Sportosat 800 ezerig

2015.09.25. 10:34

Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.

 

Tisztelt Nepperűző!


Húszas vége felé közeledem és 8 éve nyúzott első autóm után vágyom valamire, amivel ha úgy tartja kedvem tudok élmény autózni.
Jelenleg egy béka lámpás 98-as 1.4-es Corollát hajtok, imádom kopóalkatrészen és olajon kívül más miatt még nem kellett költenem rá és a mai napig mechanikusan álomszerű, de egyre gyorsabban rohad el alólam, illetve valami sportosabbra is vágyom (nem mintha ez rossz lenne, imádom ennek a motornak a dinamikáját, de sajna nincs benne elég erő és a futómű sem erre van kitalálva).
Első számú jelöltem a Celica, annak is a 8 kiló körül kapható két modellje (89-99). Milyen tapasztalatai vannak ezekkel a modellekkel, illetve melyiket ajánlaná a kettő közül? Mindenképp a 2.0-es motorral érdekelne.
Ezenkívül néztem még a Honda a 96-tól gyártott Preludeokat és a Civic VTI-ket bár utóbbinál sajnos szinte csak legóra hasonlító "tuningolt" darabokat találtam, ami engem elbizonytalanít és nem is tetszik...
Nagyon megmozgat az MX5 és a CRX is, de sajnos mivel mindennapi használatra kell, szeretném ha megmaradna a 4 ülés, nem baj ha kibírhatatlan hátul, csak a forgalmin rajta legyen ha a szükség úgy hozza. :)
Bármilyen más ötletet is szívesen fogadok, ami hasonló menettulajdonságokkal rendelkezik,. mint a felsoroltak.
Fontos számomra még, hogy az autó motorikusan megbízható legyen, tisztában vagyok azzal, hogy vásárlás után nyilván rendbe kell hozni pár apróságot, de nem szeretnék folyamatosan szervizbe járni vele, az az igazság, hogy beleszerettem a Corollám igénytelenségébe (a szó legnemesebb értelmében :D).

Előre is köszönöm a megtisztelő válaszát!

Kedves Máté!


A Civic VTI tökéletes lenne erre a célra, de sokat közülük kukára törtek korábban, sokat pedig "jó ízléssel megáldott aranykezű" telepi srácok szereltek fel hótolóval és kamu légbeömlővel, azonban nincs kizárva, hogy talál jót, csak utána kell járni. Nagy eséllyel lesznek lyukra futások, de ha kivárja, akkor találhat gyöngyöt a szemétdombon. A 96-tól gyártott Prelude szintén nagyon megbízható technika, csak nagyon kicsi a választék belőle, és menetteljesítményében nem hasonlítható össze a VTI-vel.


A Celicából sok az 1.6-os, azokat sportossággal kevésbé lehet megvádolni, inkább a két literest venném ebből, de alig van. A rozsdára kell odafigyelni a kora okán. Én egy VTI-t vennék elsősorban a megadott típusok közül, de ha más is jó, akkor elgondolkodnék ezeken is. A négy ülés ezekben is megvan, és huncutok szintén.


-Becsületesnepper-

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.