Egy cserháti túrán találkozhattunk először hazai pályán a BMW új kompakt autójával, az Egyes sorozattal, vagy ahogy hazájában mondják, az 1-er Reihével. Kicsit féltem, mi lesz abból, ha egy ilyen patinás márka lefelé bővít, de az eredmény a BMW-t igazolta. Remek autó született.

Ahhoz az irányzathoz tartozom, amelyik némi fejcsóválással veszi tudomásul Chris Bangle munkásságának eredményeit a polgári BMW-ken: az Ötös és a Hetes nekem túl harsány. Az Egyes (Karotta szerint Bébibömbi) viszont csudaszép, a temérdek lágy ív nagyon jól áll az ötajtós karosszériának. Az autó nem fotogén, három dimenzióban sokkal-sokkal jobban néz ki, mint a fényképeken. Az összevissza domborított lemezeken játszadozó fények miatt úgy tűnik, mintha élne, lélegezne az új modell - és megvan, már tudom: utoljára az Alfa 147-esnél éreztem ugyanezt.
A képeken vaskosnak, tömzsinek tűnő test a valóságban kimondottan sportosnak hat. 4227 mm-es hosszával, 1751 mm-es szélességével és 1,43 méteres magasságával széles és lapos, rövid első túlnyúlásával, nagy tengelytávjával és manapság szokatlan módon az elsőnél szélesebb hátsó nyomtávjával (elöl 1484, hátul 1497 mm) némi túlzással pályaversenyautósan terpeszkedik az Egyes. A vadiúj dizájn gondosan megtartotta, bár kicsit átrajzolta azokat a stílusjegyeket, amiket minden BMW-nek hordoznia kell. Megvan a dupla vese a hűtőmaszkon, csak Mr. Bangle kihúzta kicsit a felső sarkát. Így jobban passzol a hagyományos dupla körfényszóróhoz - amit szintén cicaszemesített a tervező.
A "furcsa, furcsa, de egyértelműen BMW"-érzés az autóba ülve is megmarad. A kormány háromküllős, ahogy a sportos BMW-ken illik, de valahogy pufókabb a szokásosnál. A középkonzol itt is a vezető felé fordul, de már nem folyik le egészen a kardánalagútig. Maradt még egy-két béemvés gomb középen mutatóba, de a legtöbb már felszívódott, és áttelepedett az I-Drive-ba. Megvan a kis pluszműszer a fordulatszámmérő számlapján, de már nem a pillanatnyi fogyasztást méri, hanem az üzemanyagszintet - és eltűntek a kiegészítő motorellenőrző műszerek. Van hangsúlyos díszbetét a műszerfalon, de az alumíniumcsík az utasülés elől indiszkréten áttolakszik a vezető intim zónájába.
A sajtóanyagot áttanulmányozva egyik ámulatból a másikba estem: az Egyes sok mindent tud, amit nem várna az ember egy alsó-középkategóriás ötajtóstól, még ha egy prémiummárka kompakt autója is az. Az elektronika mindent át- meg átsző, a parádé már a beszállásnál elkezdődik. A Toyota és a Renault kulcsnélküli megoldásához hasonló indítórendszer működik az Egyes sorozatban. Az autó felismeri, melyik kulccsal nyitották ki, és előhívja a kulcshoz tartozó ember kénye-kedve szerinti beállításokat, az aktuális sofőrre szabva az üléseket, a tükröket, a klímát, a hifit.
|
A kulcsmentes kulcs a BMW hagyományos karbantartási rendszerét is megreformálta. A bajorok autóinál 1982 óta nincs szabott szervizciklus, hanem az autó számítógépe kalkulálja ki a vezetési stílus és a futott kilométerek alapján, mikor esedékes a karbantartás. Ez most is így van, de a munkafelvétel jelentősen leegyszerűsödött. A szerviz a kulcsban tárolt állapotjelző paraméterek kiolvasásával pillanatok alatt tudja, mennyi időre és milyen anyagokra van szükség ahhoz, hogy a kisbömbi mielőbb újra üvölthessen az utakon. Elnézést.
Az elektronika odafigyel valamennyi kopó-fogyó anyag állapotjára. Például, ahogy a sajtóanyag mondja: "Az olajszint ellenőrzése gombnyomásra történik, lekérdezésére pedig menet közben is lehetőség nyílik. Az olajszint-ellenőrzést követően fázó és elpiszkolódott kéz így immár a múlté." Hát nem gyönyörű? Az I-Drive központi kijelzőjén unalmában egy dugóban a BMW-felhasználó is bármikor megtekintheti a gyújtógyertyák, a fékbetétek állapotát, de ha baj van, az autó úgyis szól.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Az amerikaiak 67 százaléka nem venne Teslát, Elon Musk az egyik fő indok
Ez derült ki a Yahoo News és a YouGov új kutatásából.
- Tesztek
Fedetlen hétköznapok a jólét jegyébenHasználtteszt: Volkswagen Golf VI Cabriolet 1.4 TSI - 2012.
Minden prózai fröcsögést hátra dobva lássuk meg a lényeget: a kabrió nem csak menőzésre, de az egészségi állapotunk javítására is alkalmas.
- Gumidoktor
Drága a német felni a Skodára, vegyek inkább tajvanit?
Minőségibb annyival a Dezent, hogy megérje a felárat a Hijoinhoz képest?
- Hírek
A Red Bull szerint Lawson lefokozása Verstappen érdekeit is szolgálja
Ennek ellenére a pilótacserének maga Max Verstappen sem örült.
- Közélet
5 autó, aminek őrült tempóban szállt el az ára
Azt hiszed, hogy értelmes áron vehetsz R5 GT Turbót vagy E46 kabriót? Gondold újra. Váratlan tempóban dráguló autók következnek.
- Hírek
Kimaxolták a Porsche egyedi kéréseit ezen a 911 S/T-n
A kivitelezés 10/10, az ízlés szubjektív.
- Hírek
Így készül a büntetővámokra az egyik legnagyobb beszállító
A Magnának rengeteg gyára van az Egyesült Államokon kívül, amiből lehet még gond.
- Hírek
Trump vámjai miatt eltűnhetnek az olcsó autók az USA piacáról
Ebben a kategóriában a tarifák miatti áremelkedés mértéke 5855 dollár, azaz 2,2 millió forint is lehet.
- Közélet
Elvárható-e, hogy észrevedd a bajt?- Segitség, átvertek!
Erzsébet néhány hete vásárolta ezt a Nissan Micrát, de a birtoklás első pillanatától kezdve csak hibákkal találkozik.
- Hírek
Brabus Merci ellen gyorsult a Porsche 911 Turbo, végül a fal nyert
A Hollandiában rendezett gyorsulási verseny egyik futama nem sikerült túl jól.
- Hírek
Szolidaritásból vásárol Teslát az Egyesült Államok Olaj- és Gázipari Szövetségének elnöke
Még ő is poénkodik azzal, hogy ilyen őrült világot élünk, hogy neki kell Teslát vennie.
- Technika
A szőlőtőke mellől szedtük kiMűhelyPRN: Renault 5 1,6D – 1988.
Van, aki 50 ezer forintos autóval akar elindulni a Budapest-Bamako futamon, most kiderítjük, mennyit kell még költeni rá ahhoz, hogy rajtkész legyen.
- Hírek
Rajzolt magának rendszámtáblát, mert így mégiscsak „szabályosabb”
Támadhatatlan logikát támadtak meg a rendőrök Tapolcán.
- Hírek
Menekült a rendőrök elől, halálos balesetet okozott egy nő Fejér vármegyében
Soha nem volt jogosítványa, az autón pedig nem működött a világítás.
- Hírek
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.
- Hírek
Elektromos A3-ban gondolkodik az Audi
Elismserték, hogy az A3 méretosztályában tervez piacra dobni egy új elektromos autót.
- Hírek
Árokba csúszott egy kamion az M4-esen, az érintett lehajtót lezárták
A főváros hivatásos tűzoltói áramtalanították a járművet.
- Hírek
Vigyázat! Veszélyes szőnyegek keserítik meg a Lucid tulajok életét!
A gyártó szerint a probléma megoldhatatlan!
- Események
Az év első Parkoló Parádéján az európai büszkeségé a főszerep!
Május elején az európai büszkeségektől dagadó mellkasunk mellé új programokkal is készülünk!
- Események
Durva a felhozatal: itt egy csomó klassz verda, amikért megéri kimenni az AMTS-reAMTS 2025 – Nulladik nap
Skyline GT-R-t, S1-es Audi Quattrót, 100 éves veteránt vagy egyedi Legót keresel? Az AMTS-en mindet megtalálod!
- Hírek
Félelmetesen megpúpozott, gigászi trélerekkel szállítják az autókat Kínában
Videó is készült az egyik ilyen, durván túlpakolt kamionról, ami egyszerre nagyjából 60 tonnányi autót szállít épp.
- Belsőség
Hullára tört moslék 30+ millióért
Oda kell menni, meg kell nézni. Roadmovie 38.
- Hírek
Szélesített, emelt hasmagasságú VW Golf R-t tesztelnek a Nürburgringen
Ez mi lehet?
- Hírek
Az Alfa Romeo legnépszerűbb modellje a Junior, érkezik a Q4 verzió
A marketingigazgató szerint ez csak növeli a népszerűségét.
