Az ülésfűtésbe punnyadva köröztem a háztömb körül egy nagy helyet keresve, közben az autókat röntgeneztem. Suzuki, Suzuki, Corsa, sehol egy Cadillac Eldorado. Uh, de ez?! Háromajtós, baljós fekete dög a bérházak alatt - mindegy, dolgom van, most nem állok meg fényképezni.
Hazafelé eszembe jutott, akivel találkoztam, megemlítette, egy amerikai dzsipje van. Ha nem érdekel valami, az a SUV. De nem SUV-ot mondott. Dzsipet, ami konyhaneylven terepjárót jelent. Terepjáró a Defender, az Uaz, a Niva esetleg a G. Meg talán a Kraz. Ó, egy Kraz... Meg az a szörnyeteg, amit az utcán láttam parkolóhely után kutatva. Ezek már érdekelnek. Persze az övé volt. Egy 1986-os Ford Bronco II.
A próba napján örültem talán életemben először a hóesésnek, fekete Bronco a fehér havon, igazán szép lesz. Nagykovácsi felé az első nagyobb kanyarban már átkoztam a telet, a havat és a jeget is. Hiába a jó téligumi, szervátültetésektől megfiatalodott hátsókerekes vénségem változatos trükkökkel tör saját és mások életére. Kezdem érteni a négykerékhajtás lényegét, a kapcsolható összkerekes autókat minden jelentősebb kerékkaparás után egyre jobb ötletnek tartom. Pont ilyen a Bronco II is.
1986-ot szeretem. Akkor, 8 évesen rendes vasárnapi gyerekként a hétvégéken apám ölében vezettem árkon-bokron át a narancssárga ARO-t, ürgét öntöttünk, volt vöröshasú unka-vadászat, nagyban folyt a pióca lábszárra tapasztásával egybekötött hardcore természetbúvárkodás. Ezekről a lövészárok másik oldalán élő anyám előtt mélyen kellett hallgatni, főleg a vezetésről. Azóta is reflexből nyomom a mamitcsináltál-ra a semmitközödhagyjál-t. Mindenkori pasijaim nem is tudták, hogy ezért egy terepjáró a felelős. A vezetésnél csak a hátsó ülésen utazást szerettem jobban, és minél gyorsabban rázkódtunk át a gödrökön, én annál hangosabban nevettem, akkor is, amikor bevertem a fejem.
Szerencsére a Telepjáróban (ez volt az ARO neve, én adtam neki) sikongató morcsos kisfiú életben maradt és felülkerekedett rajtam a Bronco II-től, amit 1984-'90-ig gyártották egy másik országban, ahol nem voltak téeszek és arók.
Bronco II-ből kevés van az országban, ehhez is eléggé leütött állapotban jutott a gazdája, onnan hozta fel használható autónak. A kocsi mindennapos munkaeszközként él, főleg aszfalton és városban megy, 12 liter körüli fogyasztása nem kirívó. Az alkatrészellátás is könnyen megy, de ez az 1972-es LTD-nél sem volt gond, ennél miért lenne?
Ezzel a borostás külsővel a Broncónak nyert ügye van, egy terepjáró nézzen ki keménynek, hiába tudná egy metálezüst Land Cruiser a szakadékig követni, ebből többet nézek ki. A Bronco kasztnija a Defender- Uaz vonulatba tartozik, a gazdája sem véletlenül kedveli a Defit. A Defenderről sokat elárul, hogy a vadászismerősökkel teletűzdelt apám egyet se tudott szerezni a Bronco mellé, mert ilyenkor mindegyik dolgozik. Ezek rendes férfiautók, sokat bírnak, mindenhol átmennek, de nehezen nyílik az ajtajuk, macerás bemászni, csikorogva jár az ülés, és az Andrássy úton durván búgnak a terepgumik.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Teljes útzár az M1-es autópályán, mentőhelikopter is érkezett a helyszínre
Egy konténert szállító kamion és egy kisteherautó ütközött össze.
- Hírek
A végtelenbe és tovább! A sztratoszférába lőtte a fekvőrendőr a gyorshajtót
A fehér autó több métert repült a levegőben, majd felborult.
- Égéstér
Ezen a héten indul a 2025-ös Forma-1-szezon!
Látványos, de tartalmilag szegényes autóbemutató után indul a Forma-1 idei szezonja, kollágink pedig személyesen jelen voltak a nagyszabású eseményen, Londonban.
- Hírek
Itt a vadiúj Mercedes CLA, akár 792 kilométeres elektromos hatótávval
A generációváltással kívül és belül is megújult modell tisztán elektromos és hibrid hajtáslánccal is elérhető lesz.
- Hírek
Jövőre érkezik a Skoda hétszemélyes villanyautója
Már pár apró részletet láthatunk a külsejéről.
- Hírek
Érkezhet a Porsche következő fejős tehene, egy új SUV
Méghozzá hibrid és hagyományos hajtáslánccal.
- Hírek
Elektromos pickupot készít a Toyota
A modellről egyelőre csak egy sejtelmes sziluettet mutatott a gyártó.
- Hírek
73 éves, de nincs vele bírás: újra volán mögé ült a 92 évre eltiltott sofőr
Az autó nem jogosítvánnyal megy. Ez az ismert mondás valószínűleg az életfilozófiája a 73 éves ausztrál bácsinak.
- Hírek
A német Ford szakszervezete csődszéli állapotokról beszélt
Elmondásuk szerint az anyacég segítsége nélkül éveken belül lehúzhatják a rolót.
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Közélet
A követési távolságról
Jobb lesz az autósoknak, ha másodpercben mérik a rendőrök a követési távolságot. Elvileg igen, a gyakorlat meg majd kialakul.
- Hírek
Így lövi lábon magát Trump az acél és alumínium vámokkal
Maga az elnök is elismerte, hogy az intézkedések valóban megemelhetik az inflációt, de szerinte ez hosszú távon nem lesz probléma.
- Hírek
Csődbe ment a svéd Northvolt, Európa legígéretesebb akkumulátorgyártója
A vállalat vezetője szerint minden lehetőséget megvizsgáltak, de nem maradt más reális út.
- Hírek
Durván altathat a McLaren, Helmut Marko szerint akár körönként 1 másodperc előnyük is lehet
Az osztrák szakember úgy látja, a világbajnoki címvédő csapat rejtegette a valós tempóját az előszezoni teszten.
- Hírek
Instant klasszikus a Morgan legújabb modellje
A bevált recepten csak fejlesztettek.
- Hírek
Videó: parkoló autó mentette meg a gyalogos életét
Ilyen szerencse csak a filmekben van. Több térfigyelő kamera is rögzítette a balesetet.
- Hírek
Tankok készülhetnek a Volkswagen bezárt gyáraiban
Erről Armin Papperger, a fegyvergyártó Rheinmetall vállalat CEO-ja beszélt.
- Hírek
A számháború folytatódik: 2000 lóerővel érkezhet az elektromos Lamborghini
Az egyelőre névtelen autó a tervek szerint 2030-ban érkezik.
- Hírek
11 óra alatt 1,3 millió forint bírságot szórtak ki a rendőrök ittas vezetés miatt
Nagyszabású közlekedésbiztonsági ellenőrzést tartottak a rendőrök Budapesten és környékén.
