Formalinba mártott francia kényelem
Idős járműnél legfontosabb kérdés az üzemben tartás. Horribilis összegeket lehet elkölteni a megbízhatóság szemernyi biztosítéka nélkül. Esetünkben viszont - hosszú távú, 13 éves tapasztalattal - bátran állíthatjuk, a tesztautóra viszonylag szerény összegért bátran rábízhatja magát gazdája.
Természetesen gondosan ápolják, karbantartják, ellenkező esetben már rég a bontóban tűnődhetne a múlandóságról. Fussuk át, részegységei hogy bírják a strapát.
A motor semmilyen jellel sem mutatja, hogy a 147 ezer kilométer megártott volna neki. Testnedvei nem csordogálnak a földre. Járása egyenletes, könnyen beindul, elfogadható lelkesedéssel pörög fel. Mármint ha a szívatót ideális állásban tartjuk - karburátor táplálja az 1,7-es blokkot.
Visszatérő macera a kuplungbowden. Már háromszor elszakadt (utángyártott vacak egy-két ezer, tartós gyári 8500 Ft); a legbosszantóbb akkor, ha jó messze vagyunk otthonról. Most is igen kemény, én már bekészíteném a pótlást. A váltó is makacskodott kicsit. Képtelenség volt egyik fokozatból áttenni a másikba, csak álló motornál. Szétszedték, elváltozást nem találtak, összeszerelték, azóta semmi baja. Valószínűleg a pótszőnyeg gyűrődött a kuplungpedál alá.
A futómű hangjai borúsabb jövőt vetítenek elénk. Bősz kotyogással követeli valamelyik alkatrésze a mielőbbi cserét. Egyébként sem szabad a mai modern autókhoz mérni egy 16 éves Renault 19-est. A kaszni eredetileg sem volt túl merev, mostanra nyilván tovább lazultak eresztékei.
A fékrendszer egész jó, bár a javítása miatt épp most állt egy bő hetet az autó. Attól tartok, a hozzáértés és az odafigyelés hiánya miatt. Cserélték az első tárcsákat (hátul dobok vannak) és a betéteket (munkadíjjal ~25 000). Majd nem tudták légteleníteni. Bár előtte semmi sem indokolta, ráfogták a főfékhengerre. De a nagyokos diagnoszta nem ért rá, így átkerült másik szervizbe. Betették az újat, semmi változás, többszöri pumpálásra keményedett fel. Tiszta és egyértelmű a hozzá nem értőknek is: levegő szorult valahol a csőbe.
Csak a szerelők voltak a laikusnál is laikusabbak: most a fékerőelosztót gyanúsították meg. Azt az egységet, amelyik ha nem szivárog, legfeljebb nem enged hátra féknyomást, másképpen nem befolyásolhatja a működést. A tulajdonos kétségbeesetten kutatott cseredarab után, bár összes ismerőse inkább a műhely azonnali elhagyását javasolta. Kiiktatta végül az ostoba bagázst, persze nem volt változás; más úgyse tudta volna eltántorítani őket téveszméjükről. Nekiálltak újból a légtelenítésnek. Sikerrel. Gratulálunk.
A karosszérián látható néhány rozsdafolt, 16 évesen csoda is lenne az ellenkezője. Főképp, mivel sérülten vették, valamint párszor belehajtottak; hiába minden igyekezet a lakatos-fényező páros részéről, a korrózió itt jelenik meg először. Megelőzendő a foltok elfertőződését, további munkásévek várhatnak a 19-esre. Lecserélése nem került szóba: ifjú gazdájának apukától örökölt, első, körülrajongott autója. A lámpák nem mattultak ki; nehéz lenne bontóban ilyen jó állapotú cseredarabot találni a kissé repedt bal első irányjelző pótlására.
Népítélet
Népítélet rovatunk hozzászólói alapvetően pozitívan
vélekednek saját R 19-eseikről. Kedvcsinálónak néhány cím:
A biztonságos szerelem
A kényelmes pénznyelő
Francia Toyota
Franciaágy német módra
Kényelem olcsón - kiváló ár-érték arány
Kényelmes, olcsó és igénytelen
Nem csak autó - Családtag
Olcsójózsi
Rohadék dízel, ami keveset eszik, de azért megy is
Szolgálatkész, elnyűhetetlen öszvér
Tökéletes első autó!!!
A törődést az utastéren látni leginkább. A nagykereskedelmi mennyiségű tisztító- és konzerválószer szinte új állapotában őrizte meg. V. I. Uljanov (ti. Lenin) földi maradványának ápolói már belejelentkeztek tartósítási eljárást tanulni. A vidám pöttyökkel teleszórt szürke plüss rácáfol a károgókra, akik a gyors kopást vélelmezték. A gyári szőnyeget színben passzoló pótpéldányok védik. A műszerfal műanyagjai, a kormány, egyes autóknál eddigre szétrepedeznek és elporladnak, ezt mintha most eresztették volna ki a végszereldéből.
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Árokba csúszott egy kamion az M4-esen, az érintett lehajtót lezárták
A főváros hivatásos tűzoltói áramtalanították a járművet.
- Hírek
Szélesített, emelt hasmagasságú VW Golf R-t tesztelnek a Nürburgringen
Ez mi lehet?
- Események
Durva a felhozatal: itt egy csomó klassz verda, amikért megéri kimenni az AMTS-reAMTS 2025 – Nulladik nap
Skyline GT-R-t, S1-es Audi Quattrót, 100 éves veteránt vagy egyedi Legót keresel? Az AMTS-en mindet megtalálod!
- Hírek
Elektromos A3-ban gondolkodik az Audi
Elismserték, hogy az A3 méretosztályában tervez piacra dobni egy új elektromos autót.
- Hírek
Itt az Insteroid, a Hyundai „modern álomautója”
A tanulmány kívülről egy retró versenyautó és egy modern WRC raliautó szerelemgyerekének tűnik.
- Hírek
Félelmetesen megpúpozott, gigászi trélerekkel szállítják az autókat Kínában
Videó is készült az egyik ilyen, durván túlpakolt kamionról, ami egyszerre nagyjából 60 tonnányi autót szállít épp.
- Hírek
Az Alfa Romeo legnépszerűbb modellje a Junior, érkezik a Q4 verzió
A marketingigazgató szerint ez csak növeli a népszerűségét.
- Hírek
Vigyázat! Veszélyes szőnyegek keserítik meg a Lucid tulajok életét!
A gyártó szerint a probléma megoldhatatlan!
- Technika
A szőlőtőke mellől szedtük kiMűhelyPRN: Renault 5 1,6D – 1988.
Van, aki 50 ezer forintos autóval akar elindulni a Budapest-Bamako futamon, most kiderítjük, mennyit kell még költeni rá ahhoz, hogy rajtkész legyen.
- Hírek
Rajzolt magának rendszámtáblát, mert így mégiscsak „szabályosabb”
Támadhatatlan logikát támadtak meg a rendőrök Tapolcán.
- Belsőség
Hullára tört moslék 30+ millióért
Oda kell menni, meg kell nézni. Roadmovie 38.
- Események
Az év első Parkoló Parádéján az európai büszkeségé a főszerep!
Május elején az európai büszkeségektől dagadó mellkasunk mellé új programokkal is készülünk!
- Hírek
Roncstelepre való autókból csinálna hatalmas üzletet a Toyota
Újfajta üzemet nyit a Toyota az Egyesült Királyságban.
- Közélet
Egy újabb eredetvizsgás kalamajkaMotorcserés autót adnál el? Erre is készülj!
Motorszám-motorkód: A jogalkotó egyszerűsíteni próbál, de a jogalkalmazók ezt is túlbonyolítják néha. Az autósok így könnyen elvesznek a részletekben.
- Hírek
Beindult a Nissan: jön az új e-Power, elektromos Juke és sok minden más
Majdnem minden kontinensen mással készülnek.
- Hírek
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.
- Hírek
Szolidaritásból vásárol Teslát az Egyesült Államok Olaj- és Gázipari Szövetségének elnöke
Még ő is poénkodik azzal, hogy ilyen őrült világot élünk, hogy neki kell Teslát vennie.
- Hírek
Valahogy nem a porcelánboltba betévedt elefánttal értenek egyet a porcelánok
Forintban milliós drágulás vár az autókra az USA-ban Trump vámjai miatt.
- Hírek
Ha ma mennél tankolni, akkor van egy rossz hírünk
Drágult a benzin és a gázolaj is.
- Hírek
Hivatalos: kipenderítették a Red Bulltól Liam Lawsont
Az F1 újonca nem sokáig húzta a Red Bullnál. Mondjuk ez az eredményei alapján érthető is.
- Hírek
Frissítve: Kigyulladt egy kamion az M1-es autópályán
A lángoló kamion miatt a Budapest felé vezető oldalon egy sávon halad a forgalom.
- Hírek
Utashoz sietett a kretén taxis, szerinte ilyenkor leszarhatja a KRESZ-t
A videóban láthatsz még sok más idiótát, akiket nem érdekelnek se a szabályok, se a többiek.
- Hírek
Árat emel a BKK, drágulnak a jegyek
A legtöbb jegytípus ára emelkedni fog, de van itt egy közepesen jó és egy nagyszerű hír is.
- Hírek
Nevet változtat és újdonságokat ígér a Magyar Autóklub
A szakembereiknek a Trabanttól a Tesláig mindenhez érteniük kell. Erről beszélt a MAK elnöke.
- Tesztek
Hű maradt terepes múltjához az első elektromos VitaraBemutató: Suzuki e Vitara – 2025.
Hamarosan kapható lesz a Suzuki első villanyautója, az Indiában készülő e Vitara, ami összkerékhajtással tűnik ki a kategóriából.
- Égéstér
Klasszikusok a TC flottában
Két klasszikus, szinte már közhelyes autóval bővült a Totalcar flottája, Pásztor Csabi egy korai, BMW-féle Minire cserélte a Honda Accordját, Sturcz Berci viszont nem egy retróautót, hanem egy igazi veteránt, egy 1974-es Volkswagen Bogarat fogott be napi használatra a Peugeot 1007-ese helyett. A két autóvásárlás okai és indokai mellett az új Renault Rafale előnyei és hátrányai is szóba kerülnek.
