Karceltávolítót az Aldiból?
Ki ne szeretné, ha a kocsiját elrondító karcoktól pillanatok alatt megszabadulhatna? Ráadásul mindent, ami kell a dologhoz, egyetlen dobozban, pár ezresért megkaphat. Annyira jól hangzik, hogy ki kellett próbálnunk.

Van ebben a „vegyesboltból autós cuccot” dologban valami izgalmas, mert ugye autós boltból a hülye is tud választani. De ez itt akciós, meg kis egy dobozban benne van minden, ami kellhet a fényezés gatyába rázásához. És múltkor is nekitolták az autónak a bevásárlókocsit, ezzel a kis készlettel pikkpakk olyan lesz, mint amikor a szalonból kigurult. Gyorsan megveszem, mi baj lehet?
Baj semmi. Rajta van a dobozon két nagy minősítő intézet pecsétje, szóval kizárt, hogy ne lehessen vele karcolásokat eltávolítani. Van a csomagban egy sárga tubus, ebben a durvább szer van, ezzel kell először átdörzsölni a karistokat, aztán mikor ez megvan, jöhet a finomító, a fekete tubus.
Mindkettő elég picike, de emiatt felesleges aggódni, nagyon sok karcra elég lehet, csak ésszel kell használni. Ugyanez, mármint az ésszel használás kitétele érvényes a mellékelt csiszolópapír fecnikre is. Mert bár 3000-es finomságúak, tehát tényleg nagyon kicsit harapnak, de ha valakinek kicsi a gyakorlata, egy ajtó pereméről, határozottabb élű domborításról gyorsan le csiszatolhatja a festéket, épp ezért én csak azoknak javaslom, akik tudják mit csinálnak, vagy nagyon bátrak.
Papp Tibi sötét színű, metál fényezésű, tehát a legfelső rétegén színtelen lakkos Audiján próbáltuk ki, találtunk gyorsan egy mélyebb, egy kevésbé mély karcot, meg a kilincsek mellett sok apró karistot. Mindegyik elég jól látszott egyszerű nappali fényben is, nem kellett trükkös megvilágítás, hogy megtaláljuk őket. Az elemen, ahol teszteltük a polírszereket, gyári, tehát régi, és nagyon kemény volt a lakk.
Talán épp a kemény fedőlakknak volt köszönhető, hogy a mély karcok (de ezek is csak a színtelen lakkréteget sértették fel, sem a bázis színt, sem az alapozót nem érintették) elég látványosan ellenálltak a csiszatolásnak. Mert hogy bár halványodott mind, sőt, a kilincs alatti, körmök okozta kis karistok alig látszanak, azért eltávolításról nem beszélhetünk. Az is igaz, hogy a durvább paszta is babakenőcsnek tűnik egy rendes, autókozmetikában vagy fényezőnél használt polírszerhez képest. Viszont egy ilyen finomabb szemcséjű löttyel kárt is nehezebben okoz az amatőr felhasználó, ezért semmiképp sem nevezném hibának, hogy ennyire kíméletes.
Az is igaz, hogy egy világosabb, esetleg puhább fényezésű autón már sokkal látványosabb eredményt lehet elérni – az egyik IT-s kollégának odaadtam a készletet, próbálja ki ő is a család autóin. A fehér autó kilincseinél megdöbbentő a különbség, de ezt szinte bármivel el lehet érni, hiszen itt a karcokban ülő kosz okozza a csúnya látványt, a karistok maguk egy fehér autón nem annyira látványosak. De a sötét fényezésű Subarun és Hondán is egész szép eredményeket sikerült elérni.
Ha valakinek semmilyen polírozószere nincs otthon, érdemes lehet egy hasonló készletbe beruházni, a kisebb karcokat biztosan tompítja. Kétezer forint nem mondható nagy befektetésnek, ráadásul egy kis melóval egész látványos fejlődést lehet elérni. De arra senki ne számítson, hogy egy egész autót át lehet vele polírozni. Erre a feladatra nagyobb kiszerelésű polírszer kell – igaz, ha olyanja van az embernek, ilyen karceltávolítóra már nem nagyon lesz szüksége.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Hyundai: Egy-két generáció múlva ismét a fizikai gombok hódítanak az autók beltereiben
A Hyundai Motor Group formatervezési főnöke szerint ez csak egy átmeneti korszak.
- Szerelem
A Forma 1-es boxkiállások elképesztő története
A Forma-1 hajnalán körülbelül két percig tartott egy boxkiállás. Hosszú út vezetett innen a mai 1 másodpercig.
- Hírek
Újra előveszi a cápaorrot a BMW? Kémfotókon a következő X5
A negatív dőlésű orrkialakítás a 90-es években eltűnt, de a legújabb modellekhez újra elővennék.
- Hírek
Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája
A japán Red Bull Showrunon mentek vele egy kört.
- Hírek
A Jaguar Land Rover felfüggeszti amerikai szállításait a vámok miatt
Közben az USA az egyik legfontosabb piaca a Defendernek és a Range Rover Sportnak.
- Tesztek
Nem hiányzott, de örülünk neki!Teszt: Cupra Terramar 1.5 TSI DSG mHEV - 2024.
Újabb típussal bővült a Magyarországon gyártott autók sora. Vajon alapmodellként is ütős a Győrből érkező Cupra Terramar?
- Közélet
Kereskedőnek adta el az autóját, mégis vele fizettetnék a későbbi javításokat
Nem mindegy, hogy ki szerepel vevőként az adásvételin. A bizomány és a közvetítés szavak hallatán érdemes lehet másik telepet keresni az eladáshoz.
- Hírek
Verstappen magabiztosan győzött, két McLaren a Japán Nagydíj dobogóján!
Norris és Verstappen között alig van pontkülönbség három futam után.
- Közélet
Itt mindenki normális?! Racionális autókat néztünk 2,5 millióért - Murvaélet #5
- Hírek
Modernebb külsővel, komfortosabb belsővel frissül a Renault Austral
Az Austral alig három éve kapható a piacon.
- Hírek
Cseszegeted a Teslát? Vigyázz, vesz a kamera!
A Teslák beépített kamerái azonnal bizonyítékot gyűjtenek.
- Hírek
A Nissan 2028-ra ígéri saját szilárdtest-akkumulátorának sorozatgyártását
Az ígéret szép szó...
- Hírek
Trump vámtarifái az amerikai autóipart is kegyetlenül megszívatják
Nincs olyan amerikai autó, ami megúszná a vámokat.
- Hírek
Brutál gyorsulást és horror árcédulát ígér az Icon restomod Ford Broncója
A legtöbb katalógusadat kiváló, de ennek megkérik az árát.
- Hírek
400 lóerő nem elég? És 510?
Az Abt azt csinálta, amihez a legjobban ért: erősből mégerősebbet csinált.
- Olajdoktor
Forrest Gump motorolajat keres
És mert hogy már milliomos voltam, de imádtam füvet nyírni, attól fogva ingyen csináltam.
- Hírek
A BMW áprilisi tréfája a legfájdalmasabb
Nem jó poén, mert ezeket meg kell csinálniuk.
- Tesztek
A tárgyiasult modern burzsoáziaTeszt: Renault Rafale 300 - 2024.
Az autóipar a megszokásokról és a trendekről szól, amelybe a Renault Rafale beleillik, de egy picit mégis más.
- Hírek
Kínai és angol technológiával, arab pénzből érkezhet a következő McLaren
Ezzel mindenki jól járna.
- Hírek
Verstappené a pole pozíció a Japán Nagydíjon
Ez pályafutása 41. pole pozíciója.
- Gumidoktor
6 éves a téligumi, merjem még használni?
A szett hibátlanul viselkedik, a profilmélysége is rendben, de aggaszt a kora. Használhatom még vagy már kuka?
- Hírek
A Stellantis leépítéssel és gyártásleállítással válaszolt az amerikai vámokra
Gyorsan alkalmazkodnak.
