Nem rakéta, de télen király

Használtteszt: Subaru Legacy 2.0 aut. Comfort

2013.01.18. 07:36

A Legacy vezetése pont annyival nagyobb élménynek tűnik, mint amilyen gyors valójában. A négyfokozatú automata minden izgágaságot kiöl az amúgy sem túl virgonc 165 lovas motorból, padlógázon gyötörve teljesen átlagos dinamikát lehet kicsikarni belőle. Új korában úgy 11,4 másodperc alatt volt százon, érzésre ez most se több, se kevesebb, de ez még nem az a szint, amivel a belső sávot lehet tisztogatni az autópályán.

Az automata hidegen picit ránt váltáskor, de ha megmelegedett benne az olaj, kisimul a rendszer működése, és a Legacyban könnyen átadja magát az ember a nyugodt helyváltoztatásnak. A váltó kézi üzemmódban is használható, de csodára így sem érdemes számítani: nem rakéta, na. Szerencsére ekkor sem túl hangos a motor, amikor meghúzatják, ha pedig csak simán haladunk, kifejezetten halk: 130-nál is 67,5-68 decibel között maradt a zajszint, ami nagyon kevés. A fék nem egy csoda, nem tudom, hogy a sok állástól, vagy már erősen kopottak, de taposni kell rendesen.

És ott van még az összkerékhajtás, amiből száraz úton legfeljebb annyit észlel az ember, hogy a harmadik féklámpa alá odaírták: Symmetrical AWD. Bár sokan azt hiszik, hogy az összes Subaruban egyforma a rendszer, ez tévedés: a kézi váltósakban van központi differenciálmű, az automatákban viszont egy elektronikus vezérlésű tengelykapcsoló adja hátra az erőt. Igaz, a végeredményben nincs érzékelhető különbség, legyen szó bármelyikről, a rendszer problémamentes. És a vele való közleledés is az, főleg télen. Bár van benne ESP, sokat nem dolgozik télen sem.

A próba után meggyőző az autó, még a 308 ezer kilométeres futással is, legalábbis nekünk. Ám tudjuk, hogy a magyar használtautó-vásárló hülye, nem azt nézi, hogy erről a szép futásteljesítményről szervizkönyv is van, inkább keres magának egy kellőképpen visszatekert példányt. Az értékesítő srácnak is vannak sztorijai a menekülő érdeklődőkről, nem vagyunk mi magyarok a hatjegyű km-számlálóhoz szokva.

Igaz, nem véletlen, hogy egy hatodik évét betöltött, kétliteres automata Legacyt 1,8 millióért kínálnak, holott újonnan cirka 8,8 millió forint a mai megfelelője. Egyrészt nem takarékos: az autó ezer éve nem nullázott fedélzeti számítógépe 10,8-at mutat, ami nem kevés egy olyan ember szemében, aki ennyiért akar autót venni. És ez gyaníthatóan nem városi futás, mert a típus gyári adataiban 11,4 liter szerepel városi fogyasztásként, amire persze rájön még a klíma, meg persze az, hogy a norma szerinti fogyasztásnak sok köze nincs az élethez.

A használt autókat piac árazza, ez lehet magyarázat az árra. Mert a piac figyelembe veszi azt a tényt, hogy valamiért a Subarunál úgy látták jónak, hogy a motorjaikat szíjas vezérműhajtással lássák el. A bokszermotor pedig ilyen szempontból nem szerencsés: egyrészt hosszában építik be, másrészt mélyen is van, azaz a vezérlés a lehető legszerencsétlenebb helyre került.

És ezt a szíjat 105 ezer kilométerenként ki kell cserélni. Maga a szíj sem olcsó, mert jó hosszú, de kell még hozzá három vezetőgörgő, meg két feszítőgörgő is. Továbbá 4,2 órányi munka, mert ahhoz, hogy hozzáférjenek a bokszer elejéhez, ki kell szerelni a hűtőt.

A Hovány szervizében azt is megkérdeztem, hogy igaz-e a gyertyacsere legendája, vagyis az, hogy szinte lehetetlen elvégezni, legalábbis egy soros motorhoz képest. Azonban a Subarunál sem teljesen hülyék a tervezők, és olyan gyertyát használnak, amely bár nem olcsó, de ugyanúgy kibír 105 ezer kilométert, mint a vezérműszíj. És ha már kint van a hűtő, már nem is olyan nehéz hozzáférni ezekhez sem. Mindenesetre a vezérlés cseréje márkaszervizben 200-250 ezer forint közötti összeg, ami khmm....nem kevés. Ami a normál olajcserét illeti, ez a távol-keletiek által kedvelt 15 ezres periódust követi, az automata olajtöltetét pedig 60 ezrenként kell lecserélni.

Szavazzon!

Akkor tehát tilos Legacyt venni? Vagy a subaruzás csupán méregdrága passzió? A fenét. Tessék csak megnézni, hogy mennyibe kerül egy hasonló korú, összkerekes, automata váltós, középkategóriás kocsi. Hát nem ennyibe, az biztos: főleg Audik, meg néhány 4Motion Passat akad a piacon, többnyire V6-os dízelmotorral, korosabban és jóval drágábban. A Subarunál legalább tudja az ember, hogy mi mennyibe fáj majd, és mikor. Egyszerűen arról van szó, hogy ez a tudás ennyibe kerül.

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Az oldalról ajánljuk

Brutál strapabírónak ígérik a legkeményebb Ford Rangert
  • Hírek

Brutál strapabírónak ígérik a legkeményebb Ford Rangert

Az eddigi legfickósabb Ranger 4,5 tonnát vontathat, nagy a gázlómélysége és több ponton masszívabb, mint a sima tesói.

április 7., 15:44
Őrült zsenik megalkották a világ legnagyobb Ladáját
  • Hírek

Őrült zsenik megalkották a világ legnagyobb Ladáját

A Garage 54 ismét szürreális projekttel jelentkezett.

április 7., 14:15
Nem adnak üzemanyagot a 15 évesnél idősebb járműveknek a világ legszennyezettebb városában
  • Hírek

Nem adnak üzemanyagot a 15 évesnél idősebb járműveknek a világ legszennyezettebb városában

Európához hasonlóan ott is kitűzték a 2035-ös céldátumot.

április 7., 13:09
F1 kibeszélő: Tsunoda nem tett csodát, beszari a McLaren?
  • Hírek

F1 kibeszélő: Tsunoda nem tett csodát, beszari a McLaren?

A Japán Nagydíj végül többnyire unalmas vonatozásba fulladt, de ennek ellenére is bőven akad izgalmas beszédtéma a Forma-1 háza táján!

április 7., 17:07
Majdnem tömegszerencsétlenségbe torkollott egy idős ember rosszulléte
  • Hírek

Majdnem tömegszerencsétlenségbe torkollott egy idős ember rosszulléte

Csoda, hogy senki sem sérült meg.

1 órája
Új hasznos funkciót fedeztek fel a Tesla Cybertruckon
  • Hírek

Új hasznos funkciót fedeztek fel a Tesla Cybertruckon

Sokan átsiklottak ezen.

április 6., 07:11
A Tesla megjavította a Cybertruckot – rosszabb lett
  • Hírek

A Tesla megjavította a Cybertruckot – rosszabb lett

Csálén álló elem, karcok és égésnyom is maradt a visszahívásban javított Cybertruckon.

április 8., 07:10
A Xiaomi SUV-ja is megkaphatja a forradalmi üvegtetőt
  • Hírek

A Xiaomi SUV-ja is megkaphatja a forradalmi üvegtetőt

Egy teszt során 12 fokot vert a Tesla Model 3-ra.

április 8., 06:03
Cseszegeted a Teslát? Vigyázz, vesz a kamera!
  • Hírek

Cseszegeted a Teslát? Vigyázz, vesz a kamera!

A Teslák beépített kamerái azonnal bizonyítékot gyűjtenek.

április 7., 11:07
400 lóerő nem elég? És 510?
  • Hírek

400 lóerő nem elég? És 510?

Az Abt azt csinálta, amihez a legjobban ért: erősből mégerősebbet csinált.

április 6., 10:09
Bérelt helye van a konditerem előtt
  • Tesztek

Bérelt helye van a konditerem előttTeszt: Mercedes-AMG E 53 HYBRID 4MATIC+ Edition 1

Úgy ki van gyúrva, mint a srác, aki nem csak díszből veszi meg az éves kondibérletet.

április 8., 06:02
Leégett egy villanyautó Kajászón, vitte magával a házat is
  • Hírek

Leégett egy villanyautó Kajászón, vitte magával a házat is

Kigyulladt egy parkoló Hyundai Ioniq, a tűz pedig átterjedt a közeli lakóházra is.

április 7., 17:46
Verstappen magabiztosan győzött, két McLaren a Japán Nagydíj dobogóján!
  • Hírek

Verstappen magabiztosan győzött, két McLaren a Japán Nagydíj dobogóján!

Norris és Verstappen között alig van pontkülönbség három futam után.

április 6., 13:44
Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája
  • Hírek

Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája

A japán Red Bull Showrunon mentek vele egy kört.

április 7., 06:12
Nem hiányzott, de örülünk neki!
  • Tesztek

Nem hiányzott, de örülünk neki!Teszt: Cupra Terramar 1.5 TSI DSG mHEV - 2024.

Újabb típussal bővült a Magyarországon gyártott autók sora. Vajon alapmodellként is ütős a Győrből érkező Cupra Terramar?

április 6., 14:50
A Forma 1-es boxkiállások elképesztő története
  • Szerelem

A Forma 1-es boxkiállások elképesztő története

A Forma-1 hajnalán körülbelül két percig tartott egy boxkiállás. Hosszú út vezetett innen a mai 1 másodpercig.

április 6., 18:18
Kereskedőnek adta el az autóját, mégis vele fizettetnék a későbbi javításokat
  • Közélet

Kereskedőnek adta el az autóját, mégis vele fizettetnék a későbbi javításokat

Nem mindegy, hogy ki szerepel vevőként az adásvételin. A bizomány és a közvetítés szavak hallatán érdemes lehet másik telepet keresni az eladáshoz.

április 7., 06:12
A Jaguar Land Rover felfüggeszti amerikai szállításait a vámok miatt
  • Hírek

A Jaguar Land Rover felfüggeszti amerikai szállításait a vámok miatt

Közben az USA az egyik legfontosabb piaca a Defendernek és a Range Rover Sportnak.

április 6., 14:36
Újra előveszi a cápaorrot a BMW? Kémfotókon a következő X5
  • Hírek

Újra előveszi a cápaorrot a BMW? Kémfotókon a következő X5

A negatív dőlésű orrkialakítás a 90-es években eltűnt, de a legújabb modellekhez újra elővennék.

április 7., 09:54
Modernebb külsővel, komfortosabb belsővel frissül a Renault Austral
  • Hírek

Modernebb külsővel, komfortosabb belsővel frissül a Renault Austral

Az Austral alig három éve kapható a piacon.

április 6., 12:10
Kigyulladt villanyautó Kajászón
  • Hírek

Kigyulladt villanyautó Kajászón

április 7., 15:00
F1 kibeszélő 2025 Japán Nagydíj
  • Hírek

F1 kibeszélő 2025 Japán Nagydíj

április 7., 15:28
Ford Ranger Super Duty - 2026.
  • Hírek

Ford Ranger Super Duty - 2026.

április 7., 14:01
Bemutató: Audi A6 Avant
  • Tesztek

Bemutató: Audi A6 Avant

április 7., 12:44
Garage 54 Lada XXL
  • Hírek

Garage 54 Lada XXL

április 7., 12:12