Üvöltő motorok, repkedő alkatrészek

2011.07.04. 11:29
6 hozzászólás


Elemér nem rest, elemek engedetlenségének ellenében eme eposzt eresztette el hétvége remek eseményét keretezve. Respect!

WéééeSssseeeeRrrr, bébi!

Idén ötödik alkalommal látogatott hazánkba a világszerte nagy népszerűségnek örvendő, a Forma 1-nek több pilótát (elég csupán Vettel-re, Massa-ra, vagy a legfrissebb HRT-s „igazolásra”, Ricciardo-ra gondolni, akinek ez volt a búcsúja a Renault Formula 3.5 szériától) kinevelő, családi programnak és nagystílű marketingfogásnak álcázott kőkemény versenysorozat, a World Series by Renault (WSR).

IMG 5119

 

Nos, az állítás mindhárom vonatkozásban megállja a helyét: akinek az égett slickgumi szagára, az elszabott féktávokra, a hajmeresztő előzésekre indul be a hormontermelése, az ugyanúgy megtalálja a számítását itt a Hungaroringen mint a családapa, aki csupán gyermekével közös fotót szeretne egy igazi Forma 1-es autó, vagy a Barátok közt Racing Team oszlopos tagja (a mindig lenyűgözően kedves Kiss Ramóna) mellett.

Mindeközben (nem is annyira mélyen) a tudatalattira hatva jelen vannak a francia gyártó egészen régi és új modelljei, egzotikus és ritkaságnak számító versenyautó-különlegességek Jean Ragnotti R5 Maxi Turbo-jától az 1180 lóerős, 5500 Nm nyomatékú versenykamionon át egészen a Sherpa nevű piros szörnyetegig, ami mellett bármelyik ma ismert Hummer diszkóba járós, lakótelepi villantós suttyóterepjáróvá degradálódik.

IMG 0054

Ezeken kívül a különböző géposztályok (Mégane Trophy, Formula 2.0, Formula 3.5, a királykategória) edzéseinek, futamainak szünetében sok más között versenyautó szimulátor, gokart pálya, ugrálóvár a kicsiknek, Jean Ragnotti és az F-1 Lotus Renault GP gumifüstös – állat módon hangos - bemutatói, utcai felszereltségű (hö-hö…) Megane RS-ek összehangolt parádéja tartja reggeltől-estig izgalomban és ámulatban – mindezt továbbra is teljesen ingyen! – az idén is kilátogató több tízezer látogatót. Kevés szofisztikáltabb módja van annak, hogy a leendő vásárlóközönséget a gyár az érzelmekre hatva magához kösse, naggggyon ügyes.

Persze fel lehet szerelkezni mindenféle F-1-es, Renault Racing Truck-os és egyáltalán, bármilyen a gyárhoz kötődő relikviával, ami egyaránt csökkenti a cég marketingköltségeit és a kedves vásárlók pénztárcájának beltartalmát.

IMG 9743

Azokat a hardcore rajongókat, akiket a külsőségek nem hatnak meg, a pályán történtek elégítik ki maximálisan: az előzetesen többek által kissé lesajnált, és kevésbé érdekesnek tűnő Formula 2.0 kategória versenyzői bizonyultak talán a legbetegebbnek. Ezek a pattanásos kamaszok buzognak a bizonyítás vágyától, ennek tanúbizonyságot is adtak már rögtön az első futam elején, volt köztük olyan, aki már a második kanyarról is légi felvételt készíthetett volna, ha nála van éppen a fényképezőgépe… (szerencsére nálunk volt).
 Róluk példát véve a maláj F-1 tesztpilóta féktelen örömében már a második körében ropira törte a Lotus hátsó fertályát az éppen nedves aszfalton, jelentősen megkurtítva ezáltal az éppen aktuális show időtartamát. Valószínűleg emiatt nem volt őszinte a csapat mérnökeinek mosolya, de megrázták magukat és előhúzták a cilinderből a kettes számú gépet, amit Wickens már biztos kézzel terelgetett a későbbiekben.

Tőlük nem sokban maradtak el a Mégane Trophy versenyzői. Nem igazán kímélték a technikát ők sem, házhoz mentek a pofonért, ha kellett. Érezhető volt viszont a Formula 3.5-ös mezőny résztvevőin, hogy itt már nem babra megy a játék: aki itt nagyot villant, könnyedén bebocsátást nyerhet a Forma-1-be, ha a bolygók (…és a csapatvezetők, szponzorok akarata) együtt állnak. Ők már kerülték a meggondolatlan manővereket, érezhető volt a nyomás, ami ezekre a srácokra nehezedik futamról-futamra. Érdekes módon a hétvége nem annyira az aktuális sztárjelöltről, Red Bull kegyelt Ricciardo-ról (a helyi szpíker szerint Ricsárdó) szólt, aki az első futamon lányos zavarában már a bemelegítő körben végzetesen el találta dobni a technikát, hanem sokkal inkább csapattársáról, a francia Jean-Eric Vergne-ről, aki a szombati futam után vasárnap is magabiztosan húzta be a mattot az egész mezőnynek.

IMG 9381

Mindeközben már biztossá vált: a WSR 2012-es szezonja nem lenne teljes a magyar futam nélkül, így a rajongók, akik az esemény Facebook-os oldalán már szállóigévé tették beszámolónk címét, nyugodtan bevéshetik a naptárba és/vagy a szabadságigénylő formanyomtatványokra:
WéééeSssseeeeRrrr2012, bébi!

Elemér