Hét kövér pilóta

2006.06.09. 10:45

Dirk Müller remekül szerepelt legutóbb, a két dobogós helyezésnek azonban ára van. Müller 70 kiló pluszsúlyt visz magával Brazíliába, de annyira nem kell aggódnia, a riválisoknál sem sokkal jobb a helyzet.


Legutóbb, Oscherslebenben, Dirk Müller szinte ugyanazt az utat járta be, amit Yvan Muller az első menetben . Futamot ugyan nem nyert, de második és harmadik helyével neki sikerült a legtöbb pontot gyűjtenie. Dirk, ha nem nagyon peches, kiegyensúlyozott, megbízhatóan gyors versenyző. Egyenletes teljesítményével elérte, hogy mindössze egyetlen ponttal lemaradva négy forduló után a harmadik helyen áll a bajnokságban a holtversenyben vezető Andy Priaulx és Yvan Muller mögött.

Dirk a verseny után nagyon boldog volt, bár nyilván már akkor is tudta, hogy a jó szereplésnek köszönhetően az ő versenyautója lesz a legnehezebb az első tengerentúli versenyen. Dirk BMW 320si-jét 70 kilós pluszsúllyal terhelik majd Curitibában, de ez nem ok a kétségbeesésre, hiszen négy hétvége után már rendesen meg lesz pakolva az élmezőny.


A tabella élén álló hét pilóta összesen 415 kiló hendikepet cipel majd, és senkinek sem lesz könnyű dolga, mert közülük a legkönnyebbek is 55 pluszkilóval állnak fel a rajtrácsra. Jó lesz odafigyelni Genére és Tertingre, esetleg Zanardi, vagy kis szerencsével a Chevrolet csapat pilótái is okozhatnak meglepetést. A hendikeprendszernek hála, izgalmas versenynek nézünk elébe. A WTCC-t úgy ahogy volt, cakkundpakk, hajókra tették. A versenyautók már úton vannak Brazília felé, ahol július első hétvégéjén csapnak össze újra.

Hendikep a WTCC-ben
a curitibai versenyhétvége előtt

Dirk Müller, BMW 320si: 70 kg
Andy Priaulx, BMW 320si: 65 kg
Jörg Müller, BMW 320si: 60 kg
Yvan Muller, SEAT Léon: 55 kg
James Thompson, SEAT Léon: 55 kg
Gabriele Tarquini, SEAT Léon: 55 kg
Rickard Rydell, SEAT Léon: 55 kg
Augusto Farfus, Alfa Romeo 156: 40 kg
Alain Menu, Chevrolet Lacetti: 15 kg
Peter Terting, SEAT Léon: 10 kg
Jordi Gené, SEAT Léon: 5 kg