Végre! Hatalmas kő esett le a szívünkről, még éppen gördülőben van, miközben ezeket a sorokat írom, hiszen ezúttal még nagyobb fába vágtuk a fejszénket, mint eddig. Mert idehaza mégis másképpen áll hozzá az ember a dolgokhoz, mint külhonban. MEGTELT!

Valamikor télen – amikor a Hungaroring programszervezőivel asztalhoz ültünk – még nagyon távolinak tűnt a június 15-e. Nagyjából lefektettük az együttműködés alapjait, körvonalakban felvázoltuk, mit szeretnénk mi és mit ők, aztán hirtelen május vége lett.
Az utóbbi hetek – de főleg napok – lényegében folyamatos telefonálással és egyeztetéssel teltek. Hiszen egy ilyen rendezvényen nem az aszfalttal kell beszélni, hanem a programszervezőtől a meghívott vendégig, büféstől a pályabírón át az időmérő brigádig.
De most – legszívesebben azt írnám: gyerekek – most összeállt, és úgy néz ki, pöpec lesz. Hogy mit és hogyan sikerült elintézni, hogy valójában a Hungaroring és a Totalcar mennyi munkát feccölt bele abba, hogy ilyen programot és ennyiért adni tudjon, maradjon a mi titkunk. Ami a lényeg, hogy ezúttal nem csak az jár jól, aki kipróbálná autóját a magyar Grand Prix-pályán, hanem az is, aki csak kilátogat, hogy bandázzon egyet a hasonló őrültekkel úgy, hogy közben a családot sem kell otthon hagynia és magyarázkodnia, miért szánja rá szombati napját a nettó szórakozásra.
Nagyon fontos tudni, hogy ezúttal nem csak egyszerű pályanapot rendezünk, hanem igyekszünk komplex szolgáltatást nyújtani ingyen, vagy szinte ingyen mindenkinek, aki eljön.
Az idén 15 éves évfordulóját ünneplő Vezetéstechnikai Centrummal karöltve azok is megtalálják a maguk helyét, akik nem okvetlenül a pályán nyüstölnék az autójukat. Partnereink: a Dension, a SimTechsRacing és a Carrera pedig remek dolgokkal készülnek. Íme, a lényeg:
A Hungaroring kapacitása korlátozott, ahogy a résztvevők száma is. Erre egyrészt a biztonság érdekében, másrészt a gördülékeny lebonyolítás miatt is szükség van, ezért a pályanapon résztvevő autók számát 100-ban limitáltuk. Figyelem! Ez csak és kizárólag a pályát használó, regisztrált résztvevők számát jelenti! Látogatóból bármennyit fogadunk, sőt, a Vezetéstechnikai Centrum tanfolyamára lényegesen többen, maximum 160-an jelentkezhetnek.
Különböztessük meg tehát azokat, akik csak ide, vagy csak oda mennének, illetve akik mindkét programra jelentkeznek. Valamint a nézőket és látogatókat, akiket semmilyen költség nem terhel.
A klasszikusnak mondott, 4x25 perces, négycsoportos beosztás már bevált és működőképes, ezt meg is tartjuk. Ennek ára 25 ezer forint, ami igazán baráti, alatta van egy nyílt nap költségeinek. Ez a pályahasználatot foglalja magában reggel 10.00-től a program végeztéig, maximum 4x25 percben, ami idáig mindenkinek elég volt.
Ezen felül mindenkinek lehetősége van részt venni egy vezetéstechnikai tanfolyamon potom 5000 forint ellenértékében. Ez – figyelembe véve, hogy különben legalább négyszer ennyibe kerül egy ilyen – szintén erősen kedvezményes ár. Mi tudjuk, valójában mennyire hasznos egy ilyen tréning, elhihetik: ennyit bőven megér egy-egy rossz reflex elfelejtése vagy egy új, jó fixálása. Ezekre a tanfolyamokra a Vezetéstechnikai Centrumban kerül majd sor, 20-as csoportokra bontva reggeltől este 18.00-ig. A pontos időbeosztást a beérkezett jelentkezések alapján közzé tesszük legkésőbb a rendezvény előtt egy héttel, ahogy a pályanap csoportbeosztását is.
Fontos tudni, hogy mindkét programra külön-külön kell jelentkezni, ha valaki mindkettőn részt szeretne venni, a jelentkezéskor küldött e-mailben ezt mindenképpen tüntesse fel és valóban jelentkezzen mindkét programra külön! Erre azért van szükség, hogy a későbbiekben kiküszöböljük az átfedést az egyes – 25 perces – pályamenetek és a tanfolyamok között.
Fizetni a helyszínen kell, ahol a pályanap résztvevői egy kitöltött és aláírt felelősségvállalási nyilatkozat, valamint 25 ezer forint készpénz ellenében megkapják a pályahasználatra jogosító karszalagot, valamint autójukra egy matricát, amelyre majd rákerül a csoport száma. A részvételi díj autóként fizetendő, nem személyenként! Egyszerre azonban maximum két fő ülhet benn, amikor a pályán van és ez esetben mindketten kötelesek kitölteni és leadni egy-egy nyilatkozatot. A jelentkezésnél kérjük feltüntetni az autót vezetők nevét.
A nyilatkozat innen letölthető, célszerű már ezzel megjelenni a kasszánál, ami jelentősen meggyorsítja a regisztráció menetét és így garantálható, hogy 10.00-kor az első csoport nekivághat a pályának (egy nagy, közös eligazítás lesz 9.30-kor, ezen minden sofőrnak ott kell lennie). Érdemes még átnézni a pályahasználati információkat is, jó, ha mindenki memorizálja az alapszabályokat. Nem kell megijedni, senki nem hasít csíkot a hátából a másiknak, ha elkottáz egy kanyart, de a zászlójelekre mindig oda kell figyelni.
Aki csak a vezetéstechnikai tanfolyamra jelentkezett, az szintén a helyszínen intézi az anyagiakat, a továbbiakban a megadott időpontban kell megjelennie a Vezetéstechnikai Centrumban, ami alig pár méterre van a paddocktól, ahol a rendezvény zajlik.
Bokszot bérelni természetesen lehet, az egynapos bérlet ára 10 ezer forint, transzponderre is mindenkinek lehetősége van 1500 forint/darab áron. A mérést a Hungaroring profi időmérő csapata végzi, tévedés kizárva. (A transzpondereket azonban célszerű az ajtózsebbe vagy a műszerfalra helyezni, nem a kesztyűtartóba.)
A pályanapra jelentkezni itt lehet. Tüntessék fel az autó típusát, rendszámát vagy más, egyedi azonosítóját, a kapcsolattartó személy nevét és telefonszámát, illetve ha részt kívánnak venni plusz 5000 forintért a vezetéstechnikai tréningen, akkor azt is (azonban oda IS küldjék el jelentkezésüket!), valamint mindenki nevét, aki az autót vezeti.
A vezetéstechnikai tréningre itt lehet jelentkezni névvel, rendszámmal és elérhetőséggel. Itt ugyanúgy tüntessék fel, ha esetleg a pályanapon is részt kívánnak venni, a csoportbeosztásoknál figyelnünk kell az esetleges átfedésekre.
Amit még tudni érdemes:
- A Dension jóvoltából minden regisztrált pályanapi résztvevő jogosult egy 25 százalékos kedvezményt biztosító voucherre, amit a Dension standján vehet fel, miután felmutatta karszalagját. Ez bármelyik - Dension által beszerelt vagy forgalmazott – terméknél érvényesíthető.
- A SimTechsRacing két profi, izgő-mozgó szimulátorán bárki összemérheti tudását a másikkal szemben, természetesen ingyenesen.
- Az ötvenedik születésnapját ünneplő Carrera kihozza a Hungaroring slot-car másolatát, ahol aztán kicsik és nagyok vívhatnak vérre menő csatákat egymással.
- Felállítunk egy profi, mobil gumiabroncs-cserepontot, ahol elhasznált gumijaikat, kerekeiket cserélhetik ingyen a résztvevők.
- Aki pedig bajban van, az ellátogathat a Totalcar Műszaki Elsősegély Pontra, ahol Novoth Tibi és profi diagnosztikai műszerei küzdenek meg a villogó check-engine-lámpákkal, illetve minden egyéb műszaki problémával. Tibor tanácsol, kiolvas és javít, ha kell, mindezt ingyen.
- De lesz itt ugrálóvár, gokart, gyermek tanpálya és nem titok, hogy kiemelt partnereink is kitesznek magukért. A Mercedes-Benz nagyot akar alkotni, a VW-csoport is készül, a Toyota és a Nissan is képviselteti magát (utóbbinál bárki kipróbálhatja a Nismo Juke-ot és a Leafet, kis mázlival a GT-R-rel is utazhat egy kört), ahogy a Honda is, utóbbi Michelisz Norbi valódi versenyautóját is megpróbálja odaimádkozni.
- Végül – de nem utolsósorban – kis szerencsével itt ünnepelné világrajöttét a Totalcar Hullaszagú Projekt-klub három, oszlopos tagja: a Hangyász, Ponton Dezső és a Shitgun.
Az aktuális regisztráltak számát folyamatosan figyelemmel kísérhetik a címlapon, illetve a totalcar.hu/palyanap – oldali számlálóban. A jelentkezési határidő 2013 június 8, a csoport- és időbeosztásokat azonnal közzétesszük, amint betelt minden hely. Némi biztonsági ráhagyás lesz ugyan, de érdemes igyekezni, elég hamar megtelünk.
Bármilyen egyéb kérdésre szívesen válaszolunk kapcsolódó blogposztunkban, minden – Totalcar-Hungaroring pályanappal kapcsolatos információt a totalcar.hu/palyanap alatt találnak illetve a Totalcar.hu címlapján.
FRISS: Bukósisak használata a puha- ill. nyitott tetejű és bukócsöves autók esetében kötelező, egyéb esetben nem.
Rekordidő alatt, ráhagyással MEGTELT! Aki kimaradt, ne csüggedjen, lesz még idén!
Kapunyitás reggel hétkor, eligazítás kilenc max. 9.30-kor!

Az oldalról ajánljuk
- Közélet
Kereskedőnek adta el az autóját, mégis vele fizettetnék a későbbi javításokat
Nem mindegy, hogy ki szerepel vevőként az adásvételin. A bizomány és a közvetítés szavak hallatán érdemes lehet másik telepet keresni az eladáshoz.
- Közélet
Itt mindenki normális?! Racionális autókat néztünk 2,5 millióért - Murvaélet #5
- Hírek
Modernebb külsővel, komfortosabb belsővel frissül a Renault Austral
Az Austral alig három éve kapható a piacon.
- Hírek
Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája
A japán Red Bull Showrunon mentek vele egy kört.
- Hírek
Hyundai: Egy-két generáció múlva ismét a fizikai gombok hódítanak az autók beltereiben
A Hyundai Motor Group formatervezési főnöke szerint ez csak egy átmeneti korszak.
- Hírek
Verstappen magabiztosan győzött, két McLaren a Japán Nagydíj dobogóján!
Norris és Verstappen között alig van pontkülönbség három futam után.
- Szerelem
A Forma 1-es boxkiállások elképesztő története
A Forma-1 hajnalán körülbelül két percig tartott egy boxkiállás. Hosszú út vezetett innen a mai 1 másodpercig.
- Hírek
A Jaguar Land Rover felfüggeszti amerikai szállításait a vámok miatt
Közben az USA az egyik legfontosabb piaca a Defendernek és a Range Rover Sportnak.
- Hírek
Újra előveszi a cápaorrot a BMW? Kémfotókon a következő X5
A negatív dőlésű orrkialakítás a 90-es években eltűnt, de a legújabb modellekhez újra elővennék.
- Tesztek
Nem hiányzott, de örülünk neki!Teszt: Cupra Terramar 1.5 TSI DSG mHEV - 2024.
Újabb típussal bővült a Magyarországon gyártott autók sora. Vajon alapmodellként is ütős a Győrből érkező Cupra Terramar?
- Hírek
400 lóerő nem elég? És 510?
Az Abt azt csinálta, amihez a legjobban ért: erősből mégerősebbet csinált.
- Olajdoktor
Forrest Gump motorolajat keres
És mert hogy már milliomos voltam, de imádtam füvet nyírni, attól fogva ingyen csináltam.
- Hírek
A Nissan 2028-ra ígéri saját szilárdtest-akkumulátorának sorozatgyártását
Az ígéret szép szó...
- Hírek
Cseszegeted a Teslát? Vigyázz, vesz a kamera!
A Teslák beépített kamerái azonnal bizonyítékot gyűjtenek.
- Hírek
Trump vámtarifái az amerikai autóipart is kegyetlenül megszívatják
Nincs olyan amerikai autó, ami megúszná a vámokat.
- Hírek
Brutál gyorsulást és horror árcédulát ígér az Icon restomod Ford Broncója
A legtöbb katalógusadat kiváló, de ennek megkérik az árát.
- Hírek
A Stellantis leépítéssel és gyártásleállítással válaszolt az amerikai vámokra
Gyorsan alkalmazkodnak.
- Tesztek
A tárgyiasult modern burzsoáziaTeszt: Renault Rafale 300 - 2024.
Az autóipar a megszokásokról és a trendekről szól, amelybe a Renault Rafale beleillik, de egy picit mégis más.
- Hírek
Verstappené a pole pozíció a Japán Nagydíjon
Ez pályafutása 41. pole pozíciója.
- Gumidoktor
6 éves a téligumi, merjem még használni?
A szett hibátlanul viselkedik, a profilmélysége is rendben, de aggaszt a kora. Használhatom még vagy már kuka?
- Hírek
Kínai és angol technológiával, arab pénzből érkezhet a következő McLaren
Ezzel mindenki jól járna.
- Hírek
A BMW áprilisi tréfája a legfájdalmasabb
Nem jó poén, mert ezeket meg kell csinálniuk.
