Három lepkesúlyú egy szorítóban

2008.07.08. 05:04

Adatlap Fiat Panda Dynamic - 2008

  • 1242 cm3-es,soros 4 hengeres benzines
  • 60 LE @ 5000 rpm
  • 102 Nm @ 2500 rpm
  • 5 seb. kézi
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    14.0 másodperc
  • Végsebesség:
    155 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    5.6 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    7.1 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    4.8 l/100km
  • 2 470 000 Ft

Adatlap Suzuki Splash 1,2 Gs - 2008

  • 1242 cm3-es,soros 4 hengeres benzines
  • 86 LE @ 5500 rpm
  • Nm @ 0 rpm
  • 5 seb. kézi
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    12.3 másodperc
  • Végsebesség:
    175 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    5.5 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    6.9 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    4.7 l/100km
  • 3 296 000 Ft

Adatlap Hyundai I10 Comfort A/c - 2008

  • 1086 cm3-es,soros 4 hengeres benzines
  • 63 LE @ 5500 rpm
  • 94 Nm @ 3200 rpm
  • 5 seb. kézi
  • Kombinált fogyasztás:
    5.2 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    6.3 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    4.6 l/100km
  • 2 459 000 Ft

Ár, garancia

Alapáron a koreai a legolcsóbb a trióból, a Classic kivitelű benzines ezer híján 2,1 millió forintba kerül. Ez a négy villanyablakos, klímás, ülésalattitálcás luxusautó, a Style 2,699 ezer forint. A Hyundai három év garanciát vállal az autóra, kilométer-korlátozás nélkül.

A legolcsóbb Panda 1,1 literes motorjával, távirányító nélküli központi zárjával 2,17 milla. 1,2-es tesztautónk listaára 2,47 millió forint, ehhez jön még 220 ezer a klímáért. Viszont ezt a listaárat mostanság nem kell komolyan venni, a Fiat sokat akciózgat, a saját szememmel láttam bőrkormányos, alcantara-ülésbetétes, klímás 1,2-est 2,47 millióért. Bizisten meg is kívántam. Két év kilométer-korlátozás nélküli garanciát vállal rá az importőr.

A Suzuki Splash minimálváltozata, az egyliteres GC 2,185 millió forintba kerül. A tesztautónk, ez a valóságtól elrugaszkodott fullos 1,2-es GS 3,3 millió, de aki megelégszik egy klímával, meg pár apróbb üveggyönggyel, 2,9 millióért elviheti a GLX hűtött változatát. Három évig, de legfeljebb százezer kilométerig terjed a garanciája.

Pontozás

Az nem lesz. Nem akartunk bonyolult aránypárokat alkotni: hány ponttal ér kevesebbet a Panda kellemetlen töréstesztje, mint amennyivel élvezetesebb körforgalomban gyötörni az i10-nél? Mennyivel alkalmasabb taxinak a Hyundai, mint amennyivel jobban szól a Suzuki rádiója? Így hát csupán egy-egy rövid, összefoglaló kinyilatkoztatással zárjuk a tesztet: hogy látta a három autót az a három ember, aki kipróbálta őket egymás után:

Rácz Tamás, főszerkesztő-helyettes

A Splasht kérem szépen, a Fiat motorjával, az i10 tágasságával. De ha nem lehet legózni, akkor is a Splasht kérem. Annyival komolyabb, masszívabb, hogy a saját pénzemet nem merném letenni a másik kettőért, miután már ültem az esztergomi japánban. De ha mindhárom céges autó lenne, és egymás mellett lógnának a kulcsok a szögön, biztos a Fiatot vinném el minden rövid, városi útra. Az i10-ét meg akkor, ha többen mennénk valahova. Muszájból, kelletlenül.

Papp Tibi, újságíró

Az i10-et igazából csajos autónak reklámozzák és kivételesen igazuk is van. Ennek a legátgondoltabb a belső formaterve, de egyértelműen a legegyszerűbb anyagokból építették. (Nem tudom, egy nő mit szól a szinte érdes üléskárpithoz.) Amúgy mindene megvan, jól rugózik, még variálható is, mégis valahogy hidegen hagy. Ha városi autót keresnék, jó lenne: aki attól fél, hogy a Splash hamar unalmassá válik, annak tökéletes alternatíva, virágos matricák nélkül.

A Splash vezetése közben azt vettem észre magamon, hogy állandóan mennék, mint az állat. Kis gázra is gyorsul, a rugózása a 15-ös kerekekkel egész nagyautós, simán fut és csendes – egyszerűen nem értem, miért tökölnek a többiek. Szóval idegbeteg lennék tőle, hiába jó autó. Szerintem hamarosan fogalom lesz az őrült splashes a közutakon, ez az egyetlen, amiért nem kéne. Jó a karosszériája, ez a legjobban kihasználható. Persze csak a méreteihez képest.

Olvasóink írták

Belül sok a kopogós műanyag, de jól formázottak és modern mintázatúak, így elviselhető a látványuk (Splash) az én 175 magasságommal hosszú távon igencsak kényelmetlen a vezetés, szűk a hely a lábaimnak és a kormány is messze esik (Panda)

Legyen ön az első, aki az i10-ről ír itéletet !

Összességében viszont a Pandát szerettem a legjobban vezetni, persze csak városban. Iszonyat jól rugózik, jól lő ki, nagyon kezes, rugalmas. A Panda tényleg nem akar több lenni annál, ami: kiskocsi. Az viszont zavar, hogy jobbról a váltókonzol, balról az ablaküveg támaszt meg, a Panda érezhetően keskenyebb a másik kettőnél. Ez persze relatíve alapgép volt – már láttam i10-et alapban, annál azért barátságosabb, leszámítva az Aleko-fejtámlákat.

Winkler Róbert, főszerkesztő

Magamnak egyértelműen még mindig a Panda kéne. Egyszerűen nem tudom megunni, jöhet 4x4, 100HP vagy full fapad. Pedig nem férek el benne: egyébként nagyjából annyival szűkebb a vezetőülés lábtere a Splashénél, amennyivel a Suzukié a Hyundaiénál. Szóval a Panda a legszűkebb, az i10 a legtágabb, de nálam a terpeszkedési tébolyt most lenyomta a vezetési élmény.

A Splasht néhány hónapja vezettem utoljára, akkor is látszott, hogy nagyon jó autó, és állat ez a kis pörgős 1,2-es motor. Most a Panda mellett kicsit halványult a vezetési élmény, mert a döbbenetes minőségérzet minden mást elnyomott. A Splash váltója például nem olyan pontos, mint amilyen jó váltási érzetet csináltak hozzá, de a másik kettő mellett nagyon komoly autó benyomását kelti. A családomnak tehát biztonságérzet-alapon a Splasht venném, magamnak meg száguldozni a Pandát.

Totalcar értékelés - Fiat Panda Dynamic - 2008

Aranyos, kedves, fura arányaival együtt is szép, uniszex modell. Viszont szűk, itt-ott sorjás. A motor, váltó, futómű jól harmonizál a városi kisautósággal, a szuperkönnyű kormány pedig fantasztikus.

Totalcar értékelés - Suzuki Splash 1,2 Gs - 2008

Kedves külső, az olcsó műanyagok ellenére is jópofa, de főleg tágas utastér. A motor pont jó, a váltó kicsit akad. Nagy sebességnél zajos, más baja nincs.

Totalcar értékelés - Hyundai I10 Comfort A/c - 2008

Formavilága sehogy nem akar összeállni, de nagyon tágas. Minőségre, karakterre tipikus mai olcsó koreai: vékony, könnyű, de öröklétet ígér, alig pár dolog gagyi benne. Lelke nincs, rajongás kizárva.