Kifékeztek, összetört

2008.09.27. 08:47
191 hozzászólás


Előfordul, hogy az ember kicsit fáradtabban ül motorra a kelleténél, a hőmérő higanyszála is feleslegesen magasra tört azalatt, míg múlatta az órákat, no meg az ismeretlen vasparipa is betörésre vár alatta. Hát bekövetkezik a baj. Egy nappal azután, hogy egy éjjel nagy nehezen megvettem a Yamaha XJ900-amat Abaújszántóról, fotóznom és tesztelnem kellett Budaörsön. Egyébként a következő Expressz-Totalcar kiadványba megy a teszt, egy Brabus-kellékekkel teliszórt, fekete Smart lesz az alanya. A magazin október közepén jelenik meg, addigra talán nagyjából rendbe teszem a motort is.

Ilyesfajta nosztalgiajárműre az ember a Trabant-Wartburg Klubnál köti a veteránbiztosítást, az évi 3-4000 kilométer miatt nem is furdal a lelkiismeret, hiszen fél tucat más járművem is van a Yamaha mellett, azokra is mindre perkálom a biztosítást. A budaörsi AutoCitytől tartottam a Sasadi út felé (a klub telephelye, a biztosításkötés is ott zajlik) az M1/M7 bevezető feletti, kicsi, fekvőrendőrös utcában. Aki ismerős arrafelé: az ember átesik Budaörsön, majd Gazdagrétnél balra fel, kicsit követi a panelek mellett a főút ívét, de amikor az nekifordul a hegynek, eltér róla jobbra.

Ment előttem egy utolsó szériás, fekete, 100-as Audi. Nagyon lassan. Nem akartam száguldani én sem, hiszen 30-as a korlátozás. De egy 250 kilós motorral 12-14 km/h-val döcögni lehetetlen, legalábbis én képtelen vagyok rá, mert egyrészt leesek, másrészt nem tudom annyit csúsztatni a kuplungot, mert begörcsöl a kezem. Előzni nem tudtam, nem is értettem, miért nem megy az audis, talán keres valami házat, ismerőst, gond egy szál se, csak nekem nagyon rossz volt már. Folyamatosan egyre közelebb kerültem, már így is billegett alattam a motor. Egyszer csak audisom belenézett a tükörbe, láttam arcán a dühöt, hogy miért akarom letolni, majd óriási gázt adott, és elhúzott.

Végre felgyorsíthattam kicsit, stabilizálódott a motor. Láttam, messze még a következő fekvőrendőr, nyugi van. Sietni sem akartam, kettesbe kapcsoltam, alapjáraton zörögtem tova fáradtan, az audis távolodott. Néztem lefelé az M7 irányában, néztem felfelé - micsoda házak, hű – álmélkodtam. Majd a szemem sarkából észrevettem a piros villanást. Féklámpa! – ugrott be, előrenéztem, és az Audi hosszú tíz méterekkel a fekvőrendőr előtt, tótágast állva blokkolt.

Bevallom, kicsit bamba voltam, nem néztem az útfelületet, ezért csak a vészfékezés pillanatában vettem észre, hogy az aszfalt homokos az első kerék alatt. Egy dolog járt az eszemben – nem nekimenni, nem nekimenni, mert akkor az előző tulajnak megy a malus, és kínlódhatunk a „ki fizet, mennyi ideig, mit” játékkal. Még láttam az audis szemét, ahogy belenéz a tükörbe, vajon sikerült-e a bosszú. Aztán az első villám berugózott, a kerék kicsúszott, egy csóválást még megfogtam, a másodikra levetett a paripa. A jobb oldalán csúsztam a gépnek, farmer szakadt (35 fok volt), bőrdzseki kopott, kesztyű horzsolódott, kicsit véres is lett körben minden. De ez a kisebb baj, a bőr begyógyul, a vérömleny eltűnik a sípcsontról.

Nagyobb baj, hogy az alig pár órát használt új (lol) motorom összetört.

Letört a jobb oldali tükör (nem kár érte, valami gagyi volt, az XJ-re meg úgyis spéci száras kell az idom miatt).

Porrá mállott a jobb oldali első index (na, az például vadiúj volt), az idom és a plexi rommá karcolódott, utóbbi eltört több helyen, és még a műszer is ripityára ment.

A ház darabokban fityeg a helyén, a fordulatszámmérő azonnal megállt, a benzinórának annyira meggyűrődött a számlapja, hogy a mutató beszorult.

Ja, és az addig hibátlan és újszerű Laser kipufogóm is összekarcolódott. Az audis persze azonnal gázt adott és elhajtott. Aki mögöttem jött, az szépen kikerült, és szintén elhajtott. Egy szembejövő úr állt meg segíteni, de addigra megszakadva ugyan, de leemeltem magamról a 250 kilót. Utólag is köszönöm, ha véletlenül olvassa a poszt.

Kicsit véresen, kicsit sokkosan megkötöttem a biztosítást, aztán hazahúztam busongani. De hogy minden rosszban legyen valami jó is: aznap éjjel megléptem életem első ebay-vásárlását. Mint notórius konzumidióta, legalább öt éve kerülgettem már az ebayt, volt ugyan belépőnevem és jelszavam, de nem mertem elkezdeni a vásárlást, mert én aztán tényleg minden szart megveszek. Eddig ha kellett, jó barátaim vásároltak nekem, de most muszáj volt lépnem, mert hirtelen egy rakás cuccra szükségem lett. Vettem egy fékkart (szállítással 7000 forint). Aztán rá pár napra vettem két gyári tükröt, vadiújat (szállítással együtt 9700 forint).

Aztán három indexet (még nem látom, mennyi, de 46 eurót utaltam). A fékkar, meg a két tükör már fent is van a motoron, szuperek.

Persze lecsúsztam közben három fejidomról (35-71 euró között), két műszeregységről (45 és 42 euró), egy áll-idomról (az meg eleve hiányzott a motoromról, de 41 euróért ment el) – sebaj, a kínálat akár a tenger. Lassan összeáll minden. Egyébként elnézést, hogy a helyszínen nem fotóztam, sőt, már ezeken a képeken kicsit rendbetettem a dolgokat, de nem bírtam nézni. Kicsit ragaszgattam, festettem, visszagörbítettem - a baleset után még sokkal rosszabbul nézett ki szegény XJ.

 

Apropó, nincs valakinek egy bontani való XJ900-asa itthon? Mégiscsak egyszerűbb lenne…

Az oldalról ajánljuk

Nem látszik rajta az erő
  • Belsőség

Nem látszik rajta az erő

Azért a szívó V8 még mindig jó.

2 órája
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
  • Közélet

Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás

A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.

április 22., 06:01
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
  • Hírek

Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet

Az építőnek a fia adta az ötletet

április 21., 12:05
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
  • Hírek

Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót

Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.

április 21., 13:08
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
  • Hírek

Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért

Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.

április 21., 15:51
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?
  • Belsőség

Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!

Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.

április 21., 14:33
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
  • Gumidoktor

Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?

Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?

április 21., 17:31
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
  • Hírek

Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár

Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.

április 22., 06:02
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
  • Hírek

Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon

Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.

április 22., 09:33
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
  • Hírek

Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon

Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.

április 20., 08:53
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
  • Hírek

Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél

A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.

április 20., 09:57
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
  • Hírek

Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor

Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.

április 22., 07:23
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
  • Technika

40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni

Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.

április 21., 10:31
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
  • Hírek

A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez

Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.

április 21., 07:06
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
  • Hírek

Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen

A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.

április 21., 08:45
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
  • Belsőség

Akkor mi most elhúztunk Kínába!

Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.

április 22., 10:42
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
  • Hírek

Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát

A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.

április 22., 10:07
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
  • Közélet

Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6

Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.

április 20., 06:50
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
  • Hírek

Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat

Így már ő vezeti a világbajnokságot.

április 20., 20:46
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
  • Gumidoktor

Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?

Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?

április 20., 16:50
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
  • Vélemény

10 sportautó, amit becsülettel befejeztek

Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.

április 20., 13:00
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
  • Hírek

Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is

Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.

április 20., 11:55
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
  • Hírek

Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift

A holland Suzuki képviselet követte el.

április 20., 15:58
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
  • Hírek

A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant

A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.

április 20., 15:00
Méltó Transit-e az E-Transit?
  • Tesztek

Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád

A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.

április 20., 10:58
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
  • Szerelem

Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink

Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.

április 21., 07:06
Tera S Motor T63
  • Hírek

Tera S Motor T63

április 21., 18:07
Marchi Mobile eleMMent
  • Hírek

Marchi Mobile eleMMent

április 21., 15:45
Suzuki Swift AllGrip FX
  • Hírek

Suzuki Swift AllGrip FX

április 20., 11:14
Renault Embleme koncepció
  • Hírek

Renault Embleme koncepció

április 20., 14:25