Mikor hazaértem, lent állt az egész lakópark, a szokásos hazaérkezési cseverészésre. Munkából érkező öltönyös apukák, trendi anyukák, rakoncátlan, szaladgáló gyerekek. A Z4-et azonnal és szervezetten megrohamozták, mindenkit el kellett vinnem egy körre. Csak akkor oszlott a tömeg, mikor bemondtam a varázsszót: huszonkétmillió.
Végre egy önképjavító eszköz, amit nem kell magyarázni, bármilyen mércével mérve baromi drága. Ez látszik rajta: mutatós, szép a hangja, hatalmas orra van, lapos és széles. Ráadásul kabrió. Ha shortolt, örökölt, árfolyamnyeresége volt, netán ingatlanpanamában vett részt, és még nem ültették le, mindenképp a Z4 a megoldás, hogy a külvilág tudomására hozza: sikeres. Messze nem olyan hivalkodó, mint egy Morgan vagy Wiesmann roadster. Nem ezzel megy majd nyílt napra a versenypályákra, mert arra nem jó, oda Caterham kell.
Az új Z4 csak ezzel az alumíniumtetővel készül, míg elődje létezett vászontetős és kupé kivitelben is. Egyként hivatott leváltani a két verziót, ami nem baj, remekül oldották meg az alumíniumtetőzést: szép a formája, a Rádayban a kávézó teraszáról nyitható, idióta macsó játék. A tető számára a csomagtartóból elvett hely sem vészes, persze nem Volvo kombi mércével. Jó a kilátás, a hátsó szélvédő fűthető, szóval nekem semmi bajom vele. A nemzetközi bemutató kapcsán Tóth kolléga kicsit félt tőle, hogy a tető meg a súlypont, jaj-jaj, mi lesz a vezethetőséggel, nos: semmi. Becsukva és kinyitva is ugyanolyan. Inkább ez legyen a fejem fölött, ha nem adta ki, mint egy vászon zsebkendő.
Ugyanolyan szép, ugyanis a Z4 a szerkesztőség egybehangzó véleménye szerint szép. Nagyon hosszú az orra, ami optika, mert a hűtő vagy negyven centivel beljebb van, mint a vese. Óriási kerekei és csapott fara élőben sokkal harmonikusabb látványt nyújt, mint a képeken. Beülve az acélmezők dombján túl nem látni, viszont érezni, hol a vége. Ha valakinek mégse menne, a zónás, elöl-hátul parkradar segít megoldani a problémákat. Az új Z4 minden dimenziójában nagyobb elődjéhez képest: hossza 4239, szélessége 1790, magassága 1291, tengelytávja 2496 milliméter. Kereken 1600 kiló − nézzünk csak körül egy kicsit, ööö, olyan hosszú, mint egy H Astra. És csak négy centivel szélesebb. A tengelytávja meg rövidebb, mint az Astráé. Viszont négy mázsával súlyosabb. Szóval nagyjából akkora, mint egy H Astra, csak sokkal nehezebb, és 306 lóerős.
A belső tere szemet gyönyörködtetőre terveztetett, de a nyolcezer kilométert futott tesztautóban már erősen koszosodott; gőzöm sincs, milyen lesz a százezer kilométeres, használt német importos kocsik bele. A fehér bél nem alap, jócskán megkérik az árát, de szép. Pakolhatunk a nyitható ajtózsebbe, a könyöklőbe, a kesztyűtartóba, ami a sajtóanyag szerint tízliteres. Az ülések mögötti hálós tároló pont megfelel az autóstáskának, esernyőnek, pelenkának, miegyébnek. A csomagtér a napi rutinhoz megfelelő, Nyegleónak – igaz, csukott tetővel – sikerült hazavinnie a nagybevásárlást, de inkább a notebook- és fotóstáska az elfogadott mérési egység.
A BMW-kben legjobban a kapcsolókat szeretem. Kellemesen sluttyannak egyik állásból a másikba, hasonló erővel és érzésre működik az index, a rádióbekapcsolás, a tempomat, a villany. Többek között ettől van összerakottság-érzése.
Az ülések végre kényelmesek, az oldaltartásuk csodálatos, fűthetők, és elöl van rajtuk szép, kihúzható combtámasz. Ez tipikusan az az ülés, ami bárhogyan állítva is kényelmes, egyszerűen jó. Nem izzaszt, mondjuk ebben a légkondinak is van szerepe, amiben van kifejezett kabrió üzemmód, mindenesetre az utasteret viszonylag huzatmentesen hűti az oldalanként beállított hőfokra.
Nem bírtuk ki, hogy ne vigyük ki versenypályára, miután egész héten kézről kézre járt a kulcsa. Ott kiderült, nem ezzel megy majd trackday-re, aki megveszi, ugyanis hiába a minden fordulaton erős motor, a remek elektronika, a pazar váltó, amikor olyan alulkormányzott, mint egy BX. Minden viszonyítás kérdése, két épített versenyautóval hasonlítottuk össze, egy Nissan SX-szel meg egy Hachirokuval. Nem meglepő, de érzésre (és szemre, és általában) olyan időket lehet vele autózni, mint a másik kettővel, azzal az apró különbséggel, hogy amíg az SX és a Hachiroku sofőrje a saját képességeinek a határán, csatakosra izzadva és fülből csorgó adrenalinnal küszködi ki a köridőt, addig a Z4-ben eközben a kihangosítón egyeztetjük a bevásárlólistát. Amit elveszít a kanyarban az alulkormányzottsággal, azt megnyeri a kigyorsításkor erőből, meg féktávon. Ezzel együtt dögunalmas.
A futómű bolondbiztos, elöl pszeudo-MacPherson, két helyen ágyazott lengőkarral, hátul pedig központi lengőkaros a felfüggesztés, többnyire alumínuimból, hogy a rugózatlan tömegek csökkenjenek. A fékek pedig óriási tárcsákkal és remek adagolhatósággal tesznek életünk meghosszabbításáért.
Hogy mi jó és mi rossz? Lapozzon és kiderül!

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A Tesla megjavította a Cybertruckot – rosszabb lett
Csálén álló elem, karcok és égésnyom is maradt a visszahívásban javított Cybertruckon.
- Hírek
Összetört egy Corvette, egy papucs a gyanúsított
Felugratott egy padkára, aztán egy ház oldalába fúrodott egy nő egy Corvette-tel.
- Hírek
A Xiaomi SUV-ja is megkaphatja a forradalmi üvegtetőt
Egy teszt során 12 fokot vert a Tesla Model 3-ra.
- Hírek
Május 21-én újra találkozik a hazai autóipar krémje Budapesten, a MOL Campuson!
A konferencia idén a globális trendek hazai hatásaira fókuszál, különös tekintettel azokra a változásokra, amelyek már itt kopogtatnak az ajtón.
- Hírek
Blokád alá kerül az Erzsébet híd kedd délutántól (és parkolni is szívás lesz)
Ha jót akarsz, kedd délutántól szerda hajnalig ne akarj átmenni Budáról Pestre vagy fordítva!
- Hírek
Az Audi is leállította átmenetileg az USA-ba irányuló exportot
Várnak, helyzetet értékelnek.
- Hírek
Felveszi a kesztyűt a rendőrség: az összes elérhető traffipaxot bevetik
A ROADPOL egész Európát érintő sebesség ellenőrzési kampányhoz kapcsolódva 24 órás Speedmarathon is lesz.
- Hírek
2027-ig tizenöt tisztán elektromos modell lehet a Toyota palettáján
Ráfekszenek a villanyautózásra, de az eredeti tervhez képes óvatosabban.
- Hírek
Cseszegeted a Teslát? Vigyázz, vesz a kamera!
A Teslák beépített kamerái azonnal bizonyítékot gyűjtenek.
- Hírek
Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája
A japán Red Bull Showrunon mentek vele egy kört.
- Hírek
India enyhíthet import vámjain, de ezt az ipara nem akarja
Az európai autógyártók nagyot nyernének ezzel, a Tata és a Mahindra viszont csak vesztene.
- Hírek
Leégett egy villanyautó Kajászón, vitte magával a házat is
Kigyulladt egy parkoló Hyundai Ioniq, a tűz pedig átterjedt a közeli lakóházra is.
- Hírek
Fogadjunk, hogy te is egy ilyen autós játszótérre vágysz!
Ha szeretnél látni élőben egy Mercedes 540K-t, egy 60-as évekbeli versenyautót, vagy akár csak egy Pagoda SL-t, akkor ne hagyd ki ezt az élményt.
- Tesztek
Bérelt helye van a konditerem előttTeszt: Mercedes-AMG E 53 HYBRID 4MATIC+ Edition 1
Úgy ki van gyúrva, mint a srác, aki nem csak díszből veszi meg az éves kondibérletet.
- Hírek
Újra előveszi a cápaorrot a BMW? Kémfotókon a következő X5
A negatív dőlésű orrkialakítás a 90-es években eltűnt, de a legújabb modellekhez újra elővennék.
- Események
Van egy király európai autód, amit megmutatnál másoknak? Gyere autóztatni a Parkoló Parádéra!
- Hírek
Őrült zsenik megalkották a világ legnagyobb Ladáját
A Garage 54 ismét szürreális projekttel jelentkezett.
- Hírek
Brutál strapabírónak ígérik a legkeményebb Ford Rangert
Az eddigi legfickósabb Ranger 4,5 tonnát vontathat, nagy a gázlómélysége és több ponton masszívabb, mint a sima tesói.
- Hírek
F1 kibeszélő: Tsunoda nem tett csodát, beszari a McLaren?
A Japán Nagydíj végül többnyire unalmas vonatozásba fulladt, de ennek ellenére is bőven akad izgalmas beszédtéma a Forma-1 háza táján!
- Hírek
Nem adnak üzemanyagot a 15 évesnél idősebb járműveknek a világ legszennyezettebb városában
Európához hasonlóan ott is kitűzték a 2035-ös céldátumot.
