További öt márka. Besurranás inkognitóban, alkudozás, aztán ellenőrző ajánlatok másoktól. Világmegváltó hős, értékeiket felismerő prémiummárka-képviselő, látszatkedvezménnyel átvágó tömegmárka-forgalmazó. És a végén a plusz márkával a csattanó, avagy a kereskedő visszavág.
Nem kevésbé tanulságos gépjármű-vásárlási mesterkurzusunk második része. A módszereken semmit sem változtattunk: titkos ügynöki szerelésbe bújtunk, kamerát és hangfelvevőt aggatunk magunkra. Célpontunk továbbra is a vizsgált márkák legnagyobb vagy legszebb forgalmazója.
Lefutott verseny (?) - Citroën M5 Center
Gyári szalon, gyári lózungok a személyes hangú önajnározás helyett: "A Citroën ma mindenekelőtt egy egyszerűségre törekvő márka, mely a jövőbe tekint és életerejét és kreativitását a vásárlók szolgálatába állítja". Hát, inkább 1000 kitartott "mi vagyunk a legjobbaaaak!", mint ez. Mégis betérünk, nem is csalódunk. Szép szalon, fele használtautóval tömve. Köztük az év üzlete, egy négyéves, V6-os C5, abszolút full extra, sérülésmentes, kétmillióért. Borzadok ettől az amorf valamitől, de ennyiért ilyen állapotban kéne.
Csakhogy én most másért vagyok itt, emlékeztetem magam. A Picasso kifutó modell, a jelenlegi tulajdonosokra nézve megalázóan alacsony áron, 3,1 millióért. Vagyis -tól. Ennyiért nincs belőle, ez az egy van százezerrel drágábban. Meg még pár a rádió nélküliből, már 3,3-ért. Tehát nemcsak a Tesco és társai füllentenek az akciós lapokban. Azt mondja a rendkívül közlékeny értékesítő, hogy az ár kétféle kedvezményből, az ún. "guruló"-ból (rendszámos, de nulla kilométeres) és a tesztautóra vonatkozóból áll össze. Érdekes, főleg hogy nekik 100 darab jutott. Másnak mennyi? Merthogy "az biztos, hogy Picassóban most, jelen pillanatban a legjobb árakat mi tudjuk garantálni - a készlet erejéig".
Akartam a megbizonyosodást, jobban, mint bárkinél. Levél Wallisnak, levél Nagynak - nincs válasz. A terepen töltött harmadik napon elzarándokoltam hozzájuk személyesen. Csakhogy szombaton zárva vannak. Ők igen, az M5 Center nem. Feladták a reménytelen küzdelmet?
Hátán viszi a Kiát - Autó-Óbuda
Duzzadnak az önbizalomtól: "Cégünk Óbuda egyik legforgalmasabb helyén nyitotta meg kapuit 1993-ban. A 4000 m2 területen, folyamatosan fejlődő cég (előbb Mazda, majd 1996-tól KIA márkakereskedés) elsősorban dolgozóinak szaktudásával, és ezen keresztül elégedett ügyfélkörével vált elismert KIA központtá. Célunknak mindenkor ügyfeleink fokozott szolgálatát, és a piacon megszerzett vezető szerepünk megtartását tekintjük. Barátságos bemutatótermünkben ügyfeleink otthonos környezetben ismerkedhetnek meg autókínálatunkkal. Állandó bemutató flottánk kipróbálása után mindenki érezheti, hogy a minőség kiváló vezetési élményt biztosít." Utóbbi mondattal kategóriákon szökkennek át, de sebaj, miért kéne pironkodniuk, ha dél-koreai autót árulnak. Személyesen sem szerényebbek: "bátran merem mondani azt, hogyha nincs az Autó-Óbuda Kft, akkor nincs Kia Motors Hungary".
Egyenesen a kereskedelmi vezető csap ránk. Mivel alkudni akarok, fellengzősen kezdenék: "benzines vagy dízel?" kérdésére "hát, mi az árkülönbség köztük?"-kel válaszolok. 55 perc és két másodperc felvételi idő tanúskodik arról, rossz taktikát választottam. Hagyom beszélni, közben lyuk keletkezik a hasamon, kettes ügynök pedig állva elalszik. Hosszas sírás-rívás a forintleértékelésről, a 3,5 százalékos árrésről, a különböző felszereltségi szintek kuszaságáról. Észre sem veszem, úgy választottam a félmillió forinttal drágább dízelt, hogy csak utólag, az elhozott árlistából tudom meg a különbséget.
Az előttem álló, vagyis a szalonautót (Kia Rio 1,5 CRDI EX Cool) nyamvadt kétszázezer forinttal olcsóbban, 3,2 millióért kínálja. Nem egy sikertörténet, de folytatom. Méltatlankodom, erre kioktat, rávilágít érveim gyengeségére, egyáltalán: végig fölényből próbál tárgyalni. Egyszer-egyszer kicsit nevet rajtam kollégájával. Az "árérzékeny vevő" kifejezést méla undorral ejti ki, bele is pirulok. Lenézően javasolja, nyugodtan járjam csak végig a többit, ha jólesik. Mint mondja, elmegyek a város túlsó felére, és nyerek 20 ezer forintot? Javasolja, csak a legvégén jöjjek vissza, akkor majd meglátjuk, mit tehet értem. Ja, hozzam magammal az összes ajánlatot. Haha, ezt fogja kérni a többi is, mondom. "Ehhez ők kevésbé kereskedők" - jön a válasz. Igen, én is a győztes csapatnak drukkolok!
Egyébként vélhetően igaza van. Leveleim (Autó Don, Szabó) megválaszolatlanul vesztek el. Kétségbeesésemben kétszer is elmentem a Lurdyban lévő Auto Palace-ba. Szombaton egy kereskedő sem volt, valami nőci azt mondta, menjek vissza vasárnap (kiírás szerint mindennap nyitva). Visszamentem, leeresztett rács fogadott. Semmi magyarázat, miért nem nyitottak ki. Komolytalan társulat.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Kínai és angol technológiával, arab pénzből érkezhet a következő McLaren
Ezzel mindenki jól járna.
- Hírek
Brutál gyorsulást és horror árcédulát ígér az Icon restomod Ford Broncója
A legtöbb katalógusadat kiváló, de ennek megkérik az árát.
- Hírek
A BMW áprilisi tréfája a legfájdalmasabb
Nem jó poén, mert ezeket meg kell csinálniuk.
- Hírek
Trump vámtarifái az amerikai autóipart is kegyetlenül megszívatják
Nincs olyan amerikai autó, ami megúszná a vámokat.
- Olajdoktor
Forrest Gump motorolajat keres
És mert hogy már milliomos voltam, de imádtam füvet nyírni, attól fogva ingyen csináltam.
- Gumidoktor
6 éves a téligumi, merjem még használni?
A szett hibátlanul viselkedik, a profilmélysége is rendben, de aggaszt a kora. Használhatom még vagy már kuka?
- Hírek
Verstappené a pole pozíció a Japán Nagydíjon
Ez pályafutása 41. pole pozíciója.
- Nepperűző
Örökölt kabrió hírhedten hitvány motorral - mennyiért szabadulhatok meg tőle?
Esztétikailag sérült, eszegeti az olajat, néha kerreg. Sosem adtam el autót, ez mennyit érhet?
- Hírek
Nyert egy 911 GT3 RS-t, részegen rommá törte
Az új tulaj nem volt okos, így hamar szomorú véget ért a pompás nyereményautó.
- Technika
Most szombaton MűhelyPRN 300. adás élőben!
A 300. részt élő közvetítéssel ünnepeljük, tartsatok velünk!
- Hírek
A Stellantis leépítéssel és gyártásleállítással válaszolt az amerikai vámokra
Gyorsan alkalmazkodnak.
- Tesztek
A tárgyiasult modern burzsoáziaTeszt: Renault Rafale 300 - 2024.
Az autóipar a megszokásokról és a trendekről szól, amelybe a Renault Rafale beleillik, de egy picit mégis más.
- Hírek
Megjött a Tesla negyedéves eredménye és gyalázatos
Ennél mindenki jobbra számított.
- Hírek
Szétrúgott egy Cybertruckot, de biztosan megbánta
A férfi a tulaj szeme láttára abuzálta a Teslát, végül a Cybertruck kamerái buktatták le.
- Hírek
Alig 40-nel döcögött az autópálya középső sávjában egy fogalmatlan suzukis bácsi
De legalább végig indexelt. Részletkérdés, hogy nem akart sávot váltani.
- Közélet
A BYD szerint csak kevés kínai gyártó marad majd Európában
Elképesztően tartós akkumulátort és villámgyors töltést is ígér a BYD, Szegeden pedig sokkal több készül, mint egy egyszerű gyáregység.
- Hírek
Pánikszobát kapnak a Tesla-kereskedések az erőszakos ügyfelek és vandálok miatt
Így védenék az alkalmazottakat a támadásoktól.
- Hírek
Így néz ki a használtautó-cunami a Dacia hazájában
Ömlik a használt autó a szomszédba.
- Hírek
Súlyos baleset történt a Forma-1-es Japán Nagydíj szabadedzésén, ezért félbeszakították
Az Alpine pilótája 260 km/h-nál dobta el a versenyautót.
- Hírek
Lenyűgöző, nyúlánk kupét és kabriót mutatott a Genesis
Mindkét pompás vonalú alkotás a Genesis G90-en alapul.
