Leereszt az A7
Kedves Autodoktor!
Augusztus végén sikerült teljesítenem egy nagyobb álmom, vásároltam egy rendkívül jó állapotban lévő 2012-es, ötödik havi Audi A7-est 192 ezer kilométerrel német magántulajtól aki végig Audi márkaszervizbe hordta az autót. Az első 3000 kilométeren semmi probléma, majd az autópályán egy "sípolás" és a kijelzőre kirak egy nagy levegőfutómű sárga jelzést és aláírja : Luftfederung Systemstörung" - Levegős futómű rendszer hiba, ezzel ki is kapcsolta a tempomatot, vele együtt az ütközésre figyelmeztetést és a sávtartást is.
Gyújtás levesz, motor újra indít és semmi gond, hol 5 másodpercig, hol az út végig sem jön vissza a hiba. Amikor kiírja akkor a futómű leenged és az asszisztens rendszerek sem működnek, viszont a LED lámpák szintezését hibátlanul csinálja. Az autónak úgy is menni kellett szervizbe fékcsere miatt, gondoltam akkor nézzenek rá erre is.
A pécsi márkaszervizben történt a szervizelés, de ott azt mondták hogy mindent töröltek, nem jöttek elő hibák és nem tudják miért írta ki. Elvittem egy másik, nem márkaszervizbe, ahol Audikra és VW-ekre szakosodtak, kiolvasták a hibát: mechanikai hiba, majd azt mondták, hogy valahol a magasság mérőknél kell keresgélni, de biztos hogy nem a futóművel és mérőkkel van a probléma.
A kérdésem, hogy találkozott-e már hasonló esettel? Ez már nem a régi rendszer, tengelyenként egy mérővel hanem egyel újabb kerekenként egy mérővel. Mire gyanakszik ön a leírtakból? Az autó teljesen váratlanul, full random időnként produkálja a hibát, ezért magát a kompresszort, a levegő elszökését ki is zárnám.
István
Kedves István!
Szerencsére a fedélzeti diagnosztika elég sok lehetőséget ad a nyomozásra. A célműszer segítségével a rendszer nyomástesztjei elvégezhetőek a futómű különböző magasságaiban és terhelésével, így akár tartósan is vizsgálható a tömítettség.
Az elemek fizikai vizsgálata folyamán az elhasználódás jelei megfigyelhetőek: sok esetben csak a teljesen megemelt futómű mutatja meg a rendszer kopásait. A teszt folyamán a pozíció-érzékelők működése, pontossága is ellenőrizhető, sajnos ebben az esetben a visszacsatolás nem teljeskörű, habár a nyomásesés detektálása hamar bekövetkezik.
Természetesen a legszerencsésebb eset az lenne, ha pont szervizkörülmények között, csatlakoztatott célműszerrel a fedélzeten jelentkezne az említett probléma: akkor nem csupán a hibatárolók által gyűjtött nyomokból, hanem a fennálló hibából lehetne pontos következtetéseket levonni. Ezért érdemes néhány tesztutat is tenni a járművel, egy célműszerrel felfegyverkezett kollégával a fedélzeten, menet közben változtatva a jármű hasmagasságait.
Remélem segíthettem! Gulyás Márk - www.deltamark.hu

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Modernebb külsővel, komfortosabb belsővel frissül a Renault Austral
Az Austral alig három éve kapható a piacon.
- Tesztek
Nem hiányzott, de örülünk neki!Teszt: Cupra Terramar 1.5 TSI DSG mHEV - 2024.
Újabb típussal bővült a Magyarországon gyártott autók sora. Vajon alapmodellként is ütős a Győrből érkező Cupra Terramar?
- Szerelem
A Forma 1-es boxkiállások elképesztő története
A Forma-1 hajnalán körülbelül két percig tartott egy boxkiállás. Hosszú út vezetett innen a mai 1 másodpercig.
- Közélet
Itt mindenki normális?! Racionális autókat néztünk 2,5 millióért - Murvaélet #5
- Közélet
Kereskedőnek adta el az autóját, mégis vele fizettetnék a későbbi javításokat
Nem mindegy, hogy ki szerepel vevőként az adásvételin. A bizomány és a közvetítés szavak hallatán érdemes lehet másik telepet keresni az eladáshoz.
- Hírek
A Jaguar Land Rover felfüggeszti amerikai szállításait a vámok miatt
Közben az USA az egyik legfontosabb piaca a Defendernek és a Range Rover Sportnak.
- Hírek
Újra előveszi a cápaorrot a BMW? Kémfotókon a következő X5
A negatív dőlésű orrkialakítás a 90-es években eltűnt, de a legújabb modellekhez újra elővennék.
- Hírek
Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája
A japán Red Bull Showrunon mentek vele egy kört.
- Hírek
Verstappen magabiztosan győzött, két McLaren a Japán Nagydíj dobogóján!
Norris és Verstappen között alig van pontkülönbség három futam után.
- Hírek
Trump vámjai jelenthetik az utolsó szöget az Alfa Romeo és a Maserati koporsójában
A Stellantis egyre kevésbé teheti meg, hogy életben tartja a küszködő márkáit.
- Hírek
Cseszegeted a Teslát? Vigyázz, vesz a kamera!
A Teslák beépített kamerái azonnal bizonyítékot gyűjtenek.
- Hírek
Trump vámtarifái az amerikai autóipart is kegyetlenül megszívatják
Nincs olyan amerikai autó, ami megúszná a vámokat.
- Olajdoktor
Forrest Gump motorolajat keres
És mert hogy már milliomos voltam, de imádtam füvet nyírni, attól fogva ingyen csináltam.
- Hírek
A Nissan 2028-ra ígéri saját szilárdtest-akkumulátorának sorozatgyártását
Az ígéret szép szó...
- Hírek
400 lóerő nem elég? És 510?
Az Abt azt csinálta, amihez a legjobban ért: erősből mégerősebbet csinált.
- Hírek
Brutál gyorsulást és horror árcédulát ígér az Icon restomod Ford Broncója
A legtöbb katalógusadat kiváló, de ennek megkérik az árát.
- Hírek
Kínai és angol technológiával, arab pénzből érkezhet a következő McLaren
Ezzel mindenki jól járna.
- Hírek
A Stellantis leépítéssel és gyártásleállítással válaszolt az amerikai vámokra
Gyorsan alkalmazkodnak.
- Hírek
Verstappené a pole pozíció a Japán Nagydíjon
Ez pályafutása 41. pole pozíciója.
- Tesztek
A tárgyiasult modern burzsoáziaTeszt: Renault Rafale 300 - 2024.
Az autóipar a megszokásokról és a trendekről szól, amelybe a Renault Rafale beleillik, de egy picit mégis más.
- Hírek
A BMW áprilisi tréfája a legfájdalmasabb
Nem jó poén, mert ezeket meg kell csinálniuk.
- Gumidoktor
6 éves a téligumi, merjem még használni?
A szett hibátlanul viselkedik, a profilmélysége is rendben, de aggaszt a kora. Használhatom még vagy már kuka?
