A sztori nem kacifántos: mivel gazdája annak idején eladta lelkét a bajor ördögnek, így nem csoda, hogy pár E28 és E34 után, 850 ezer forintért hozzá került mai tesztalanyunk. Első körben atomjaira szedte (ennek persze – kellő tapasztalat híján – ne álljanak neki otthon), kivette a motort, váltót, előbbit újratömítette, darabról-darabra megtisztította, utóbbit lecserélte egy keveset futott automatára.
Megvételkor így nézett ki
Világos volt a cél: a teljes felújítás és a lehető legtöbb extra beszerelése. Tekintve, hogy a szóban forgó E34 jelentős idejét közös garázsunkban tölti (egy része már ott is készült), így meglehetősen jól ismerem előéletét és jelenlegi állapotát. Körülbelül félúton van, mechanikailag már tökéletes, de még messze nem kész. Az ülések, a műszerfal, az ajtók és a tetőkárpit a gyári mintát követve újra lesznek bőrözve, az ülésekbe bekerül a memóriás modul, a középkonzolba a digitális klíma, kicserélődnek a hátsó ajtók árnyékoló rolói és a padlószőnyeg is. Megjönnek az ajtók új gumikéderei és a hidraulikacsövek, a küszöbdíszlécek majd még sok más apróság, végül lekerül a hátsó légterelő, a finálé a karosszériamunka és a fényezés.
Lassan bontódik, felszínre bukkannak a bajok
Megkértem Petit, írja össze, eddig mennyit költött rá és mire, itt a válasz, amit kaptam:
- 2 lambdaszonda még a vételkor (Bosch), + most ugye még egy (el volt szakadva a csati, 16,8-at fogyasztott eddig, most 14,1)
- üzemanyagszűrő, 2 darab, mert kettő van benne (Mann)
- bőrülések és ajtókárpitok
- rávaló 540 lökhárító
- másik automata váltó + bele új gyári szűrő és tömítés, valamint az ESSO LT 71141 számú olaj, ami csak 20 literes kiszerelésben kapható, és kb. 50-60 ezer forint egy kanna.
- motorban minden tömítés, szimering, + gyertyák, gyertyapipák, egy termosztatház és egy vízpumpa ékszíjtárcsa (mind gyári alkatrész)
- szervócsövek
- sperrdiffi 3.15-ös áttétel, a gyári 2.93.
- egy rakás apró kis műanyag patentot, pöcköt, fület, takarólemezt, valamint gumidugókat és tömítéseket vettem, amiket nem tudok most felsorolni, de vagy öt marékkal. (szintén gyári BMW cuccok)
- új díszléc a jobb első ajtó közepére (sajnos már sikerült össze…ni), valamint az aljára, tömítés a tetőablak köré, (ebből is csak gyárit szabad)
- Hardy-tárcsa (Lemförder)
- termosztat (gyári)
- az összes kipufogó tűzkarika, bár ezt muszáj volt, amikor szétszedtem (gyári)
- mióta megvan, most cseréltem negyedszer olajat, ez összesen kb. 30 litert jelent, kétszer 5W30-as Castrolt vettem bele, legelőször és most pedig 10W40-est. Így nem szólnak a hidrotőkék. A másikkal se nagyon, de hidegen, télen, azzal néha becicergett. Most nem.
- új féktárcsák+betétek + 2 kopásjelző körbe (Textar)
- gumik, gyári E34 felni, azokat eredetileg a dízelre vettem, ez tény.
- első futóműben minden, csak a gátló, a rugó és a toronycsapágy nem lett kicserélve, még teljesen jók
Futómű tételesen:
- 4 lengőkar+szilent (2 Febi, 2 Lemförder)
- 2 komplett kormányösszekötő, tehát nem csak a 4 gömbfej, hanem a menetes rúd is közöttük (gyári)
- nyomtávrúd (gyári)
- segédirányítókar (Lemförder)
- stabilizátorszilentek (Lemförder)
- stabilizátorpálcák (Lemförder
- kerékagyak kompletten csapággyal (Lemförder)
Ez így 200 000. Csak a futómű.
Most más hirtelen nem jut eszembe, de ha később igen, akkor majd írok, vagy hívlak. Az autóra így összeszámolva kb. 800 ezret költöttem, nem látszik rajta.
Vételárral, átírással együtt kb. 1.8-2 millió körül lehet valahol. Mire elkészül, bőven belekarcolok a háromba. Vagy a négybe. 850 ezerért vettem anno, 975 ezerről indult az ár, ha jól emlékszem.
Újratömítve, felújítva az M60-as motor
Én nagyon várom már, hogy elkészüljön, de mit gondolnak önök? Van értelme?

Az oldalról ajánljuk
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Hírek
Elon Musk visszafordul
Felemás eredmények jöttek a Teslától, de végül jól jött ki belőle.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Technika
Egyszer mindenkinek kell egy izgalmas autó!MűhelyPRN: Renault Megane RS Cup – 2013.
A Sport és RS Renault modellek gyárilag alkalmasak képesek megadni életed autózását egy szerpentinen vagy versenypályán, de jót kell venned belőle!
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
