Öt kilométerek hideg motorral. Naponta többször
Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.
Kedves Nepperűző!
Naponta négyszer vagy nyolcszor megyek ca. 5 km-es utakat városban, miközben 1-3 órát állok egy helyen. G Astrám ezt 12 l/100km-el teljesíti, nem is csodálom. Le akarom cserélni az Astrát, mert öreg, és minden baja van. Prius II. is felmerült.
Kérdésem:
- A hideg motorral történő közlekedésből eredő nagy fogyasztást, nem kívánatos kopást, el tudom kerülni?
- Le tudom csökkenteni a hideg városi fogyasztásomat 5 l/100km környékére?
Azt már kinyomoztam, hogy a diesel, vagy a gázos autó nem jó lépés. A Toyota hibriddel jól járnék? Havi átlag 1000 km-t megyek.
Kedves László!
Sajnos ezzel a kérdéssel nem tudok mit kezdeni. Az apukámnak 1,3-as automata Swiftje van, ugyanígy használja, és tíz litert fogyaszt neki a Suzuki. Ha hosszút megy, akkor elég neki hat liter is.
Léteznek állófűtések benzines autókhoz is, ezzel elérheti azt, hogy a hűtővíz meleg legyen, és ne állandó szívatóval menjen a jármű. Ennek két variációja van, az egyiknél beprogramozza, hogy mikor akar indulni, és addigra felfűti a vizet, a másiknál egy távirányítóval indítja el a folyamatot. Van amelyik az utasteret is felfűti, és már meleg autóval indul útnak télen. Ezek a rendszerek sem levegővel mennek, hanem a tankban lévő üzemanyagot használják el, így többlet fogyasztást generálnak, de korántsem akkorát, mint a hideg motornál tapasztalható. Ezzel eléri, hogy részben meleg legyen a motorja. Itt a hangsúly a részben melegen van.

Sokan azt hiszik, hogy ha a vízhőmérő középen áll, akkor már meleg a motor. Ez nagyon nem így van. Ekkor még a motorolaj nem meleg, és a blokköntvény sem. A motor az üzem meleg állapotát csak tíz-húsz, esetleg még több kilométer megtétele után éri el. Ez függ a külső hőmérséklettől, a motorolaj mennyiségétől, a vezetésünk tempójától, illetve az adott motor fajtájától, hogy mennyi veszteséghőt termel. A motor akkor meleg, ha a hűtővíz, a motorolaj és a teljes motorblokk egyenletes hőmérsékleten van. Innentől szinte mindegy, hogy mit csinálunk a motorral, kinyomhatjuk a szemét, baja nem lesz, feltéve, hogy nem tartottuk be azt a marhaságot, hogy a gyári előírásnak megfelelően harminc ezrenként cseréltük az olajat.

Olvassák el Göbölyös Zsolt írásait a hideg üzemről és a hideg indításról, ha eddig nem tették volna, és kezdjék eszerint használni az autójukat. A célként kitűzött öt literes fogyasztást ebben az életben nem fogja elérni ezzel a fajta használattal, de egy Prius-szal azért közelíthet hozzá. A japán benzines motorokra jellemző, hogy nagyon gyorsan melegszenek, és már egész kis távok (1-2 kilométer) megtétele után meleg a vizük (nem a motor). A Prius-nál viszont pont az az eset van, hogy amint elveszi a gázt, azonnal leáll a motor, tehát nem melegszik. Ilyen üzemben még sosem használtam Prius-t, de a G Astrához képest szerintem literekkel jobban járna, és be tudna menni bőven a tíz literes fogyasztás alá. Az ideális autó az ön esetében egy elektromos autó lenne, de ezek még jellemzően nagyon drágák használtan is. A franciáknak volt régen teljesen elektromos Peugeot 106-osa, ezekből elvétve felkerül a használtautós portálokra egy-egy másfél millió környékén. Ha esetleg belefut egy ilyenbe, célszerű az akkumulátorok állapotát ellenőriztetni.
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Leégett egy villanyautó Kajászón, vitte magával a házat is
Kigyulladt egy parkoló Hyundai Ioniq, a tűz pedig átterjedt a közeli lakóházra is.
- Hírek
Alig 40-nel döcögött az autópálya középső sávjában egy fogalmatlan suzukis bácsi
De legalább végig indexelt. Részletkérdés, hogy nem akart sávot váltani.
- Hírek
Itt a legjobban gyorsuló, utcai Skoda, ami valaha készült
A kétmotoros újdonság a legerősebb és legkeményebb Elroq, egyben a legjobban gyorsuló és leggyorsabban töltő Skoda, ami eddig készült.
- Hírek
Pánikszobát kapnak a Tesla-kereskedések az erőszakos ügyfelek és vandálok miatt
Így védenék az alkalmazottakat a támadásoktól.
- Technika
Most szombaton MűhelyPRN 300. adás élőben!
A 300. részt élő közvetítéssel ünnepeljük, tartsatok velünk!
- Hírek
Megjött a Tesla negyedéves eredménye és gyalázatos
Ennél mindenki jobbra számított.
- Hírek
Nyert egy 911 GT3 RS-t, részegen rommá törte
Az új tulaj nem volt okos, így hamar szomorú véget ért a pompás nyereményautó.
- Közélet
Tömeges baleset az autópályán, de a károkozó ismeretlen - ki fizet végül?
Ha már fizetős az autópálya, nem lehetne, hogy valaki felelősséget is vállaljon az ott keletkezett károkért, amikor a károkozó ismeretlen marad?
- Hírek
Szétrúgott egy Cybertruckot, de biztosan megbánta
A férfi a tulaj szeme láttára abuzálta a Teslát, végül a Cybertruck kamerái buktatták le.
- Hírek
Így néz ki a használtautó-cunami a Dacia hazájában
Ömlik a használt autó a szomszédba.
- Sajtóközlemény
1,4 millió egynapos autópálya-matrica kelt el 9 hónap alatt
Boldog szülinapot egynapos autópálya-matrica! Íme a tapasztalatok.
- Hírek
A Teslát másolja a Hyundai, de ezzel mind jól járunk
Az első ezzel szerelt modellek 2026 második negyedévében érkeznek.
- Tesztek
Taszítanak a BMW-k? Ez a te autód!Teszt: BMW 120d - 2024.
Egy anti BMW-ben az a jó, hogy sztereotípiáktól mentesen élvezhetjük a bajorok részletekbe menő alaposságát, most éppen dízelmotorral.
- Hírek
Lenyűgöző, nyúlánk kupét és kabriót mutatott a Genesis
Mindkét pompás vonalú alkotás a Genesis G90-en alapul.
- Hírek
Súlyos baleset történt a Forma-1-es Japán Nagydíj szabadedzésén, ezért félbeszakították
Az Alpine pilótája 260 km/h-nál dobta el a versenyautót.
- Hírek
Te adnál 4,5 millát egy sokat futott, vén Civic-ért?
A 34 éves Civic futásteljesítménye is combos, de azért így se véletlen, hogy valaki egy zsák pénzt adott érte.
- Közélet
Az F1-es Japán Nagydíj legnagyobb kérdései
Kétség sem férhet hozzá, hogy a Japán Nagydíj legnagyobb kérdése a Lawson helyére érkező Yuki Tsunoda teljesítménye lesz.
- Hírek
Összefogás: az eddigi legnagyobb töltőhálózat épül Európában
A tervek szerint 1700 új töltő épülne, összesen 11 ezer töltőponttal, Európa 25 országában.
- Hírek
Astrával okozott káoszt egy idióta, de végül más autója tört rommá
Láncreakciót indított egy szabálytalan előzés, aminek a végén egy vétlen sofőr Volkswagenje tört bucira.
- Égéstér
10 milliós „olcsó” autók tárháza
A Hyundai Inster, a Dacia Bigster és várhatóan az elektomos Suzuki Vitara is nagyon jó ár/érték arányú autók lesznek, ám ma már ez is 10 milliós, vagy annál magasabb szintet jelent.
- Hírek
Rátett egy mae gerit a parkoló Puntóra az Audi A6
Nem tudjuk, hogy mi járhatott az Audi sofőrjének a fejében.
- Hírek
Még furcsább, megosztóbb a frissített Hyundai Ioniq 6
Bemutatták az új Ioniq 6-ot, de a műszaki részletek még váratnak magukra.
- Hírek
A Halálos Iramban egyik leghülyébb jelenetének eredetileg volt értelme, de átírták
2JZ motor egy MK4-es Suprában?! Na ne!!!!!!44NÉGY!!!
