Új esély a döglött Alfa Romeónak
A Totalcar Erőmérőben csak a lényeget láthatjátok, a ti autóitok teljesítményét mérjük meg egy hitelesített profi teljesítménymérő padon, az Autokorbelnél. Korábban már elmondtuk, hogy mi ez, sorban választjuk ki a korábban jelentkezett önkéntesek autóit, és bizony nagyon vegyes a felhozatal, van választék. Ezért sem fog ilyen sűrűn előfordulni, hogy valakit visszahívunk egy második mérésre. Az Alfa Romeo 156 2,0 TS mégis kapott egy újabb esélyt.
Talán emlékeznek rá, hogy néhány hete nagyon leszerepelt az Erőmérőben egy tizennyolc éves, több mint 220 ezer kilométert futott Alfa 156-os. Nagyon szép és jó állapotú autó volt, de tulajdonosa is sejtette, hogy a motorral valami nem stimmel, a mérés eredménye pedig alátámasztotta ezt.
A kétliteres motorban csak annyi erőt találtunk mint egy gyengébb egyhatosban, ami nagyon jó példája annak, hogy teljesítményt mérni nem csak azért érdemes, hogy megtudjuk, hány lóerős a tuningolt autónk, de egy teljesen széria autónál is nagyon tanulságos. A gyártó által megadott névleges értékeket csak akkor tudja leadni a motor, ha minden műszaki paramétere teljesen rendben van és megfelelő az üzemanyag is. Ha feltételezzük, hogy a 95-ös benzin valóban tudja a szabványban meghatározott értékeit, a motor pedig mégsem hozza a gyári teljesítményt, akkor egyértelmű, hogy mechanikai hiba áll a háttérben.
Minél inkább kihegyezett, minél forgósabb és csúcsra járatottabb egy motor, annál kevesebb kell neki, hogy valahol elszaladjanak a lovak. Hasonló a helyzet az Alfa 156-os 2,0 TS blokkjával is, mely egy viszonylag nagy literteljesítményű, sportos, utcai négyhengeres. Klasszikus felépítésű szívómotor, két felül fekvő vezérműtengellyel (DOHC) 16 szelepet nyomkod közvetlenül hidrotőkékkel és dupla gyújtással. A Twin Spark motor leszabályozási fordulata 7000/perc környékén van, de a maximális 155 lóerejét is viszonylag magasan, 6400-as fordulaton adja le. Ennek a motornak hangolt szívócsöve van, és változó idejű szelepvezérlése is, melyet elektrohidraulikus állítómű szabályoz.
Ránézésre is szép motor az Alfáé, a mai downsizing korszakban gyártott társaihoz képest egészen más filozófiát képvisel és ne feledjük, hogy több, mint 15 éve készült.
Az első mérésen nagyon rosszul szerepelt a 156-os, amit az autóval eddig megtett 225 ezer kilométer önmagában nem indokol. A tulajdonos a mérés után el is vitte egy szervizbe, ahol ránéztek a nem sokkal korábban cserélt vezérlésre, illetve a vezérlésmódosítóra és valóban találtak egy kis pontatlanságot a vezérlési időkben, mert a módosítót előzőleg pontatlanul rakták fel.
A szakember helyretette a hibásan összeszerelt rendszert, majd a tulajdonos kipróbálta az autót és azonnal érezte, hogy jobb lett, de nagyon nehéz mérés nélkül megmondani, hogy az Alfa így már tudja-e a gyári teljesítményt.
Visszahívtuk a 156-ost az Autokorbelhez, mert mi is nagyon kíváncsiak voltunk az eredményre. Érdemes megnézni a videót, ha pedig érdekesnek találják a sorozatot, iratkozzanak fel a Totalcar Youtube csatornájára, sok érdekes autó jön még.
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.