Az isten
Év Autója-szavazás utolsó fordulós vezetés: Mazda MX-5 1.5 - 2016.
A kétliterest nehéz lett volna ennyi időre elvinni, ezért maradtunk a nyüzüge, béna és szerencsétlen, kicsi másfelesnél. Számít ez? Így is megvadultunk benne, olyan ez.
Nem akarok többet írni az MX-5-ösről, mert már én utálom azt a csöpögő nyáladzást, amit művelek, és amit műveltem már korábban is ebben a témakörben. Ilyen az ember, amikor kamasz korában halálos szerelembe esik, de annyi esze még épp van, hogy lássa: a haverjai gúnyos röhögések közepette kocogtatják a homlokukat, miközben ő a Csodálatos Lénnyel botladozik a keresetlen és béna kedveskedő szavak reménytelen indái között. De mindenki kerül ilyen helyzetbe egyszer. Mindenki, aki egyszer kipróbálja a negyedik generációs MX-5-öst.
![](https://kep.index.hu/1/0/1111/11115/111158/11115847_7a5566c763e8be7cb991b314e24e20cf_wm.jpg)
Először a kétliteres vezettem, és laposra vasalt. Aztán Goodwoodban mehettem egy óvatos, felügyelt kört az olcsóbbik másfél literessel. Majd a Tannistesten kipróbáltam megint, a Pista kollégámmal akkorát autóztunk az elméletileg kanyarmentes skägeni utakon, hogy berekedtem az üvöltéstől. És valahogy az MX-5 ott is megtalálta a kanyarokat, nahát.
Most, Mortefontaine-re már mindegy volt, tudtam. Akár bilsteines, sperres kétliteres 160 lovas, akár lecsupaszított, szerény 130 lovas, mind jó. A két autó nagyon más, teszem hozzá, de nem okvetlenül jobb az egyik, mint a másik, itt tényleg ízlésbeli különbségekről van szó. A kétliteres keményebb, sportautósabb, a másfeles puhább, kicsit talán otthonosabb is emiatt, de mivel szerényebb gumikon kapaszkodik, ezért azzal is közel éppoly jól esik bármilyen kanyar. Most épp tehát a kicsi jön, végre nem ül mellettem jajgató mazdás ember, csak egy lelkes Gajdán Miki, tehát itt a full-full-full amatőr videó. De legalább a lelkesedés valódi, abból csak elvenni tudtam volna:
Ez volt az utolsó teszt Mortefontaine-ből, ahol a 2016-os Év Autója-választás utolsó körben benn maradt jelöltjeit tettük próbára. A korábbi, hasonló videós villámtesztek itt vannak:
Audi A4
BMW 7-es
Jaguar XF
Opel Astra
Skoda Superb
Volvo XC90
A következő lépés pedig már tényleg az évadzárás: február 25-én otthon maradok átszámolni és átgondolni a szavazatomat, február 26-án leadom azt a COTY-vezetőségnek, hétfőn, február 29-én pedig már a genfi szalonról, az átadóról jelentkezem.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=0thA4uchz4z8jgoCRrjw6uUUnKQFaphXhF49ybHqN0r.B7/stparam=uafodmjgku/fastid=gvsizggmkyvgllaijwbcnbspdnle/nc=0)