Nem rakéta, de télen király
Használtteszt: Subaru Legacy 2.0 aut. Comfort

A Legacy vezetése pont annyival nagyobb élménynek tűnik, mint amilyen gyors valójában. A négyfokozatú automata minden izgágaságot kiöl az amúgy sem túl virgonc 165 lovas motorból, padlógázon gyötörve teljesen átlagos dinamikát lehet kicsikarni belőle. Új korában úgy 11,4 másodperc alatt volt százon, érzésre ez most se több, se kevesebb, de ez még nem az a szint, amivel a belső sávot lehet tisztogatni az autópályán.

Az automata hidegen picit ránt váltáskor, de ha megmelegedett benne az olaj, kisimul a rendszer működése, és a Legacyban könnyen átadja magát az ember a nyugodt helyváltoztatásnak. A váltó kézi üzemmódban is használható, de csodára így sem érdemes számítani: nem rakéta, na. Szerencsére ekkor sem túl hangos a motor, amikor meghúzatják, ha pedig csak simán haladunk, kifejezetten halk: 130-nál is 67,5-68 decibel között maradt a zajszint, ami nagyon kevés. A fék nem egy csoda, nem tudom, hogy a sok állástól, vagy már erősen kopottak, de taposni kell rendesen.
És ott van még az összkerékhajtás, amiből száraz úton legfeljebb annyit észlel az ember, hogy a harmadik féklámpa alá odaírták: Symmetrical AWD. Bár sokan azt hiszik, hogy az összes Subaruban egyforma a rendszer, ez tévedés: a kézi váltósakban van központi differenciálmű, az automatákban viszont egy elektronikus vezérlésű tengelykapcsoló adja hátra az erőt. Igaz, a végeredményben nincs érzékelhető különbség, legyen szó bármelyikről, a rendszer problémamentes. És a vele való közleledés is az, főleg télen. Bár van benne ESP, sokat nem dolgozik télen sem.

A próba után meggyőző az autó, még a 308 ezer kilométeres futással is, legalábbis nekünk. Ám tudjuk, hogy a magyar használtautó-vásárló hülye, nem azt nézi, hogy erről a szép futásteljesítményről szervizkönyv is van, inkább keres magának egy kellőképpen visszatekert példányt. Az értékesítő srácnak is vannak sztorijai a menekülő érdeklődőkről, nem vagyunk mi magyarok a hatjegyű km-számlálóhoz szokva.

Igaz, nem véletlen, hogy egy hatodik évét betöltött, kétliteres automata Legacyt 1,8 millióért kínálnak, holott újonnan cirka 8,8 millió forint a mai megfelelője. Egyrészt nem takarékos: az autó ezer éve nem nullázott fedélzeti számítógépe 10,8-at mutat, ami nem kevés egy olyan ember szemében, aki ennyiért akar autót venni. És ez gyaníthatóan nem városi futás, mert a típus gyári adataiban 11,4 liter szerepel városi fogyasztásként, amire persze rájön még a klíma, meg persze az, hogy a norma szerinti fogyasztásnak sok köze nincs az élethez.
A használt autókat piac árazza, ez lehet magyarázat az árra. Mert a piac figyelembe veszi azt a tényt, hogy valamiért a Subarunál úgy látták jónak, hogy a motorjaikat szíjas vezérműhajtással lássák el. A bokszermotor pedig ilyen szempontból nem szerencsés: egyrészt hosszában építik be, másrészt mélyen is van, azaz a vezérlés a lehető legszerencsétlenebb helyre került.
És ezt a szíjat 105 ezer kilométerenként ki kell cserélni. Maga a szíj sem olcsó, mert jó hosszú, de kell még hozzá három vezetőgörgő, meg két feszítőgörgő is. Továbbá 4,2 órányi munka, mert ahhoz, hogy hozzáférjenek a bokszer elejéhez, ki kell szerelni a hűtőt.

A Hovány szervizében azt is megkérdeztem, hogy igaz-e a gyertyacsere legendája, vagyis az, hogy szinte lehetetlen elvégezni, legalábbis egy soros motorhoz képest. Azonban a Subarunál sem teljesen hülyék a tervezők, és olyan gyertyát használnak, amely bár nem olcsó, de ugyanúgy kibír 105 ezer kilométert, mint a vezérműszíj. És ha már kint van a hűtő, már nem is olyan nehéz hozzáférni ezekhez sem. Mindenesetre a vezérlés cseréje márkaszervizben 200-250 ezer forint közötti összeg, ami khmm....nem kevés. Ami a normál olajcserét illeti, ez a távol-keletiek által kedvelt 15 ezres periódust követi, az automata olajtöltetét pedig 60 ezrenként kell lecserélni.

Akkor tehát tilos Legacyt venni? Vagy a subaruzás csupán méregdrága passzió? A fenét. Tessék csak megnézni, hogy mennyibe kerül egy hasonló korú, összkerekes, automata váltós, középkategóriás kocsi. Hát nem ennyibe, az biztos: főleg Audik, meg néhány 4Motion Passat akad a piacon, többnyire V6-os dízelmotorral, korosabban és jóval drágábban. A Subarunál legalább tudja az ember, hogy mi mennyibe fáj majd, és mikor. Egyszerűen arról van szó, hogy ez a tudás ennyibe kerül.
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Brutál strapabírónak ígérik a legkeményebb Ford Rangert
Az eddigi legfickósabb Ranger 4,5 tonnát vontathat, nagy a gázlómélysége és több ponton masszívabb, mint a sima tesói.
- Hírek
Őrült zsenik megalkották a világ legnagyobb Ladáját
A Garage 54 ismét szürreális projekttel jelentkezett.
- Események
Van egy király európai autód, amit megmutatnál másoknak? Gyere autóztatni a Parkoló Parádéra!
- Hírek
Nem adnak üzemanyagot a 15 évesnél idősebb járműveknek a világ legszennyezettebb városában
Európához hasonlóan ott is kitűzték a 2035-ös céldátumot.
- Hírek
F1 kibeszélő: Tsunoda nem tett csodát, beszari a McLaren?
A Japán Nagydíj végül többnyire unalmas vonatozásba fulladt, de ennek ellenére is bőven akad izgalmas beszédtéma a Forma-1 háza táján!
- Hírek
Majdnem tömegszerencsétlenségbe torkollott egy idős ember rosszulléte
Csoda, hogy senki sem sérült meg.
- Hírek
A Nissan 2028-ra ígéri saját szilárdtest-akkumulátorának sorozatgyártását
Az ígéret szép szó...
- Hírek
A Tesla megjavította a Cybertruckot – rosszabb lett
Csálén álló elem, karcok és égésnyom is maradt a visszahívásban javított Cybertruckon.
- Hírek
A Xiaomi SUV-ja is megkaphatja a forradalmi üvegtetőt
Egy teszt során 12 fokot vert a Tesla Model 3-ra.
- Hírek
Cseszegeted a Teslát? Vigyázz, vesz a kamera!
A Teslák beépített kamerái azonnal bizonyítékot gyűjtenek.
- Hírek
400 lóerő nem elég? És 510?
Az Abt azt csinálta, amihez a legjobban ért: erősből mégerősebbet csinált.
- Tesztek
Bérelt helye van a konditerem előttTeszt: Mercedes-AMG E 53 HYBRID 4MATIC+ Edition 1
Úgy ki van gyúrva, mint a srác, aki nem csak díszből veszi meg az éves kondibérletet.
- Hírek
Leégett egy villanyautó Kajászón, vitte magával a házat is
Kigyulladt egy parkoló Hyundai Ioniq, a tűz pedig átterjedt a közeli lakóházra is.
- Hírek
Verstappen magabiztosan győzött, két McLaren a Japán Nagydíj dobogóján!
Norris és Verstappen között alig van pontkülönbség három futam után.
- Hírek
Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája
A japán Red Bull Showrunon mentek vele egy kört.
- Tesztek
Nem hiányzott, de örülünk neki!Teszt: Cupra Terramar 1.5 TSI DSG mHEV - 2024.
Újabb típussal bővült a Magyarországon gyártott autók sora. Vajon alapmodellként is ütős a Győrből érkező Cupra Terramar?
- Közélet
Itt mindenki normális?! Racionális autókat néztünk 2,5 millióért - Murvaélet #5
- Szerelem
A Forma 1-es boxkiállások elképesztő története
A Forma-1 hajnalán körülbelül két percig tartott egy boxkiállás. Hosszú út vezetett innen a mai 1 másodpercig.
- Közélet
Kereskedőnek adta el az autóját, mégis vele fizettetnék a későbbi javításokat
Nem mindegy, hogy ki szerepel vevőként az adásvételin. A bizomány és a közvetítés szavak hallatán érdemes lehet másik telepet keresni az eladáshoz.
- Hírek
A Jaguar Land Rover felfüggeszti amerikai szállításait a vámok miatt
Közben az USA az egyik legfontosabb piaca a Defendernek és a Range Rover Sportnak.
- Hírek
Újra előveszi a cápaorrot a BMW? Kémfotókon a következő X5
A negatív dőlésű orrkialakítás a 90-es években eltűnt, de a legújabb modellekhez újra elővennék.
- Hírek
Modernebb külsővel, komfortosabb belsővel frissül a Renault Austral
Az Austral alig három éve kapható a piacon.
