BMW 3 (2005)
BMW 3 (2005) törésteszt
A kis bajor limuzin úgy teljesített, ahogy egy prémium autónak kell. Megvédi az elöl ülőket, a gyerekeknek sem kell félniük benne, viszont nincs kegyelem azok számára, akik hívatlanul kerülnek a színe elé.
Frontális és oldalsó ütközésvédelem | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Gázolási rizikófaktor | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
Gyermekbiztonsági védelem | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Teszteredmények:
Összesítés: 35
Frontális: 16 (100%) Oldalsó: 17 (94%) Biztonságiöv-emlékeztető: 2
Gyermekbiztonság: 39 (80%)
Gyalogosbiztonság: 4 (11%)
A BMW aktuális kis szedánja, az új Hármas simán teljesítette az ötcsillagos minősítés követelményeit. Nem is akárhogy: az utascella masszívan kitartott, a frontális teszten száz százalékos eredménnyel végzett az autó. A négycsillagos gyermekvédelembe sem lehet belekötni, viszont egy presztízsmárkától elvárna az ember, hogy többet tegyen azokért, akik acél védőburok nélkül kénytelenek szembenézni a krómvesékkel. A Hármas gyalogosvédelme egy csillagot ért.
![]() |
![]() |
![]() |
Sérülés esélye a sofőrön frontális ütközés esetén | Sérülés esélye az utason frontális ütközés esetén | Sérülés esélye a sofőrön oldalütközés esetén |
Az Euro NCAP balkormányos, kétliteres dízelbéemvéket tett próbára. Az 1490 kilogramm tömegű autót két fázisban nyíló frontlégzsákokkal, a hastájékot és a mellkast is óvó oldallégzsákokkal és fejlégzsákokkal is felszerelték. Természetesen az övelőfeszítő és erőhatároló sem hiányzott az ülések mellől (elöl-hátul egyaránt ott figyelnek), a külső hátsó üléseket felső rögzítőponttal is kiegészített ISOFIX-dokkolórendszerrel látták el. Az autó csak az elöl ülők övének bekötésére figyelmeztet. Egyéb biztonsági felszerelések: ABS, CBC, DBC, DSC, DTC. Kedves Olvasó! Először próbálja meg önerőből kifejteni a rövidítéseket, ha nem megy, a megfejtést lásd lent.
ABS: Anti Blocking System (blokkolásgátló)
CBC: Cornering Brake Control (a kanyarodás és fékezés összehangolására szolgál)
DBC: Dynamic Brake Control (dinamikus fékszabályozó, pánikfék)
DSC: Dynamic Stability Control (dinamikus stabilitásszabályzás, menetstabilizáló)
DTC: Dynamic Traction Control (dinamikus vonóerő-szabályzás, kipörgésgátló)
A kabin alig-alig deformálódott, a vezető oldalán is simán nyílt az ajtó a félátfedéses frontális ütközés után. Minden biztonsági kütyü remekül működött, az NCAP-nek alig maradt kiértékelnivalója. A törésteszteken szokatlan módon a lábtérben sem történt gyalázat, jól érzékelhető volt a BMW mérnökeinek törekvése, hogy minimalizálják a pedálok, a középkonzol, a kormányoszlop mozgását, törését, deformációját.
A minősítő intézet "impresszívnek" nevezte a Hármas oldalütközés elleni védelmét. Az ülésekbe épített oldallégzsákok megfogták szegény vezetőt (az ő oldalán csapódtak be a kínzószerszámok), a felfúvódó függöny pdig a hátul ülőket is védi. A BMW mégsem tudott száz százalékos eredményt elérni, pedig ez manapság már kisebb kategóriákban sem példátlan teljesítmény.
A tesztautóban egy extraként rendelhető kapcsolóval lehetett inaktiválni az utasoldali légzsákot, ha esetleg menetiránynak háttal fordított gyerekülés kerülne eléje. Figyelmeztetésekben nincs hiány, bár jelentésük nem egyértelmű. Magára a légzsák jelenlétére az utasoldali A-oszlopra rögzített címke és szélvédőmatrica emlékeztet, de mindkettő könnyen eltávolítható, és nem tüntették fel rajtuk a tulajdonképpeni veszélyt, amit babaülés és légzsák találkozása jelentene. A kikapcsolt légzsákra kivilágított piktogram és szöveg figyelmeztet a visszapillantó tükör mellett a tetőn,
A Fair Bimbo Fix gyermeküléseket az ISOFIX-rendszerrel rögzítették hátul, a nagyobb, 36 hónapos gyereket imitáló bábut arccal előre, a másfél éves babát arccal hátra. Mindketten épségben átvészelték a karambolokat, az NCAP nem említ extrém terhelési értékeket.
A BMW igazi rideg, arisztokratikus gőggel viseltetett az elélökött műgyalogosok iránt. Mindössze négy pontot szerzett az elérhető 36-ból. A motorháztető elülső éle és a lökhárító semmi párnázottságot nem nyújt szegény lábaknak, mindössze a gépháztető egyes foltjai jelentenek megnyugvást a szerencsésen zuhanó gyerek- és felnőttfejek számára. Ahogy az NCAP mondja: "kiábrándító eredmény egy új dizájntól".

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Még idén piacra dobja első modelljét a BYD prémium márkája Európában
Év végére akár két modell is elérhető lesz.
- Hírek
Kínai és angol technológiával, arab pénzből érkezhet a következő McLaren
Ezzel mindenki jól járna.
- Hírek
A BMW áprilisi tréfája a legfájdalmasabb
Nem jó poén, mert ezeket meg kell csinálniuk.
- Olajdoktor
Forrest Gump motorolajat keres
És mert hogy már milliomos voltam, de imádtam füvet nyírni, attól fogva ingyen csináltam.
- Hírek
Brutál gyorsulást és horror árcédulát ígér az Icon restomod Ford Broncója
A legtöbb katalógusadat kiváló, de ennek megkérik az árát.
- Hírek
Trump vámtarifái az amerikai autóipart is kegyetlenül megszívatják
Nincs olyan amerikai autó, ami megúszná a vámokat.
- Hírek
Verstappené a pole pozíció a Japán Nagydíjon
Ez pályafutása 41. pole pozíciója.
- Tesztek
A tárgyiasult modern burzsoáziaTeszt: Renault Rafale 300 - 2024.
Az autóipar a megszokásokról és a trendekről szól, amelybe a Renault Rafale beleillik, de egy picit mégis más.
- Gumidoktor
6 éves a téligumi, merjem még használni?
A szett hibátlanul viselkedik, a profilmélysége is rendben, de aggaszt a kora. Használhatom még vagy már kuka?
- Nepperűző
Örökölt kabrió hírhedten hitvány motorral - mennyiért szabadulhatok meg tőle?
Esztétikailag sérült, eszegeti az olajat, néha kerreg. Sosem adtam el autót, ez mennyit érhet?
- Hírek
Megjött a Tesla negyedéves eredménye és gyalázatos
Ennél mindenki jobbra számított.
- Hírek
A Stellantis leépítéssel és gyártásleállítással válaszolt az amerikai vámokra
Gyorsan alkalmazkodnak.
- Hírek
Nyert egy 911 GT3 RS-t, részegen rommá törte
Az új tulaj nem volt okos, így hamar szomorú véget ért a pompás nyereményautó.
- Technika
Most szombaton MűhelyPRN 300. adás élőben!
A 300. részt élő közvetítéssel ünnepeljük, tartsatok velünk!
- Hírek
Pánikszobát kapnak a Tesla-kereskedések az erőszakos ügyfelek és vandálok miatt
Így védenék az alkalmazottakat a támadásoktól.
- Hírek
Súlyos baleset történt a Forma-1-es Japán Nagydíj szabadedzésén, ezért félbeszakították
Az Alpine pilótája 260 km/h-nál dobta el a versenyautót.
- Hírek
Alig 40-nel döcögött az autópálya középső sávjában egy fogalmatlan suzukis bácsi
De legalább végig indexelt. Részletkérdés, hogy nem akart sávot váltani.
- Közélet
A BYD szerint csak kevés kínai gyártó marad majd Európában
Elképesztően tartós akkumulátort és villámgyors töltést is ígér a BYD, Szegeden pedig sokkal több készül, mint egy egyszerű gyáregység.
- Hírek
Szétrúgott egy Cybertruckot, de biztosan megbánta
A férfi a tulaj szeme láttára abuzálta a Teslát, végül a Cybertruck kamerái buktatták le.
- Hírek
Lenyűgöző, nyúlánk kupét és kabriót mutatott a Genesis
Mindkét pompás vonalú alkotás a Genesis G90-en alapul.
- Hírek
Így néz ki a használtautó-cunami a Dacia hazájában
Ömlik a használt autó a szomszédba.
