A gép, amiért neppernek állnék

Teszt: Banner P3 Start 1600A

2016.01.16. 06:38 Módosítva: 2016.01.16. 08:23

Akinek autója van, előbb-utóbb abban a kellemetlen helyzetben találja magát, hogy lemerült az akkumulátora. Ennek oka lehet egy felkapcsolva hagyott fényszóró, de a hideg beköszöntével az öregebb akkuk is könnyen beadják a kulcsot. Ilyenkor három lehetőség van: betolni, berakni egy új akkut, vagy bikázni. Utóbbiról legtöbbeknek a benzinkutakon kapható vékony, könnyen széteső kábelek jutnak eszébe, pedig van sokkal elegánsabb megoldás is: a bikagép.

Az első tulajdonsága, hogy nehéz: kis híján tíz kiló. Az lenne furcsa, ha nem így lenne, hiszen egy akkumulátort is magába foglal. Kicsomagoláskor három dolgot találunk a kartondobozban, magát a gépet, egy hálózati és egy autós töltőt. Nem kérdés, hova kell bedugnunk a gépbe, egyetlen hatalmas szivargyújtó lyuk tátong az eszközön. Tölthetjük konnektorról, vagy egy másik autó szivargyújtójáról.

Mielőtt használnánk, fel kell tölteni. Pirosan világít a led, ameddig tölt, utána zöldre vált. Én egy éjszakára hagytam a hálózaton, a kézikönyv szerint is 12 óra alatt tölti fel magát a teljes lemerülésből. Van egy kis kijelzője, amin a töltöttségi állapotot mutatja, de ez csak addig működik, ameddig nyomjuk a mellette lévő kis fekete gombot.

Rossz akku volt a Twingóban, ezt tudtam, de biztos, ami biztos alapon kipróbáltam, indít-e. Még a visszajelző lámpák sem égtek. Tudtam, ha így beindítja a Banner, engem megvett. A Twingo akkusaruja praktikus, műanyag kupakos megoldás, ami megkönnyíti, ha ki-be kell tenni az akkut (és nincs berohadva), de így igen kevés a fémfelület, ahova a csipeszeket szoríthatjuk. Kis játékkal odafértem a csipeszekkel a kupakok fém kivezetéséhez, de így igen kis felületen érintkezett a gép, ami tovább csökkentette az indítási esélyeket.

A csipeszek rögzítésénél akadt egy másik, kevésbé egyedi problémám is: rövidek a kábelek. Ha tíz-tíz centivel hosszabbak lennének, már le tudtam volna tenni a gépet a földre. Így végül a motortér szélén találtam stabil helyet neki. Bekapcsoltam a gépet a rajta található egyetlen tekerőgombbal ON állásba, majd beültem. A kulcs eltekerésére azonnal teljes erővel felvillantak a piktogramok. Indítottam, második fordulatra már ment is a kis egykettes. Az 1600 amperes indítóáramtól mondjuk ez el is várható.

Miután levettem a bikagépet a kocsi akkujáról, újra ellenőriztem a töltöttséget. Ha hinni lehet a visszajelzőnek, semmit sem merült. Boldoggá tesz, ha valami ennyire flottul működik, ezért a sikeren felbuzdulva rögtön birtoklási vágy ébredt bennem. Egy autónál azonban nincs sok értelme, mert egy csereakku sokkal olcsóbb, a Banner P3 Start Booster ugyanis 76 ezer forint. Olyanoknak viszont akiknek van okuk bikagépet venni, azt mondom ne hezitáljanak, szebbé teszi az életet.

A Becsületesnepper és a bikagép

Én egy éve használom nagy megelégedéssel. A debütálása egy háromliteres dízel X 5-ösön volt, aminek a környékén sem volt egyetlen amper sem. Meglepetésemre beindította, onnantól másképp néztem a készülékre. Arra kell figyelni, hogy használat után mindig tegyük rá a töltőre, és tartsuk is állandóan rajta. Ez meghosszabbítja az élettartamát, illetve bármikor használni tudjuk, amikor szükségünk van rá. Sokan elkövetik azt a hibát, hogy használat után nem töltik fel, és hagyják teljesen lemerülni, ezzel egy idő után tönkre is teszik, ugyanúgy, mint az akkumulátort.