Anyukám, most összehúzzuk magunkat!

2009.04.21. 08:51

Adatlap Renault Thalia Privilége - 2009

  • 1461 cm3-es,soros 4 hengeres dízel
  • 86 LE @ 4000 rpm
  • 200 Nm @ 2000 rpm
  • 5 seb. kézi
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    12.3 másodperc
  • Végsebesség:
    177 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    4.3 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    5.0 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    3.9 l/100km
  • 3 400 000 Ft

Milyen jó lesz, gondoltam, ha megcsinálják az új Clióból a következő Thaliát. Aztán, amikor az első képeket láttam róla, azt gondoltam, hogy végre megjött az eszük a Renault-nál, ezzel tarolni fognak újra. Ám amikor beleültem a tesztautóba, elfogott egy furcsa érzés. Gyanakodva méregettem a régi Thaliákat, míg aztán egy szupermarket parkolójában elkaptam egy thaliást, hogy összenézzem a két kocsit. Éreztem én, hogy valami nem stimmel. Mert ez egy régi Thalia, új orral és új farral.

De nem kicsit. Ha valaki megnézi az 1.4-es (a koordináták magyarázata: első generáció, negyedik fázis) Thaliát bemutató cikkünket , kiderül, hogy az utastérben még az összes ajtópanel, a műszerfal alja, a kormány is változatlan. Ha még tömörebben akarnám összefoglalni a differenciát: a műszerfal felső burkolata más. És slussz. Igaz, a korábbi (1.3 és régebbi) Thaliák már kevésbé kompatibilisek, de lényegében minden ugyanott van azokban is, csak a héj eltérő.

Akkor vált gyanússá a dolog, amikor nem sikerült a kormányt rendes szögbe állítanom. Ha eléggé hátratoltam a vezetőülést ( épp most ismételtem át, hogy kell ), beállítottam a támla dőlését jóra, majd a kormány következett volna. Itt ugye az a szabály, hogy kinyújtott karral a csuklómat a kormánykerék tetejére kellene tennem. De nem érem el, mert a kormány a legalsó helyzetében is viszonylag az ég felé néz, sőt, hogy a tető ne zavarja őt a kilátásban, kicsit az oldalablak felé is kifordul. Némileg javítható a helyzet a vezetőülés megemelésével, de igazán jó soha nem lesz.

A másik gyanús dolog: a csomagtartó. Ami tagadhatatlanul hatalmas (506 liter), akkora, mint bármelyik középkategóriás limuziné. Viszont első dolgom volt megnézni, hogy lehet-e végre rendesen bővíteni. Hát nem. Mindössze arasznyi magas a bővítőalagút, aljánál a csomagok betörését megakadályozni hivatott műanyag peremmel. Pont, mint régen. Kis tételben, több darab csomaggal jól kihasználható, de egy rotakapa nem férne be, mint egy Wartburgba.

Megszakítjuk adásunkat. A rotakapa befér!

Időközben új körülmények merültek fel, az Autós Újságírás Ámokfutói topicban. Mint tcaoe írja: "Mielőtt leírjuk, hogy nem férne be egy rotációs kapa, mint régen a Wartburgba, azelőtt próbáljuk meg beletenni. Meglepve fogjuk tapasztalni, hogy éppen úgy fér bele, mint régen a Wartburgba, azaz leszerelt szarvval." Azóta parázs vita folyik a témában, mert mintha úgy emlékeznék, hogy elég volt visszahajtani a Robi szarvát, bár lehet, hogy akkor nem csukódott le a fedél teljesen, hanem gumipókozni kellett. Egyelőre azon törjük a fejünket, hogy beszerzünk egy standard szerkesztőségi rotakapát, csakis limuzintesztelési célzattal (úgyis hamarosan érkezik az új Merci E-osztály...) Mindenesetre le a kalappal a Thalia előtt, ha ez igaz.

Aztán elkezdtem nézegetni az ajtókat. Rájöttem, hogy ezeknek maximum a külső lemeze lehet új, megjelent rajtuk egy él, és kissé eltúlzott méretű kilincset is kaptak. Az ablaküvegek között pedig sötétszürke matrica van, hogy az üvegfelület összefüggő(bb)nek tűnjön. Szóval az egész egy optikai csalódás.

Viszont jól sikerült optikai csalódás. Ha az ember nem nézegeti a gyanúsan álló, új kisablakot a C-oszlopon, kapásból elhiszi, hogy ez egy új Clio, csomagtartóval. Pedig ez egy régi Clio csomagtartóval, annyira, hogy a hivatalos gyári médiaoldalon (pedig vérprofik dolgoznak rajta, állítom) mindössze egyoldalnyi rizsát tudtak összekalapálni róla, amelyben az egyik legfontosabb újdonsága a Thaliának, hogy elragadó a vonzereje, magán- és céges felhasználásra is. A tesztautónk vonzerejét egy kiegészítő szárny tovább srófolta, egy pótféklámpával súlyosbítva. Ezért aztán a Thalián két harmadik féklámpa volt. Nyilvánvalóan azért, mert a szélvédő aljában lévő féklámpa kihagyása bonyodalmakat okozott volna az áramvonalasnak tűnő gyártásszervezésben.

Ezek után a parkolóban elkapott Thaliához képest semmi lényeges differenciát nem bírtam felfedezni, ha csak azt nem, hogy annak még műanyagból voltak az első sárvédői, ennek már acélból. A tér mérete adott, keskeny, de magas, hátul kis lábtérrel. A tapasztalat az, hogy a mázsa feletti emberek – akik már nem számítanak karácsonyfadísznek – nehézkesen férnek el. Ha magasak és izmosak, akkor azért, ha pedig kövérek és szélesek, azért. A gyerekülésünket meg sem próbáltam hátra menetiránynak háttal bekötni (igaz, e célból az első légzsák kikapcsolható), menetirányban is csak épp hogy befért. Hiába, a daciások többet kapnak.

A karácsonyfadíszekre berendezett utastér viszont ettől függetlenül nem visszataszító, így, Privilege kivitelben. No igen, ez a csúcs, amit egy Thalia tudhat, bőrkormánnyal és bársonyos üléskárpittal, viszont az utóbbi eléggé vonzza a szöszöket. Puha műanyagokat ne tessék várni, de így látványra nem rossz az összkép, kár, hogy a kardánbokszocska kicsit pilinckának tűnik. A klíma 75 ezerért automatikus, de nincs benne napsütés-érzékelő, emiatt állandóan állítgatni kell, attól függően, hogy épp süt-e minket a nap, szóval nem nagy könnyebbség egy manuálishoz képest.

Őszintén szólva, a Thalia részegységei egyébként sem nagyon haladják meg a múlt század kilencvenes éveinek a szintjét, de ez talán fel sem tűnne egy átlagvevőnek. Mert ugye remek aeroblade-ablaktörlők vannak, csak épp elfelejtették, hogy ilyen tetű lassú törléshez, amire a Thalia csúcsra járatva képes, jó lenne egy sima ablaktörlő is. Ezért inkább ne tessék autópályán égszakadásba keveredni. Vicces az index klittyegése is, de a kapcsolók működése, a halovány utastér-világítás, a központi zár hatalmas csattanása is jelzi: itt bizony a régi alkatrészkészletek értékesítése folyik, autó formájában. Tekintve, hogy a motortér is lényegében változatlanul vészelte át a modellváltást. Esetünkben a 85 lóerős 1.5 dCi.

Hogyan lettem nyugodt, daliás thaliás? Lapozzon!

Totalcar értékelés - Renault Thalia Privilége - 2009

7
TC

A Thalia első nemzedéke(i) után felüdülés az új forma, de ettől függetlenül ez az autó alig más, mint a korábbi Thaliák. És ez ma már baj. Még szerencse, hogy az 1.5 dci-vel elképesztően takarékos és komfortosan rugózik.

Az oldalról ajánljuk

Vigyázat! Veszélyes szőnyegek keserítik meg a Lucid tulajok életét!
  • Hírek

Vigyázat! Veszélyes szőnyegek keserítik meg a Lucid tulajok életét!

A gyártó szerint a probléma megoldhatatlan!

március 28., 14:57
Árokba csúszott egy kamion az M4-esen, az érintett lehajtót lezárták
  • Hírek

Árokba csúszott egy kamion az M4-esen, az érintett lehajtót lezárták

A főváros hivatásos tűzoltói áramtalanították a járművet.

március 28., 16:37
Félelmetesen megpúpozott, gigászi trélerekkel szállítják az autókat Kínában
  • Hírek

Félelmetesen megpúpozott, gigászi trélerekkel szállítják az autókat Kínában

Videó is készült az egyik ilyen, durván túlpakolt kamionról, ami egyszerre nagyjából 60 tonnányi autót szállít épp.

március 28., 13:01
Az Alfa Romeo legnépszerűbb modellje a Junior, érkezik a Q4 verzió
  • Hírek

Az Alfa Romeo legnépszerűbb modellje a Junior, érkezik a Q4 verzió

A marketingigazgató szerint ez csak növeli a népszerűségét.

március 28., 11:07
MERCEDES: helyre áll a világ rendje?
  • Hírek

MERCEDES: helyre áll a világ rendje?TC Híradó 146.

Ez a TC Híradó 146. adása!

március 28., 08:05
Durva a felhozatal: itt egy csomó klassz verda, amikért megéri kimenni az AMTS-re
  • Események

Durva a felhozatal: itt egy csomó klassz verda, amikért megéri kimenni az AMTS-reAMTS 2025 – Nulladik nap

Skyline GT-R-t, S1-es Audi Quattrót, 100 éves veteránt vagy egyedi Legót keresel? Az AMTS-en mindet megtalálod!

március 28., 15:56
Elektromos A3-ban gondolkodik az Audi
  • Hírek

Elektromos A3-ban gondolkodik az Audi

Elismserték, hogy az A3 méretosztályában tervez piacra dobni egy új elektromos autót.

március 28., 09:35
Itt az Insteroid, a Hyundai „modern álomautója”
  • Hírek

Itt az Insteroid, a Hyundai „modern álomautója”

A tanulmány kívülről egy retró versenyautó és egy modern WRC raliautó szerelemgyerekének tűnik.

2 órája
Az év első Parkoló Parádéján az európai büszkeségé a főszerep!
  • Események

Az év első Parkoló Parádéján az európai büszkeségé a főszerep!

Május elején az európai büszkeségektől dagadó mellkasunk mellé új programokkal is készülünk!

március 28., 17:07
Roncstelepre való autókból csinálna hatalmas üzletet a Toyota
  • Hírek

Roncstelepre való autókból csinálna hatalmas üzletet a Toyota

Újfajta üzemet nyit a Toyota az Egyesült Királyságban.

március 27., 05:55
Beindult a Nissan: jön az új e-Power, elektromos Juke és sok minden más
  • Hírek

Beindult a Nissan: jön az új e-Power, elektromos Juke és sok minden más

Majdnem minden kontinensen mással készülnek.

március 27., 05:55
Rajzolt magának rendszámtáblát, mert így mégiscsak „szabályosabb”
  • Hírek

Rajzolt magának rendszámtáblát, mert így mégiscsak „szabályosabb”

Támadhatatlan logikát támadtak meg a rendőrök Tapolcán.

március 28., 07:06
Hullára tört moslék 30+ millióért
  • Belsőség

Hullára tört moslék 30+ millióért

Oda kell menni, meg kell nézni. Roadmovie 38.

március 28., 17:12
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
  • Hírek

Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók

Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.

március 28., 06:00
A szőlőtőke mellől szedtük ki
  • Technika

A szőlőtőke mellől szedtük kiMűhelyPRN: Renault 5 1,6D – 1988.

Van, aki 50 ezer forintos autóval akar elindulni a Budapest-Bamako futamon, most kiderítjük, mennyit kell még költeni rá ahhoz, hogy rajtkész legyen.

március 29., 07:01
Egy újabb eredetvizsgás kalamajka
  • Közélet

Egy újabb eredetvizsgás kalamajkaMotorcserés autót adnál el? Erre is készülj!

Motorszám-motorkód: A jogalkotó egyszerűsíteni próbál, de a jogalkalmazók ezt is túlbonyolítják néha. Az autósok így könnyen elvesznek a részletekben.

március 28., 06:00
Szolidaritásból vásárol Teslát az Egyesült Államok Olaj- és Gázipari Szövetségének elnöke
  • Hírek

Szolidaritásból vásárol Teslát az Egyesült Államok Olaj- és Gázipari Szövetségének elnöke

Még ő is poénkodik azzal, hogy ilyen őrült világot élünk, hogy neki kell Teslát vennie.

március 29., 07:01
Indul az autóháború
  • Hírek

Indul az autóháború

Trump fejszével esett neki a piacnak.

március 27., 07:29
Ha ma mennél tankolni, akkor van egy rossz hírünk
  • Hírek

Ha ma mennél tankolni, akkor van egy rossz hírünk

Drágult a benzin és a gázolaj is.

március 27., 17:47
Hű maradt terepes múltjához az első elektromos Vitara
  • Tesztek

Hű maradt terepes múltjához az első elektromos VitaraBemutató: Suzuki e Vitara – 2025.

Hamarosan kapható lesz a Suzuki első villanyautója, az Indiában készülő e Vitara, ami összkerékhajtással tűnik ki a kategóriából.

március 27., 16:10
Nevet változtat és újdonságokat ígér a Magyar Autóklub
  • Hírek

Nevet változtat és újdonságokat ígér a Magyar Autóklub

A szakembereiknek a Trabanttól a Tesláig mindenhez érteniük kell. Erről beszélt a MAK elnöke.

március 27., 12:36
Valahogy nem a porcelánboltba betévedt elefánttal értenek egyet a porcelánok
  • Hírek

Valahogy nem a porcelánboltba betévedt elefánttal értenek egyet a porcelánok

Forintban milliós drágulás vár az autókra az USA-ban Trump vámjai miatt.

március 27., 10:26
Hivatalos: kipenderítették a Red Bulltól Liam Lawsont
  • Hírek

Hivatalos: kipenderítették a Red Bulltól Liam Lawsont

Az F1 újonca nem sokáig húzta a Red Bullnál. Mondjuk ez az eredményei alapján érthető is.

március 27., 14:40
Frissítve: Kigyulladt egy kamion az M1-es autópályán
  • Hírek

Frissítve: Kigyulladt egy kamion az M1-es autópályán

A lángoló kamion miatt a Budapest felé vezető oldalon egy sávon halad a forgalom.

március 27., 11:36
Utashoz sietett a kretén taxis, szerinte ilyenkor leszarhatja a KRESZ-t
  • Hírek

Utashoz sietett a kretén taxis, szerinte ilyenkor leszarhatja a KRESZ-t

A videóban láthatsz még sok más idiótát, akiket nem érdekelnek se a szabályok, se a többiek.

március 27., 17:12
Klasszikusok a TC flottában
  • Égéstér

Klasszikusok a TC flottában

Két klasszikus, szinte már közhelyes autóval bővült a Totalcar flottája, Pásztor Csabi egy korai, BMW-féle Minire cserélte a Honda Accordját, Sturcz Berci viszont nem egy retróautót, hanem egy igazi veteránt, egy 1974-es Volkswagen Bogarat fogott be napi használatra a Peugeot 1007-ese helyett. A két autóvásárlás okai és indokai mellett az új Renault Rafale előnyei és hátrányai is szóba kerülnek.

március 27., 14:11
Árat emel a BKK, drágulnak a jegyek
  • Hírek

Árat emel a BKK, drágulnak a jegyek

A legtöbb jegytípus ára emelkedni fog, de van itt egy közepesen jó és egy nagyszerű hír is.

március 27., 11:00
AMTS 2025 – Nulladik nap
  • Közélet

AMTS 2025 – Nulladik nap

március 28., 10:14
Suzuki e Vitara - 2025.
  • Tanácsok

Suzuki e Vitara - 2025.

március 27., 12:53