Jobb is, vagy csak más? – Parkside kárpittisztítók tesztje
Mint szülők az évenkénti fa gyerekkonyha-akció idején: a Lidlből púposra rakott bevásárlókocsival szerencsétlenkedtem ki a parkolóban álló autóm felé. Csak nálam nem egyforma termékekből volt kereskedelmi mennyiség, még ha elsőre úgy is nézhettem ki. Két majdnem ugyanolyan dobozon két teljesen különböző cikkszám, más fotó, más felirat. Pedig ugyanannyiért adták mindkét kárpittisztítót, de szerencsére kiszúrtam a két külön gondolába rakásolt kartonokon. Itt valami titok lappang! Márpedig az ilyen lappangásnak utána kell nézni, úgyhogy mindkettőt elhoztam faggatni.

Kakuszival szinkronban rángattuk ki a dobozokból a két mutáns, orrmányos droidot. Közben a dobozra nyomtatott adatokat nézegettük, ami alapján ugyanazt kellene tudnia mindkettőnek, sőt, a régebbi, fekete-sárga dizájnú gép is ugyanezekkel a paraméterekkel bírt. Egyre kíváncsibbak voltunk, hogy az R-sorozatú droidok távoli rokonai tényleg titkokat rejtenek-e, vagy csak valami titokzatos okból el akarták hitetni a gyanútlan nézelődőkkel, hogy a két egyforma gép nem is egyforma? Elspojlerezem: hiába piszkáltuk őket, egyikből sem ugrott elő Leia Organa hercegnő hologramja, de más meglepő fordulat sem történt a kicsomagolás közben. Az adattáblákon természetesen nem az Industrial Automaton neve szerepelt, hanem a Grizzly Tools GmbH & Co KG, meg a Parkside neve. PWS20C2 a típus mindkettőnél, de az IAN számuk teljesen más. És a két gép gyártása közt pont egy év telt el: az egyik 2022, a másik 2023 márciusi. Ha a kartondobozaik közti durván hét milliméteres méretkülönbséget, meg a dobozok és a kezelési könyvek dizájn-differenciáját nem vesszük, ezek kiköpött ugyanazok. Még a tartozékokban sincs különbség a két új gép közt.
De a régivel nem lehet összekeverni, a sárga-feketét még egy olyan gyakorló színtévesztő, mint én, se keveri össze a zöld-feketékkel. Ugyanakkor a színváltozáson kívül van más, azonnal észrevehető evolúció is. Az újabb gépeken egy piros, letekerhető zárófedelű leeresztőnyílás is van, így anélkül szabadulhatunk meg a felszippantott 20 liternyi folyadéktól, hogy a mosószer tartály tartalmával együtt bő 25 kilónyi tömeggel kellene akrobatikázni. Csak letekeri az ember a fedelet és akár egyenesen a padlóösszefolyóba engedheti a lét. Ami már csak azért is jó, mert a sárga gépnél megtapasztaltam, mennyire rosszul tudja viselni, ha megterhelt tartállyal, a kelleténél egy kicsit lendületesebben és féloldalasan teszi le az ember a gépet. Kitörnek a lábai, az történik. És csak nem túl elegánsan lehet megjavítani az alkatrészeket, mert se a ragasztás, se a műanyaghegesztés nem oldotta meg a problémát. Két-két facsavarral viszont erőszakosan egymáshoz kötöttem az elvált részeket, igaz, így már nem lehet a lábakon kialakított fej- és csőtartókat megfelelően használni. De inkább ez, mint a lábatlanság/keréktelenség, meg a földön cibálás.
Az, hogy ezeket a gépeket hogyan lehet kárpittisztításra használni, egy korábbi tesztből már kiderült, illetve az is, hogy például biztonsági öv takarításkor mire érdemes figyelni. Most inkább arra voltunk kíváncsiak, szívóteljesítményben van-e különbség a két új, meg a régi közt. Illetve, hogy jobbak-e egy hasonló teljesítményű Parkside száraz-nedves porszívónál. Ehhez bántóan primitív módszert választottam: egy leharcolt diszperzites vödörből kellett időre kiszippantani a vizet. Ennyi. A vödör a gépekkel egy magasságban volt, nem foglalkoztunk azzal, hogy a porszívónak minimum kétszer olyan hosszú a csöve, mint a kárpittisztítóknak. Csak annyira figyeltünk, hogy mindnél ugyanazt a szívófejet használjuk, ugyanúgy tartva. Ha nagy a különbség, az gyorsan kiderül.
Gyorsan ki is derült: nincs óriási különbség. A kárpittisztítók közti difi is kicsike volt, és a porszívó sem volt szembetűnően lassabb a többinél. De azt meg kell mondjam, ez utóbbi kicsit meglepett, mert manuális-bőrszenzoros érzékeléssel azt tapasztaltam, hogy a kárpittisztítók erősebben szívnak. Mutogattam is Kakuszinak, hogy tessék, nézd, ez itt jobban meghúzza a bőrt a tenyereden, az meg nem, de az átkozott mérnökjét ez nem hatotta meg. Aszonta, ez így szubjektív, és ha jegyzőkönyveznénk, ő ezt bizony nem írná alá. Esetleg, ha egy rugós erőmérőre kötött lapot emelnénk. Vagy egy átlátszó, vízszintes csőben egymással szembe állítva a két szívócsonkot néznénk, melyik szívja be a vizet vagy a teniszlabdát. Ó, te kérges szívű méréstechnikus, te, honnan akasszunk most le ilyesmit, he? Ha valakit érdekel, hogyan is sikerült mégis, szinte azonnal, még a Kakuszi számára is (kis kelletlenkedéssel ugyan, de) elfogadhatóan igazolnom az állításomat, az nézze meg a videót.

És hogy mi lett a teszt eredménye? Az új gépek nem erősebbek, nem tudnak sokkal többet, mint a régi, de a leeresztőnyílás mindenképpen egy hasznos evolúciós lépés. De ilyen leeresztő a bő nyolcéves száraz-nedves gépen is volt. Tehát ha legközelebb ilyen zöld-fekete kárpittisztítót láttok a Lidlben, de van már egy sárga-fekete, ne szomorkodjatok, nem jobb annyival az új. Ha van már egy jófajta száraz-nedves porszívótok és nem akartok túl gyakran szőnyeget, meg kárpitot takarítani a kutyamacskagyerek után, egy kicsit macerásabban igaz, de meg lehet oldani a dolgot azzal is. Ha viszont nincs még kárpittisztítótok, de szeretnétek, ez(eke)t az úja(ka)t is megvehetitek, egész hatékonyan dolgoznak. Csak a lábaira vigyázzatok, mert az ugyanolyan vékony műanyagból van fröccsöntve, mint az elődé.
Ilyen és ehhez hasonló tartalmakért kövesd a Totalcar TeChno Facebook-oldalát is!

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Ha a Teslának Gigafactoryja van, akkor ez mi?
Óriási gyártóbázis épít a BYD. Már most 60 ezren dolgoznak, élnek ott, de 200 ezerre növelhetik majd a létszámot.
- Közélet
Ha nem tolatva állsz be a parkolóhelyre, hamar kész a baj!
Az autózásban is el lehet spórolni dolgokat, de könnyen visszaüthet, ha rutinból parkolunk.
- Hírek
Még idén nyáron visszatérhetnek a V8-as Hemi motorok
Egy szivárogtatás szerint három különböző méretben kezdik meg a híres V8-as motorok gyártását.
- Hírek
Döbbenet! Úgy tűnik, tényleg kirúgja két futam után a szenvedő újonc versenyzőjét a Red Bull!
A Japán Nagydíjon így már Yuki Tsunoda lehet Max Verstappen csapattársa.
- Hírek
Olcsó villanyautóból durva versenygép? Jön a Hyundai Insteroid
Egy Inster alapú versenyautóról mutatott néhány kedvcsináló képet a Hyundai.
- Hírek
A Xiaomi egyetlen autója kelendőbb, mint a Ford vagy a GM villanyautói egyben
A kínai telefongyártó az autópiacon is nagyon sikeres hazájában.
- Belsőség
Tudod hány köbcentisek ezek a szoci vasak? Tippeld meg!Kvíz: Szoci autók hengerűrtartalma
Minden szoci autóról pontosan tudod, hogy mekkora a hengerűrtartalma! Ebben a kvízben bizonyíthatod. Hajrá!
- Hírek
Az autósok agyát is összehabarják Trump cikk-cakkos vámfenyegetései
Büntetővámok lesznek, csak nem tudni, kire vonatkoznak. E
- Hírek
Méretes jégtáblákkal bombázta egy kamionos az autósokat az M7-esen
Valószínűleg elfelejtette indulás előtt letakarítani.
- Technika
A Ford anno csinált egy hátsókerekes Focust, 420 lóerős V8-as motorral
Azt akarták demonstrálni, hogy az új külön is megvásárolható motorjuk milyen könnyen elfér a kisebb motorterekben is.
- Hírek
Mi történik, ha 23 ezer liter tej ömlik az útra? Büdös lesz
Egy tartálykocsit vontató kamion felborult Baltimore közelében.
- Hírek
Olaszország kedvence volt az öreg Ypsilon, az újjal durván bezuhantak az eladások
A rendkívül gyenge eladásokat valószínűleg több tényező összjátéka okozza.
- Hírek
Cukorkával csalogatják a villanyautósokat, hogy éjszaka töltsék autóikat
Havi háromezer forintot lehet spórolni az autók sz éjszakai töltéssel Floridában.
- Hírek
Erre nem vagy félkészülve: Nissan Muranóból csinálnak GT-R-t
Valaki nagyon vágyott egy SUV GT-R-re.
- Hírek
Még mindig lehet foglalót tenni az új Tesla Roadsterre, pedig már öt éve hitegetnek vele
Először 2020-ra ígérték a megjelenését, utána 2021-re, majd 2022-re és így tovább 2025-ig.
- Hírek
A Hyundai ráönt egy csomó pénzt az amerikai piacra
A Hyundai és a Kia azt tervezi, hogy a jelenlegi 700 ezer darabos autógyártó kapacitást 1,2 milliósra növeli.
- Hírek
Végre egy rendes hibrid rendszeren dolgozik a Volkswagen
A Volkswagen eddig csak plug-in hibrid és lágy hibrid rendszereket kínált.
- Hírek
H-alakú váltót szabadalmaztatott elektromos autóiba a Ford
Jó vagy felesleges ötlet?
- Hírek
Már az FBI foglalkozik a Tesla-vandálokkal
Trump belső terrorizmusnak nevezte, úgyhogy ennek megfelelően kezelik a helyzetet.
- Hírek
BMW-s szakemberekkel erősít a Xiaomi Európában
Európa sem marad ki a Xiaomi autóiból.
- Hírek
Valaki épített egy RC autót, 44 köbcentis, V8-as motorral
Az apró motornak elképesztően jó hangja van és egész hevesen mozgatja az autót, amibe beszerelték.
- Hírek
F1: az Audi nagyon nem örülne a V10-es motorok visszatérésének
Bár a gyártó közleménye diplomatikusan fogalmaz, egyértelmű üzenetet hordoz.
- Hírek
Feketelista készül a szabálytalankodó autósokról
A sebességtúllépők mellett az ittas vezetők és a mobilozók is felkerülnek a visszaesők listájára.
- Hírek
Újabb kínai autómárka érkezik Európába, 1000 kereskedés megnyitása a cél
A márka 2025 végéig 10 országban nyitna kereskedéseket. Elsőként Németország, Norvégia, Dánia és Hollandia kerülhet sorra.
