Hisz ez besározza a Škoda nevet!

2009.11.09. 06:36

Adatlap Skoda Yeti Experience 1,8 TSI - 2009

  • 1798 cm3-es,soros 4 hengeres benzines
  • 160 LE @ 5000 rpm
  • 250 Nm @ 1500 rpm
  • 6 seb. kézi
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    8.4 másodperc
  • Végsebesség:
    200 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    8.0 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    10.1 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    6.9 l/100km
  • 6 889 000 Ft

És ez így is van rendjén. A cseh márka olyan népszerű lett néhány év alatt, hogy évről-évre szűknek bizonyul számára a modellpaletta. A Yeti most a szabadidő-autók irányában tágítja a cég és a márkabarátok perspektíváit, mi meg most jól megkaptuk tesztelni, 160 lóerős, turbós benzinmotorral.

Magáé a kocsi? Összkerékhajtásos? Mekkora motor van benne? – kiáltott oda egy erősen hatvanas úriember a Paskál strand melletti járdáról, miközben a földön fetrengve csattogtattam a Nikon zárját a Yetire.

Az, az, persze – nyöszörögtem a dicstelen pózból – egynyolcas turbómotor van benne. Udvariasság, ugye, mindenekelőtt.

Na és mennyi lesz ez? – folytatta, szemlátomást tudomást sem véve arról, hogy talán nem szórakozásból fekszik valaki a fagyott novemberi aszfalton, szemére tapasztott fényképezőgéppel, ami még kattog is, hanem nyilván azért, mert valami dolga van.

Nem tudom, elnézést, tegnap kaptam az autót, még nem néztem utána, majd ha írom a tesztet, akkor kikeresem – hörögtem, miközben nyálam és könnyem csermellyé folyt össze.

Na de mégis, mennyi lesz, mennyi, ötmillió, három? – folyatta az úriember. Már láttam, hogy az a típus, aki simán odamegy a hatos villamos alatt két darabban heverő haldoklóhoz, hogy megkérdezze, merre kell az Oktogonra mennie, és még ő van megsértődve, ha nem kap kimerítő választ.

Dehogyis, nézze már meg, van benne egy százhatvan lóerős turbómotor, egy méregdrága 4x4-es hajtás, jól néz ki, szerintem hétmillió fölött lesz – sziszegtem liluló fejjel, miközben próbáltam letépni az ajkamat az aszfalthoz fagyott nyálrúdról.

Mit mond? Hétmillió? Egy Škodáért? Ki ad hétmilliót egy Škodáért? – üvöltötte vörösen, mintha rám lett volna megsértődve, hogy rá akarom sózni ezt a romot. Pedig dehogyis akartam. Örültem, hogy végre letéptem a vérző számat a jégcsapról, közben kis híján leejtettem a céges Nikont a földre, de aztán gémberedett tagokkal, mint valami rozsdás birodalmi lépegető, mégiscsak lábra álltam.

De hát, iszonyú sokat tud, ne vicceljen, hárommillióért nem kap még egy közepes... – kezdtem bele, de udvariasan üvöltve félbeszakított – ...hétmillió az túl sok! Túl sok! Túl sok! – szajkózta abban a stílusban, amit négyéves Norbi fiamnál is már elég gázosnak érzek.

Ahogy elbandukolt, jobbján a feleségével, még egy fél percig hallottam mind halkabban – túl sok! Hétmillió, hát... Túl sok!

Észre sem veszem az öreget, ha el nem kezd kérdezősködni. Nem értem. Ez a borzalmas indulat, ami ebben az országban előtör bárkiből, bármilyen témában, bármikor, kérdezés nélkül. Iszonyúan fáraszt. Pedig szegény Škoda tényleg nem tehet az egészről.

Egy ilyen autó manapság alsó hangon hatmillióba kerül, még ha egy akármilyen embléma is van az orrán, mert: van benne egy drágán kifejleszthető, drágán előállítható, környezettakarékos, ugyanakkor igen erős motor, van továbbá alatta egy szintén igen drágán előállítható, rendkívül komplex összkerékhajtásos rendszer, erősített futómű, variálható belső, tolatóradar, jó hifi, meg ebben egy rakás más dolog is, ami miatt jócskán hét misi fölé csusszan az ára. És mert nagyon divatos ez a fajta autó, márpedig a divatosságért is el lehet kérni némi felárat.

De még azt is megéri. Škodából is. A márka ázsiója annyit javult az utóbbi időben, hogy én magam komolyan elgondolkoznék rajta, hogy ugyanazért az árért nem egy cseh kocsi kéne-e inkább az ugyanolyan VW-nél, de Opelnél, Fordnál is. Mert például Seatnál biztosan.

Persze talán nem éppen egy ilyen drága, minden jóval megtömött, csúcs-Yeti lesz az, amitől megroskadnak majd az Opel Astra Classic eladásai Magyarországon, de mindenképpen figyelembe kell venni a forgalmazó jó szándékát – a tesztelésre kiadott autókon keresztül tudja egy cég bemutatni, mire képes egy új modell. De azért nem ártana majd később egy 1,2-es, 4,6 millió forintos, kétkerék-hajtásos alapverziót is kipróbálnunk – végig ez motoszkált a fejemben.

Maradjunk azonban egyelőre a jelen tesztautónál a „ki a kicsit nem becsüli, a nagyot nem érdemli” logikájának kiforgatásával. Az első pár kilométer után rettegni kezdtem attól, hogy undorító, ömlengő hozsannázás lesz a cikk. Aztán szerencsére többet mentem, és árnyalódott a kép. Valamennyire.

Merthogy a Yeti mindenkinek kéne. Rég volt olyan, hogy a Karotta, a Bende, a Zirig és a Papptibi mind kapkodtak volna bármilyen tesztautó kulcsai után, amit rám osztott ki a sors. Nem ültem a kocsiban egy napot, és már ki akarták venni alólam. Mert jól néz ki. Hátulról olyan, mint egy első generációs Honda CR-V, mínusz oszloplámpák, elölről kicsit roomsteres, de annál harmonikusabb, ügyesebb. Kicsike, tömör tömb, alig több mint 4,2 méter hosszú, tehát az alsó-középkategóriás családi ferdehátúk többségénél is rövidebb. Jó a színe, a Roomsteren feltalált ablakvonal ezen találja meg igazán a helyét, szépek a részletek, a kerekek is passzolnak a kerékjáratokhoz.

Hirtelen el sem tudom képzelni, ki vesz majd Yetit. Valószínűleg mindenki. Mert csipetnyit elegáns, benne van a micimackós masszívság, tök modern, csajhoz, pasihoz, öreghez és későkamaszhoz, gazdaghoz és ahhoz, aki egy életen át erre spórolt, egyaránt passzol. Uniszex, unikor, unipénztárca autó.

A legjobb része a motor. Lapozzanak, látják, miért.

Totalcar értékelés - Skoda Yeti Experience 1,8 TSI - 2009

9
TC

Ha egy autó jól néz ki, jól megy, praktikus, elég benne a hely, tehát alapszinten mindent ügyesen csinál, egy kicsit gyenge váltóért, néhány zörgésért, futóműdobolásért nem vonhatunk le többet fél pontnál.

Népítélet - Skoda Yeti

8,6
Nép
8.5
8.2
8.7
8.3
9.3

Az oldalról ajánljuk

Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?
  • Gumidoktor

Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?

Négy új gumi közül egyet rosszul szereltek fel, de mentem már vele párezer kilométert. Sérülhetett a gumi?

április 12., 15:24
100 milliárd dolláros veszteséges okozhatnak a vámok az amerikai autógyártóknak
  • Hírek

100 milliárd dolláros veszteséges okozhatnak a vámok az amerikai autógyártóknak

Alakul az autótarifa-matek, megbecsülték a gigantikus veszteségeket és drágulást.

11 perce
Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-at
  • Technika

Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-atMűhelyPRN: Tesla Model 3 Long Range – 2019.

A Model 3 a használt villanyautók egyik legjobb ár/érték arányú választása, hibái viszont lehetnek, amikre lehet költeni a pénzt. Guru az adásban!

április 12., 12:01
Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton
  • Hírek

Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton

Vagy a megengedett sebesség kétszeresét próbálta elérni.

április 12., 13:22
A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért
  • Hírek

A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért

Továbbra is hatalmas siker a Hypercar széria.

április 12., 10:08
Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?
  • Nepperűző

Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?

Ezúttal is hosszú távra tervezünk, 4-4,5 millió forint a keret.

április 12., 11:13
Halálra gázolták a Magyar Közút egyik munkatársát
  • Hírek

Halálra gázolták a Magyar Közút egyik munkatársát

Sajókeresztúr közelében.

április 12., 14:32
Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son
  • Hírek

Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son

A baleset Törökbálint közelében történt.

április 12., 07:53
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
  • Hírek

Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán

Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.

április 13., 07:01
Vagány, molett macska
  • Tesztek

Vagány, molett macskaMenetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.

Az elektromos Puma papíron baromi ígéretes tárgy, de tényleg ott van benne a Ford legendás fűszerezése?

április 12., 07:04
Ez már az új Hyundai Ioniq modell lehet
  • Hírek

Ez már az új Hyundai Ioniq modell lehet

Lehet, hogy az Ioniq 4, de lehet, hogy nem.

április 11., 07:11
Elém forró aszfaltot öntsetek!
  • Tesztek

Elém forró aszfaltot öntsetek!Teszt: Kia EV6 e228 RWD GT-Line - 2025.

Ha tetszik az EV6 új arca, és a megnövelt akkukapacitással is elégedett vagy, már csak egyvalamire fogsz vágyni: tükörsima utakra.

április 11., 06:00
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
  • Tesztek

Becserkésztük az új KIA EV3-at!

Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.

április 12., 16:06
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
  • Hírek

44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett

A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.

április 13., 07:07
Kipróbálnák a távvezérelt közlekedési lámpákat és megemelnék a sebességhatárokat Floridában
  • Hírek

Kipróbálnák a távvezérelt közlekedési lámpákat és megemelnék a sebességhatárokat Floridában

Gyorsabban mehetnének az amerikai államban az autósok.

április 12., 07:02
Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra
  • Közélet

Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra

Ezt az autót ti kértétek, úgyhogy visszamentünk és leteszteltük.

április 13., 06:58
Majdnem tömegszerencsétlenségbe torkollott egy idős ember rosszulléte
  • Hírek

Majdnem tömegszerencsétlenségbe torkollott egy idős ember rosszulléte

Csoda, hogy senki sem sérült meg.

április 11., 06:00
340 milliárd forint nyomában
  • Belsőség

340 milliárd forint nyomában

A milliárdos kár is le van tojva, csak az ego ne sérüljön.

április 11., 17:03
Egy férfi fűnyíróval, a másik pedig lovaskocsival ment az autópályára
  • Hírek

Egy férfi fűnyíróval, a másik pedig lovaskocsival ment az autópályára

A szomszédban is vannak furcsa sofőrök.

április 11., 14:10
Kihajítják a négyhengerest a C 63 AMG-ből
  • Hírek

Kihajítják a négyhengerest a C 63 AMG-ből

Egészen más hajtáslánc várható, de nem biztos, hogy olyan, amire a vevők vágynak.

április 11., 08:03
Öt új helyszínre telepítenek traffiboxokat Budapesten
  • Hírek

Öt új helyszínre telepítenek traffiboxokat Budapesten

Az önkormányzat célja, hogy 2030-rafelére csökkentse a halálos közlekedési balesetek számát

április 11., 11:11
A BYD lényegében megoldotta a villanyautózás utolsó problémáját
  • Hírek

A BYD lényegében megoldotta a villanyautózás utolsó problémáját

Öt perc alatt 400 kilométer elég lesz?

április 11., 09:59
Három jármű ütközött az Üllői úton, az utat lezárták
  • Hírek

Három jármű ütközött az Üllői úton, az utat lezárták

A fővárosi hivatásos tűzoltók áramtalanítják a járműveket, aki teheti, kerüljön.

április 11., 08:50
Fontos mérföldkövet ért el a Tesla akkumulátorgyártásban
  • Hírek

Fontos mérföldkövet ért el a Tesla akkumulátorgyártásban

Sikerült olcsóbbá tenniük az előállítást.

április 11., 11:55
Menőbb külsővel és sok apró finomítással támad a 2025-ös Toyota GR Yaris
  • Hírek

Menőbb külsővel és sok apró finomítással támad a 2025-ös Toyota GR Yaris

A mérnökök elsősorban az aerodinamikán és a vezethetőségen dolgoztak, de a váltót is finomhangolták.

április 11., 13:15
MG Cyber X
  • Hírek

MG Cyber X

április 12., 13:16
10 sportautó, amit neked kell befejezned
  • Vélemény

10 sportautó, amit neked kell befejezned

április 11., 16:04
2025 Toyota GR Yaris frissítés
  • Hírek

2025 Toyota GR Yaris frissítés

április 11., 11:30
Menetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.
  • Tesztek

Menetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.

április 11., 15:11