Mi csudálatosabb programot lehetne elképzelni pünkösd hétfőre, mint kilátogatni a magyar Autobianchi-tulajdonosok összejövetelére? Jó, igazándiból elképzelni tudtam volna jobbat, de mivel a Hawaii Hedonista Cicababák Egyesülete nem küldött meghívót, mégis a Lurdy mögött kezdődő esemény felé vettem az irányt.
Az olasz Autobianchit a Bianchi, a Pirelli és a Fiat közös vállalkozásaként alapították 1955-ben. A rövid életű márka csak néhány modellt dobott piacra, állítólag leginkább a Fiatok fejlesztési teszteléseként szolgált. A legismertebb közülük a 127-es Fiat tesztöszvéreként szolgáló A112, amelynek első példányai 1969-ben jelentek meg, az utolsó darabok 1986-ig szerepeltek a kínálatban. Az Autobianchit végül megvásárolta a Fiat, 1989-től Lancia néven kerültek forgalomba az elegáns megjelenésű kisautók.
A Lurdy mögötti parkolóban gyülekeztek tehát az Autobianchi A112-tulajdonosok. Túl sokan nem jöttek, megközelítőleg egy tucat autó, de ez így is a hazai jegyzett állomány egyharmada. Hogy a kicsi autók valamiféle támogatásra találjanak, a Land Rover Egyesület is hivatalos volt a találkozóra, ők is jöttek vagy tízen. Az egyik srácot kérdeztem, mégis hogyan függ össze a Land Rover és az Autobianchi. "Hát az egyik olyan kicsi, a másik meg olyan nagy" – mondta derűsen, de persze valószínűleg személyes kapcsolatok vannak a háttérben.
A teljes nyugiban zajló gyülekező közben arra lettem figyelmes, mintha az Autobianchi-tulajdonosok átlagéletkora úgy 25 év körül lenne. Gondoltam, lényegesen idősebb az a korosztály, amit egy ilyen kis fiatalka veterán megmozgat, de láthatóan tévedtem. Így az is furcsa volt, hogy nem egy autóban láttam teljes csomagteret kitöltő mélynyomócsövet, az embernek ez elsőre üti a veterán autózáshoz kapcsolódó, "minden eredeti, minden gyári" berögzülését. Aztán egyre inkább erősödött bennem egy érzés, s ez nagyon jó érzés volt.
Bár a legtöbb megjelent Autobianchi messze volt a showroom conditiontől, mégis biztos vagyok benne, hogy nem gazdasági megfontolásból tartanak ilyen autót a srácok. Szép az, amikor egy fiatal nem arról álmodik, milyen menő lenne egy aktuális gangsztamobillal a diszkó elé gurulni, hanem arról, hogy rátaláljon az ebay-en egy szükséges alkatrészre.
Persze lehet, hogy most nagyon mellette vagyok az igazságnak, és az Autobianchi-tulajdonosok 90 százaléka saját kezűleg lökné részegült örömmel a zúzdába autóját egy X5 kulcsaiért, de hagyjatok szentimentális gondolataim ölelésében ringatózni. Szóval csak azt akartam mondani, hogy ezek a srácok egyszerűen szeretik ezt a kis autót és jó volt ezt látni.

Az oldalról ajánljuk
- Szerelem
A svéd, ami inkább magyarRestaurálták: a Volvo Laplander C-202 sztori
A Csepel Autógyárban kézzel összeszerelt Volvo Laplander járműtörténeti érdekesség – az itthon készített svéd terepjáró múltja és jelene.
- Nepperűző
900 köbcentis Fiatot vennék, szabad?
Nem írnak rosszakat róla, de a különösebben jókat sem.
- Hírek
Ez a 39 éves Fiat Panda 16 milliót ér, mutatjuk miért
A kulcs egyik része az eredeti tulajdonos személye.
- Belsőség
Tudod hány köbcentisek ezek a szoci vasak? Tippeld meg!Kvíz: Szoci autók hengerűrtartalma
Minden szoci autóról pontosan tudod, hogy mekkora a hengerűrtartalma! Ebben a kvízben bizonyíthatod. Hajrá!
- Hírek
Trumpot nem érdekli, ha a vámok miatt drágábbak lesznek az autók, szerinte úgyis mindenki amerikai kocsit akar majd
A döntést szerinte az indokolja, hogy a világ az elmúlt 40 évben átverte Amerikát.
- Hírek
Szomorúság: ez itt a világ utolsó manuál váltós Golf GTI-je
Már eladták, és a jelenlegi állás szerint soha nem lesz több.
- Olajdoktor
10 ezer kilométer alatt 2 liter olaj fogy, másikkal jobb lenne?
Eszi az 5W40-et a kétliteres szívó benzines. Jobban járnék egy 10W40-nel?
- Hírek
Menekült a rendőrök elől, halálos balesetet okozott egy nő Fejér vármegyében
Soha nem volt jogosítványa, az autón pedig nem működött a világítás.
- Hírek
Az Isuzu elhozta a legízlésesebb pickup restomodot
A Délkelet-Ázsiára jellemző mindenes puttonyost gondolták újra.
- Technika
A szőlőtőke mellől szedtük kiMűhelyPRN: Renault 5 1,6D – 1988.
Van, aki 50 ezer forintos autóval akar elindulni a Budapest-Bamako futamon, most kiderítjük, mennyit kell még költeni rá ahhoz, hogy rajtkész legyen.
- Hírek
Így néz ki a rendőrautó, amit felkapott a tornádó
A két tonnás Explorert játszi könnyedséggel hajította el a forgószél.
- Hírek
Kimaxolták a Porsche egyedi kéréseit ezen a 911 S/T-n
A kivitelezés 10/10, az ízlés szubjektív.
- Hírek
Brabus Merci ellen gyorsult a Porsche 911 Turbo, végül a fal nyert
A Hollandiában rendezett gyorsulási verseny egyik futama nem sikerült túl jól.
- Hírek
A Suzuki és a Honda is csatlakozott a Teslához
Már ők is ott vannak a Stellantis, a Ford, a Toyota, a Mazda és a Subaru mellet.
- Hírek
Az amerikaiak 67 százaléka nem venne Teslát, Elon Musk az egyik fő indok
Ez derült ki a Yahoo News és a YouGov új kutatásából.
- Hírek
A Red Bull szerint Lawson lefokozása Verstappen érdekeit is szolgálja
Ennek ellenére a pilótacserének maga Max Verstappen sem örült.
- Tesztek
Fedetlen hétköznapok a jólét jegyébenHasználtteszt: Volkswagen Golf VI Cabriolet 1.4 TSI - 2012.
Minden prózai fröcsögést hátra dobva lássuk meg a lényeget: a kabrió nem csak menőzésre, de az egészségi állapotunk javítására is alkalmas.
- Hírek
Trump vámjai miatt eltűnhetnek az olcsó autók az USA piacáról
Ebben a kategóriában a tarifák miatti áremelkedés mértéke 5855 dollár, azaz 2,2 millió forint is lehet.
- Közélet
Elvárható-e, hogy észrevedd a bajt?- Segitség, átvertek!
Erzsébet néhány hete vásárolta ezt a Nissan Micrát, de a birtoklás első pillanatától kezdve csak hibákkal találkozik.
- Gumidoktor
Drága a német felni a Skodára, vegyek inkább tajvanit?
Minőségibb annyival a Dezent, hogy megérje a felárat a Hijoinhoz képest?
- Közélet
5 autó, aminek őrült tempóban szállt el az ára
Azt hiszed, hogy értelmes áron vehetsz R5 GT Turbót vagy E46 kabriót? Gondold újra. Váratlan tempóban dráguló autók következnek.
