Mindenki megőrült az utolsó hétre. Tibby minden nap egyre több másodpercet faragott a BMW idejéből, Papp Tibi házi nitrót ígért, sőt, még az általában csendes és szerény Bandi is beszerzett két kis átmérőjű gumiabroncsot a 02-esre hátra, az össz-áttétel csökkentése végett. Nekem is ki kellett találnom valamit, csak hogy ellensúlyozzam a pszichikai nyomást, olyasmit, amivel el tudom hitetni, hogy a vén 440-es Volvo komoly ellenfél is lehet. Végül lett vajákolás, és pont annyit ért, mint a többieknél.
Eszembe jutott, hogy az RC modellezésből maradt otthon majdnem egy egész flakon gumira való tapadásnövelő, amit csak fel kell kenni a futófelületre, ami negyed óra múltán érezhetően jobban ragad. Mondtam is a többieknek, hogy a Kék jó erőben van, csak ugye egyesben nehéz vele szépen indulni, mert elfüstöli az első gumikat - így csinálok némi tapadást, anélkül nincs rendes gyorsulási verseny.
Valószínűleg az egész szerkesztőségből én láttam egyedül ilyen szert működésben, ezért a többiek benyelték a blöfföt. Én tudtam, hogy a trutymó ugyan tényleg megpuhítja a gumin a külső egytized millimétert, de ez csak 1:10-es léptékben működik hosszabb ideig. Ha egy éjszakát ázna egy hordó ilyen szerben az abroncs, talán más lenne az eredmény. Nekem viszont csak fél deci tapadásnövelőm van, amit szivaccsal tudok elkenni a felületen negyed órával az első futam előtt, így viszont az első nagyobb gyorsításnál nyom nélkül lekopik a kezelt rész.

Amikor kiértünk a reptérre, csendben bele is kezdtem a varázslásba: egy nedves ronggyal áttöröltem a gumikat, majd jöhetett rá a szivacsba itatott tapadásnövelő. Élvezet volt figyelni, ahogy a többiek lassan észreveszik, hogy valamit csinálok, és jönnek, először csak nézelődni, majd megérkeznek az első bátortalan kérdések. Én csak annyit válaszoltam: majd meglátjátok. Ha már a csodaszer nem kecsegtet csodálatos győzelmekkel, legalább az ellenfeleket elbizonytalanítom vele.
Ettől függetlenül nagyjából azért tudtam, hol a helyem. A 440-es újkorában 102 lóerős volt, és üresen 1100 kilogramm, amiből már csak ez utóbbi adatot hozza biztosan. Az első kerekeket is azért forgatja ki egyesben, mert kevés súly jut az első tengelyre, és nem a hallatlan ereje miatt. Én szeretem így is, de az már a teljesítmény-tömeg arányokból látszott, hogy a Suzukik és Tom Micrája is nagy falat lehet, nem beszélve a hátsókerekes BMW-kről. Az élmezőnyhöz közöm sem lehetett: Karotta pályára épített Corollája, Sipos úr turbós összkerekes 323-asa , Motordoki épített Bogara, a Pista-féle szteroid-Kredenc és a GTI-motoros Trabi külön ligát képviselt. A Cougart igazából nem tudtam még hová sorolni. A potenciál megvan benne, erős vényóc meg minden, de menni rég nem látta senki, és ugye nagy vasakból van az egész - ki tudja.

Egyszóval a átlagos teljesítményű autókat vehettem célba. Kifejezetten jól indult a nap, mármint ami az eredményeket illeti, bár ezt nem magamnak köszönhetem, hanem annak, hogy néhányan még mindig nem vették komolyan a Kéket. Nyegleó az egynégyes Tipóval szépen lemaradt száz méter után, majd a futam végén kérdezett rá, hogy milyen motor van a gépben. Nem volt tisztességes meccs, hiszen majdnem 40 lóerő fölényben voltam, de kihívottként az ember nem reklamál előre. Bende BMW-je sem bírta az iramot, bár ezen én lepődtem meg a legjobban, hiszen korábban 13 másodperc alatti 100-ra gyorsulási időket emlegetett, és úgy tippeltem, ennél én sem tudok jobbat. Kicsit el is kapott a gépszíj, így kihívtam Bandit a 02-essel és Winklert a Cougarral, de itt már nem volt esélyem. Kiderült, hogy az öreg Volvóval 19 másodperc körüli időket tudok menni - bár egyszer összejött a 18 közepe is - és ez pont a mezőny közepére elég. Fura módon Tomot sikerült fél méterrel megverni: a könnyű, kicsi Micra lerajtolt, de kettesben mégis szereztem egy kis tempóelőnyt, így a végére behoztam azt a pár méter lemaradást, sőt, elsőnek toltam be a Volvo hosszú orrát.
A Suzukikkal szemben viszont esélyem sem volt, de ezúttal én mértem fel rosszul az erőviszonyokat. Zách Dani először elaludt a rajttal, és ezzel még tovább erősítette is bennem az illúziót, hogy az én kocsim a gyorsabb, aztán viszont feltörölte velem a pályát. A későn és félig-meddig betegen érkező Papp Tibi viszont ennyit sem vacakolt, csak rám vert három hossznyit, házi nitró nélkül is. A két Suzuki inkább Bandi BMW-jével és a Cougarral volt egy ligában, ami mindenkit meglepett.
A gyorsulási verseny elvben az egyik legnagyobb marhaság, amit autóval el lehet követni - nálam rögtön a roncsderbi és a drift után áll az értelmetlenségi listán - különösen ennyire eltérő képességű gépekkel, viszont azt el kell ismernem, hogy közös játékként mégis nagyszerűen működött. Egy kicsit azért komolyan lehet venni, de a vesztesek sem rokkannak bele a lelki sérülésekbe - hisz mindenkinek van egy jó magyarázata, hogy a másik autója erősebb vagy könnyebb volt, esetleg beragadt a kettes vagy túl hosszú a hármas áttétele - és közben nagyon jól éreztük magunkat. Hosszú beszélgetések zajlottak, és a nap végén mindenki a másik autóit próbálgatta. Én például vezettem Hacsit, 323-ast, Cougart, 190-es és 300-as Mercedest és 02-es BMW-t - csupa olyan gépet, amelyre eddig megfelelő alkalom híján csak a nyálamat csorgattam.
Az egyetlen szívfájdalmam, hogy Árpád nem lehetett ott Tökölön, hiszen fogadkozik már évek óta, hogy az 1,1 literes Pandával elporolja a 440-est. Én tudom, hogy esélye sincs, de már megbeszéltük, hogy jövőre ez a meccs is meglesz.
Legjobb időm (ezzel lettem tizenegyedik):
Elért eredményeim:
Így szavaztak önök a Totalcar Facebook-oldalán.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
Súlyos baleset az M1-esen, az autópályát lezárták
Az M1-es autópályán egy kisbusz és két személyautó ütközött Biatorbágy térségében.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Technika
Egyszer mindenkinek kell egy izgalmas autó!MűhelyPRN: Renault Megane RS Cup – 2013.
A Sport és RS Renault modellek gyárilag alkalmasak képesek megadni életed autózását egy szerpentinen vagy versenypályán, de jót kell venned belőle!
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
