És közben védem a természetet is. Na jó, persze nem ez fogja megállítani a felmelegedést, de valahol el kell kezdeni. Persze a bajor autógyártó az egyszerűbb megoldással indított, ebben a kocsiban csak rásegít a villanymotor, egy centit se megy benzin nélkül. Nem csak a hibrid rendszer új, de a Start-stop is először van automatához társítva. Én annyira nem kedvelem, főleg ha dugóban tötyörgök és állandóan leáll-újraindul. Kerestem is vadul az A gombot, de felhomályosítottak, hogy itt az bizony nincs. Viszont a D módon kívül a váltó bármely más állásában kikapcsol. És egész takarékosra is sikeredett ez a kocsi, hiszen napi használatú vegyes módban 11,5 liter lett a fogyasztás, ami igazán szép eredménynek mondható, különösen a másik hibrid bálnához képest.
A beltérben érhető tetten az extra listán szereplő mintegy 10 millió forintnyi tételeinek többsége. És hátul végre bekerült egy olyan médiarendszer, ami független a vezetőtől. Persze azért lehet úgy is konfigurálni, hogy a sofőr uralhasson mindent. A kocsiban akárhova pillantottam, DVD-re váró nyílások néztek vissza. Volt a hátsó utasoknak, a sofőrnek és egy 6-os tár besuvasztva a kesztyűtartó fölé. Amibe amúgy cselesen berejtettek egy extra USB csatlakozót, ami csak azt a célt szolgálta, hogy betölthessük a rendszer merevlemezére a médiatartalmat. Így kb. 200 évre elegendő anyagot vihet magával az ember az összes létező adattárolón. A mindenfélét lejátszó médiacenternek egy furcsasága volt csak, a tv-t elinduláskor a hátsó utasoknak is lekapcsolta. Nem fog orvul Mónika Show-t nézni a büdös kölke, még megzápul az agya.
Amúgy hátul remekül el lehet férni, pedig ez csak a rövidebb változat volt, az L-ben erre még kapunk közel 20 centit. A csomagtartóban felnyitva rögtön szembetűnik egy kocka ActiveHybrid Power Unit felirattal, ő maga az erőforrás, egy 120 voltos lítiumion akkupakk személyében. De a kocsi méreteiből adódóan nem foglal túl sok helyet, a hirtelen jött tv-szállításhoz se kellett trükközni, viszonylag simán befért az 52 centis Thomson.
Az áráról eddig illedelmesen hallgattam, abból bizony kijönne egy szebb állapotú családi ház. Az alapverzió listaára 29,5 millió forint. A típus kiválasztása után a BMW-nél valószínűleg addig kattintgattak, amíg nem volt minden checkbox bepipálva, így 37,4 millióra ugrott az értéke. Érdekes is volt kicsiny lakásomból lenézni a kvázi lakótelepi parkolóra, ahol tulajdonképpen az egész sort meg lehetett volna ebből venni, pedig akad azért új kocsi is köztük, vagy pl. egy előző S osztály. Ezért is furcsa, hogy kimaradt a kocsiból két szinte filléres extra, az oldalkamera, és egyáltalán nem rendelhető a radaros tempomat. A kamerára vonatkozó kérdésemre a BMW embere kicsit szégyenlősen azt mondta, valószínűleg a mi hibánk, elfelejtettük.
Bár én a korábban nálunk járt modellben se tudtam megszokni, azért kár, hogy kimaradt ez a hasznos extra. A radaros tempomatra kicsit mélyebbre kellett ásniuk, így lapzártáig nem érkezett meg a kérdésre a válasz.
Mindezek ellenére, ha hirtelen felbukkan egy halott nagynéni, aki egy kisebb afrikai állam gyémántvagyonát hagyja rám, azt hiszem, ez a kocsi is a bevásárlólistán lesz.

Az oldalról ajánljuk
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Hírek
Videó: parkoló autó mentette meg a gyalogos életét
Ilyen szerencse csak a filmekben van. Több térfigyelő kamera is rögzítette a balesetet.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Hírek
Elkészült az egymilliomodik Suzuki Vitara Esztergomban
A márványkék, GLX felszereltségű, napfénytetős példányt Németországban adják majd át a tulajdonosának.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
Kösd be az övet vagy fizess! Újabb akciót hirdetett a rendőrség
A rendőrség friss akcióval szeretné rábírni a közlekedőket a biztonsági öv használatára.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Olajdoktor
Kinyírta a szintetikus olaj az öreg Audi motorját?
Szintetikus helyett ásványi olajat javasolt a szerelő az Audiba.
- Hírek
Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől
A lopást valószínűleg nem kispályások követték el.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
5,8 méter hosszú, 4 tonna és 4,7 másodperc alatt van százon. Mi az?
A Cadillac minden idők egyik leghosszabb sorozatgyártású autóját alkotta meg.
- Tesztek
Hatméteres furgon, mint hibátlan városi kisautóTeszt: Renault Master Blue dCi 150 L3H2 – 2025.
13 ezer literes csomagtartó, tágas utastér, rengeteg tárolórekesz és nagyszerű kilátás. Mi kell még?
- Hírek
Tolod a másikat az autópályán? Van egy rossz hírünk
Összehangolt ellenőrzést tartott a rendőrség az autópályákon, ahol többek között a követési távolságot figyelték.
- Hírek
Már keresi a BYD a második Szeged helyét
A kínai gyártó exportrekordot ünnepel.
- Közélet
A nagy 2025-ös Forma 1-es szezonelőzetes
Nagyon nehéz olvasni a sorok között, de azért megpróbáljuk!
- Hírek
Elfuserálták a visszahívásokat, újra foltozgatni kell rengeteg Fordot
Az összesen 8 visszahívás többségére azért van szükség, mert korábban nem sikerült kijavítani a hibákat.
- Hírek
Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek
Továbbra is a Nettuno V6 az úr.

