
Más teendőnk nincs csak megvárni az sötétet, ami nyáron sajnos nem 17 órakor van és azonos körülmények között mérni. A mérést négy helyen végeztük a falon, pontosan 4 méterre a fényszórótól. Az első mérőpont a fényszóró magasságában, szinte a középpontban volt, itt kaptuk a legnagyobb fényerősséget, majd ez alatt még két mérőpont, amely a jármű előterébe jutó fényt adja. A negyedik mérőpont a vetítési kép sötét-világos határvonalán túl volt, a sötét részben, ezzel próbáltuk mérni a szórt fény mennyiségét.

Az izzók beszerzése köré nem csináltunk nagy cirkuszt, Papp Tibi elment egy autósboltba, és ami kapható volt, abból vett egy párat, ami ez esetben kettőt-kettőt jelent. Így összesen lett egy normál Tungsram H4 referencia izzónk, és mellé öt kihívó, amelyek 60-90%-os fényerő növekedést ígértek. Ne menjünk el a tény felett, hogy némelyikre az volt írva, hogy „up to 60%”, tehát ez azt is jelentheti, hogy akár 60%-os fényerő növekményt produkálhat, de senki nem állítja biztosan. A másik dolog, amely a mérést egy kicsit bezavarhatja, az maga a szemünk. A szem érzékenysége nem azonos a különböző színek, színhőmérsékletek esetében. Így simán előfordulhat, hogy egy sárgább, például a 5000 K színhőmérséklethez közelebb álló színt erősebbnek látjuk, mint a kékebb, (fehérebb?) 5300 K színt. Az emberi szem a nap fényére a legérzékenyebb, ez körülbelül 5000 K. A halogén izzók jellemzően a sárgásabb 2800-3200 K tartományban vannak. A színhőmérsékletüket a bennük lévő gázzal és a bura festésével is tudják módosítani. A bura festése egy gagyi módszer, mert a fényerőt jelentősen csökkenti, azonban a színhőmérsékletet megváltoztatva a szemünk lehet, hogy mégis szubjektíven erősebbnek észleli. Látni azonban nem fogjuk vele jobban a sötétben botorkáló gyalogost a vidéki éjszakában.
Legelőször a normál Tungsram H4-es izzót tettük a mérőeszközbe, megmértük a fényerőt a mérőpontokon. A vetített kép szép volt, élez sötét-világos határvonallal. Lejegyeztük az értékeket. Ezt tekintjük etalonnak, ehhez hasonlítjuk a többi izzót.
Tungsram Megalight plus 60%

A mérés nem mutatott ki nagyobb fényerőt, sőt, a középpontban gyengébb volt, azonban mintha szélesebb terültetet világítana meg és picit fehérebbnek tűnik a vetített kép.
Nem egyértelműen jobb, mint az etalon Tungsram. Ára: 3310 Ft.
GE Megalight Ultra up to 90%

A mérés is nagyobb fényerőt mutat és szubjektíve is látható az erősebb fényerő, de közel nem ennyire, ahogy azt a 90% mutatná. Jobb, mint az alap Tungsram, ezt el kell ismerni, de nem annyival. Ára: 4410 Ft
White Hammer +50% Xenon gas inside

Kisebb fényerő és talán a vetített kép is szűkebb. Nagy a duma a dobozon, de nem éri el az alap Tungsram szintjét sem. A GE izzótol messze elmarad. Ára: 2240 Ft
Ultimate Speed
Ez valójában egy teljes izzókészlet, nem is ígér semmit, de kipróbáltuk. Kibontáskor vettük észre, hogy az izzó teljesen úgy néz ki, azonos a karima tesztúrája és feliratozása, mint a White Hammernek és hasonlóan is világít. Mindkettő fénye fehérebbnek tűnik a többinél, de a fénymérő sem mutat erősebb fényt és mi sem látjuk erősebbnek, csak mintha fehérebb lenne. Ára: 2499 Ft.
Osram Silverstar +50%

Szép csomagolásban egy karcsú, vékonyabb burájú izzó, mint az eddigiek. Az egész jobb benyomást kelt, de a mérések nem igazolják. A GE Megalight-tól elmarad, azonban szubjektíve ennek volt a legfehérebb, legfényesebb fénye, mintha erősebb lenne, mint a többi. A megvilágított felület is nagyobb, illetve lent is erősebben világít. Ára: 2590 Ft.
Összeségében kimondhatjuk, hogy a 60-90%-os fényerő növekedés nem mérhető, de vannak az izzók között kis különbségek. A következő részben az autókba építve hasonlítjuk össze, valamint megnézzük, hogy valóban rövidebb ideig tartanak-e, mint a hagyományos izzók.
A laboratóriumi szimulációs teszt nyertese a General Electric Megalight Ultra izzója.
Meglátjuk mit mutat majd valós üzemi körülmények között.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Az F1-es Szaúd-Arábiai Nagydíj legnagyobb kérdései
Minden okunk megvan azt remélni, hogy a 2025-ös futam is emlékezetesen alakul Dzsiddában.
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Tesztek
A lázadóknak semmi esélyükBemutató: Mercedes-Benz CLA 2025
Ott voltunk a stuttgarti Csillagok háborúja budapesti premierjén.
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Hírek
A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot
A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Hírek
Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését
Egy középmotoros, belső égésű motorral szerelt sportautó nem szerepel a terveik között.
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Hírek
Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése
Ugyanúgy vad és sportos modelleket jelölnek majd.
- Szerelem
Mesterségem címere: 992.2 - PORSCHE Carrera S - USA VLOG
San Diego, óceánpart, Porsche. Borsodi fenekem végre révbe ért és kipróbálhattam a világ egyik legjobb sportautóját.
- Hírek
Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát
A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés
A Subaru bemutatta a Trailseekert, amiről még azt se könnyű megmondani, hogy milyen kategóriában játszik. Viszont rohadt gyors.
- Hírek
Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor
Aki nem elégszik meg az alap Outback terepezési képességeivel, annak elérhető a Wilderness Edition is.
- Hírek
Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen
A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.
- Hírek
Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?
És még csak most jön az amerikai vámvihar.
