Elemér nem rest, elemek engedetlenségének ellenében eme eposzt eresztette el hétvége remek eseményét keretezve. Respect!
WéééeSssseeeeRrrr, bébi!
Idén ötödik alkalommal látogatott hazánkba a világszerte nagy népszerűségnek örvendő, a Forma 1-nek több pilótát (elég csupán Vettel-re, Massa-ra, vagy a legfrissebb HRT-s „igazolásra”, Ricciardo-ra gondolni, akinek ez volt a búcsúja a Renault Formula 3.5 szériától) kinevelő, családi programnak és nagystílű marketingfogásnak álcázott kőkemény versenysorozat, a World Series by Renault (WSR).
Nos, az állítás mindhárom vonatkozásban megállja a helyét: akinek az égett slickgumi szagára, az elszabott féktávokra, a hajmeresztő előzésekre indul be a hormontermelése, az ugyanúgy megtalálja a számítását itt a Hungaroringen mint a családapa, aki csupán gyermekével közös fotót szeretne egy igazi Forma 1-es autó, vagy a Barátok közt Racing Team oszlopos tagja (a mindig lenyűgözően kedves Kiss Ramóna) mellett.
Mindeközben (nem is annyira mélyen) a tudatalattira hatva jelen vannak a francia gyártó egészen régi és új modelljei, egzotikus és ritkaságnak számító versenyautó-különlegességek Jean Ragnotti R5 Maxi Turbo-jától az 1180 lóerős, 5500 Nm nyomatékú versenykamionon át egészen a Sherpa nevű piros szörnyetegig, ami mellett bármelyik ma ismert Hummer diszkóba járós, lakótelepi villantós suttyóterepjáróvá degradálódik.
Ezeken kívül a különböző géposztályok (Mégane Trophy, Formula 2.0, Formula 3.5, a királykategória) edzéseinek, futamainak szünetében sok más között versenyautó szimulátor, gokart pálya, ugrálóvár a kicsiknek, Jean Ragnotti és az F-1 Lotus Renault GP gumifüstös – állat módon hangos - bemutatói, utcai felszereltségű (hö-hö…) Megane RS-ek összehangolt parádéja tartja reggeltől-estig izgalomban és ámulatban – mindezt továbbra is teljesen ingyen! – az idén is kilátogató több tízezer látogatót. Kevés szofisztikáltabb módja van annak, hogy a leendő vásárlóközönséget a gyár az érzelmekre hatva magához kösse, naggggyon ügyes.
Persze fel lehet szerelkezni mindenféle F-1-es, Renault Racing Truck-os és egyáltalán, bármilyen a gyárhoz kötődő relikviával, ami egyaránt csökkenti a cég marketingköltségeit és a kedves vásárlók pénztárcájának beltartalmát.
Azokat a hardcore rajongókat, akiket a külsőségek nem hatnak meg, a pályán történtek elégítik ki maximálisan: az előzetesen többek által kissé lesajnált, és kevésbé érdekesnek tűnő Formula 2.0 kategória versenyzői bizonyultak talán a legbetegebbnek. Ezek a pattanásos kamaszok buzognak a bizonyítás vágyától, ennek tanúbizonyságot is adtak már rögtön az első futam elején, volt köztük olyan, aki már a második kanyarról is légi felvételt készíthetett volna, ha nála van éppen a fényképezőgépe… (szerencsére nálunk volt).
Róluk példát véve a maláj F-1 tesztpilóta féktelen örömében már a második körében ropira törte a Lotus hátsó fertályát az éppen nedves aszfalton, jelentősen megkurtítva ezáltal az éppen aktuális show időtartamát. Valószínűleg emiatt nem volt őszinte a csapat mérnökeinek mosolya, de megrázták magukat és előhúzták a cilinderből a kettes számú gépet, amit Wickens már biztos kézzel terelgetett a későbbiekben.Tőlük nem sokban maradtak el a Mégane Trophy versenyzői. Nem igazán kímélték a technikát ők sem, házhoz mentek a pofonért, ha kellett. Érezhető volt viszont a Formula 3.5-ös mezőny résztvevőin, hogy itt már nem babra megy a játék: aki itt nagyot villant, könnyedén bebocsátást nyerhet a Forma-1-be, ha a bolygók (…és a csapatvezetők, szponzorok akarata) együtt állnak. Ők már kerülték a meggondolatlan manővereket, érezhető volt a nyomás, ami ezekre a srácokra nehezedik futamról-futamra. Érdekes módon a hétvége nem annyira az aktuális sztárjelöltről, Red Bull kegyelt Ricciardo-ról (a helyi szpíker szerint Ricsárdó) szólt, aki az első futamon lányos zavarában már a bemelegítő körben végzetesen el találta dobni a technikát, hanem sokkal inkább csapattársáról, a francia Jean-Eric Vergne-ről, aki a szombati futam után vasárnap is magabiztosan húzta be a mattot az egész mezőnynek.
Mindeközben már biztossá vált: a WSR 2012-es szezonja nem lenne teljes a magyar futam nélkül, így a rajongók, akik az esemény Facebook-os oldalán már szállóigévé tették beszámolónk címét, nyugodtan bevéshetik a naptárba és/vagy a szabadságigénylő formanyomtatványokra:
WéééeSssseeeeRrrr2012, bébi!Elemér

Az oldalról ajánljuk
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
Súlyos baleset az M1-esen, az autópályát lezárták
Az M1-es autópályán egy kisbusz és két személyautó ütközött Biatorbágy térségében.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Technika
Egyszer mindenkinek kell egy izgalmas autó!MűhelyPRN: Renault Megane RS Cup – 2013.
A Sport és RS Renault modellek gyárilag alkalmasak képesek megadni életed autózását egy szerpentinen vagy versenypályán, de jót kell venned belőle!
