Páros lábbal tiporva
Bemutató: Mini Cooper S Convertible
Ne higgyenek a látszatnak, a Cooper S még tető nélkül is nagyon kemény
Mínusz két fok, hóesés, ó, Klagenfurt, te rohadt hideg! Tömött sorban vártak ránk, kalappal a fejükön. A szín? Interchange Yellow. Az autó? Az új Mini Cooper S. Kabrió. Királyság van gyerekek, ezt rohadtul kitaláltátok. Milyen kihívás végigkrúzolni nyáron, negyven fokban Siófokon? És január végén felázott szerpentineken az Alpokban?
Imádom az ilyen eszement hülyeségeket. Mert egy eszement hülye vagyok magam is. Le a tetőt koppig, ez mindössze 15 másodperc, és 30 km/óráig menet közben is lehet. Ez volt az első. Nem tűnik fel, hogy változott a Convertible az elődmodellhez képest. Ez nagyon jó, már az is bejött, jót szörfözik a BMW a retróhullámon. Annyira, hogy jelenleg a legdinamikusabban növekvő prémium márkanevet sikerült faragniuk a Miniből. Éjszakai kötetlen beszélgetéseim során megtudtam, hogy egyáltalán nem félnek a válságtól, tavaly rekordévet zártak az amerikai piacon, 54 ezer kabriót adtak el, ami borzasztó sok. Világszerte 164 ezer nyitott gokart talált gazdára. Megmaradt a négyüléses elrendezés, bár még hunyorítva is nehéz ráfogni a 2+2-t, de Amerika hatalmas, kell az a két pótülés, jót tesz a biztosítási besorolásnak.
A maszlagnál maradva meg kell említeni a Value Master címet, amit a piacvezető német lapoktól kapott a kabrió. Három év alatt mindössze 23 százalékos az értékvesztése, ami a prémium szegmensben kimagasló eredmény. (Második helyen a keménytetős végzett.)
Valamit tudnak a Mini/BMW-nél. Elsősorban autót építeni. Másodsorban jól eladni. A reptér hideg betonján ácsorogva legfőképp az első tulajdonság izgatott, de nagyon. A kesztyűbe-sapkába öltözött kísérő srác megrökönyödve nézte, ahogy ingre vetkőzve vágom magam a kemény vezetőülésbe. Always open – ez a jelszavuk, akkor adjuk meg a módját, ne csodálkozzon. A mérges sárga szín a két fekete gyorsítócsíkkal, a Cooper S felirat és a harciasan meredező dupla kipufogóvég tökéletesen hozta a darázsérzést. A motorháztetőn a diszkrét powerdome csak dísz, ahogy a kamu légbeömlő is, hiszen az intercooler már a lökhárító aljára került. A PSA-val közösen fejlesztett ezerhatos motor kettős megfúvású turbófeltöltőt és direkt befecskendezést kapott. A kis KKK-csiga 1,5 bar nyomáson tölt, a benzin 180 bar nyomással tör az égéstérbe. A feltöltő és az olaj hűtését álló motornál egy külön vízpumpa biztosítja, volt is dolga rendesen.
Hatfokozatú Getrag kézi váltó, elektronikus sperrdifi, Dynamic Stability Control fantázianevű stabilitásprogram, ami kikapcsolható, ekkor átvált DTC (Dynamic Traction Control) módba, ahol a részegységet (ABS, ESP) összefogva és kordában tartva bőven hagy helyet a játékra. Százhetvenöt lóerő, 240-260 Nm, 1255 kiló. Gyanút fogtam, felütöttem a profi, képekkel illusztrált itinert, aztán fülig szaladt a szám, csak vigyorogtam idiótán. Mutatom a kollégának a telepített traffipaxra figyelmeztető fotót: te, itt borzalmas csapatás lesz.
Türhővé válni egy pillanat alatt (videó)
101 lóerő per tonna, hej, csikós, elő a lovakkal! A tető eltüntetve, a szimbolikus, 125 literes csomagtartó megpakolva a cuccal, nem fog röpködni összevissza, szorul itt minden. A hifit eszünkbe sem jutott bekapcsolni, különben is macerás: két síkban vannak a kezelőszervei. A BMW Efficient Dynamicsét itt egyszerűen Minimalism névvel illetik, és kikapcsolható. Úgy is lett, környezetkímélés OFF, Sport mód ON, a kormánnyal együtt mozog a fordulatszámmérő és a semmire sem jó Always-Open Timer, ami méri az időt, amit nyitott tetővel töltöttünk.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Trump vámtarifái az amerikai autóipart is kegyetlenül megszívatják
Nincs olyan amerikai autó, ami megúszná a vámokat.
- Hírek
Még idén piacra dobja első modelljét a BYD prémium márkája Európában
Év végére akár két modell is elérhető lesz.
- Hírek
A BMW áprilisi tréfája a legfájdalmasabb
Nem jó poén, mert ezeket meg kell csinálniuk.
- Olajdoktor
Forrest Gump motorolajat keres
És mert hogy már milliomos voltam, de imádtam füvet nyírni, attól fogva ingyen csináltam.
- Hírek
Kínai és angol technológiával, arab pénzből érkezhet a következő McLaren
Ezzel mindenki jól járna.
- Hírek
Brutál gyorsulást és horror árcédulát ígér az Icon restomod Ford Broncója
A legtöbb katalógusadat kiváló, de ennek megkérik az árát.
- Hírek
A Stellantis leépítéssel és gyártásleállítással válaszolt az amerikai vámokra
Gyorsan alkalmazkodnak.
- Gumidoktor
6 éves a téligumi, merjem még használni?
A szett hibátlanul viselkedik, a profilmélysége is rendben, de aggaszt a kora. Használhatom még vagy már kuka?
- Nepperűző
Örökölt kabrió hírhedten hitvány motorral - mennyiért szabadulhatok meg tőle?
Esztétikailag sérült, eszegeti az olajat, néha kerreg. Sosem adtam el autót, ez mennyit érhet?
- Hírek
Verstappené a pole pozíció a Japán Nagydíjon
Ez pályafutása 41. pole pozíciója.
- Hírek
Nyert egy 911 GT3 RS-t, részegen rommá törte
Az új tulaj nem volt okos, így hamar szomorú véget ért a pompás nyereményautó.
- Tesztek
A tárgyiasult modern burzsoáziaTeszt: Renault Rafale 300 - 2024.
Az autóipar a megszokásokról és a trendekről szól, amelybe a Renault Rafale beleillik, de egy picit mégis más.
- Technika
Most szombaton MűhelyPRN 300. adás élőben!
A 300. részt élő közvetítéssel ünnepeljük, tartsatok velünk!
- Hírek
Megjött a Tesla negyedéves eredménye és gyalázatos
Ennél mindenki jobbra számított.
- Hírek
Súlyos baleset történt a Forma-1-es Japán Nagydíj szabadedzésén, ezért félbeszakították
Az Alpine pilótája 260 km/h-nál dobta el a versenyautót.
- Közélet
A BYD szerint csak kevés kínai gyártó marad majd Európában
Elképesztően tartós akkumulátort és villámgyors töltést is ígér a BYD, Szegeden pedig sokkal több készül, mint egy egyszerű gyáregység.
- Hírek
Szétrúgott egy Cybertruckot, de biztosan megbánta
A férfi a tulaj szeme láttára abuzálta a Teslát, végül a Cybertruck kamerái buktatták le.
- Hírek
Pánikszobát kapnak a Tesla-kereskedések az erőszakos ügyfelek és vandálok miatt
Így védenék az alkalmazottakat a támadásoktól.
- Hírek
Így néz ki a használtautó-cunami a Dacia hazájában
Ömlik a használt autó a szomszédba.
- Hírek
Alig 40-nel döcögött az autópálya középső sávjában egy fogalmatlan suzukis bácsi
De legalább végig indexelt. Részletkérdés, hogy nem akart sávot váltani.
- Hírek
Lenyűgöző, nyúlánk kupét és kabriót mutatott a Genesis
Mindkét pompás vonalú alkotás a Genesis G90-en alapul.
