Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen

A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.

április 17., 10:46
Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor
  • Hírek

Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor

Aki nem elégszik meg az alap Outback terepezési képességeivel, annak elérhető a Wilderness Edition is.

április 17., 12:24
Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés
  • Hírek

Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés

A Subaru bemutatta a Trailseekert, amiről még azt se könnyű megmondani, hogy milyen kategóriában játszik. Viszont rohadt gyors.

április 17., 14:14
cover video teszt
  • 404

cover video tesztez itt az alcím

lorem ipsum blablabla

április 17., 11:09
Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?
  • Hírek

Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?

És még csak most jön az amerikai vámvihar.

április 17., 13:16
Subaru Outback 2026
  • Hírek

Subaru Outback 2026

április 17., 11:09
Subaru Trailseeker - 2026.
  • Hírek

Subaru Trailseeker - 2026.

április 17., 13:13
Volvo S90 facelift - 2026.
  • Hírek

Volvo S90 facelift - 2026.

április 17., 15:21