Biciklit se tudna lopni?

2003.01.17. 08:34

Ha rálőnének nem lőne vissza, a biztosítók adatait is használja a megrendelt autók felhajtásához, a GPS-es védelmi rendszereken csak kacag, de egy rejtett kapcsoló megkeserítheti életét. Az Autólopás topikban feltűnt Autótolvaj nickű személy, akinek autótolvaj-kiáltványa néhány hete elárasztotta az email fiókokat, konspirált interjút adott a Totalcarnak.

 
   
 







TC: -Mi a végzettséged?
AT: -Gépészmérnök. BME.
TC: Szakterületed az autótolvaj szakmában?
AT: Az egész munka megszervezése, a kifigyeléstől kezdve addig, amíg a kocsi el nem kerül tőlünk. Nem nyitok zárat, nem futok, inkább csak irányítok és az észt osztom. Autólopással hetente egy-két nap foglalkozom. Máskülönben van "rendes" állásom is.

 
   
   

TC: Hogyan lesz valakiből bandavezér?
AT: Csak annyi kell hozzá, hogy meglegyen a megfelelő anyagi háttere, hogy az embereket azonnal az "esemény" után ki tudja fizetni zsebből. Nyilván kell valami szakmai tapasztalat is, hogy átlássa, mekkora kockázattal jár egy konkrét ügy, és hogy megéri-e beleugrani, vagy inkább hanyagolni kellene.

TC: Kik a beosztottak? Milyen alapon választod ki őket?
AT: A komolyabb dolgokra bevett emberek vannak, az egyszerűbb munkára meg szinte bárki jöhet, aki megbízható. Bár volt már futóverseny emiatt a "bárki" miatt, mert itthon még azt hittük, jó lesz a srác, aztán a terepen derült ki, hogy mekkorát tévedtünk.

 
   
    AT: "Hiába vagyok én hülye mondjuk az emlitett kormányzárhoz, más majd okosabb lesz."

TC: Ki a többi autótolvaj? Mi a tipikus profil?
AT: Változó. Az iskolai végzettség általában arányos a kiszemelt kocsi piaci értékével. Egyszerű autókat el lehet vinni "kezdő szett"-tel is, ami zárat nyit, gyári immót hatástalanít. Ebből persze csak a gyakoribb típusokhoz akad. Boltban nyilván nem kapható; egymásnak adják-veszik, akiknek kell. Főleg a bontósok szoktak ilyeneket csináltatni. A szakma elitje viszont felsőfokú végzettségű, képzett, ismereteit állandóan fejlesztő autóipari szakember.

TC: Hogyan lesz valakiből autótolvaj?
AT: A gyakori az, hogy magnókkal kezdi. Ha több esze van, akkor mással csináltatja, ha hülyébb, akkor ő nyomja. Aztán lassan jönnek a kocsik, először a szarabb, öreg kocsik, aztán ki hova fejlődik.

TC: Hogyan áll fel egy brigád?
AT: Kocsitól és társaságtól függ. Ha belefér az "árrésbe," akkor minél többen vannak, annál biztosabb. De max négy fő körül. Egy-két ember figyel, egy dolgozik, aztán amikor beindult a kocsi, a figyelők beugranak a saját, tiszta kocsijukba és indulnak, mögötte szorosan a lopott kocsi. Van, hogy két kocsi is megy elöl. Aki tök egyedül dolgozik, mert ilyen is van, az biztosra megy. Kulcsa van a kocsihoz, és elviszi azt, akárhol áll.

 
   
    AT: "Váltózárak: Ha nem bovdenes a sebességváltó, vagy nincsen nagyon eldugva a váltó a motortérben, akkor betesszük kettesbe és már megy is a kocsi."

TC: Mit tennél, ha valaki tényleg puskával jelenne meg munka közben - az Autólopás topikban többen is ezzel fenyegetőznek.
AT: Ilyen még nem fordult elő, de én személy szerint valószínű nem kezdenék el lövöldözni vagy hasonlók. Inkább tűnés, aztán máskor viszem el a kocsit, máshonnan. Mert ahol egyszer kiszúrtak, oda jó darabig nem megyünk vissza, mert valószínűsíthető, hogy figyelnek.

TC: Hogyan specializálódnak a brigádok?
AT: Általában márkákra állnak rá a bandák, de akkor is mehet a buli, ha megrendelés van valami extra cuccra: kikölcsönöznek egy ugyanolyan kocsit, és azon gyakorolnak, vagy bújják a szerviz CD-ket. Szerviz CD-ket, vagy más néven All Data CD-ket a szervizekből lehet "kihozni", ahogyan a kulcsokat is segíthetnek megszerezni az ottaniak. Ezeken a CD-ken rajta van minden, az utolsó csavarig. Mit hol találsz, mekkora, mivel lehet szerelni. A bandák között területi felosztás egyébként nincsen, inkább egyes részfeladatokra specializált egységek vannak. Például vannak srácok, akik csak azzal foglalkoznak, hogy kocsikat hajtanak fel. Kint vannak az utcán, és ha jön egy olyan autó, amire rendelés van, akkor mennek utána, figyelik és a megfelelő helyen jelentik a koordinátáit. De szokás adatbázisokból is dolgozni. A rendőrséginél jobb a biztosítótársaságoké, mert azokban gyakran a védelmi eszközök pontos típusa is szerepel.

Az oldalról ajánljuk

A BMW áprilisi tréfája a legfájdalmasabb
  • Hírek

A BMW áprilisi tréfája a legfájdalmasabb

Nem jó poén, mert ezeket meg kell csinálniuk.

április 5., 13:10
Brutál gyorsulást és horror árcédulát ígér az Icon restomod Ford Broncója
  • Hírek

Brutál gyorsulást és horror árcédulát ígér az Icon restomod Ford Broncója

A legtöbb katalógusadat kiváló, de ennek megkérik az árát.

április 5., 10:19
Forrest Gump motorolajat keres
  • Olajdoktor

Forrest Gump motorolajat keres

És mert hogy már milliomos voltam, de imádtam füvet nyírni, attól fogva ingyen csináltam.

április 5., 11:23
A hibridek vs villanyautók: 65:51
  • Hírek

A hibridek vs villanyautók: 65:51

Kevésbé vonzóak a tisztán elektromosok az amerikai vevők számára.

1 órája
Trump vámtarifái az amerikai autóipart is kegyetlenül megszívatják
  • Hírek

Trump vámtarifái az amerikai autóipart is kegyetlenül megszívatják

Nincs olyan amerikai autó, ami megúszná a vámokat.

április 5., 08:49
Horvát tulajdonba kerülhet a Bugatti
  • Hírek

Horvát tulajdonba kerülhet a Bugatti

A Rimac teljesen felvásárolná a Bugattit.

április 5., 07:01
Nyert egy 911 GT3 RS-t, részegen rommá törte
  • Hírek

Nyert egy 911 GT3 RS-t, részegen rommá törte

Az új tulaj nem volt okos, így hamar szomorú véget ért a pompás nyereményautó.

április 4., 06:06
Verstappené a pole pozíció a Japán Nagydíjon
  • Hírek

Verstappené a pole pozíció a Japán Nagydíjon

Ez pályafutása 41. pole pozíciója.

április 5., 15:27
Megjött a Tesla negyedéves eredménye és gyalázatos
  • Hírek

Megjött a Tesla negyedéves eredménye és gyalázatos

Ennél mindenki jobbra számított.

április 4., 06:06
6 éves a téligumi, merjem még használni?
  • Gumidoktor

6 éves a téligumi, merjem még használni?

A szett hibátlanul viselkedik, a profilmélysége is rendben, de aggaszt a kora. Használhatom még vagy már kuka?

április 6., 07:09
Az első kapavágás
  • Belsőség

Az első kapavágás

Az ember holtig tanul, csak itt drága a tandíj.

április 4., 17:02
A tárgyiasult modern burzsoázia
  • Tesztek

A tárgyiasult modern burzsoáziaTeszt: Renault Rafale 300 - 2024.

Az autóipar a megszokásokról és a trendekről szól, amelybe a Renault Rafale beleillik, de egy picit mégis más.

április 5., 16:45
Örökölt kabrió hírhedten hitvány motorral - mennyiért szabadulhatok meg tőle?
  • Nepperűző

Örökölt kabrió hírhedten hitvány motorral - mennyiért szabadulhatok meg tőle?

Esztétikailag sérült, eszegeti az olajat, néha kerreg. Sosem adtam el autót, ez mennyit érhet?

április 5., 07:01
Most szombaton MűhelyPRN 300. adás élőben!
  • Technika

Most szombaton MűhelyPRN 300. adás élőben!

A 300. részt élő közvetítéssel ünnepeljük, tartsatok velünk!

április 4., 07:33
Súlyos baleset történt a Forma-1-es Japán Nagydíj szabadedzésén, ezért félbeszakították
  • Hírek

Súlyos baleset történt a Forma-1-es Japán Nagydíj szabadedzésén, ezért félbeszakították

Az Alpine pilótája 260 km/h-nál dobta el a versenyautót.

április 4., 14:58
Szétrúgott egy Cybertruckot, de biztosan megbánta
  • Hírek

Szétrúgott egy Cybertruckot, de biztosan megbánta

A férfi a tulaj szeme láttára abuzálta a Teslát, végül a Cybertruck kamerái buktatták le.

április 4., 14:09
Lenyűgöző, nyúlánk kupét és kabriót mutatott a Genesis
  • Hírek

Lenyűgöző, nyúlánk kupét és kabriót mutatott a Genesis

Mindkét pompás vonalú alkotás a Genesis G90-en alapul.

április 4., 11:45
Így néz ki a használtautó-cunami a Dacia hazájában
  • Hírek

Így néz ki a használtautó-cunami a Dacia hazájában

Ömlik a használt autó a szomszédba.

április 4., 12:36
Alig 40-nel döcögött az autópálya középső sávjában egy fogalmatlan suzukis bácsi
  • Hírek

Alig 40-nel döcögött az autópálya középső sávjában egy fogalmatlan suzukis bácsi

De legalább végig indexelt. Részletkérdés, hogy nem akart sávot váltani.

április 4., 09:38
A BYD szerint csak kevés kínai gyártó marad majd Európában
  • Közélet

A BYD szerint csak kevés kínai gyártó marad majd Európában

Elképesztően tartós akkumulátort és villámgyors töltést is ígér a BYD, Szegeden pedig sokkal több készül, mint egy egyszerű gyáregység.

április 4., 16:24
Pánikszobát kapnak a Tesla-kereskedések az erőszakos ügyfelek és vandálok miatt
  • Hírek

Pánikszobát kapnak a Tesla-kereskedések az erőszakos ügyfelek és vandálok miatt

Így védenék az alkalmazottakat a támadásoktól.

április 4., 08:32
BMW M2 Dakar
  • Hírek

BMW M2 Dakar

április 5., 13:05
Audi Abt RS3-R
  • Hírek

Audi Abt RS3-R

április 5., 14:03
BMW M3 Touring GT3 Evo
  • Hírek

BMW M3 Touring GT3 Evo

április 5., 13:06
Renault Austral FL
  • Hírek

Renault Austral FL

április 4., 16:27
BYD Encounter Hungary
  • Közélet

BYD Encounter Hungary

április 4., 15:59
Icon EV Bronco
  • Hírek

Icon EV Bronco

április 4., 08:18
Honda 0 SUV Prototype
  • Hírek

Honda 0 SUV Prototype

április 4., 15:49