Series_one barátom (aka Hosszúpuska) küldte át az alábbi linket "vazze-mekkora-turbót-raktak-rá" tárggyal.
És tényleg. De nem csak ennyi. Harald Fairhair (Harald Hårfagre-Széphajú Harald) népe kemény fajta hírében áll (legutóbb a Wehrmacht győződhetett meg róla), a zord klíma és a mozgalmas történelem, gondolom megedzette őket. Ennél fogva nem csoda, hogy vonzódnak a némiképp... hmm... mondjuk úgy, nem egészen épelméjű és teljesen biztonságos dolgokhoz.
A Vidar Strand Motor csapata minden bizonnyal egész másképp vélekedik a nemrég komment szinten felhozott "jellemhiba a BMW" -elméletről. Ami egy hülyeség, persze, talán ezeket a srácokat nem kéne egy kalap alá venni a "nagyhang-nagyfelni-nagyzene" propelleresekkel.
Mert Norvégiában azért tudnak valamit.
Itt van például ez az E34, pontosabban E34 M5 3,8.
Ami mindaddig csak egy szénné berhelt "wannabe-racer" M-badge-es, bodykites 520i-nek tűnik, amíg közelebbről meg nem nézzük.
Hoppá. Csekély 1129 lóerő és ami még borzasztóbb: 1130 Newtonméter.
Én akár azt is el tudom képzelni, hogy ez a valami "barely legal" és fegyverviselési engedély nélkül közlekedik Norvégia útjain, nyomában egy gumikkal rogyásig pakolt kisbusszal.
És a "kisöcsi". Az E36 M3. Ami már egyértelműen versenyautó.
A finoman a formatervbe komponált kipufogók a "kicsire nem adunk" elv kézzel fogható bizonyítékai. Az 1422 lóerős 1610 Newtonmétert leadó sorhat szintén.
Kell-e mondani, vagy a laikus is látja, hogy ez bizony gyönyörű munka? Nevezzük művészetnek?
Trøgstadban némiképp átértelmezték az erőt, én meg emelem kalapom. Kőkemény ez, mint a gránit, melynek hátán országot alapított Harald. Azt hiszem, ez tetszene neki is.
És adódik a kérdés: meddig tart a tuning és hol kezdődik az építés? Finom a határ vagy markáns és a pénz szabja meg, vagy a mérnöki tudás? Esetleg mindkettő? Önök szerint?