Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.
Tisztelt Becsületesnepper!
Több évnyi önmegtartóztatás után nálam is beütött a dízelkorom/benzingőz + megmagyarázhatatlan módon becsípődésem van a dízel-kombi kombóhoz, 25 éves korom ellenére. (Első autóvásárlás.) Felhasználás: szabadidőautó. Keret: 600 ezer Ft.
Lehetséges jelöltek (valószínűleg szanaszét tekerve):
- Rulettkerék Audi 2,5 TDI - 1994 - 400.000 Ft
- BMW 525 tds Touring M51-es motorkód - 400.000 Ft
Tapasztalat:
- Svédacél V70-ben a motor már bizonyított (1998)
- BMW-ben laikus vagyok (megfogadtam, hogy sosem lesz státuszszimbólumom, de ez már kellően öreg.
Kérdés:
- Melyik lenne a !racionálisabb!, olcsóbban üzemeltethető választás? - Milyen buktatókra kell figyelnem (mint laikus) a próbakörök során?
Köszönettel: Marci
Kedves Marci!
Az Audiból 400 ezerért csak a szopóroller editiont tudom elképzelni. A tényleg jó A6-osok egymillió felett is elmennek, de a vállalható darabok is közelítik az egymilliót. A BMW 525 tds pedig hírhedt a hengerfej problémáiról, de a hengerfejrepedésen kívül lehet dugattyúrepedés és adagoló probléma is, arról nem is beszélve, hogy a rozsda is kikezdte már őket.
Persze lehet még normálisat találni belőlük, csak nem ennyiért. A jobb megoldás egy további spórolás után, lényegesen drágábban megvett, jobb állapotú Audi lenne. A drágábban megvett jobb állapot mindig olcsóbb, mint szarból várat építeni, mert a vár sosem lesz kész, és mi meg ülünk egy tákolt szarban.
Üdv:
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.