Ha rálőnének nem lőne vissza, a biztosítók adatait is használja a megrendelt autók felhajtásához, a GPS-es védelmi rendszereken csak kacag, de egy rejtett kapcsoló megkeserítheti életét. Az Autólopás topikban feltűnt Autótolvaj nickű személy, akinek autótolvaj-kiáltványa néhány hete elárasztotta az email fiókokat, konspirált interjút adott a Totalcarnak.
![]() |
|
![]() |
![]() |
TC: -Mi a végzettséged?
AT:
-Gépészmérnök. BME.
TC: Szakterületed az autótolvaj szakmában?
AT: Az egész munka megszervezése, a kifigyeléstől kezdve
addig, amíg a kocsi el nem kerül tőlünk. Nem nyitok zárat, nem
futok, inkább csak irányítok és az észt osztom. Autólopással
hetente egy-két nap foglalkozom. Máskülönben van "rendes" állásom
is.
![]() |
|
![]() |
![]() |
TC:
Hogyan lesz valakiből bandavezér?
AT: Csak annyi kell hozzá, hogy meglegyen a megfelelő anyagi
háttere, hogy az embereket azonnal az "esemény" után ki tudja
fizetni zsebből. Nyilván kell valami szakmai tapasztalat is, hogy
átlássa, mekkora kockázattal jár egy konkrét ügy, és hogy megéri-e
beleugrani, vagy inkább hanyagolni kellene.
TC:
Kik a beosztottak? Milyen alapon választod ki őket?
AT: A komolyabb dolgokra bevett emberek vannak, az egyszerűbb
munkára meg szinte bárki jöhet, aki megbízható. Bár volt már
futóverseny emiatt a "bárki" miatt, mert itthon még azt hittük, jó
lesz a srác, aztán a terepen derült ki, hogy mekkorát
tévedtünk.
![]() |
|
![]() |
![]() |
AT: "Hiába vagyok én hülye mondjuk az emlitett kormányzárhoz, más majd okosabb lesz." |
TC: Ki a többi autótolvaj? Mi a tipikus profil?
AT: Változó. Az iskolai végzettség általában arányos a
kiszemelt kocsi piaci értékével.
Egyszerű autókat el lehet vinni "kezdő szett"-tel is, ami
zárat nyit, gyári immót hatástalanít. Ebből persze csak a gyakoribb
típusokhoz akad. Boltban nyilván nem kapható; egymásnak
adják-veszik, akiknek kell. Főleg a bontósok szoktak ilyeneket
csináltatni. A szakma elitje viszont felsőfokú végzettségű,
képzett, ismereteit állandóan fejlesztő autóipari szakember.
TC: Hogyan lesz valakiből autótolvaj?
AT:
A gyakori az, hogy magnókkal kezdi. Ha több esze van, akkor
mással csináltatja, ha hülyébb, akkor ő nyomja. Aztán lassan jönnek
a kocsik, először a szarabb, öreg kocsik, aztán ki hova
fejlődik.
TC: Hogyan áll fel egy brigád?
AT: Kocsitól és társaságtól függ. Ha belefér az "árrésbe," akkor
minél többen vannak, annál biztosabb. De
max négy fő körül. Egy-két ember figyel, egy dolgozik, aztán
amikor beindult a kocsi, a figyelők beugranak a saját, tiszta
kocsijukba és indulnak, mögötte szorosan a lopott kocsi. Van, hogy két
kocsi is megy elöl. Aki tök egyedül dolgozik, mert ilyen is van, az
biztosra megy. Kulcsa van a kocsihoz, és elviszi azt, akárhol áll.
![]() |
|
![]() |
![]() |
AT: "Váltózárak: Ha nem bovdenes a sebességváltó, vagy nincsen nagyon eldugva a váltó a motortérben, akkor betesszük kettesbe és már megy is a kocsi." |
TC: Mit tennél, ha valaki tényleg puskával jelenne meg munka
közben - az Autólopás topikban többen is ezzel fenyegetőznek.
AT: Ilyen még nem fordult elő, de én személy szerint
valószínű
nem kezdenék el lövöldözni vagy hasonlók. Inkább tűnés,
aztán máskor viszem el a kocsit, máshonnan. Mert ahol egyszer
kiszúrtak, oda jó darabig nem megyünk vissza, mert
valószínűsíthető, hogy figyelnek.
TC: Hogyan specializálódnak a brigádok?
AT: Általában márkákra állnak rá a bandák, de akkor is mehet
a buli, ha megrendelés van valami extra cuccra:
kikölcsönöznek egy ugyanolyan kocsit, és azon gyakorolnak,
vagy bújják a szerviz CD-ket. Szerviz CD-ket, vagy más néven All
Data CD-ket a szervizekből lehet "kihozni", ahogyan a kulcsokat is
segíthetnek megszerezni az ottaniak. Ezeken a CD-ken rajta van
minden, az utolsó csavarig. Mit hol találsz, mekkora, mivel lehet
szerelni. A bandák között területi felosztás egyébként nincsen,
inkább egyes részfeladatokra specializált egységek vannak. Például
vannak srácok, akik csak azzal foglalkoznak, hogy kocsikat hajtanak
fel. Kint vannak az utcán, és ha jön egy olyan autó, amire rendelés
van, akkor mennek utána, figyelik és a megfelelő helyen jelentik a
koordinátáit. De szokás
adatbázisokból is dolgozni. A
rendőrséginél jobb a biztosítótársaságoké, mert azokban gyakran a
védelmi eszközök pontos típusa is szerepel.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A BMW áprilisi tréfája a legfájdalmasabb
Nem jó poén, mert ezeket meg kell csinálniuk.
- Hírek
Kínai és angol technológiával, arab pénzből érkezhet a következő McLaren
Ezzel mindenki jól járna.
- Hírek
Brutál gyorsulást és horror árcédulát ígér az Icon restomod Ford Broncója
A legtöbb katalógusadat kiváló, de ennek megkérik az árát.
- Olajdoktor
Forrest Gump motorolajat keres
És mert hogy már milliomos voltam, de imádtam füvet nyírni, attól fogva ingyen csináltam.
- Hírek
A hibridek vs villanyautók: 65:51
Kevésbé vonzóak a tisztán elektromosok az amerikai vevők számára.
- Hírek
Trump vámtarifái az amerikai autóipart is kegyetlenül megszívatják
Nincs olyan amerikai autó, ami megúszná a vámokat.
- Hírek
Nyert egy 911 GT3 RS-t, részegen rommá törte
Az új tulaj nem volt okos, így hamar szomorú véget ért a pompás nyereményautó.
- Hírek
Verstappené a pole pozíció a Japán Nagydíjon
Ez pályafutása 41. pole pozíciója.
- Hírek
Megjött a Tesla negyedéves eredménye és gyalázatos
Ennél mindenki jobbra számított.
- Gumidoktor
6 éves a téligumi, merjem még használni?
A szett hibátlanul viselkedik, a profilmélysége is rendben, de aggaszt a kora. Használhatom még vagy már kuka?
- Tesztek
A tárgyiasult modern burzsoáziaTeszt: Renault Rafale 300 - 2024.
Az autóipar a megszokásokról és a trendekről szól, amelybe a Renault Rafale beleillik, de egy picit mégis más.
- Nepperűző
Örökölt kabrió hírhedten hitvány motorral - mennyiért szabadulhatok meg tőle?
Esztétikailag sérült, eszegeti az olajat, néha kerreg. Sosem adtam el autót, ez mennyit érhet?
- Hírek
A Stellantis leépítéssel és gyártásleállítással válaszolt az amerikai vámokra
Gyorsan alkalmazkodnak.
- Technika
Most szombaton MűhelyPRN 300. adás élőben!
A 300. részt élő közvetítéssel ünnepeljük, tartsatok velünk!
- Hírek
Súlyos baleset történt a Forma-1-es Japán Nagydíj szabadedzésén, ezért félbeszakították
Az Alpine pilótája 260 km/h-nál dobta el a versenyautót.
- Hírek
Szétrúgott egy Cybertruckot, de biztosan megbánta
A férfi a tulaj szeme láttára abuzálta a Teslát, végül a Cybertruck kamerái buktatták le.
- Hírek
Lenyűgöző, nyúlánk kupét és kabriót mutatott a Genesis
Mindkét pompás vonalú alkotás a Genesis G90-en alapul.
- Hírek
Így néz ki a használtautó-cunami a Dacia hazájában
Ömlik a használt autó a szomszédba.
- Hírek
Alig 40-nel döcögött az autópálya középső sávjában egy fogalmatlan suzukis bácsi
De legalább végig indexelt. Részletkérdés, hogy nem akart sávot váltani.
- Közélet
A BYD szerint csak kevés kínai gyártó marad majd Európában
Elképesztően tartós akkumulátort és villámgyors töltést is ígér a BYD, Szegeden pedig sokkal több készül, mint egy egyszerű gyáregység.
- Hírek
Pánikszobát kapnak a Tesla-kereskedések az erőszakos ügyfelek és vandálok miatt
Így védenék az alkalmazottakat a támadásoktól.
