A subarusok kicsit szégyellik, ami érthető: akkor most ezt kell berakni a szalonba Legacyk, Outbackek közé, esetleg pont egy Impreza WRX mellé?!
Pedig a Justy stílusos, finom forma, felismerhető, modern és egyedi, a felismerhetőségen csak az ront egy kicsit, hogy a Daihatsu Sirion pont ugyanígy néz ki. Mentségére szóljon, hogy ez egy átcímkézett Daihatsu Sirion. A helyzetet bonyolítja, hogy Subaru csak látszólag autó, illetve csak részben autó. Igazából karizmatikus kisegyház, egy átcímkézett, homályos eredetű kis izé helyzete tehát triplán kényes tud lenni.
Ha persze nem láttunk még új Siriont, kívülről nem lehet vele bajunk, sőt: ez minden idők legelegánsabb kis Subaruja, ha olyan elődökre gondolunk, mint az esztergomi ős-Swift. Abban viszont legalább volt összkerékhajtás, ideológiailag tehát teljesen elfogadható volt, mint álruhás Subaru, ellentétben ugye a Subarunak álcázott Daihatsuval. Az orrán egy szép Subaru emblémával, plusz egy kiegészítő J betűvel.
Sajnos nem csak a gépészet nem Subaru, a lakberendezés is jelzi, hogy ha nem tudnánk: a Daihatsu a Toyota fapad-brandje. A vezetőajtót nehéz becsukni, mert ha az ember normális erővel csinálná, nem záródik rendesen. A hang szép puha, a szükséges erőhatás viszont kicsit wartburgos. A beltéri műanyagok tíz évvel ezelőtti koreai szégyenfal-szinten vannak összeillesztve, ami háromféle műanyag találkozásánál ad ki látványos bénaságot. Ez anyagokra nagyjából Daewoo Matiz színvonal, de maximum az új Swifté, de akár a Suzuki, akár a Daewoo gyáraiban kalodába zárnák és nyilvánosan megszégyenítenék mind a melóst, mind a meóst, aki ilyen munkát kienged a főbejáraton..
A kormány gyönyörű, hiszen van rajta egy Subaru embléma, a műanyaga viszont nagyon messze van a Mazda2-étől, aminél, amikor megkaptam végre a hőn áhított fapados változatot, hosszasan tapogattam, mert a sötétben nem tűnt rosszabb fogásúnak, mint a bőr. Hátha bőr, ábrándozik az ember egy jó műanyagnál, ez viszont tutira nem háthabőrből van.
A műszeregység a kormánnyal együtt mozog, a tipográfia és a megvilágítás nem rossz, de a közepén az LCD kijelző kicsit olyan, mint régi James Bond filmet nézni, amiben Roger Moore egy négygombos Seikóval menti meg a világot. Aztán itt vannak a pohártartók. Az első ülésekhez összesen négy tartozik, egy-egy az ajtókon, egy-egy a váltó előtt. És egyiket se lehet elérni anélkül, hogy előredőlnénk. A váltó elől pedig bármit kihalászni igazi közlekedési vészhelyzet. Még az elektromos tükörállítás gombja is valami egészen hülye helyen, a jobb térdünknél mélyen a kormány mögött van.
A beltér pakolhatóságban nagyon jó, az első térben hatalmas, jól belakható rekeszek vannak. A kesztyűtartó nem nagy, de a középkonzolon hatalmas rekeszek vannak, igaz, az alsó, a zárható bárcsak volna inkább nyitott, mert az ajtó minőségben megint elég nevetséges. Az ajtóbecsukó fogantyúba is lehet pakolni.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Budapestre jön Izrael miniszterelnöke, kismillió lezárásra kell számítani szerdától vasárnapig
Érdemes megnézni mikor, hol lesz korlátozás.
- Hírek
Sebesség limitert építhetnek a gyorshajtók autóiba egy amerikai államban
Bár az ötlet érdekesnek hangzik, több probléma is akad vele. Ennek ellenére sokan támogatják.
- Tesztek
A tárgyiasult modern burzsoáziaTeszt: Renault Rafale 300 - 2024.
Az autóipar a megszokásokról és a trendekről szól, amelybe a Renault Rafale beleillik, de egy picit mégis más.
- Hírek
A motorra állított pezsgőspoharak a múlté, a tetőn álló kung fu mester most a divat
Az autó vagy a Wing Tsun mester ügyesebb?
- Hírek
Az év lúzere: kétszáz méter után a falban végezte a Mustang
Az egyik kezével a telefonját fogva videót vesz fel, a másikkal pedig úgy fogja a kormányt, hogy egy vezetéstechnikai oktató azonnal sírva fakadna.
- Hírek
Nagyon pórul járhat a Stellantis
Ez a cég lehet a legnagyobb vesztese az amerikai vámbombázásnak.
- Hírek
Macskamentás üléssel rukkolt elő a Honda, hogy jól érezze magát házi kedvencünk
Ha sikeres lesz, jön a kaparófaként szolgáló váltókar.
- Tesztek
Egységnyi pénzért rengeteg autót ad a legek DaciájaBemutató: Dacia Bigster hybrid 155
700 literes csomagtartó, 1,8-as motor, ütős formaterv és 10 millió forintos ár. Hol itt az átverés?
- Tesztek
A magyar realitás teteje: a szívóbenzinTeszt: Hyundai i30 1.5 DPI
A válasz természetesen a használt autó, de az újak között egy átlagos családnak ennél többre nincs szüksége – pénze pláne.
- Hírek
Itt az Insteroid, a Hyundai „modern álomautója”
A tanulmány kívülről egy retró versenyautó és egy modern WRC raliautó szerelemgyerekének tűnik.
- Hírek
Így néz ki a rendőrautó, amit felkapott a tornádó
A két tonnás Explorert játszi könnyedséggel hajította el a forgószél.
- Hírek
Az Isuzu elhozta a legízlésesebb pickup restomodot
A Délkelet-Ázsiára jellemző mindenes puttonyost gondolták újra.
- Közélet
Drasztikus áresés a magyar villanyautóknál
Mennyi idősek a Használtautó.hu-n hirdetett autók? Mennyibe kerülnek? Hány forint egy benzines? És egy dízel? Vagy a hibrid? Netán az elekromos?
- Közélet
Keressük Magyarország legrosszabb útszakaszát!
Tavaly a legrosszabb körforgalmat, idén pedig a legrosszabb útszakaszt keressük
- Hírek
Musk terrorizmusnak nevezte a Rómában történt tűzesetet
Hétfőn nem csak Rómában, hanem Svédországban is megrongáltak két Tesla kereskedést.
- Hírek
Közel 700 forintos benzin? Ez lett belőle
Latin-Amerika fityiszt mutat elektromos autózásban Kelet-Közép-Európának.
- Tesztek
Unod már a kínai autókat? Erről ne maradj le!Bemutató: Jaecoo 7 PHEV - 2025.
A gánti bauxitos talajon, természetes terepen nyúztuk a kínai Range Rovert, a plug-in hibridként is kapható Jaecoo 7-et.
- Hírek
Tűz ütött ki egy római Tesla kereskedésnél, 17 autó teljesen kiégett
A tűz okát még kutatják.
- Hírek
Baleset az M86-oson: nyerges vontató és személygépkocsi ütközött
A baleset a Szombathely felé vezető oldalon, a 133-134-es kilométer között történt.
- Hírek
Űridővel döntött rekordot az Aston Martin Valkyrie a Top Gear pályáján
Az 1156 lóerős szörnyeteg 1 perc 9,6 másodperces időt futott.
- Hírek
A legenyhébb jóslat, hogy eljött a világvége
Trump ráolvasással akadályozná meg az autók drágulását a vámemelések miatt.
