Mostanában egyre ritkábban rúgok ki a hámból, ha azonban mégis megteszem, mindig történik valami izgalmas. Ezúttal egy meglehetősen mizantróp taxissal hozott össze a sors.
Sean barátom kanadai. Sokfelé élt a világban, többek között itt nálunk, Magyarországon is eltöltött pár évet, az utóbbi időben azonban otthon volt, régen nem láttam. Mikor péntek este jött a telefon, hogy megint itt van Budapesten, nagyon megörültem. Sanyi barátom értem jött, és egy fél óra múlva már boldogan kortyolgattuk a házi köményes pálinkát − amit Sean Erdélyből hozott − a Ráday utcában.
Jó hangulatú este kerekedett. Mikor elfogyott a köményes, lementünk egy közeli pizzériába, ahol a pizza mellé lecsúszott egy két whisky meg rumos kóla is, aztán átmentünk egy borozóba, és megkóstoltunk jó pár pálinkát. Különös szituációkat produkál az élet, a borozóban egyszerre felcsendült egy Brian Adams-sláger, minek következtében Sanyinak és nekem egyszerre derült fel az arcunk, Seannak ugyanebben a pillanatban őszinte, bűnbánó tekintete lett, de kivágta magát. Először is hangosan bocsánatot kért a jelenlévőktől Brian Adams miatt, aztán gyorsan elmondta, ne feledjük, hogy Neil Young, Pamela Anderson és Jim Carrey is kanadai.
Nem tudom, hány óra lehetett pontosan, de már elég későre járt, mikor taxit hívtunk. Megbeszéltük, hogy ezt az estét mihamarabb megismételjük, aztán elváltunk. Beültem a taxiba, előre. A taxis egy hatvanhoz közelítő, fekete bőrkabátos ősz férfi volt, akinek az élet és a nikotin vállvetve vájtak mély barázdákat az arcára. Elmondtam, hová, és már robogtunk is.
Minden flottul ment egészen addig, amíg össze nem futottunk azzal a hatalmas fehér limóval, amit péntek és szombat esténként rendszeresen látni a város különböző pontjain, csak ezúttal nem nagy mellű szőke csajok lógtak ki a tetőablakból, hanem egy táncolva vonagló, mosolygós képű srác. A taxisban ekkor szemmel láthatóan elszakadt valami. Elkezdte szapulni a srácot – a többi autóssal egyébként folyamatosan kurvaanyázott, de a felett elsiklottam, hiszen az standard azoknál, akik nagyon sokat ülnek a volán mögött.
Affektáló hangon elkezdte utánozni a melegeket, majd elmondta, mennyire utálja őket, mert mindig foghegyről beszélnek vele, és kutyába sem veszik. Na, gondoltam, jól beletenyereltem, de nem baj, nem vitatkozni jöttem, csak haza szeretnék érni, szóval inkább nem szóltam egy szót sem, majd csak abbahagyja, de nem. Emberünk egyre jobban belelendült.
– Ezek beszállnak ide, és itt csókolóznak a kocsimban,
a jó kurvaanyjukat! Én ezt nem akarom nézni. Maga szerint ez nem
undorító? Maga mit csinálna hasonló szituációban?
– Semmit – mondtam, és hallgattam tovább, de ő nem volt elégedett
a válasszal. Talán azt gondolta, ilyen formában egyszerűen nem
érthettem meg tökéletesen a történetet, ezért egy olyan képbe
ágyazta a példázatát, ami nem taxis aggyal is felfogható.
– Gondoljon bele, mit csinálna, ha elmenne moziba, és a maga
előtt lévő sorban két buzi csókolózna?
– Semmit – mondtam még egyszer. – Amíg nem köpnek le, ütnek meg
vagy rabolnak ki, addig nekem semmi közöm ahhoz, ki mit csinál, ki kit
és hogyan szeret – tettem még hozzá, hátha ezzel végleg elvághatom
a beszélgetés fonalát.
A taxiban megfagyott a levegő. Emberünk szemmel láthatóan nem örült a válasznak, de befejezte. Nyertem, írhatnám, de nem lenne igaz. Ezt a játszmát már régen elveszítettem. Én csak haza akartam menni csöndben-rendben, egy barátokkal töltött kellemes este emlékeivel az agyamban. És nem akartam arról vitatkozni senkivel, hogy manapság azon a részein a világnak, ahol hamarabb gondolkozhattak és cselekedhettek szabadon az emberek, a gazdasági és politikai élet szereplői közül rengetegen vállalják fel, hogy melegek, de ez igazán senkit sem érdekel, hiszen senkit sem érint, és csak az a fontos, hogy a munkájukat jól végezzék. De nem mondtam semmit, tudom, falra hányt borsó lett volna csupán. És akkor jött a kegyelemdöfés:
– Maga mivel foglalkozik? – kérdezte a taxis.
– Autós újságíró vagyok – feleltem a lehető legrövidebben,
hátha nem lesz tovább, de lett.
– És azok mit csinálnak pontosan?
– Autókat próbálnak ki, és leírják róla a véleményüket.
– De hát az nem jó, mert mondjuk, ha egy autót
Nyugat-Németországban gyártanak, akkor hogy jön ahhoz egy magyar ember,
hogy azt úgy ítélje meg, ahogy kell.
– Úgy, hogy az összes többi modellt, amit Koreában, Japánban,
Franciaországban vagy a világ bármely más táján gyártanak, azt is
kipróbálom, és egymáshoz viszonyítom őket. Persze mindig lesz olyan
ember, aki nem ért majd egyet a cikk tartalmával, de ez így
normális, hiszen a cikkeknek csak egy része objektív, a többi
az én személyes véleményem.
Erre nem nagyon tudott mit mondani, ennek ellenére éreztem, hogy nem győztem meg. Szerencsére eközben egy Suzuki indokolatlanul lassan ment előttünk, úgyhogy lehetett újra kurvaanyázni, dobtuk hát az újságírós témát is. Miután megelőztük, megint ő vitte tovább a beszélgetés fonalát:
– Ezt a sok gyökér parasztot csak egyetlen módon lehet
elviselni: megmondom magának őszintén, én minden reggel műszak után,
lefekvés előtt bedobok egy felest, attól megnyugszok, és megbocsátok
minden köcsögnek.
– Én úszni szoktam hetente háromszor – válaszoltam –, de biztosan
nem rossz a feles sem. Itt balra, és a sarkon álljon meg,
legyen szíves.
Egyetért? Vitatkozna vele? Véleményét elmondaná másoknak is?
Tegye meg a publikáció blogposztján !
Nem lettünk országos cimborák. Fizettem, kiszálltam, vettem két mély levegőt, gyorsan átfuttattam még az este túlnyomó részét kitevő kellemes emlékeket az agyamon, bementem a lakásba, gyorsan fogat mostam, és lefeküdtem aludni. Lefekvés előtt azonban elhatároztam, soha többé nem ülök előre. Nem azért, mert minden taxis ilyen, hanem mert van köztük ilyen is, és erre én egyáltalán nem vagyok kíváncsi.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Bosszúból több vödörnyi kavicsot öntött egy nagyon ritka Nissanra egy idióta New Jersey-ben
Az autó tulaja most fél millió dollárra pereli a károkozót.
- Hírek
Hátramenetben a Vitara, rákaptak a magyar Kiákra
Márkák, modellek, darabszámok, részesedések és százalékok.
- Hírek
Kartelltevékenység miatt 458 millió eurós bírságot kapott a BMW, a Volkswagen, a Toyota és még tucatnyi autógyártó
A vádak szerint az összeesküvő felek "összehangolt magatartást tanúsítottak az elhasználódott járművek újrahasznosításával kapcsolatban."
- Hírek
Az amerikai MotoGP futam első balesetét a biztonsági autó szenvedte el
Az esetről videó is készült.
- Hírek
A Nissan és a Dacia is saját verziót épít az elektromos Renault Twingóból
A Dacia változata 18 ezer euró (7,2 millió forint) alatti áron indul majd.
- Hírek
Részeg útfestők? Nem! Új fegyver a gyorshajtók ellen!
Hamarosan műanyag terelőelemeket telepítenek a sávok mellé.
- Hírek
Kettészakított egy Cybertruckot egy Mercedes-Benz G-osztály Amerikában
Az elektromos pickup platója teljesen leszakadt, de az utascella épségben maradt.
- Tesztek
A tárgyiasult modern burzsoáziaTeszt: Renault Rafale 300 - 2024.
Az autóipar a megszokásokról és a trendekről szól, amelybe a Renault Rafale beleillik, de egy picit mégis más.
- Hírek
Továbbra sem fogy a BMW XM, hatalmas összeget engednek az árából az USA-ban
Az XM-ből tavaly csak 1 974 példány fogyott az USA-ban.
- Hírek
Musk terrorizmusnak nevezte a Rómában történt tűzesetet
Hétfőn nem csak Rómában, hanem Svédországban is megrongáltak két Tesla kereskedést.
- Hírek
Itt az Insteroid, a Hyundai „modern álomautója”
A tanulmány kívülről egy retró versenyautó és egy modern WRC raliautó szerelemgyerekének tűnik.
- Hírek
Tökön-paszulyon keresztül menekült az eltiltott sofőr, végül kigyulladt az autója
Az autós a körforgalomra és kerékpárútra tekintet nélkül mindenen áthajtott.
- Tesztek
A magyar realitás teteje: a szívóbenzinTeszt: Hyundai i30 1.5 DPI
A válasz természetesen a használt autó, de az újak között egy átlagos családnak ennél többre nincs szüksége – pénze pláne.
- Közélet
Keressük Magyarország legrosszabb útszakaszát!
Tavaly a legrosszabb körforgalmat, idén pedig a legrosszabb útszakaszt keressük
- Tesztek
Egységnyi pénzért rengeteg autót ad a legek DaciájaBemutató: Dacia Bigster hybrid 155
700 literes csomagtartó, 1,8-as motor, ütős formaterv és 10 millió forintos ár. Hol itt az átverés?
- Hírek
Budapestre jön Izrael miniszterelnöke, kismillió lezárásra kell számítani szerdától vasárnapig
Érdemes megnézni mikor, hol lesz korlátozás.
- Hírek
Sebesség limitert építhetnek a gyorshajtók autóiba egy amerikai államban
Bár az ötlet érdekesnek hangzik, több probléma is akad vele. Ennek ellenére sokan támogatják.
- Hírek
A motorra állított pezsgőspoharak a múlté, a tetőn álló kung fu mester most a divat
Az autó vagy a Wing Tsun mester ügyesebb?
- Hírek
Az év lúzere: kétszáz méter után a falban végezte a Mustang
Az egyik kezével a telefonját fogva videót vesz fel, a másikkal pedig úgy fogja a kormányt, hogy egy vezetéstechnikai oktató azonnal sírva fakadna.
- Hírek
Macskamentás üléssel rukkolt elő a Honda, hogy jól érezze magát házi kedvencünk
Ha sikeres lesz, jön a kaparófaként szolgáló váltókar.
- Hírek
Nagyon pórul járhat a Stellantis
Ez a cég lehet a legnagyobb vesztese az amerikai vámbombázásnak.
