Az a baj, hogy az előző RS iszonyatosan jó volt. Kulturált városi kisautó és gokart egyben, kényelmes, sportos, rettenetesen élvezetes, és még jól is nézett ki. Akkor jártunk volna a legjobban, ha a régi autón kicserélik a kasztnit, a többi marad, amilyen volt - gondoltam, mikor mentem a tesztautóért.
Az aktuális Clio, mint az már Rácz kolléga cikkéből régen kiderült, sokkal-sokkal nagyobb, mint az előző. Egy kisautónál mi sem örömtelibb, mint a tény, hogy végre a hátul ülők is jól érzik magukat, egy sportautó esetében azonban megvakarja az ember a fejét, és aggódó képet vág. 1260 kiló nem kevés, az új, kövér RS másfél mázsás súlytöbblete pont elég ahhoz, hogy tudjuk, a megnövelt motorteljesítményből semmit sem fogunk érezni.
Ugyanakkor az új dizájn annyira erős lett, hogy az ember először nem sok mindenen gondolkodik, ámuló tekintete mögött egyetlen gondolat világít csupán: azannya. Az alap is jobb, amire építkezik, de a sportosítás is hitelesebb. Nem is annyira az RS-re, mint inkább a középmotoros V6-ra hasonlít, amit sajnos sosem vezettem, viszont ültem benne néhány kör erejéig a Hungaroringen Ragnotti mester oldalán; felejthetetlen élmény volt.
Az első szoknya a két ködlámpával és a sportos hűtőrács még hagyján, az első sárvédők oldalán található szellőzőnyílások azonban embertelen jól néznek ki, csakúgy, mint az autó fenekén a diffúzor vagy diffúzorra hasonlító műanyag. A kipufogókat, pláne sportautóknál, mutogatni szokás, itt azonban a Mazda RX-8-hoz hasonlóan a szürke műanyagba mélyesztették őket, az autó feneke ennek ellenére iszonyatosan sportos. Ha egymás mellé állítjuk a két modellt, a régi gyermekjátéknak tűnik az új mellett.
A belső tér is sokat fejlődött, elegánsabb lett, és jobbak az anyagok. Az ülések extra kényelmesek, és az oldaltartásuk is tökéletes. Van szép bőrkormány, alumíniumpedálok és taposó, meg csinos váltógomb; de a kedvencem a színes biztonsági öv. A szín jelen esetben a szürke, ami nem nagy szám, de a végtelen mennyiségű fekete biztonsági öv mellett még ez is felüdülés. Kedves autógyártók, készítsenek minél több piros, barna, zöld, kék, sárga és narancssárga övet a feketétől megcsömörlött autósoknak!
De hagyjuk a külsőségeket, induljunk el inkább az Euroringre. Az M5-ös bejáratánál járunk, mikor egy barátom és az ő hűséges, még a 172 lovas szériából való Ragnotti - vagyis könnyített, fapados - Cliója csatlakozik hozzánk. A Ragnotti gyengébb, viszont sokkal könnyebb. Az történik, amire mindketten számítottunk: a kis Clio lassan, de módszeresen mászik a kövér nyakára, hiába minden, a nagyobb teljesítményt megölik a kilogrammok. A gyártó 215 km/h-s végsebességet ad meg, nekünk két személlyel nem sikerült 210 fölé mennünk, amikor később München felé döngettünk az autobahnon bőrnadrágért meg bajor kolbászért.
Az autópályán egyébként nagyjából olyan az RS-ben utazni, mint bármelyik más autóban. 130 környékén csöndesen siklik. Ha azonban átlépjük a megengedett sebességet, a menetzaj egyszerre felhangosodik. 150-nél már egyértelműen hangosabb, mint egy átlagos modell, így figyelmezteti az óvatlan sofőrt, hogy ne szegje meg a szabályokat.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Elektromos A3-ban gondolkodik az Audi
Elismserték, hogy az A3 méretosztályában tervez piacra dobni egy új elektromos autót.
- Hírek
Szélesített, emelt hasmagasságú VW Golf R-t tesztelnek a Nürburgringen
Ez mi lehet?
- Események
Durva a felhozatal: itt egy csomó klassz verda, amikért megéri kimenni az AMTS-reAMTS 2025 – Nulladik nap
Skyline GT-R-t, S1-es Audi Quattrót, 100 éves veteránt vagy egyedi Legót keresel? Az AMTS-en mindet megtalálod!
- Hírek
Vigyázat! Veszélyes szőnyegek keserítik meg a Lucid tulajok életét!
A gyártó szerint a probléma megoldhatatlan!
- Hírek
Félelmetesen megpúpozott, gigászi trélerekkel szállítják az autókat Kínában
Videó is készült az egyik ilyen, durván túlpakolt kamionról, ami egyszerre nagyjából 60 tonnányi autót szállít épp.
- Hírek
Az Alfa Romeo legnépszerűbb modellje a Junior, érkezik a Q4 verzió
A marketingigazgató szerint ez csak növeli a népszerűségét.
- Hírek
Árokba csúszott egy kamion az M4-esen, az érintett lehajtót lezárták
A főváros hivatásos tűzoltói áramtalanították a járművet.
- Hírek
Itt az Insteroid, a Hyundai „modern álomautója”
A tanulmány kívülről egy retró versenyautó és egy modern WRC raliautó szerelemgyerekének tűnik.
- Belsőség
Hullára tört moslék 30+ millióért
Oda kell menni, meg kell nézni. Roadmovie 38.
- Hírek
Beindult a Nissan: jön az új e-Power, elektromos Juke és sok minden más
Majdnem minden kontinensen mással készülnek.
- Események
Az év első Parkoló Parádéján az európai büszkeségé a főszerep!
Május elején az európai büszkeségektől dagadó mellkasunk mellé új programokkal is készülünk!
- Hírek
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.
- Hírek
Szolidaritásból vásárol Teslát az Egyesült Államok Olaj- és Gázipari Szövetségének elnöke
Még ő is poénkodik azzal, hogy ilyen őrült világot élünk, hogy neki kell Teslát vennie.
- Hírek
Rajzolt magának rendszámtáblát, mert így mégiscsak „szabályosabb”
Támadhatatlan logikát támadtak meg a rendőrök Tapolcán.
- Közélet
Egy újabb eredetvizsgás kalamajkaMotorcserés autót adnál el? Erre is készülj!
Motorszám-motorkód: A jogalkotó egyszerűsíteni próbál, de a jogalkalmazók ezt is túlbonyolítják néha. Az autósok így könnyen elvesznek a részletekben.
- Hírek
Roncstelepre való autókból csinálna hatalmas üzletet a Toyota
Újfajta üzemet nyit a Toyota az Egyesült Királyságban.
- Technika
A szőlőtőke mellől szedtük kiMűhelyPRN: Renault 5 1,6D – 1988.
Van, aki 50 ezer forintos autóval akar elindulni a Budapest-Bamako futamon, most kiderítjük, mennyit kell még költeni rá ahhoz, hogy rajtkész legyen.
- Hírek
Frissítve: Kigyulladt egy kamion az M1-es autópályán
A lángoló kamion miatt a Budapest felé vezető oldalon egy sávon halad a forgalom.
- Égéstér
Klasszikusok a TC flottában
Két klasszikus, szinte már közhelyes autóval bővült a Totalcar flottája, Pásztor Csabi egy korai, BMW-féle Minire cserélte a Honda Accordját, Sturcz Berci viszont nem egy retróautót, hanem egy igazi veteránt, egy 1974-es Volkswagen Bogarat fogott be napi használatra a Peugeot 1007-ese helyett. A két autóvásárlás okai és indokai mellett az új Renault Rafale előnyei és hátrányai is szóba kerülnek.
- Hírek
Utashoz sietett a kretén taxis, szerinte ilyenkor leszarhatja a KRESZ-t
A videóban láthatsz még sok más idiótát, akiket nem érdekelnek se a szabályok, se a többiek.
- Hírek
Árat emel a BKK, drágulnak a jegyek
A legtöbb jegytípus ára emelkedni fog, de van itt egy közepesen jó és egy nagyszerű hír is.
- Hírek
Valahogy nem a porcelánboltba betévedt elefánttal értenek egyet a porcelánok
Forintban milliós drágulás vár az autókra az USA-ban Trump vámjai miatt.
- Hírek
Nevet változtat és újdonságokat ígér a Magyar Autóklub
A szakembereiknek a Trabanttól a Tesláig mindenhez érteniük kell. Erről beszélt a MAK elnöke.
- Tesztek
Hű maradt terepes múltjához az első elektromos VitaraBemutató: Suzuki e Vitara – 2025.
Hamarosan kapható lesz a Suzuki első villanyautója, az Indiában készülő e Vitara, ami összkerékhajtással tűnik ki a kategóriából.
- Hírek
Ha ma mennél tankolni, akkor van egy rossz hírünk
Drágult a benzin és a gázolaj is.
- Hírek
Hivatalos: kipenderítették a Red Bulltól Liam Lawsont
Az F1 újonca nem sokáig húzta a Red Bullnál. Mondjuk ez az eredményei alapján érthető is.
