Karotta melegbárt nyitott a mélygarázsban
18:15, Újpest, Árpád út, mélygarázs. Már a lépcsőházban hallottam a brummogást. Aztán a garázsban már láttam is, hogy Karotta és Tomitsu, valamint egy Webboy feliratú laptop a Nissan 200SX feltámasztásával kísérleteznek. A Karotta igen örült a múltkor, hogy bár a Terrano a végelgyengülés jeleit mutatja, pont kész lett a nagyon erős Nissan, lehet vele járni.
Aztán elvállalt vele egy kanyart, épp kiadta, de utána egyből lett valami, motorikusan. Ez már majdnem a célegyenesben történt, úgyhogy a mélygarázsba még pont le tudott csorogni, de a rámpára már nem bírt felállni: a lovak (400 körül?) nagyjából egy alapjárat menedzselésére hajlandók.
Empatikusan röhögtem egy ideig, majd álmélkodtam a modern technikán, a Karotta pedig büszkén mutatott dolgokat a monitoron, amik ígéretesen alakulnak. A motorház tagadhatatlanul nagyon szép. Mint egy drága alkatrészekből, igényesen megépített erős autóé, talán mert drága alkatrészekből, igényesen épült az autó.
Tomitsunak annyi volt vele a baja, hogy nem tudott a hűtő alá benézni, mert igen alacsony az autó. Úgyhogy megvártuk Fenyő főprogramozót, meg egy ismeretlen, ám segítőkész csávót, és feltoltuk farral egy rámpára, megemeltük, Tomitsu alánézett, lerángatott egy elemet, talált egy olajcsöppöt, és végül…
Igen, ezt a csövet lőtte le! [Mármint azt, amit itt nem látunk, mert bal alul van, az intercooler kimeneti oldalán. – Karotta]
Tomitsu nem a fehér Pajero Evóval jött, hanem valami kisautóval, aminek a nevét elfelejtettem, mert japán belpiacos, ellenben 1,6-os, szívó benzines MIVEC motor van benne, ami 9000-es fordulat körül valami 170 lóerőt teljesít. Ezen a ponton visszaszálltam katasztrofális liter per lóerő arányú (3,4/180) autómba, és igazi kispolgári felsőbbrendűséggel elhagytam a helyszínt.
Másnap derült ki, hogy sikerült az autót életre kelteni, de a csőlelövő műveletet így valahol Halálfasza-Alsón, az éjszakában ismételte meg a Nissan. Úgyhogy a sötétben, a dzsuvában fetrengve kellett még egyszer visszaberhelni a csövet. A Nissan állítólag pár pillanatig félelmetesen erős volt, de valahol valami kifúj, vagy mi.
Alapjában vége értem én, miért jó egy nagyon erős autó, mármint a tuning, de azért örülök, hogy egy sportlégszűrőnél tovább sose merészkedtem.
Karotta hozzáfűzése
Drága olvasó, ha valaha autót tuningol az életben, és bármilyen csövet lecserél (vizet, levegőt), jegyezze meg örökre: mindent peremezni!
Mert különben ez lesz mindig. Jön a nyomás, leesik a cső, mert perem nélkül semmiben nem akad meg a bilincs. Különben sem lehet itthon normális csőbilincset kapni, csak olyat, ami mániákusan szétnyílik minden szorítási kísérletre. Vagy kisiklik. Vagy ocsmány. De jellemzően ezek mind.
Annak idején a Hacsiroku vízcsövei hullottak óránként, most meg ez. Szóval nem állt még össze, tudják, hogy van az. Az elején sok a nyűg, minden rossz, minden szétesik. Aztán egyszerre összeérik, mint a gyümölcssaláta. Csak fel ne gyújtsam addig.
A hivatalos birtokbavétel előtt be kellene járatnom a direkt driftre gyártott sperrdiffit. Ez úgy néz ki, hogy kitaposott kuplunggal kéne nyolcasokat autóznom fél órán át. Ehhez kéne tudnom fél órán át hibátlanul közlekedni. Ehhez viszont kéne egy korrektül felprogramozott motorvezérlő elektronika. A programozáshoz viszont kell egy stabilan működő autó, mert azt menet közben kell csinálni. És ezen a ponton a helyzet kétségbeejtő színezetet vesz.
Még szerencse, hogy amúgy sincs se gumim, se felnim driftelni, mert ugye mindet ellopták januárban. Augusztusban meg a motoromat. Júniusban a tárcám az irataimmal. Márciusban a számítógépem a lakásomból. Ilyenkor örülök, hogy a traffipax mögé mindig jut rendőr. Elnézést a méltatlan populizmusért.
Ja, és nem lesz 400 ló. Legalábbis remélem.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Bunkert épített egy öreg családi egyterűből, csak egy temus markoló kellett hozzá
Ásott egy nagy lyukat a 6000 dolláros markolóval, amit a Temuról rendelt.
- Hírek
Egy pillanatnyi kihagyás is elég volt: fejtetőn kötött ki az M0-son
Az esetről videó is készült.
- Hírek
Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.
- Hírek
Itt az új elektromos Mazda, ami nagy eséllyel Európában is kapható lesz
Az elektromos 6-os után érkezik az elektromos CX-60.
- Hírek
Egy csomó budapesti utat lezárnak a hétvégén
Térképen mutatjuk, mire számíthatnak az autósok.
- Hírek
A bő ezer lóerős sportautóiról híres Koenigsegg atyja egy GR Yarissal jár a mindennapokban
Korábban egy öreg Mazda MX-5-öt hajtott, amit még az egyetemi évei alatt vásárolt.
- Hírek
Összefogna Kína az EU-val: örülhetnek az autóvásárlók?
Ez lenne a válasz az amerikai csapásokra.
- Hírek
Máris emelkedni kezdtek a használt autók árai az USA-ban
Valószínű, hogy vámok miatt az árak a kereslettől függetlenül emelkedni fognak.
- Hírek
Új átkelőhely nyílt a magyar határon
A nagyhódosi átkelőnél személygépjárművel és gyalogosan lehet áthaladni.
- Közélet
Ez téged is érint! Drasztikus változás a forgalmiknál
2025. április 1-től Magyarországon új típusú forgalmi engedélyeket vezettek be, a részleteket csak most tudtuk meg.
- Hírek
Videó: Így lesz egy laza torlódásból baleset az autópályán
Csak egy kis figyelmetlenség és rossz helyzetfelismerés kell, és máris összecsattan több autó.
- Hírek
Már a Nürburgringen tesztelik az elmúlt évek legszebb BMW-jét
Az autót még 2024 májusában mutatták be egy gyönyörű koncepció formájában.
- Hírek
Hyundai: Egy-két generáció múlva ismét a fizikai gombok hódítanak az autók beltereiben
A Hyundai Motor Group formatervezési főnöke szerint ez csak egy átmeneti korszak.
- Égéstér
Ezeket vennénk 1 millióért
A fillérekből fenntartható városi minik és a családi használatra is alkalmas kombik, egyterűek mellett hobbi célra is választottunk sportos vagy veteránkorú típusokat.
- Hírek
Az F1-es Bahreini Nagydíj legnagyobb kérdései
Szinte nem is lehetne nagyobb különbség a múlt hétvégi Japán Nagydíj, valamint a most következő Bahreini Nagydíj között.
- Hírek
Megvadult a sofőr: direkt a szembesávba kormányozta az Ignist
A Suzuki vezetőjét kérdőre vonták az eset után.
- Hírek
Vészintézkedések bevezetéséről döntött a hátbadöfött szövetséges
Próbálja levegőhöz juttatni megszorongatott autómárkáit a dél-koreai kormány.
- Hírek
Bezuhant az olaj, sokkal olcsóbbak lehetnek az üzemanyagok?
Trump veri a mellét a csökkenő olajárat látva, pedig nem kéne.
- Hírek
Újra készülhet manuális váltós Ferrari, de ha csak kicsit vagy gazdag, nem kapsz belőle
Gianmaria Fulgenzi termékfejlesztési vezető utalt rá, hogy ez nem elképzelhetetlen a jövőben.
- Hírek
Trump vámjai jelenthetik az utolsó szöget az Alfa Romeo és a Maserati koporsójában
A Stellantis egyre kevésbé teheti meg, hogy életben tartja a küszködő márkáit.
- Hírek
A hibridek vs villanyautók: 65:51
Kevésbé vonzóak a tisztán elektromosok az amerikai vevők számára.
- Közélet
Ennyit költünk a TC flottára egy évben
Kiszámoltuk, egy év alatt mennyit fordítunk a saját autóink fenntartására. Az összeg ijesztő is lehet, pedig az üzemanyagot kivettük a képletből.
- Hírek
Vadiúj pickupot visz az USA-ba a Kia
Nem a tavaly ősszel bemutatott Tasmant viszik Amerikába: egy teljesen új, tisztán elektromos modell készül.
