A Panzerkampfwagen VI, azaz a Tigris a világ talán leghíresebb és legismertebb nehéz harckocsija. Ne nyissuk most szélesre a haditechnika-rajongók előtt a kaput, tudjuk, hogy a sok lúd disznót győz-alapon a túlerővel szemben a mégoly hatékony fegyverrendszer is előbb-utóbb megadja magát. A Tigris pedig egy bonyolult, kifinomult, de ugyanakkor precíz szerkezet volt, amely sok-sok törődést és odafigyelést kívánt.
Mégis, a forradalmian új felfogásban küzdő német páncélosok büszkék voltak rá és – mindennemű nácizmust mellőzve – el kell ismerni, hogy a Pantherrel együtt a kor egyik legjobb harckocsija volt. Pláne, ha értő kezekbe került, márpedig Tigrisre kerülni nem volt egyszerű még az olyan zseniknek sem, mint „Panzer” Meyer.
Az alábbi kis brosúra a személyzet számára készült, holott inkább tűnik valamiféle szórólapnak. Pedig nem az, csak egyszerűen szórakoztató, informatív és vicces. Még akkor is, ha egy ilyen halálgéphez van köze.
Sajnos bármennyire is kerestem a legismertebb (könyvjelzőzve, naná) kereskedői portálokon, nem találtam eladó, eredeti Tigrist. A bolgárok nemrégiben (2006) elárverezték a néhai német haditechnika maradványait (Stug III. rohamlövegeket és pár Pz IV-est.
Erősen szétkókányolt állapotban, legalábbis a SU76/Pz.IV-párosítás erre utal, de nem tudni, mikorra lesznek kiállítva Munsterben. A történet szerint a bolgár-török határon építettek ki egy erődrendszert, melyhez beásták/betonozták az éppen megmaradt páncélosokat. Leginkább Stug-okat, Panzer IV-eseket és T34-eseket. El is rohadtak volna szépen, csendben, ha történetesen két német gyűjtő nem próbál meg egy bolgár katonatiszt segítségével kicsempészni az országból egy kiásott Jagdpanzer IV-est. Nem sikerült, ellenben a bolgár kormány rájött, micsoda kincs rohad a földben és szépen elárverezték a menthető darabokat.De Tigris vagy Párduc nem volt ott sem. És a neten?
A Mortarinvestments-en akadt ugyan egy SU 100-as páncélvadász 16 millióért, de az orosz/szovjet technika annyira nem kívánatos, hogy gyűjteni kezdjek. A 86 milliós Hellcat már érdekesebb, bár az ára nem ugyanaz a két helyen. Úgy látszik, nem volt annyira kapós.
De sem PZ V sem PZ VI nincs. Vajon mennyi lehet az ára egy-egy restaurált példánynak? Csodás gépek, ha nyerek a lottón, beszerzek egyet. Egyszerűen piszok jól néz ki és a W140-es Mercedessel együtt a legdurvább, hedonista és mégis céltudatos germanizmus, ami létezik, egyedül a vokuhila tudja megszorongatni. Remélem, Karesz ért a Maybach-motorokhoz is, a Zimmerit-pasztát kikeverem otthon.
Azt hiszem, ma este Asszurral és H4z4rd barátunkkal beizzítjuk a World of Tanks-ot bár eltart egy pár évig, amíg sikerül egy Porsche-féle Ferdinandot beszerezni.
(És egy remek dokumentumfilm, érdemes rászánni az időt, nem öt perc.)