A napokban futotta be a közösségi médiát a BBC Autos infógrafikája, amely a Dodge Challenger Hellcat árát firtatja. Azt a kérdést már rengetegszer végigjártuk, hogy van-e értelme a nevetségesen erős utcai autóknak, most nem is ez a lényeg. Ami kirívó, hogy 700 lóerőt vihetünk haza, szinte apróért.
Persze, 14 millió forintnyi dollár nem kevés, de ha kiállunk a Flórián térre, és megszámoljuk az egy perc alatt elhajtó 3.0 TDI A6-osokat, akkor látható, hogy elég sokan ki tudnak ennyit adni autóra. Természetesen nálunk még megsarcol az állam mielőtt rendszámot kapna, de Amerikában – ahogy a táblázat mutatja – nem számít drága gépnek, vagyis sokan meg fogják venni. Nézzék csak ezt a videót, ahogy a Hellcat lehajtja magát a fékpadról:
Itt minden látszik, ami (nem csak) egy amerikai autóvásárlót érdekel: végtelenül dögös kaszni, eszetlen erő, és bónusznak ott a dézsányi kompresszor sivítása. Nem arról van szó, hogy ne lehetne erősebb autót kapni, de a Lamborghinik és Koenigseggek vásárlóközönsége kimutathatatlan a Dodgéhoz képest. Ráadásul míg az előbbi egzotikumok életük nagy részét légkondis garázsokban töltik, addig a Hellcatet vezetni fogják, hisz sokkal kevésbé kell félteni. Elképzelni sem tudom, hogy milyen lehet vezetni, de már az 500 lóerős, kompresszoros Mustang is leizzasztott.
Aztán lehet, hogy csak én gondolom túl a dolgot, hiszen régóta léteznek botrányosan erős autók. Viszont a Hellcat akkor is az eddig gyártott legkeményebb izomautó, és nincs olyan sofőr, akinél néha ne szakadna el a cérna, két tonna mozgási energiájával pedig veszélyes meccs birkózni.