A legpraktikusabb kabrióval szexelni

2008.02.13. 07:13

Adatlap Chevrolet Usa Ssr Ssr 5,3 - 2003

  • 5326 cm3-es,V 8 hengeres benzines
  • 303 LE @ 5200 rpm
  • 449 Nm @ 4000 rpm
  • 4 seb. automata
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    7.7 másodperc
  • Kombinált fogyasztás:
    13.5 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    14.7 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    12.3 l/100km

Anna, csináld még! Akarom, még! Még egyszer, álljunk meg, álljunk meg! Ez hihetetlen! Állj le, indítsd újra! Oké, tessék; Hkrkrkrkr…Vrummm! Áááá, dejó! Könyörgök még egy gázfröccsért! Tessék Péter; VRRRRRUMMMMMM! Áhááááá, igenigenigen!!!

Orosz Péterrel és az SSR-el közösen megalkottuk az audiális autóspornót. Az SSR hangoskodik, a hallgatóság élvez, többnyire sikítozva és röhögve. Egy héttel, a koponyámban még ma is visszhangzó V8-as Mustangok után is nyugodtan mondhatom, közelről még nem hallottam ilyen átkozottul jó motorhangot.

Az SSR tervezésekor nemcsak a hangosztályon tomboltak a hormonok, a vizuális részlegen is meggajdulhattak. A TrailBlazer alapjaira fellapátoltak egy csatornában talált, illegális növekedési hormonoktól megnőtt, gülüszemű aranyhalat, és elnevezték Super Sport Roadsternek. Valami rendkívüli anyag foroghatott akkoriban a dealereknél, mert a tervezők azt hitték, ez így egy autó. Hát belenyomták a Vortec V8-at. A vartyogó pick-up kabrió valahogy átcsúszott a pénzügyön, és 2004-ben, a várakozásokat messze alulmúlva eladtak belőle 9000 darabot.

Pedig sokkal okosabb és praktikusabb, mint gondolnánk.

Az SSR Ed Welburn irányítása alatt készült, ahogy a Pontiac Aztek is. 2003 óta ő a GM Global Design vezetője, gyanítom, a kinevezést nem az Aztéknak köszönheti. A két autóban van más közös is, mindketten szerepelnek a Time magazin A valaha készült legrosszabb 50 autó listán. Az SSR-nek a gyári hotrod ellentmondást hozták fel megbocsáthatatlan hibának (az Aztéknak Ssangyongokat is felülmúló ocsmányságát), ez a szériában készülő egyediség engem nem tud zavarni, sőt végre valaki kiengedte az utcára a konceptet, halleluja!

Az SSR a negyvenes-ötvenes évek Advanced Design pick-upjainak formájára épít, apró fényszórók, széles vigyor és hatalmas domborulatok. Az SSR elején végigfutó, a lámpákat kettészelő penge meghatározó motívum az összes, aktuális Chevrolet modellen, a beltérben, az ajtón i megismétlődik. A 2000-es Detroit Auto Show-n bemutatott Chevrolet SSR konceptet szerencsére nem túrták szét a gyártásra, ez volt az egyetlen valóban forradalmi modell a Chevrolet 2003-as American Revolution kampányában. Az SSR konceptet nagyon bölcsen éppen csak műanyagosították egy kicsit, krómdíszei elpolimerizálódtak, kivéve az állat, félkör alakú kilincset. Az szálcsiszolt fém. Hűvös. Csodás. Valódi vasakat a kocsikra!

Az SSR Corvettek és egy Mustang után került gazdájához, Péterhez. (ez egy ilyen nap volt, csak Péterek) Tudatos választás, mert különleges kabrió, de könnyű beszállni és nagyon kényelmes. És tényleg. Péter festőművész és szobrász, az SSR platójára a művei is simán felférnek, és a karácsonyfát sem kell nyitott tetővel hazarángatnia. A tetőt tervező ASC is jó munkát végzett, a valaha gyártott első pick-up kabriótető gombnyomásra, húsz másodperc alatt az utasfülke mögötti vályúba csúszik, nem foglal helyet sem a raklapból, sem az utastérből.

Az eltakarított tető nem hagy maga után fodros széleket, ronda gumikat, az SSR belső kidolgozása is eggyel jobb az amerikai autóktól megszokott tejfölöspohár-műanyagoknál. Akad szép részlet is, a műszerfal tövében és a két ülés között lefolyó, az autó színére fényezett betét ragyogó ötlet, különösen egy színes autóban ütős, így feketével a feketén elegáns. Valami elegáns egy amerikai autóban. Döbbenet, mi?

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.