Óvatosan a dízel BMW-kkel

2013.08.21. 10:30 -

Bár a Nepperűzők klasszikusan a rövid kérdés, rövid válasz sémát követik, néha a Becsületesnepper sem bír magával, és kiírja magából, ami éppen a szívét nyomja. Például ha éppen egy olyan BMW-ről kérdezik, ami ott áll előtte szétborítva. Ilyenkor lesz a Nepperűzőből technika-cikk.

Tisztelt Nepperűző!

28 éves leszek, egy 2004-es 1,0-s Yarisból átülve szeretnék kb. 1,5 millió forint körüli összegért ősszel Németországból behozott autót vásárolni. A kiszemelt autó egy E46-os 320d kombi (2004-2005), de játékban van még a 2003-as 520d, illetve a 2006 körüli 6os Mazda 1,8-as benzines motorral.

A váltás hátterében az áll, hogy szeretnék nagyobb, biztonságosabb és funkcionálisan jobban használható autót venni, amelyre az elkövetkező 5 évben számítani tudok, ebben benne lehet a család, illetve a gyerekvállalás, de feltétel továbbá, hogy biztonságos, jól vezethető, megbízható autó legyen.

A kérdésem az lenne, hogy szervízkönyves, magas futásteljesítménnyel (250 e km körül) érdemes a kiszemelt autók között válogatni, esetleg tudna más alternatívát ajánlani? Mire érdemes figyelni, szem előtt tartani? Igaz lehet az állítás, hogy a BMW-k a megfelelő szerviz és üzemeltetés esetén még ilyen futásteljesítmény után is megbízhatóak és jól vezethetőek? Éves szinten 13-15 e kilométert vezetnék, főként főúton, illetve autópályán, Magyarországon és külföldön egyaránt.

Köszönöm a segítségét és a válaszát!

András

Kedves András!

Többször mondtam, hogy nem évjáratot, hanem állapotot veszünk. Azt gondolom, hogy kis tévedésben van a németországi árakkal kapcsolatban. Itt vannak a Mazda 6-osok, az első 2006-os a válasz írásakor 5600 euró, de az autó még kint van, és semmit nem fizettünk ki rá. Azt hiszem, ezzel ezt ki is húzhatjuk.

Itt vannak a 320-asok, illetve az 520-asok. Ahhoz, hogy egy ilyen vágyott BMW itthon álljon 1,5 millió forintért, kábé 3500 euróért kell megvenni. A jó általában nem ennyibe kerül, de lehet szerencséje. Két dolog van, amire figyelni kell a BMW-motoroknál. Az egyik, hogy a kartergáz szűrőt cserélni kell, mert tönkreteszi a turbót, ha nem cserélik. A másik fontos dolog a szívósorban lévő pillangószelep, szakszerű nevén örvénycsappantyú.

A pillangószelep tengelye körülbelül 3-4 milliméter átmérőjű, ez hosszában félig el van köszörülve, és erre a köszörüléssel kialakított sík felületre van felszegecselve a pillangószelep lapkája. A probléma ezzel a megoldással az, hogy a tengely itt átmérőben már csak a fele az eredeti átmérőnek, ezt még két helyen meg kell fúrni a szegecsek miatt, ezáltal viszont a szegecsek furata mellett alig marad fém, amitől a tengely itt elgyengül.


A pillangószelep szerepe az, hogy kis fordulaton, részterhelésen a levegő útjában álljon a lapka, és ezáltal a levegő jobban pörögve érkezik az égéstérbe, ezért tökéletesebb az égés. Mivel a lapka keresztben áll, a felületén finom rezgéseket kelt az örvénylő levegő, és ezek a finom rezgések egy idő után fáradásos törést okoznak a tengelyen a két szegecs furatainál.

Ekkor a pillangószelep leesik hengerfejbe, a szívószelephez. A szívószelep szépen összetöri apró darabokra, a törmelék bekerül az égéstérbe, ott összeveri a dugattyút és a hengerfejet, majd a kis darabok távoznak a kipufogószelepen át az égéstérből, egyenesen a turbóba, ahol szintén rendet tesznek.

Ha nincs szerencsénk, a törmelék egy része beszorul a dugattyú és a hengerpalást közé, és összekarcolja a hengerfalat. Ilyenkor van egy kukás turbónk, egy dugattyúcserénk, egy hengerfej-felújítás szelepcserével, ráadásul a szívósort is cserélni kell, és ha nem volt szerencsénk, van még egy karcos hengerünk is.

A dolog szépsége, hogy a pillangószelepeket nagyon egyszerűen ki lehetne cserélni, mert csak két csavar fogja őket. A művelet tényleg annyira egyszerű, hogy bármelyik háziasszony meg tudná csinálni a kiszerelt szívósoron. Hogy miért írom feltételes módban? Mert nem lehet kapni pillangószelepet, csak komplett szívósort, nagyságrendileg 200+ ezer forint környékén.

Ha megkérdeznénk a BMW-t, hogy miért nem lehet pillangószelepet külön kapni, nyilván kapnánk valami jól átgondolt marketing dumát, de nyilvánvaló, hogy ha eladunk egy fröccsöntött műanyag szívósort, azon sokkal többet lehet keresni. Ráadásul ezt az alkatrészt biztosan cserélni kell, ami biztos extra bevételt jelent. Ha jól tudom, a szívósort 160 ezer kilométerenként kell cserélni. Döntsék el, hogy ez lehúzás-e vagy sem.

Ennek az E39 525d-nek a motorjában, amit lefotóztam, 170 ezer van. A 20d-knél alkalmazott pillangószelep lényegében ugyanez. Megfigyelhető, hogy itt az egyes henger pillangószelepe már beleesett a motorba, de a kettes hengerhez tartozó pillangószelep tengelye is el van már törve, csak az még nem esett ki a helyéről.

Ilyenkor két megoldás van: cseréljük a szívósort egy jelentősebb összegért vagy kivesszük a pillangószelepet, a helyét pedig ledugózzuk. Beszéltem BMW-kre szakosodott műhelyekkel, illetve bontósokkal - jellemzően mindenki ledugózza a szívósort, mert akkor már többé nem fog semmi belehullani a motorba. Ennek a következménye az, hogy a levegő kis terhelésnél kevésbé pörög a szívósorban, és részterhelésen nem teljesíti a környezetvédelmi előírásokat. Nagyobb gáznál nincs különbség, mert a pillangószelep nem áll keresztben a levegő útjában. A pillangószeleppel kapcsolatos kérdezősködés során több olyan autóról hallottam, amelyikben a ledugózás óta több százezer kilométer van bármiféle probléma nélkül. Természetesen nem javasolhatom a ledugózást, és nem bíztatok senkit erre, mert nem ez a gyári megoldás, és perelhető sem akarok lenni.

Amúgy nagyon jó autók, én is nagyon szeretem őket. Ha a kartergázszűrőt cseréli, és a pillangószelep sem hullik be a hengerbe, akkor sokáig örömét lelheti benne. Vagy a másfél millióhoz gyűjtenék még, vagy az évjáratosdit felejteném el.

- Becsületesnepper -

A fenti tanács első megjelenésének időpontja 2013. augusztus 21., 10:30, ezért előfordulhat, hogy a jogi háttér vagy a piaci helyzet megváltozása miatt már nem időszerű, vagy téves. A tanácsok pontosságáért és hasznosságáért szerkesztőségünk mindent megtesz, de tartalmukért és a betartásuk következményeiért felelősséget nem vállal.

Kommentek

  • 2013.08.21 10:53:50haggyadaszt

    Én kivetettem a pillangószelepeket, és 80.000 km-t mentem vele azóta. 224000-nél tartok, problémamentes a gép. Mondjuk a kartergáz-szűrőre még nem néztem rá, de akkor rá fogok... (2004, 150LE, 6-seb 320D)

    A jelenlegi tapasztalataim alapján a következő autóm is BMW lesz, de nem fogom eladni az E46-ot, a jelenlegi második autónk helyét veszi majd át. Ilyen jó gépet bűn lenne kiadni a kezemből.

  • 2013.08.21 11:00:23Mérges 1234

    Na most ebben az a szép, hogylátszik, hogy darabonként kiszedhető, azaz valóban cserélhető lenne, de nem lehet cserélni, mert nem lehet kapni..... :(

    Viszont, ahogy látom azért egy ügyes fémmegmunkáló iparos tudna ezekből erősített példányt gyártani.

    Egyébként, meg aki ezt kitalálta és alulméretezte, az már szinte bűntetőjogi kategória, de komolyan perelni kellene egy két autógyárat.

  • 2013.08.21 11:01:27Palcsikov

    Szép napot!
    Ezt a "problémát" a későbbiekben módosították a BMW dízeleknél, vagy még mindig ilyen sumák módon készülnek?
    Üdv: Szabó Pál

  • 2013.08.21 11:06:40haggyadaszt

    E60-ban még ugyanez a gond létezik.

    A szelepek eltávolítása 20 perces meló, ledugózni sem kell, elég levágni egy lemezvágó ollóval a lapátokat, és nem kell félni a beleeséstől, a tengelyre nem nehezül olyan terhelés, hogy eltörjön (amúgy sem a tengely szokott törni, hanem a lapát leszakadni a tengelyről).

    Megértem, hogy Becsületesnepper nem támogathatja ezt hivatalosan, pedig ez a filléres rutinmeló az igazi, legolcsóbb egyben legjobb megoldás.

  • 2013.08.21 11:07:37haggyadaszt

    ja, és nincs semmi gond a műszakin, messze határértékek alatt marad minden.

  • 2013.08.21 11:21:36becseit

    "A prémium kategóriában, főleg a bajoroknál nincsen tervezett elavulás! "
    "A prémiumkategóriában nem kell és nem is lehet semmilyen sufnituningot csinálni!"

    Hát, csodák azért még mindig nincsenek......

  • 2013.08.21 11:49:41blbll

    E39 520d-ben még nincs szívósori pillangószelep. Csak az M47 motor updated verziójától kezdték alkalmazni. A sima 100kW-osban még nincs, így szerencsére az én 2003-as E39-em nem érintett, de egy piilanatra azért megijesztettél..

  • 2013.08.21 12:03:51haggyadaszt

    Az euro 4-esekben van, tudtommal

  • 2013.08.21 12:09:40min

    És tényleg erre nem szakosodott valami magyar szaki?? vannak azért anyagok amik ilyen kis méretben sem törnének el az autó végezetéig. Szerintem sok bömi tulaj kifizetne egy aránylag magasabb árat ha minőségi cuccból igényesen van megcsinálva....

  • 2013.08.21 12:15:50Hz

    @blbll, igen, de az még adagolós, és ahogy írták, nem EURO4-es, 110KW-s már CR, és EU4-es (?).

  • 2013.08.21 12:18:53n53

    "Ennek a következménye az, hogy a levegő kis terhelésnél kevésbé pörög a szívósorban, és részterhelésen nem teljesíti a környezetvédelmi előírásokat."

    ...meg alul gyenge lesz, es kormolni fog, ami miatt a DPF-et is ido elott eldugitja es a kokszosodashoz is jelentosen hozzajarul, Ugyhogy ilyen okorseget tenyleg ne javasolj, a jarulekos karokat szamitva amugy is sokkal olcsobb a szivosorcsere.

    "A pillangószeleppel kapcsolatos kérdezősködés során több olyan autóról hallottam, amelyikben a ledugózás óta több százezer kilométer van bármiféle probléma nélkül."

    Vagy csak nem vettetek eszre a problemat. De ilyen koklerektol mit is varjon az ember.

  • 2013.08.21 12:31:40kázoli

    "Ha jól tudom, a szívósort 160 ezer kilométerenként kell cserélni." - írja a cikk.
    Feltételezem akkor, ha a pillangószelepek nincsenek kiszerelve. Ha ezeket kiveszik, és megfelelően ledugózzák, a szívósor már csak egy műanyag öntvényből áll, minden mozgó alkatrész nélkül. Ezért cseréje - szerintem - ekkor már nem szükséges.
    Persze elkormolódhat, amit egy jó alapos tisztítással helyre lehet hozni, pl. a pillangószelepek kiszerelése alkalmával.
    Ezeknek a motoroknak még egy gyenge pontja van, az EGR szelep, ami elkormolódik/eldugulhat. Ezt érdemes rendszeresen takarítani, vagy ha valaki nem sajnálja, kiiktatni. Érdemi hatása a motor működésére és a fogyasztásra nincs, esetleg a motor üzemi tartományának kis szakaszában néhány század százalékkal nő a nitrogénoxid kibocsátás. Ennek csökkentése persze fontos környezetvédelmi szempont, ám a hátulütője a visszaszívott kipufogógáz által okozott elkormolódás.
    Ha a kartergáz-szűrő régi típusú, azaz papírbetétes, sürgősen ajánlatos szűrőbetétet cserélni vagy új típusúra cserélni, mert a gázban lévő kormos olaj megeszi a turbót. Persze, ha valaki szereti a fütyülő magas hangot...

  • 2013.08.21 12:38:22becseit

    Például, savállóból egy munkadarabként kivágatni (vagy valami, vagy bármi) : [link]

    Valaki megrajzolja, pl.: dwg-ben átküldi nekik és adnak árajánlatot. Ha jól számolom, 30.000/db-nál még rentábilis lehet...... :)))

  • 2013.08.21 12:40:16Bali E34

    @n53
    Ha jól tudom, a 110kW / 150LE-s dízel E46-osokban nincs DPF.

  • 2013.08.21 12:40:19PaOntan

    shadowbull nem fuzol valamit hozza a problemahoz ? :)

  • 2013.08.21 12:52:43CSÖRR-CSI££

    @becseit
    "Hát, csodák azért még mindig nincsenek......"

    De, vannak csodák is (egymillió km sőt, akár több), viszont tervezett elavulás is van, még a bajoroknál is.
    Ez a feltűnően legyengített és "előírásszerűen" tönkremenő cucc szerintem iskolapéldája ennek.

    Nem vagyok bigott híve minden összeesküvés-elméletnek, de a tervezett elavulás bizonyított tény, és az oka is mindenki előtt ismert (Becsületesnepper válaszában is említve van).

    Az meg csak plusz érdekesség, hogy egy jókis dokumentumfilm (A villanykörte-összeesküvés) a tervezett elavulásról, ami magyar felirattal is nézhető volt a tecsőn, törölve lett, csak egy párperces összefoglaló verzió maradt meg belőle:

    [link]

    Persze, nem kell betojni, csak egy kicsit több lóvé, meg némi kendácsolás, és akár annyi kilométert is elmehet a Bömös, mint egy "szar" Suzuki, vagy mint egy Skoda Fabia

    [link]

    ...bár, jó eséllyel inkább csak a felét, de ezeknél a "prémium" márkáknál már ennyinek is örülhetünk, mert ezeknél a "prémiumság" nem éppen azt- és úgy jelenti, amire mi naív magyarok elsőre gondolnánk.

  • 2013.08.21 12:56:38srank

    egyik jóbarátom akar venni 10 év alatti x3-ast, 320xD-t, ezekbe is a prémium gázolaj ajánlott, mint a hírhedten híres 1.5dCi-be, különben idő előtt rá kell költeni egy átlag keresetet ?
    köszi ...

  • 2013.08.21 12:58:17moltam4300

    Ezeket a kis retkeket tényleg nem lenne bonyolult utángyártani.... A tengelyt meg a pillangót se. És biztosabbá lehetne tenni a pillangó tengelyre rögzítését.

  • 2013.08.21 13:01:28moltam4300

    És tényleg:[link]

  • 2013.08.21 13:03:12nikkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk

    Ezzel a megoldással ezek a motorok nálam mélységesen kimerítik a nagybetűs "tervezetten rakás szar" fogalmát.

  • 2013.08.21 13:05:08uarempty

    Tisztelt Andrást is megcsapta picit a propeller láz.

    Maris 1.0-ából akar egy 2000-es mármár prémium bajor dízelbe áthuppanni..E46 igaz, hogy régi, de a költségek, azok nem maris szinten lesznek..úgyhogy 1.5 millából arra számoljon Kedves András, hogy még jó sokat bele kell talicskázni (ha nincs szerencséje, márpedig olcsón vett bajornál (:D:D) minimális a szerencsefaktor), szal ha van rá 2.5 milliója, akkor vegyen csak ilyen gépet.Ha pedig 1.5M a plafon, akkor 1 körül kell nézegetni és lehetőleg japánt, talán a mazda 6 1.8 beleférhet, ott esélyesebb, hogy nem kell beletalicskázni rögtön a pénzt.

  • 2013.08.21 13:06:38Józsi a guminagykeres

    .5 milkába 2004-es bmw-ből leginkább csak compact fér bele,ami valahogy kinéz. Vagy egy ledőlt 318i-d zsíros,szakadt belsővel,körberohadva,250-300ekm-rel.
    1.5 milkáért e39 525tds touringot hozott egyik ismerősöm(magyar szinkron,stb). Szervizkönyves,250ekm-rel. Rozsda alig, csak a jobb hátsó kerékív sarkában. Úgy kezdődött az élet a 13éves bmw-vel,hogy karterszűrő,négy új gumi,klímapanel csere,de nem jött össze,mert még mindig nem megy a ventilátora. Kuplung csere is volt szóval az a 1.5 2milka lett. Megemlítettem neki,hogy illene vezérlést is cserélni (80rugó anyag legolcsóbban, +ennyiért talán valaki kicseréli, le is bontja és vissza is építi az elejét.) De megnyugtatta magát,hogy nincs hangja még jó lesz. :)
    Nagynéném is rongált,hogy újabb,jobb autót szeretne a 2005-ös Poloja+500kp-ból.Sikerült rá hatnom és a közeli kereskedésből egy 45ekm-t futott 2007-es újszerű SX4-et hoztunk el. Pedig úgy indult neki,hogy mindegy csak suzuki ne legyen merazszarpapírautó. 1.5ért nem igazán érdemes olyan messzire nyújtózni és nagy álmokat kergetni,mint azt egyesek megteszik. Lehetni lehet,csak olyan "vadász,vadász te opni jársz ide" feeling szvsz.

  • 2013.08.21 13:12:30wsx

    OFF
    Benzines, turbó nélküli autót használok, és eddig a 245ezer kilométer alatt sosem kellett még a motorhoz nyúlni. Mivel a dízel most már lassan folyamatosan benzin árban van, el kéne gondolkozni, hogy megéri-e a fogyasztás különbség, és az esetlegesen nagyobb nyomaték a szervizeléseket, és turbó felújításokat. Szerintem, aki erős motort akar, ne spóroljon a benzinen, és válasszon turbó nélküli, erős, szívó, benzines motort. Lásd. Lexus, ahol nem használnak turbót.
    ON

  • 2013.08.21 13:13:57uszilard

    Enyémben nincs dpf, sőt sztem csak e90-től volt. Pont aktuális lenne, állítólag kimosni is nagyon nehéz a szívósort ha már le van szedve.

  • 2013.08.21 13:14:03becseit

    Félre ne értsd, nincs alapvető véleménykülönbség közöttünk.
    A hozzászólás oka, egy néhány hónapja, -több esetben, falusi entellektüel stílusban- lefolytatott "barátságtalan mérkőzésen" az általam képviselt véleményem* miatt voltam minden, csak fehér ember nem. :)))

    *Szerény véleményem szerint, újabban az -általánosan vett- autógyártásban bevezetett műszaki újítások jelentős része -szépen csomagolva- alapvetően a tervezett elavulásról szól.

    [link]

  • 2013.08.21 13:14:09xlngx

    Egy gyors kerdes, most nezegetem a 2008-9 es BMW320d-t illetve az A4 2.0 dieseljet. A kerdesem az hogy ennel az BMW evjaratnal is megvan ez a gond, illetve hogy az A4 diesel motorja milyen? Neki is vannak ilyen gondjai? Elore is koszi!

  • 2013.08.21 13:17:22Sayniqua

    Nahát!
    Ilyen programozott probléma van az imádott, és agyonsztárolt béjemvéknél?

  • 2013.08.21 13:18:10wsx

    @Sayniqua: :)

  • 2013.08.21 13:19:18Gabor__HUN

    "mint a hírhedten híres 1.5dCi-be"
    Milyen a tapasztalatok ezzel a motorral?

  • 2013.08.21 13:19:42the illusion of choice

    Ki kell szerelni, amíg egyben van, szétszed, zsírtalanít, összerak. Aztán rá kell gyógyítani a tengelyre a lapkát keményforrasztással, ezüsttel.

  • 2013.08.21 13:24:10kepkontakt

    Vegyen egy 318d.-t. Abban nincs ilyen szívótorok. Örökös.

  • 2013.08.21 13:30:31kepkontakt

    A4 kétezres diesele?a Pd hullaszar,a Cr sokkal jobb..de talán csak 2009től van..

  • 2013.08.21 13:34:36becseit

    @the illusion of choice
    Kivehető a tengely a meghajtó motorból? Mert ha nem, szerintem szerencsésebb lehet példáulez:[link]

    Régen használtam és nem pont ezt az altípust. Az még az utólagos edzést is lehetővé tette (nem ment tönkre a ragasztás az edzés hőhatásától).

  • 2013.08.21 13:36:24kepkontakt

    Egyébként..akinek 150 ezrenként nincs 200ezre,az járjon swifttel. A karib szigetek is drágább,mint a balaton..de ugye,ebből kár lenne arra kövvetkeztetni,hogy a balaton jobb..

  • 2013.08.21 13:38:43CSÖRR-CSI££

    @becseit

    Dehogy értettem félre, sőt... :) éppen hogy nagyon is helyénvalónak találtam, csak maradt bennem egy kis hiányérzet, ezért az általad gerjesztet kis hullámot igyekeztem jobban felkorbácsolni, hogy lehessen egy jót szörfözni rajta, mert valahol azért mégiscsak pofátlanság, hogy a drága prémium- meg presztizsautó egyúttal megbízhatatlan pénznyelő is, ráadásul (részben) a gyár által előre kitervelt módon, aljas szándékkal, nyreségvágyból elkövetve!!!

  • 2013.08.21 13:44:18blbll

    Ezt próbálta már valaki?
    [link]

  • 2013.08.21 13:45:23becseit

    A régi öregek, olyan, mai szemmel nézve foscsomókba, mint például a 80-as évek öthengeres benzines Audi motorjai; a fojtószelepeket (2db) megkerülő nyomásszelepet tettek be.
    Valószínűleg a szelep fő funkciója a szívótér nyomásával vezérelt bemelegedés szabályozójának vezérlése (a hirtelen gázelvételnél jelentkező szívótéri vákuum miatt ne menjen el a vezérlőnyomás), de nem mellesleg padlógáz után hirtelen felindulásból felengedett gázpedálnál sem akarta kitépni a vákuum sem a pillangószelepeket, sem a bemelegedés szabályozó membránját a helyéről.
    Ja és még alumíniumból csinálták a szívócsövet, ami legalább sok-sok kg + a mai korszerű műanyagokéhoz képest, amik jelentősen javítják a kormányozhatóságot és a fogyasztást is.

  • 2013.08.21 13:51:39becseit

    Apropó, erről jut eszembe, nem lehet, hogy ezeknek a szelepeknek a töréséhez nagymértékben hozzájárulhat a sok ciklusú 1bit-es vezetésmód?

    (0-ból 1, és 1-ből 0))

  • 2013.08.21 13:52:19szeberenyi1

    ...és én ezt mind végig játszottam.220.000-nél a hármas henger beszívta a szelepet.Majdnem 500 volt a motor javítása.A dugó az angoloknál 20font... nálam csavar lett betekerve a tengely helyére.Ez a legolcsóbb megoldás.A vákumszabályzója már régen nem működött mert az is tipushiba hogy a vákum gumicső bekeményedik majd kirepedezik... Jó autó volt 2 hétig. Nekem 7-8 között fogyasztott automatával a 320d 150ló... Nem takarékos csak pályán!

  • 2013.08.21 13:55:16CSÖRR-CSI££

    @kepkontakt
    "Egyébként..akinek 150 ezrenként nincs 200ezre,az járjon swifttel. A karib szigetek is drágább,mint a balaton..de ugye,ebből kár lenne arra kövvetkeztetni,hogy a balaton jobb.."

    Ez majdnem olyan okos érvelésnak hangzik, mint ami az is.
    Valójában erősen sántít az analógia, mert ha a balatoninál drágább és nyilván nagyobb luxust, meg karibifílinget nyújót utazással kötelezően együtt járna némi hurrikán, földrengés, utcai fegyveres rablás meg ehhez hasonlók, akkor valszeg te is vernéd az asztalt az utazási irodánál, mert úgy éreznéd, hogy átvernek.

  • 2013.08.21 14:01:10Bélabácsi

    Kedves András, ezért a pénzért ne akarjál dízel BMW-t, mert az első komolyabb hibánál infarktust kapsz az alkatrész-költségektől és visznek a temetőbe. Továbbá évi 15.000 kilométerhez komplett hülyeség dízelt venni - minek ?

    Ennyi pénzért akarjál egy szép benzines Accordot, egy szép Mazda 6-ost (ha ezt a 2006-os hülyéskedést elfelejted, mindkettőből 3.000 EUR környékén már szép és jól felszerelt, kilenc-tízéves darabokra lehet akadni), vagy ha már nem tudod kiverni a fejedből a bajor márkát, akkor nézegessél az ezredforduló utáni 318-asokból vagy 320-asokból egy szép példányt ugyanennyiért.

    A felsőbb kategóriába lépés költség-oldalon is meglesz, ezt se felejtsd el. Marisra nem annyi sem a gumi sem a többi kopó-fogyó mint ezekre. Gondolkodjál tehát egy kicsit, ha lehet akkor ébren és nem álmodozva, és akkor jó döntést hozol.

  • 2013.08.21 14:05:30Mérges 1234

    @kepkontakt

    Tényleg ott hibádzik a leírásod, hogy aki BMW-t vesz mondjuk opel helyett, az általában sámít rá, hogy a gumi a méret miatt legalább 2x 3x annyiba kerül, nyilván igényesebb fútóműre is többet kell költeni, és a egy csomó mindenben a karbantartás többe fog kerülni, mondjuk általában annyival, amennyi a két autó ára közötti különbség is.

    De arra n em számít, hogy a motor csak úgy szétrepül, ez nem lehet része a prémium felárnak, stb.....

    Az első opel Astrámat 380.000 -nél adtam el, és még az olajat is alig csipegette jó öreg c16nz motor.

    Pont, hogy a prémiumnál nem fér bele, egy esetleges szétrepülés, ráadásul a BMW-nek kurvára kellett volna visszahívást kezdeményezni, de nagyon nagyon gyorsan.

  • 2013.08.21 14:07:04Furé

    A tervezett elavulás története megnézhető itt:

    [link]

  • 2013.08.21 14:07:37giriz

    Vajon Cube most mit mondana ha itt lenne? :)

  • 2013.08.21 14:16:23becseit

    @Furé

    Mindjárt itt lesz Shadowbull és te is kapsz az arcodra ezért a villanykörtéért :))))))

  • 2013.08.21 14:18:18l.peter

    Megoldás a problémára:PMW LTD. által készített alkatrész!/pmw swirt flaps blanking plate/a neten rendelhető!

  • 2013.08.21 14:19:19novothauto

    @Mérges 1234 :

    "De arra n em számít, hogy a motor csak úgy szétrepül, ez nem lehet része a prémium felárnak,"

    Nem repül szét, ki kell cserélni. A fékbetétet sem dobod ki belőle úgy, hogy nem teszel bele másikat, ha elkopott.

  • 2013.08.21 14:27:15Sam8888

    Benzinest kell venni ennyiért. Több a megkímélt példány, kevesebb a gond vele, ezek a 24 szelepes 6 hengeresek pedig már nagyon jól fogyasztanak. Évi 30000-es futásteljesítménynél kevesebbnél nem éri meg a dízel... Kivéve ha ingyen van a gázolaj. :-D

  • 2013.08.21 14:34:16CSÖRR-CSI££

    @Mérges 1234

    Pontosan erről van szó.
    Gondoljunk már bele, hogy milyen lett volna, ha apáink / nagyapáink idejében a melós fizetésből megvehető Vosztok, Pobjeda vagy Poljot karóráikhoz képest, amelyek gyakran kiszolgáltak akár egy emberöltőt is, a drága, ám jelentős presztízzsel bíró svájci karórákat meg jellemzően egy vállalati igazgató féléves fizetésének megfelelő összegért kellett volna minden évben javíttat /-gat/ ni ahhoz, hogy működjenek?
    Mindenki a fejét fogta volna, hogy milyen gagyi, és senki nem vette volna be a süket marketingdumát, hogy: "Hja kérem, a presztízsnek ára van!"
    Persze, mindig is volt, de nem így, mint manapság!

  • 2013.08.21 14:35:58CSÖRR-CSI££

    valamit írtam, de megette a blogmotor
    pedig ezt idetolom akkor is, ha nem teccik

  • 2013.08.21 14:36:38CSÖRR-CSI££

    Najóvan, kiköpte ;)

  • 2013.08.21 14:40:15Cobra.

    Ismerős 320d-jét is már 2x bontották meg motorilag, igaz azt nem tudom, hogy emiatt, vagy más hengerfej probléma volt. valamivel 100e alatt vette, most kicsit 200e fölött van a futott km.

  • 2013.08.21 14:40:34Mérges 1234

    @CSÖRR-CSI££

    Pontosan, azaz rendben van:

    Hogy többe kerül a gumi, több és drágább laj kell bele, az is rendben van, hogy a kuplungtárcsa mondjuk 3x annyi, és a féktárcsa nem 20 ezer párban, hanem 80 stb, ez mind, mind indolkolható és indolkolt is. Itt a méretbeli és minőségbeli különbséget fiezeti meg az ember.

    De a fenti problémakör, egyszerű szar tervezésből áll, aminek semmi köze a prémium életérzéshez, sőt éppen ellenkezője ez.

    De persze egyesek szerint ez rendben van, szerintem meg kurvára nincs, mert a prémium autó attól is az, hogy megveszed 5x-ös áron, de útána 10 évig masszív és nem esik szét, és megfeleő anyagminőségből van, stb......

    Akárhogy is ez kurvára nagyon gáz, még akkor is ha különben a BMW-nagyon fasza kis autó.

  • 2013.08.21 14:41:04Schütii

    haggadaszt: Sőt egyenesen baromság volt, a mérnökök részéről, beletenni, nem igaz?!

  • 2013.08.21 14:44:30Mérges 1234

    @Schütii

    Teljesen rendben van, hogy betették, csak akkor méretezték volna tiszteségesen, úgy, hogy ne szakadjon le.

  • 2013.08.21 14:45:50Schütii

    n53: DPF? Azt meg már jóval az örvényszelep előtt kibasszák az euronagyonsok dízelekből, csak a palimadarak járkálnak szervízbe miatta, meg vesznek újat ha beszarik. Ez M.o., van ám itt leleményesség!