Nem kupé, de nem is baj
Teszt: Mercedes 220 CLS Bluetec - 2015.
A Mercedes 2004-ben a CLS sorozat bemutatásával alkotta meg a négyajtós kupé fogalmát, büszkén kihúzva magukat, ezzel utalva stílusformázó erejükre. Ezután kezdtek mások is kupénak nevezni véletlenül sem kupé autókat. Megnézi a benzinkutas, irigykednek a szomszédok, nem akarnak beengedni sávváltáskor. Ez ebben az országban annak a jele, hogy a formaterv jó.

Pár éve a Mercedes a sportosabb megjelenéssel ügyesen fogott fiatalításba. Ennek eredménye a lapos, régebben csak a sport Merciken lévő egyenhűtőmaszk, és a maszk furcsa rácsozata. Egy-két korábbi kőbe vésett tervet és dogmát kukapozitívnak nyilvánítottak, és vezetőiknek engedélyezték, hogy a sajtónak információt adjanak akár nyakkendő nélkül is. És már van elsőkerekes, keresztmotoros Mercedes is. Ehhez képest ez a négyajtós kupé csak egy laza dizájntrükk. Az autó szerkezetileg az E osztály alapjain ül, csak a forma kicsit más. Az indulóár is magasabb, de a szépségnek mindig ára volt. Valahol el is fogadjuk ezt nagyjából 3 millió forintnyi differenciát, mert bizony a CLS sokkal szebb autó.
Mindenkinek az volt a véleménye, hogy eggyel magasabb kategóriában is van, mintha kicsit bőkezűbben mérték volna a luxust, de ez inkább csak látszat. Minden extra rendelhető az E osztályhoz, a műszerfal is az E-nél megismert elemekből építkezik, ismerősek a kezelőszervek és az órák. Talán az okozza az érzést, hogy a CLS négyszemélyes. A hátsó ülések között fadekoros rakodóhely foglalja el a középső utas helyét, az ülések pedig nagyon jól formázottak, kényelmesek hátul is. Persze az ereszkedő tetővonal és a kupésan szűkülő ablakok miatt a kilátás a hátsó ülésről nem túl példás, de láttunk már rosszabbat. Viszont kényelmesebb hátsó ülés kevés van a kategóriában.

Egyébként is nagyon ügyesen játszanak az utastér anyagaival. Eltekintve attól, hogy nekem sok az alumínium, vagy annak látszó műanyag, kevés kritika érheti a CLS-t. Azok a részletek is puhák, esetleg bőrrel borítottak, amelyek alul vannak, és alig látszanak. Kíváncsi lennék, ez csak a tesztautó pompás felszereltségéhez jár, vagy egy alap CLS is hasonlóan gusztusos-e. A minőség, a kezelőszervek működése hibátlan, meghaladja a korábban tesztelt CLA minőségét. Bizony, nem csak a szépségnek, a minőségnek is ára van.

Az aktív és passzív biztonság példás: sávelhagyás figyelmeztető, Pre-Safe fékasszisztens, számos légzsák, köztük térdlégzsákok; minden van. De nem csak van, hanem jól is működik. A parkolást segítő radar, vagy a holttérfigyelő hangolása pontos, nem idegesít ok nélkül. A teljes jármű kerületet mutató tolató- és első kamera pedig példás. Ha pedig valahogy tisztán is tartaná a kamerákat, hibátlan lenne. Sajnos ez nincs meg, a hátsó gyorsan koszolódik, fixen áll, nem tűnik el használaton kívül.

A motor a már ismert 220-as dízel, 170 lóerővel és 400 Nm nyomatékkal. A váltó pedig a 9G-Tronic automata amely a nevének megfelelően 9 fokozatú. 100 km/h alatt a kilencediket alig lehet beakasztani, autópályatempót pedig 1700-as fordulaton utazza, szinte mint egy távolsági Ikarusz. Amiben nem busz, az a zaja, illetve annak hiánya. Nyilván 1500-as fordulaton a motor nem lehet zajos, de a keret nélküli ablakok is nagyon halkak, nincs szélzaj. A gördülési zaj is alacsony szinten marad, ezzel az autóval nyugalomban szelhetjük át Németországot 180-200 km/h-val, nagyjából 2700-2800-as fordulaton. Nyilván a fogyasztása is alacsony marad, ennyire extrém hosszú váltónál, állandó tempónál szinte kötelező. A tesztfogyasztás 6.4 liter lett, ez nagyon jó érték. Ha pedig figyelembe vesszük, hogy az autó papíron 1790 kg, megmérve pedig 1830, ez az átlagfogyasztás több mint bravúros.

A futómű nem az adaptív Airmatic rendszer, csak a hagyományos, amelynek hangolása jelentősen eltér egy Audi vagy az ahhoz elégé hasonlatos BMW futóműveitől. Kicsit komfortosabb, nagyobb tempónál kicsit billegősebb. Nem rosszabb, csak más. Én valahogy összeszedném a 680 ezret az extraként rendelhető Airmatic-ra, mert az nagyot javít rajta, hiszen ad opciót a komfort és sport hangolásra.
A közvetlen konkurensnek tekinthető Audi A7 Sportback kb. 16 millióról indul, természetesen a 2.0 TFSI 251 lóerős motorral és elsőkerék hajtással. A legolcsóbb, hármliteres, V6-os dízel 218 lóerővel, hétfokozatú DSG-vel több mint 17 millió. A CLS induló ára a 220-as dízellel 16 millió, ami valamivel alacsonyabb, mint a hasonló felszereltségű Audi. A tesztautónk rendesen felextrázott példány volt, az ára elérte a 23 milliót. Ez félmillióval túl van a csúcs dízel A7-esen, de ilyen szinten ez már nem nagy árrés. A Mercedes mellett szól még az Integrált Szerviz Csomag, amellyel fizetni 4 évig csak a kopó alkatrészeket meg a fogyó cuccokat kell, és az Audi csak hét fokozatú váltós, nem kilenc, és csak karikák vannak az orrán nem csillag.
Ha engem kérdeznek, én inkább az Audival karikáznék el, de megértem, ha valaki ezt választja. Mert a CLS tényleg szép és jó is, de nem a legjobb.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Részeg útfestők? Nem! Új fegyver a gyorshajtók ellen!
Hamarosan műanyag terelőelemeket telepítenek a sávok mellé.
- Hírek
A Nissan és a Dacia is saját verziót épít az elektromos Renault Twingóból
A Dacia változata 18 ezer euró (7,2 millió forint) alatti áron indul majd.
- Szerelem
A Forma 1-es boxkiállások elképesztő története
A Forma-1 hajnalán körülbelül két percig tartott egy boxkiállás. Hosszú út vezetett innen a mai 1 másodpercig.
- Hírek
Hátramenetben a Vitara, rákaptak a magyar Kiákra
Márkák, modellek, darabszámok, részesedések és százalékok.
- Hírek
Bosszúból több vödörnyi kavicsot öntött egy nagyon ritka Nissanra egy idióta New Jersey-ben
Az autó tulaja most fél millió dollárra pereli a károkozót.
- Hírek
Kartelltevékenység miatt 458 millió eurós bírságot kapott a BMW, a Volkswagen, a Toyota és még tucatnyi autógyártó
A vádak szerint az összeesküvő felek "összehangolt magatartást tanúsítottak az elhasználódott járművek újrahasznosításával kapcsolatban."
- Hírek
Az amerikai MotoGP futam első balesetét a biztonsági autó szenvedte el
Az esetről videó is készült.
- Hírek
Kettészakított egy Cybertruckot egy Mercedes-Benz G-osztály Amerikában
Az elektromos pickup platója teljesen leszakadt, de az utascella épségben maradt.
- Tesztek
A magyar realitás teteje: a szívóbenzinTeszt: Hyundai i30 1.5 DPI
A válasz természetesen a használt autó, de az újak között egy átlagos családnak ennél többre nincs szüksége – pénze pláne.
- Hírek
Musk terrorizmusnak nevezte a Rómában történt tűzesetet
Hétfőn nem csak Rómában, hanem Svédországban is megrongáltak két Tesla kereskedést.
- Közélet
Keressük Magyarország legrosszabb útszakaszát!
Tavaly a legrosszabb körforgalmat, idén pedig a legrosszabb útszakaszt keressük
- Hírek
Itt az Insteroid, a Hyundai „modern álomautója”
A tanulmány kívülről egy retró versenyautó és egy modern WRC raliautó szerelemgyerekének tűnik.
- Hírek
Továbbra sem fogy a BMW XM, hatalmas összeget engednek az árából az USA-ban
Az XM-ből tavaly csak 1 974 példány fogyott az USA-ban.
- Tesztek
Egységnyi pénzért rengeteg autót ad a legek DaciájaBemutató: Dacia Bigster hybrid 155
700 literes csomagtartó, 1,8-as motor, ütős formaterv és 10 millió forintos ár. Hol itt az átverés?
- Hírek
Sebesség limitert építhetnek a gyorshajtók autóiba egy amerikai államban
Bár az ötlet érdekesnek hangzik, több probléma is akad vele. Ennek ellenére sokan támogatják.
- Hírek
A motorra állított pezsgőspoharak a múlté, a tetőn álló kung fu mester most a divat
Az autó vagy a Wing Tsun mester ügyesebb?
- Hírek
Az év lúzere: kétszáz méter után a falban végezte a Mustang
Az egyik kezével a telefonját fogva videót vesz fel, a másikkal pedig úgy fogja a kormányt, hogy egy vezetéstechnikai oktató azonnal sírva fakadna.
- Hírek
Nagyon pórul járhat a Stellantis
Ez a cég lehet a legnagyobb vesztese az amerikai vámbombázásnak.
- Hírek
Budapestre jön Izrael miniszterelnöke, kismillió lezárásra kell számítani szerdától vasárnapig
Érdemes megnézni mikor, hol lesz korlátozás.
- Hírek
Macskamentás üléssel rukkolt elő a Honda, hogy jól érezze magát házi kedvencünk
Ha sikeres lesz, jön a kaparófaként szolgáló váltókar.
