Szabadságra küldték a Csehországba kihelyezett szabotőrosztagot, amikor a Superb Combi tervei készültek? Itt egy nagy Škoda a szokásos úri térkínálattal, kedvező áron, és még rá is tudok nézni, anélkül, hogy megvakulnék.
Eddig szentül meg voltam győződve, hogy a Škodánál létezik egy hivatásos rontópál-brigád, amely vigyáz rá, hogy a csehek ne készítsenek vonzóbb autókat, mint a Volkswagen vagy az Audi. Sok apró jel erősítette bennem a meggyőződést: minden modellen akadt néhány minőségérzet-romboló felület, rossz arányú forma vagy elavult műszaki megoldás, amivel előre engedték a házon belüli konkurenciát. A tavaly bemutatott második generációs Superb is jól passzolt a képbe: ugyan nem 90-es évekbeli műszaki alapokra épül, mint az elődje, de a megnyújtott Passat padlólemezre esetlen arányú karosszériát készítettek. Hátul az ormótlan csomagtartó, elöl pedig a szomorúbohóc-szemekre emlékeztető fényszórók rontják el az összhatást, így hiába olcsó, hatalmas és ötletes a Superb, mégsem venném meg, ahogy nyilván sokan mások sem. Az új Combinál azonban látványosan rosszul dolgozott a szabotőr-brigád.
Már az is meglepő, hogy egyáltalán elkészülhetett a kombi, hiszen így újabb frontot nyit a Škoda a házon belüli versenyben. Ráadásul a puttonyos változaton kijavították a szedán furcsaságait. Az új hátsó résszel helyrebillentek a karosszéria arányai, és még a Superb tekintetét is meg tudták szelídíteni egy apró trükkel: a krómozott fényszórómosó-fedéllel látszólag megváltoztatták az első lámpák vonalvezetését. Azon persze jót derültünk az újságíró kollégákkal, amikor a bemutató elején levetített kisfilmben a formatervező csapat vezetője divatteremtő dizájnról és sportos tetővonalról beszélt, hiszen az autó így sem tűnik érdekesebbnek, mint egy Fabia vagy Octavia kombi – sőt, hátulról nézve kifejezetten sivárnak éreztem – de tisztességes átlagautó lett, ami nem riasztja el a vásárlókat, és megtartotta a szedán értékes tulajdonságait.
A Superb a kezdetektől a helykínálatával nyerte magának a legtöbb vásárlót: már az első generáció is hatalmas lábteret kínált, hiszen a sofőrös autónak árult kínai Passatra építették, és az új generáció is legalább ugyanilyen tágas lett belülről. Mindez a Combira is igaz, ami széltében-hosszában ugyanakkora, mint a szedán: 4,838 méter hosszú, 1,817 méter széles, és 2,761 méteres tengelytávú. Ráadásul valamivel magasabb, 1,51 méteres, igaz, az öt centi plusz alighanem a magas tetősínekből adódik. Az utastér akkora, hogy négy átlagos termetű felnőtt terpeszkedve utazhat benne – hasonlóan tágas belső valóban csak egy-két kategóriával feljebb jellemző – és az új csomagtartó is hatalmas, bár ránézésre nem látszik annak. A ferde hátsó ablak okozhatja az optikai csalódást, amire csak akkor derült fény, amikor indulásnál betettük a bőröndjeinket.
Számszerűen 633 literes a puttony, persze övvonalig pakolva, ami bőven átlagon felüli érték ebben a kategóriában – összehasonlításképpen a Passat Variant 605, a Ford Mondeo kombi 555, a puttonyos Opel Insignia 540 litert kínál – és mindezt ráadásul különösebb trükközés nélkül érték el. A csomagtartó oldalfala teljesen sík, és mögötte még méretes rekeszeket találunk az elsősegélycsomagnak és az akkumulátornak. Még a teljes méretű pótkerék helye is megvan a padló alatt. Ha viszont nagyobb tárgyakat szállítunk, a hátsó ülések is ledönthetők – persze 3:2 arányban, ahogy szokás – és ilyenkor 1865 liternyi motyót pakolhatunk a végig sík rakfelületre.
Különös, de annak ellenére, hogy a szedán legnagyobb újítása a kétféle módon nyitható hátsó ajtó, skodául a Twindoor, a kombin nincs hasonló. Az ablak nem nyitható külön, pedig az ötlet adta volna magát. Cserébe a jobban felszerelt változatok ötödik ajtaját motor nyitja-csukja, a csomagtér oldalában kivehető zseblámpát helyeztek el, a padló peremébe pedig síneket építettek elcsúsztatható fémfülekkel, így a kisebb csomagok a mellékelt hálóval egyszerűen rögzíthetők. Ugyanide masszív elválasztóelemek is beszerelhetők, amelyek nagyobb tárgyak elmozdulását is képesek megakadályozni.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Trump vámjai jelenthetik az utolsó szöget az Alfa Romeo és a Maserati koporsójában
A Stellantis egyre kevésbé teheti meg, hogy életben tartja a küszködő márkáit.
- Hírek
Brutál gyorsulást és horror árcédulát ígér az Icon restomod Ford Broncója
A legtöbb katalógusadat kiváló, de ennek megkérik az árát.
- Hírek
Trump vámtarifái az amerikai autóipart is kegyetlenül megszívatják
Nincs olyan amerikai autó, ami megúszná a vámokat.
- Hírek
Kínai és angol technológiával, arab pénzből érkezhet a következő McLaren
Ezzel mindenki jól járna.
- Olajdoktor
Forrest Gump motorolajat keres
És mert hogy már milliomos voltam, de imádtam füvet nyírni, attól fogva ingyen csináltam.
- Hírek
A BMW áprilisi tréfája a legfájdalmasabb
Nem jó poén, mert ezeket meg kell csinálniuk.
- Nepperűző
Örökölt kabrió hírhedten hitvány motorral - mennyiért szabadulhatok meg tőle?
Esztétikailag sérült, eszegeti az olajat, néha kerreg. Sosem adtam el autót, ez mennyit érhet?
- Hírek
Verstappené a pole pozíció a Japán Nagydíjon
Ez pályafutása 41. pole pozíciója.
- Tesztek
A tárgyiasult modern burzsoáziaTeszt: Renault Rafale 300 - 2024.
Az autóipar a megszokásokról és a trendekről szól, amelybe a Renault Rafale beleillik, de egy picit mégis más.
- Gumidoktor
6 éves a téligumi, merjem még használni?
A szett hibátlanul viselkedik, a profilmélysége is rendben, de aggaszt a kora. Használhatom még vagy már kuka?
- Technika
Most szombaton MűhelyPRN 300. adás élőben!
A 300. részt élő közvetítéssel ünnepeljük, tartsatok velünk!
- Hírek
A Stellantis leépítéssel és gyártásleállítással válaszolt az amerikai vámokra
Gyorsan alkalmazkodnak.
- Hírek
Nyert egy 911 GT3 RS-t, részegen rommá törte
Az új tulaj nem volt okos, így hamar szomorú véget ért a pompás nyereményautó.
- Hírek
Megjött a Tesla negyedéves eredménye és gyalázatos
Ennél mindenki jobbra számított.
- Hírek
Súlyos baleset történt a Forma-1-es Japán Nagydíj szabadedzésén, ezért félbeszakították
Az Alpine pilótája 260 km/h-nál dobta el a versenyautót.
- Hírek
Alig 40-nel döcögött az autópálya középső sávjában egy fogalmatlan suzukis bácsi
De legalább végig indexelt. Részletkérdés, hogy nem akart sávot váltani.
- Közélet
A BYD szerint csak kevés kínai gyártó marad majd Európában
Elképesztően tartós akkumulátort és villámgyors töltést is ígér a BYD, Szegeden pedig sokkal több készül, mint egy egyszerű gyáregység.
- Hírek
Lenyűgöző, nyúlánk kupét és kabriót mutatott a Genesis
Mindkét pompás vonalú alkotás a Genesis G90-en alapul.
- Hírek
Pánikszobát kapnak a Tesla-kereskedések az erőszakos ügyfelek és vandálok miatt
Így védenék az alkalmazottakat a támadásoktól.
- Hírek
Szétrúgott egy Cybertruckot, de biztosan megbánta
A férfi a tulaj szeme láttára abuzálta a Teslát, végül a Cybertruck kamerái buktatták le.
- Hírek
Így néz ki a használtautó-cunami a Dacia hazájában
Ömlik a használt autó a szomszédba.
