Könnyű a Fiatnak, könnyű a Citroënnek, könnyű a Toyotának, de még a Volkswagennek is könnyű. Viszont egy BMW-t Magyarországon nem lehet a kis emisszió és a fakíros fogyasztás jelszavával eladni. Ugyanúgy, mint alkoholmentes sört az Oktoberfesten.
Gyanúsak ezek a dajcsok ott, a BMW-nél, valami sötét dolgon törik megint a fejüket. Amikor legutóbb a TotalCarhoz érkező tesztautó-szériát egyeztettük az importőr csajjal, úgy röpködött jobbra és balra a sok Efficient Dynamics, hogy alig győztem kapkodni a fejemet. Mivel BMW-autóbemutatókra mostanában nemigen járunk, ezért nem voltam képben az új autókkal. Efficient és BMW egy mondatban... Muhaha!
Eszembe jutott egy 320i, amit 1995-ben két hétig hajtottam, és beletankoltam annyi benzint, ami nálam fél év alatt fogy el. Aztán bevillant egy átépített E12, amiről ha megkérdezem, mennyit eszik, mindig azt a választ kapom: "azt nem nézem, ennyire őrült azért nem vagyok."
Erre most Efficient lett a BMW. Ajjaj. Oké, az elmúlt tíz évben megtanultuk elhinni a bömösökről, hogy az alföldi városok tempójában tíz alatt is tudnak kajálni, pláne a dízelek. De például a Mercedes, az Audi és a Volvo hasonló típusai - hogy krumplit krumplival hasonlítsunk össze - általában fél-egy literrel kevesebbet kérnek.
De az európai autógyáraknak 2008-ra 140 g/km alá kell szorítaniuk a szén-dioxid-kibocsátást, máskülönben Földünk időjárása összeomlik. Akkor pedig aranyló búzamezők és a fenyőerdők hűs lombjainak látványa helyett az izzó lávaföldeken senyvedő kaktuszokat kell megszoknunk, és meg kell tanulnunk patkányhúsból készíteni a bécsi szeletet. Ez a 140 g/km átlagszám, amit az adott konszern által eladott összes autó emissziós átlagértékéből számítanak. Márpedig a nagy, nehéz és erős autó sok üzemanyagot fogyaszt, sok üzemanyagból pedig sok szén-dioxid lesz. Ennyire egyszerű.
Az Audinak, azaz az őt birtokló konszernnek, a Volkswagennek, a Mercedesnek és a még Ford-uralom alatt lévő Volvónak azonban mindnek van nagy tömegben eladott, szerény fogyasztású, kicsi autója, ezekből meg jól kijön majd a kis CO 2. A BMW azonban céges körön belül legfeljebb a Miniig tudja leereszteni a mérőónt, márpedig a dízelverziót leszámítva az sem éppen egy éhezőművész.
A Mercedesnek azért jó a Smart, mert sok eladott kis töpszli után cserében gyárthat egy zsíros szénhidrogénfelhőt eregető GL osztályt. Az Audinak egy tucatnyi Seat Ibiza-vevő lehetőséget ad egy mamutétvágyú Q7 eladására. A Volvo pedig minden kisebb Ford Fiesta-szállítmány után felhatalmazást kap arra, hogy továbbvigye az XC90-et. A BMW-nek viszont nincs ilyen párosa. Ezért Münchenben a kör négyszögesítésével oldják meg a dolgot. Ha nincs kicsi autó, a meglévőknek kell levinni a kibocsátását.
Képzelem, amikor az igazgatótanácsi ülésen felszólalt a projektmenedzser: "Izé, kollégák, most hagyjuk ezt a gottverdammte lóerő- és kanyarsebesség-hajhászást, mert aláírtuk ugye azt a sájsze nyilatkozatot, és most valamit blitzig csinálnunk kell. Például nem elég a marketing, sok-sok tényleg kicsit fogyasztó autót eladnunk. És jobb lesz, ha a kipufogójukon a Fekete-erdő ózonja árad." Erre az összegyűltek letódultak a sarki sörözőbe, és még utoljára rendeltek egy adag schweinshaxe mit dunkles doppelbock-ot. Mielőtt a zsírt, a koleszterint és az alkoholt is száműznék Bajorországból. A luxusautó-gyártók számára szomorú a jövő.
A nagy szén-dioxid elleni harcban a BMW most létrehozta az új Efficient Dynamics szériát. Ilyen nevű modellek a legkisebbtől a legnagyobb típusokig, dízelben és benzinesben egyaránt léteznek. Erősebbek, kevesebbet fogyasztanak és tisztábbat szellentenek a korábbi hasonlóknál. Megszületett a zsírban tocsogó, ugyanakkor kalóriahiányos és szuperegészséges autóipari Big Mac. Drukkoljunk a projektnek. Hátha ezzel elodázzuk egy kicsit a Combino-hangon surrogó villanyautók eljövetelét.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért
Továbbra is hatalmas siker a Hypercar széria.
- Hírek
Felveszi a kesztyűt a rendőrség: az összes elérhető traffipaxot bevetik
A ROADPOL egész Európát érintő sebesség ellenőrzési kampányhoz kapcsolódva 24 órás Speedmarathon is lesz.
- Hírek
Összetört egy Corvette, egy papucs a gyanúsított
Felugratott egy padkára, aztán egy ház oldalába fúrodott egy nő egy Corvette-tel.
- Hírek
Május 21-én újra találkozik a hazai autóipar krémje Budapesten, a MOL Campuson!
A konferencia idén a globális trendek hazai hatásaira fókuszál, különös tekintettel azokra a változásokra, amelyek már itt kopogtatnak az ajtón.
- Hírek
2027-ig tizenöt tisztán elektromos modell lehet a Toyota palettáján
Ráfekszenek a villanyautózásra, de az eredeti tervhez képes óvatosabban.
- Hírek
A Xiaomi SUV-ja is megkaphatja a forradalmi üvegtetőt
Egy teszt során 12 fokot vert a Tesla Model 3-ra.
- Hírek
A Tesla megjavította a Cybertruckot – rosszabb lett
Csálén álló elem, karcok és égésnyom is maradt a visszahívásban javított Cybertruckon.
- Hírek
Blokád alá kerül az Erzsébet híd kedd délutántól (és parkolni is szívás lesz)
Ha jót akarsz, kedd délutántól szerda hajnalig ne akarj átmenni Budáról Pestre vagy fordítva!
- Hírek
Az Audi is leállította átmenetileg az USA-ba irányuló exportot
Várnak, helyzetet értékelnek.
- Hírek
Leégett egy villanyautó Kajászón, vitte magával a házat is
Kigyulladt egy parkoló Hyundai Ioniq, a tűz pedig átterjedt a közeli lakóházra is.
- Hírek
Újra előveszi a cápaorrot a BMW? Kémfotókon a következő X5
A negatív dőlésű orrkialakítás a 90-es években eltűnt, de a legújabb modellekhez újra elővennék.
- Hírek
Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája
A japán Red Bull Showrunon mentek vele egy kört.
- Hírek
India enyhíthet import vámjain, de ezt az ipara nem akarja
Az európai autógyártók nagyot nyernének ezzel, a Tata és a Mahindra viszont csak vesztene.
- Hírek
Fogadjunk, hogy te is egy ilyen autós játszótérre vágysz!
Ha szeretnél látni élőben egy Mercedes 540K-t, egy 60-as évekbeli versenyautót, vagy akár csak egy Pagoda SL-t, akkor ne hagyd ki ezt az élményt.
- Tesztek
Bérelt helye van a konditerem előttTeszt: Mercedes-AMG E 53 HYBRID 4MATIC+ Edition 1
Úgy ki van gyúrva, mint a srác, aki nem csak díszből veszi meg az éves kondibérletet.
- Hírek
Cseszegeted a Teslát? Vigyázz, vesz a kamera!
A Teslák beépített kamerái azonnal bizonyítékot gyűjtenek.
- Hírek
Nem adnak üzemanyagot a 15 évesnél idősebb járműveknek a világ legszennyezettebb városában
Európához hasonlóan ott is kitűzték a 2035-ös céldátumot.
- Események
Van egy király európai autód, amit megmutatnál másoknak? Gyere autóztatni a Parkoló Parádéra!
- Hírek
Brutál strapabírónak ígérik a legkeményebb Ford Rangert
Az eddigi legfickósabb Ranger 4,5 tonnát vontathat, nagy a gázlómélysége és több ponton masszívabb, mint a sima tesói.
- Hírek
Őrült zsenik megalkották a világ legnagyobb Ladáját
A Garage 54 ismét szürreális projekttel jelentkezett.
- Hírek
F1 kibeszélő: Tsunoda nem tett csodát, beszari a McLaren?
A Japán Nagydíj végül többnyire unalmas vonatozásba fulladt, de ennek ellenére is bőven akad izgalmas beszédtéma a Forma-1 háza táján!
